Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Back on track met Judith Beck

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 16, 17, 18 ... 49, 50, 51  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Dymphie
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Lekker, puur en bewust eten

Reageer met quote
Ik kom er op de zondagochtend ook even bij.
Sinds een paar jaar eten we netjes drie keer per dag en zorg ik er voor mezelf voor dat ik anderhalve liter water drink. Aan echte tussendoortjes doe ik niet, al heb ik altijd wel wat stroopwafeltjes in huis voor je weet maar nooit. 'Mag' natuurlijk niet, maar als mijn lieverd een wat zwaardere klus heeft gedaan, is dat fijn voor hem. ls ik zelf ook een tussendoortje wil (dan is mijn vorige maaltijd dus wat te klein geweest), dan Nee ik een appel of een handje ongebrande noten.
Gisteren hebben we op het heetst van de dag (!) een rondje dijk - pont - dijk gemaakt en op een strategisch punt ligt natuurlijk een ijs-winkel. Ik heb twee van de lekkerste bolletjes gekozen die ik kon bedenken en mijn man drie.
Toen we weer bij de caravan kwamen, kwam oudste zoon langs met zijn gezin op de 'thee': zij gaan morgen een week naar zee in Noord Holland. Ze kwamen even dag zeggen en ik kon stroopwafels uitdelen. Mijn schoondochter bedankte (ik ook), en de kindjes kregen hun fruit dat hun moeder mee had en zoon en opa aten een stroopwafel. Ik had mijn lekkers dus al gehad en kon het goed overslaan.
Het uitstellen van eten doe ik liever niet. Mijn porties zijn in de afgelopen tijd een stuk kleiner geworden, en als we - zoals nu in de vakantie - nogal eens van ons bakplaatje eten - eet ik ook veel langzamer en neem ik meer rauwkost tussendoor dan dat ik van de plaat eet.

Voor mij in een notendop:
Dag 8
Maak tijd en energie vrij om maaltijden te plannen, extra boodschappen te doen, koken.
En ook om de motivatiekaarten te lezen, compliment, stappenplan.
(Ik vond dat dagschema maken een hele klus, en hoewel ik het wel gemaakt heb, houd ik me er niet zo aan...)

Dag 9
Maak een bewegingsplan.
Ook dat heb ik niet echt gemaakt: ik wil wel elke dag een rondje op de fiets maken, met het liefst een ommetje als ik naar de supermarkt rijd.

Dag 10
Stel haalbare doelen
Mijn eerste doel was om van 'ongezonde' tussendoortjes verantwoorde tussendoortjes te maken. Dat is gelukt. Ik zet voor mezelf één keer per dag een beperkte uitzondering neer.
Mijn tweede doel is om niet boven een bepaald gewicht uit te komen. Dat moet lukken, en al heb ik nu geen weegschaal binnen handbereik, ik voel wel dat ik schommel, maar ik vlieg niet omhoog.

Dag 11
Het verschil leren kennen tussen honger, trek, eetdrang.
Doel: drie maaltijden per dag; dan heb ik in de praktijk nooit echt honger. En een keuze maken met wat ik dan eet. Soms een compensatie voor of na iets heel lekkers. (zoiets als jij doet, Missy, na je etentje. Was het leuk en lekker?)

Dag 12
Oh, hier moet ik dus ervaren dat 'honger' geen wereldramp is. Dat weet ik, maar die oefening kan ik alleen maar doen op een dag dat ik geen bijzonders heb. Als we een heftig oppasdagje achter de rug hebben en we kunnen pas om zeven uur eten, is dan geen wereldramp, maar voor mijn lichaam echt niet goed. Dan moet ik dus zorgen dat ik om een uur of vier een stevig en gezond tussendoortje heb, want anders ben ik bij het avondeten misselijk van de narigheid. Dat heb ik wel ontdekt.

Dag 13
Overwin je snaaidrang. Met technieken van Judith.
Dit is een goede voor mij, want 's avonds heb ik nog wel eens trek in mais chips van Grand Italia of zo. Afgelopen week kon ik ze goed in vier porties verdelen, maar gisteravond lukte dat niet goed. Ik moet ze vandaag maar niet halen als ik nog wat boodschappen ga doen.

