Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Back on track met Judith Beck

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 35, 36, 37 ... 53, 54, 55  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Pianojuffie
Ervaringsdeskundige

Dieet: Gezond eten met WW

Reageer met quote
Dymphie, jouw stukjes moet ik nog lezen en op me in laten werken, maar wel alvast een update van mijn afvalproces.

Gisterenochtend 82,9
Vanochtend 83,9

Gisteren, veel gedronken, veel zuivel, veel fruit
En ‘s avonds een 1/2 portie roti op, met nog een kliekje van hubbie erbij.
Qua Points viel het nog mee, buiten de roti dan, want daar weet ik de points niet van. Voor de roti waren er 14 over.

De andere roti-helft mag hubbie vanavond opeten. Ik houd me kalm met eten.
Morgen zeker geen groen, dus gewicht doorgeven schuif ik door.

Fijne dag allemaal.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 04 aug 2018 8:13    
Vrouw Weeggegevens   L1970
Weegclubfan voor het leven

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Ik zit keurig op gewicht, gaat me goed. Was in Oostenrijk meer afgevallen dan de bedoeling was, maar dat heb je nu eenmaal met intensieve activiteiten, moeilijk in te schatten. Ik had geen honger en als mijn maag zegt 'genoeg', dan laat ik de rest liggen. Nu weer lekker thuis.

Als ik onder de 68 kilo duik moet ik mijn eetpatroon wel wat gaan bijstellen naar boven toe, maar dat zien we dan wel weer.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: za 04 aug 2018 8:33    
Vrouw Weeggegevens   Dymphie

Dieet: Lekker, puur en bewust eten

Reageer met quote
Fijn, recht zo die gaat!

Dag 27 - Oefen met de zeven vragen techniek

1. Welke denkfout maak ik?
2. Is er iets wat erop wijst dat deze gedachte niet, of niet helemaal klopt?
3. Kan ik een andere verklaring bedenken, of kan ik er op een andere manier tegenaan kijken?
4. Welke meest logische conclusie kan ik hieruit trekken?
5. Welke gevolgen heeft het dat ik deze gedachte geloof en wat zou er gebeuren als ik mijn manier van denken verander?
6. Wat zou ik tegen een van jullie zeggen als zij zich in mijn situatie bevond en deze gedachte had?
7. Wat moet ik nu doen?

Als ik steeds met deze ideeën oefen, heb ik na verloop van tijd zelfs zonder motivatiekaarten automatisch weerwoord op mijn ondermijnende gedachten.

Voorbeeld: Ik heb het 's avonds niet in de hand wat ik als tussendoortje eet.

1. Ik overdrijf
2. Ik heb het overdag meestal heel goed in de hand. Ik doe van alles waar ik geen zin in heb en laat allerlei dingen waar ik wel zin in heb. Ik heb mezelf meestal juist wel goed in de hand.
3. Dat ik mezelf 's avonds ook beter in de hand kan houden, maar dat ik dat op dit moment niet wil.
4. Ik heb geen last meer van eetdrang als ik tegen mezelf zeg: Denk aan de de cijfers morgen op de weegschaal, of aan de pinda-allergie of aan die 20 calorieën extra. Je hebt geen keus. Ga iets anders doen. Neem een glas water bijvoorbeeld. Ga even over de Weegclub surfen.
5. Als ik in deze denkfout geloof, is het gevolg dat ik toch teveel eet en eraan toegeef. Dan voel ik me daarna op zijn zachtst gezegd niet trots op mezelf en voel ik me rot. Dan blijf ik niet op gewicht en is er een grotere kans dat ik de volgende avond weer toegeef. Als ik er anders tegenaan ga kijken en er anders over ga denken, geef ik niet toe, en blijf ik gemakkelijker op gewicht.
6. Ik zou tegen één van mijn vriendinnen zeggen: Je kunt ervoor kiezen om jezelf in de hand te houden als je dat wilt. Ik vind het fijn als je je daarna heel goed voelt, zodat trots op jezelf kunt zijn.
7. Ik moet tegen mezelf zeggen: ik heb geen keus. Denk aan de de cijfers op de weegschaal, aan de pinda-allergie of aan de 20 calorieën. Ik moet mijn aandacht bij dit ongepland eten afleiden. Ik kan even naar het toilet gaan, wat water drinken of even over het internet surfen.

