Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Back on track met Judith Beck

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 29, 30, 31 ... 53, 54, 55  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Pianojuffie
Ervaringsdeskundige

Dieet: Gezond eten met WW

Reageer met quote
Missy, het schijnt ongeveer 20 minuten te duren eer dat het seintje genoeg of vol op de bestemming aankomt.

Gisteren heel veel pasta gegeten, bewust.
Vanochtend 83,4 kg
Valt goed mee.
Gewicht varieert normaal gesproken sowieso
Pasta zet niet zo aan bij mij gelukkig, en zeker niet met
de zelfgemaakte saus volop soepgroente.

Er kwam zonet een heel positieve gedachte bij me op.
Je kan al dat gedoe rond het bezig zijn met afvallen en eten etc als heel vervelend zien, maar ook als een hobby, een sport...
Dat heb ik dus nu besloten.
Het is één van mijn grootste hobby’s om gezond te eten, af te vallen tot een gezond gewicht en het daarna zo te houden.

Smile

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 27 jul 2018 7:31    
Vrouw Weeggegevens   Dymphie
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Lekker, puur en bewust eten

Reageer met quote
Goeie omdenk gedachte Pianojuffie!

Dag 19 - Houd jezelf niet voor de gek met gedachten als: ach, het kan geen kwaad, want het is maar een heel klein beetje...

Een calorie blijft een calorie, wanneer, waar of waarom je haar ook eet.

Het is goed om het eten af te wegen om er zeker van te zijn dat de porties goed ingeschat zijn.

Voorkom dat je jezelf voor de gek houdt
Het gebeurt bijna nooit dat je echt gedachteloos iets in je mond stopt. Er gaat altijd een gedachte aan vooraf. Als die gedachte begint met: Het kan geen kwaad om dit te eten, want… dan zijn dat meestal gedachten die je voor de gek houden. Maak een het kan wél kwaad motivatiekaart om elke dag te lezen. Haal hem vaak tevoorschijn.

Het kan wél kwaad
Het kan wél kwaad om ongeplande dingen te eten. Ik houd mezelf gewoon voor de gek. Elke keer dat ik iets eet wat niet zou moeten, wint mijn toegeefspier en verliest mijn weerstandsspier. Dat 'eventjes' dat ik aan het eten ben, voelt misschien prettig, maar daarna voel ik me naar. Als ik op gewicht wil blijven moet ik mezelf niet voor de gek houden.

Ondermijnende gedachte: Het kan geen kwaad om dit te eten, want het is niet zoveel.
Steunende gedachte
Dat het weinig calorieën heeft, wil nog niet zeggen dat ik het moet eten. Ik kan het beter laten staan. Ik moet elke keer proberen om de gewoonte af te leren om dingen te eten die ik niet gepland had.

Ondermijnende gedachte: Het kan geen kwaad om dit te eten, want anders is het zonde van het geld.
Steunende gedachte
Ik kan beter geld verschillen dan aankomen.

Ondermijnende gedachte: Het kan geen kwaad om dit te eten, want iedereen eet het.
Steunende gedachte
Ik heb een keus: ik doe net als iedereen en komt aan, of ik beheers me en blijf op gewicht.

Ondermijnende gedachte: Het kan geen kwaad om dit te eten; ik heb er zin in. En het kan me niet schelen.
Steunende gedachte
Het kan me op dit moment misschien niet schelen, maar over een paar minuten (of later) wel. Ik zal me dan erg rot voelen als ik iets onverstandigs eet. Het kan me zeker schelen als ik weer aankom.

En met dit warme weer\: lekker veel extra koud water drinke!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 27 jul 2018 9:06    

Reageer met quote
Voor de snellerds onder ons:

Dag 25
Ondermijnende gedachte opsporen!

* het kan geen kwaad om dit te eten
* ik heb nu echt honger
* het is een speciale gelegenheid

Iedere keer dat ik de neiging voel om van mijn dieet af te wijken ga ik op zoek naar ondermijnende gedachten.
Als ik mijn ondermijnende gedachten leer herkennen dan kan ik erop reageren en wordt afvallen, op gewicht blijven makkelijker!

Ik vind deze dag wel mooi parallel lopen met dag 19.