Dag 14
Maak een eetplan voor morgen.
Dat ga ik vanavond doen. Lach

En vanaf morgen hoop ik weer wat intensiever mee te doen, maar als ik er niet aan toe kom, laat ik Judith even liggen.

Kunnen jullie het allemaal bijbenen? Of zijn er nog mensen met week 1 bezig?
Wat vinden n willen jullie graag: morgen dag 8 pakken?
Of dag 14?

Wens jullie een fijne zondag en tot later!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 15 jul 2018 10:02    
Vrouw Weeggegevens   Nicky303
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Gezond leven

Reageer met quote
L1970 schreef:

Mijn lichaam weigert door de 70 te zakken lijkt het wel. Maar ik ga winnen, ik jaag mijn lichaam aankomende week sowieso langs 165 vetverbrandende km's in de verzengende hitte. Daar heeft ze vast niet van terug. Begin ik de Nijmeegse niet met 69 kilo, dan eindig ik 'm daar wel mee Heel heel boos

Je lichaam is niet de vijand... Het gaat je straks door de vierdaagse heen dragen. Een beetje vriendelijker denken over haar mag best!

Je LIJF kan het niet helpen dat je het huidige gewicht hebt... je lijf besliste niet wat je in het verleden in je mond stak waardoor het dikker werd! Dat was toch echt je denkgeest! Erg blij Uitlachen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 15 jul 2018 11:24    
Vrouw Weeggegevens   L1970

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
ja ik blijf goed drinken, zeker 2 liter op een dag en ook eet ik voldoende, ongeveer 400 tot 500 kcal meer dan mijn 1000 die ik normaal neem. 40 km wandelen op 1000 kcal is niet verstandig, dan kom ik niet vooruit. Elke pauze op de 10-18-26-34 km iets en ik eet gewoon boterhammen, snackgroente en fruit. Daar loop ik lekker op.

Na een week 'renrust' na mijn 10 km wedstrijd, werd het tijd om weer lekker aan de gang te gaan vandaag. Ik heb mijn lichaam 10,5 km afgebeuld op mijn bosrun door de Alphense Bergen, en jawel nu zakte ik eindelijk door de 70 kilo heen.69,5 Ik geef het pas door als het morgen voor het ontbijt nog steeds zo is. Ik ben nog steeds niet ongesteld maar het vocht lijkt nu toch te verdwijnen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: zo 15 jul 2018 12:11    
Vrouw Weeggegevens   Yeps
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Ik rond week 1 vandaag af en start morgen met dag 8.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 15 jul 2018 13:10    
Vrouw Weeggegevens   kleintje1987
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Mieke Koster

Reageer met quote
L1970 YES!
En wat zeg je dat mooi Nicky! "Je lichaam is niet de vijand"

Dank voor de samenvatting Dymphie, hier vandaag dag 13.
Dus wat mij betreft oké om door te gaan naar dag 14.

Inderdaad fijn hier pianojuffie!

Afgelopen week heeft al mooi effect gehad op de weegschaal en nu door gaan !

Deze schaal bedoelde ik Lach

inmiddels gelukt

Dag 13 - cruciale dag voor mezelf!

Weegmoment zondag kleintje1987-gebabbel

Laatst aangepast door kleintje1987 op zo 15 jul 2018 20:36, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 15 jul 2018 16:35    
Vrouw Weeggegevens   L1970

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Nicky303 schreef:
L1970 schreef:

Mijn lichaam weigert door de 70 te zakken lijkt het wel. Maar ik ga winnen, ik jaag mijn lichaam aankomende week sowieso langs 165 vetverbrandende km's in de verzengende hitte. Daar heeft ze vast niet van terug. Begin ik de Nijmeegse niet met 69 kilo, dan eindig ik 'm daar wel mee Heel heel boos

Je lichaam is niet de vijand... Het gaat je straks door de vierdaagse heen dragen. Een beetje vriendelijker denken over haar mag best!