Motivatiekaart
Het is niet waar dat ik mezelf niet in de hand kan houden. Het is eerder zo dat ik me 's avonds niet in de hand wil houden. De trek is erg, maar ik kan er wel wat tegen doen. Achteraf ben ik daar blij om en trots op mezelf.

Ik blijf liever op gewicht
Ik kan eerst een glas water drinken
Denk aan de weegschaal, de pinda-allergie en aan de sluipende 20 calorieën per dag.
Dit is gewoon eetdrang van ongepland eten! Het gaat wel over. Eet er niet van!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 04 aug 2018 10:00    

Reageer met quote
Vandaag 34 - Zoek een oplossing voor problemen

Stap 1 wat is het probleem en baken dat af
Stap 2 gebruik de 7 vragentechniek om je negatieve gedachten bij te sturen
Stap 3 realiseer je dat je niet ieder probleem op kunt lossen maar als je toch drang houdt om meer te eten, praat met een vriendin, een professioneel hulpverlener of log in op de Weegclub.
Iedere dag wegen heeft voor- en nadelen. Leg je lat niet te hoog!

Als je inziet dat problemen niet verdwijnen door te eten, wordt afvallen of op gewicht blijven gemakkelijker

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 04 aug 2018 10:04    
Vrouw Weeggegevens   Kobie
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Weight Watchers

Reageer met quote
Inderdaad iedere dag even kijken hier... dat helpt, mocht ik al de fout in dreigen te gaan.
Maar op de één of ander manier lijkt het wel of de knop na 6 jaar nu eindelijk weer echt om is....

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 04 aug 2018 18:16    

Reageer met quote
@Kobie, je gaat hartstikke goed. Niet denken in termen als 'in de fout' gaan. Bekijk het maar mild naar jezelf. Je bent goed bezig. Als het eens niet zo gaat als je had gewild, mag je ook zeggen dat je een vergissing hebt gemaakt.
Ik kan even niet slapen, dus ga ik nu vast even de volgende 'dagen' van Judith hier neer zetten.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 05 aug 2018 3:28    

Reageer met quote
Dag 28 en dag 35: Bereid je voor op je weegdag

Leer de weegschaal te gebruiken als informatiebron!

Valt het resultaat tegen, kijk dan naar je eetplan en je eetgedrag en pas het zo nodig aan.

Ik heb inmiddels geleerd om de weegschaal op deze manier te gebruiken, doet niets met mijn humeur, ontmoedigt mij niet maar laat me zien dat het even weer anders moet.

Ik ga vandaag al mijn kaarten en theorie nog eens doorlezen en herlezen, ook naar mijn grafiek kijken en naar de pieken die toch echt minder hoog worden.

Elke dag heb ik weer nieuwe kansen: op mijn dagmenu kijken wat erop staat en het zoveel mogelijk 'volgen'.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 05 aug 2018 3:35    
Vrouw Weeggegevens   Elisabeth01

Dieet: Gezonder leven minder snoepen

Reageer met quote
De weegschaal geeft mij houvast, weet ik of er ruimte is of dat ik naar portie grootte moet kijken.
Maar het belangrijkste, daarom weeg ik elke ochtend bij het opstaan, de weegschaal herinnert me ervaan dat ïk ook vandaag weer bewust ga eten.

Wil nooit meer zwaarder worden en als het dagelijks wegen mij daar bij helpt, kleine moeite toch?

Succes allemaal!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 05 aug 2018 6:13    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Je hebt helemaal gelijk Dymphie, een slippertje hoeft niet te ontmoedigen.
En ja, die weegschaal iedere ochtend is inderdaad een houvast en een geheugensteuntje..
En ook deze week weer een groen vakje
cheerleader

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 05 aug 2018 8:00    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Zie trouwens dat ik nu al op de 100% zit Heelblij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 05 aug 2018 8:15    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 35, 36, 37 ... 53, 54, 55  Volgende
Pagina 36 van 55