Kunnen jullie het allemaal een beetje bijbenen?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 27 jul 2018 9:08    
Vrouw Weeggegevens   Kobie
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Weight Watchers

Reageer met quote
Alles afwegen ja, het weegschaaltje staat weer standaard op het aanrecht en de maatlepeltjes worden ook weer dagelijks gebruikt.
Straks even hoofdstuk 19 lezen, alle tijd voor want het gewoon veel te heet nu om aan de slag te gaan in huis.
Heb het noodzakelijke vanmorgen gedaan en heb voor drie dagen boodschappen gedaan op de fiets (had niet de moed de auto in te stappen, ook al heeft die airco) en dat was meer dan genoeg om nog een half uur na thuiskomst het zweet van mijn hoofd te moeten vegen...

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 27 jul 2018 13:56    

Reageer met quote
Knap Kobie! Ik ging dus liever met de auto, omdat ik niet alles op de fiets mee kreeg, en er geen twee keer vandaag uit wilde...
Ow, ik hoop echt dat het morgen wat minder heet is. Ik had gehoopt dat het vandaag al minder warm was, maar het schijnt vandaag nog warmer te worden dan gisteren.
Heb wel al een siësta genomen vanmiddag met de ventilator in de buurt. Die staat nu weer in de kamer.

Mooi naar de maan kijken hoor vanavond! Yes! (nederlands= Smile

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 27 jul 2018 14:16    
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy

Dieet: EKPW / Dr. Frank

Reageer met quote
Ik weeg eigenlijk nooit meer iets af. Alleen als ik twijfel (laatst met de macaroni voor de pasta salade, toen heb ik wel afgewogen) doe ik dat dus wel. Ben nu al zoveel jaar met goed en gezond eten bezig dat ik ook wel weet hoeveel ik kan eten.

Vandaag had manlief gekookt. Daar zaten gebakken aardappeltjes (krieltjes) bij. Ik heb toen bewust 1 eetlepel opgeschept en de rest van mijn bord gevuld met sperzieboontjes en mijn vegetarische kaasschelp. Langzaam gegeten, glas water erbij. En was lekker. En genoeg ook. Lach

Zelfs geen dessert genomen. Ik neem fruit mee naar mijn werk. Lekkere grote bak kersen. smullen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 27 jul 2018 23:32    
Vrouw Weeggegevens   Elisabeth01

Dieet: Gezonder leven minder snoepen

Reageer met quote
Weeg ook het eten niet af, weet te porties grootte goed in te schatten en schep altijd maar 1x op!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 28 jul 2018 6:09    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Sinds ik me aan de regels van Weight Watchers houdt weeg ik wel veel af.
Geeft me toch een extra ruggensteuntje weer even.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 28 jul 2018 6:48    
Vrouw Weeggegevens   Pianojuffie
Ervaringsdeskundige

Dieet: Gezond eten met WW

Reageer met quote
Ik weeg ook alles af, nog steeds na al die jaren.

Het valt altijd tegen als ik het schat.
Het geeft me wat zekerheid, je kan ook te weinig nemen als je niet afweegt.
Ben het zo gewend zit in mijn systeem.

Vroeger wilde ik de weegschaal ook meenemen als we uit gingen eten, deed het niet hoor.
Nu laat ik het los, denk nu lekker genieten en morgen weer in de rails
Dat gaat goed

Gisteren een wat soberdere dag
Wel behoorlijk vocht binnen gehad voor mijn doen ruim 21/2 liter.
Vanochtend 83,1
Blij

Heeft iemand nog iets gezien van de bloedbaan, hier helemaal niets, te bewolkt.

Fijn weekend allemaal

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 28 jul 2018 7:54    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Ik zat klaar, fototoestel afgestoft, want neem tegenwoordig meestal foto's met de mobiel, op statief gezet... kom maar op met die maan.... niks, totaal geen maan gezien. Terwijl ik eergisteren een redelijk rood omfloerste maan zag en maar geen foto heb genomen omdat het echte spektakel nog zou komen.... jammer, maar tis niet anders...

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 28 jul 2018 8:14    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 29, 30, 31 ... 53, 54, 55  Volgende
Pagina 30 van 55