Je LIJF kan het niet helpen dat je het huidige gewicht hebt... je lijf besliste niet wat je in het verleden in je mond stak waardoor het dikker werd! Dat was toch echt je denkgeest! Erg blij Uitlachen

Hoor eens, Nicky, niet zo oordelen, niet denken dat iedereen hetzelfde is en dezelfde achtergrond heeft dan jij. Ik ben niet dik geworden van het vreten en snaaien, maar van het tijden bedlegerig zijn ivm Bechterew en daarom heel weinig kcal verbruiken. Minder dan dat ik nu dagelijks eet (1000 kcal) en wat ik gezondheidstechnisch zie als ondergrens om überhaupt te kunnen functioneren met de pijnen die ik had. Dus Nee ik eet zeer gezond, zeer weinig naar standaard maatstaven en vlieg zelden uit de bocht, in slechte en in goede tijden. Ik heb nu eenmaal een zeer zuinige motor. Je hebt geen idee wat ik moet doen en laten om af te vallen of zelfs al niet aan te komen.

Mijn lichaam is absoluut mijn vijand, niet mijn bondgenoot. En dus hou ik haar strak in het gareel zoveel als kan en in goede tijden laat ik haar alles doen wat ik in slechte tijden zo node moet missen. Een chronische ziekte hebben die een mens soms jaren aan bed kluistert is geen pretje. Ik wandel en ren voornamelijk op karakter, niet omdat mijn lichaam dat allemaal zo lekker vindt.

Mijn doel was om de Nijmeegse te wandelen in wandelrokje maat 38 met een gewicht van 69 kilo. Rokje past, nog een pond afvallen en ik heb dat doel ook gehaald, ik ben sinds mid december 2017 27 kilo kwijt. Ik ben degene in het groene rokje.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: zo 15 jul 2018 20:27    
Vrouw Weeggegevens   Pianojuffie
Ervaringsdeskundige

Dieet: Gezond eten met WW

Reageer met quote
Oei, o, o, o, we moeten zo uitkijken om echt niet oordelen/ veroordelen.
Zoals een mens nu is is het resultaat van een heel leven, en misschien wel van meerdere levens.
Zelfs als je hele plaatje kent mag je niet (ver)oordelen.
Ligt altijd op de loer.....

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 15 jul 2018 21:42    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
L1970 op mij komt je laatste post juist wat veroordelend over. Waarschijnlijk niet zo bedoelt.
Denk dat het belangrijk is voor ogen te houden met elkaar dat we van elkaar niet echt kunnen voorstellen wat een ander echt heeft doorstaan. We kunnen indenken dat het zwaar zal zijn, maar echt een voorstelling kunnen we er niet van maken. Ieder heeft zo z'n strijd.
Ik kan me oprecht indenken dat je het echt zwaar en pijnlijk hebt met bewegen door je ziekte. Super knap dat je de Nijmeegse vierdaagse gaat lopen! En fantastisch voor je dat je in je rokje kan gaan.

De zuinige motor, die is balen. Ik zie dat je klein bent. De gemiddelde maatstaven gaan dan helaas niet op. Dat heb ik zelf ook. Ik probeer maar zo te denken, dat mijn lijf ook niet het gemiddelde nodig heeft om gezond te zijn.....Waar meeste vrouwen 2000 cal. kunnen eten om op gezond gewicht te blijven, zal ik als ik gezond gewicht bereik rond de 1500 cal kunnen eten om op gezond gewicht te blijven.
Om af te vallen betekent dat veel, want om 1 kg per week af te vallen zou ik dan rond 800 cal. moeten eten (-7000cal = -1 kg).
Dat vind ik echt veel te weinig. Dus probeer ik de verbranding omhoog te doen (meer bewegen en sporten) en eet ik rond 1200 calorieën.

Laatst aangepast door kleintje1987 op zo 15 jul 2018 21:55, in totaal 4 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 15 jul 2018 21:51    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Pianojuffie schreef:
Oei, o, o, o, we moeten zo uitkijken om echt niet oordelen/ veroordelen.
Zoals een mens nu is is het resultaat van een heel leven, en misschien wel van meerdere levens.
Zelfs als je hele plaatje kent mag je niet (ver)oordelen.
Ligt altijd op de loer.....

dit dus : zwaai zwaai

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 15 jul 2018 21:52    
Vrouw Weeggegevens   Yeps
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Ieder heeft z'n eigen verhaal en zal proberen binnen de eigen mogelijkheden - en onmogelijkheden - er het beste van te maken.

Vanaf morgen week 2, heel veel succes allemaal!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 16 jul 2018 0:12    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 16, 17, 18 ... 49, 50, 51  Volgende
Pagina 17 van 51