Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Back on track met Judith Beck

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 13, 14, 15 ... 53, 54, 55  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   kleintje1987
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Mieke Koster

Reageer met quote
Rondom verslaving: ik denk altijd maar een verslaving is een verslaving. Eten is uiteindelijk zelfde als roken of drank of drugs.
Er zijn altijd zaken in dagelijks leven die je doen denken aan of craven naar. Dat heb je met alle verslavingen dus ik denk ook niet dat de ene gemakkelijker is dan de andere.
Als je wel denkt, misschien een ondermijnende gedachte?

Pianojuffie fijn dat je je ondermijnende gedachten hebt gevonden
Elisabeth wat zeg je dat mooi “sober of wat meer ruimte”.
Ik hoop ook dit proces me eigen te maken:)

Yeps heb ik wel gedaan maar weet niet zeker of ik doe wat bedoeling is. Ik maak een soort samenvatting van wat er geschreven is in boel en dan hoe ik dat toepas. Zie m’n vorige bericht.

Vandaag is hier ook goed gegaan met alle maaltijden rustig en zittend eten. En m’n eerste doel zal 70.9 kg zijn Lach

Weegmoment zondag kleintje1987-gebabbel
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 12 jul 2018 22:59    
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy
Weegclubfan voor het leven

Dieet: EKPW / Dr. Frank

Reageer met quote
Yeps, ik heb een aantal motivatie 'kaarten' (electronisch op mijn Phone gezet) en er komt er nog wel eens 1 bij en ik heb er ook 1 weggedaan ooit. Lach

Als ervarings deskundige mbt verslaving Lachen kan ik wel zeggen dat eten anders is. Je moet eten. Wat de verslaving bij het eten is voor mij suiker en andere snelle khd. Als ik die nou maar niet eet gaat het echt goed. Maar ja. Soms heb je ineens zin in.......... vul maar in. En dan moet je het dus echt inplannen anders gaat het fout. En aankomen is zo gebeurd, afvallen gaat stukken moeilijker, vooral op mijn leeftijd, het lijkt steeds moeizamer te gaan. Bovendien mag ik ook steeds minder eten, stofwisseling wordt langzaam trager immer. Helaas. Lach

Ik ga later vannacht nog even een stukje Judith lezen. Moet nu eerst weer aan de slag, zit op mijn werk immers. Even weegclub onder het genot van een kopje thee. Erg blij
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 13 jul 2018 0:33    
Vrouw Weeggegevens   Elisabeth01

Dieet: Gezonder leven minder snoepen

Reageer met quote
Wil enkel zeggen over verslaving dus niet of het een makkelijker of moeilijker is om eraf te komen dat het geconfronteerd worden met eten er altijd is!
Gall en gall en de tabakswinkel kun je voorbij lopen maar die supermarkt moet je echt altijd in, je zult toch echt moeten blijven eten.

Overigens is het maar de vraag of eten een verslaving is, wrs dat aangeleerd gedrag de overhand heeft en niet zo zeer de lichamelijke afhankelijkheid.

Als je vergelijkt met roken, drank, drugs dan vind ik de drang naar een zak snoep nog de minst erge en de minst verwoestende voor lijf en omgeving.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 13 jul 2018 6:03    
Vrouw Weeggegevens   L1970

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Nu duurt mijn cyclus al 42 dagen, ik hou enorm veel vocht vast, voel me opgepompt en heb er echt last van dat het zit te wringen. Mijn vet% gaat wel omlaag, maar vanochtend schoot de weegschaal weer naar 71,9. Als het zo doorgaat ben ik tijdens de Nijmeegse ongesteld en dat is echt heel vervelend omdat ik er zo enorm veel last van heb altijd, bloedbad nogal en mijn energie is op die dagen veel minder. Bovendien pas ik zo niet meer in mijn wandelrokjes. Ik schommel al drie weken rond dit gewicht, het is gewoon triets. Help me hopen dat ik vandaag gewoon ongesteld word en dat idiote vocht kwijt raak.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: vr 13 jul 2018 6:26    
Vrouw Weeggegevens   Pianojuffie
Ervaringsdeskundige

Dieet: Gezond eten met WW

Reageer met quote
Later vandaag reageer ik op jullie.

Het moet niet gekker worden....
Nu wil ik stabiliseren en maak weer een duikvlucht.

83,7 kg

Smile

Wat heb ik gisteren op
In elk geval geen groente, dat zeg ik maar vast

Ochtend
1 beker koffie met Elk (Magere melkpoeder)

Middag
2 Mehrkornboterhammen
120 gram makreel
Water

Avond
200 gr m kwark
300 gr m yogert
2 bananen

1 banaan

Geen goed voorbeeld menu
Had ik genoeg aan
Raar hè

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 13 jul 2018 9:00    
Vrouw Weeggegevens   Nicky303

Dieet: Gezond leven

Reageer met quote
Mijn idee m.b.t. verslaving is dat het toch vooral (alle) bewerkt eten (en vooral zoetigheid en zout vet eten) en dierlijke produkten zijn die 'verslavend' werken (waar je zin in meer en meer van krijgt).
Voor mij zelf staat vast dat het wel degelijk iets fysieks (ook) is en niet alleen aangeleerd is (de neiging meer te willen eten).
Alleen als je alle bewerkte zaken laat staan (en je focust op groente, fruit, bonen en noten eten) zal je misschien ooit vrij van eetdrang zijn. Dr. Joel Fuhrman legt dat aardig uit in zijn boeken.
Dat lukt mij niet, maar ik zie wel (de laatste maanden nu ik een elminatiedieet volg waarbij de bewerkte produkten sterk beperkt zijn en ik zo goed als geen zoetigheid en zeer weinig junkfood eet) dat de eetdrang, die 'zucht' naar teveel eten veel en veel minder is. Of ik dat volhoud op de lange duur? Geen idee, ik probeer het stap voor stap te doen, kan niet ver vooruit kijken.
Dat zo eten tot resultaat had dat ik minder pijn in mijn voeten heb en dus veel meer kan qua wandelen, lopen en staan en huishouden doen, motiveert mij erg!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 13 jul 2018 12:47    
Vrouw Weeggegevens   kleintje1987
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Mieke Koster

Reageer met quote
Wel interessant gesprek zo over verslaving.
Dan begrijp ik je Elisabeth, niet makkelijker of moeilijker maar dat er sneller de confrontatie is met eten?
Conclusie is dat het ingewikkeld is

Balen L1970! Ik duim voor je dat het nu komt

Weegmoment zondag kleintje1987-gebabbel
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 13 jul 2018 13:37    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Nicky, ik denk dat je gelijk hebt.
Over dierlijke producten in het algemeen twijfel ik nog.
Sinds ik thuis absoluut niet snoep en ik veel minder bewerkt voedsel eet is mijn eetdrang en eetdwang heel wat minder.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 13 jul 2018 13:55    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
L ik duim voor je

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 13 jul 2018 13:57    
Vrouw Weeggegevens   Yeps
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Gezond leven

Reageer met quote
Yeps schreef:
Ik ben inmiddels t/m dag 5.
Heb de eerste motivatiekaart gemaakt. (de voordelen), deze dagelijks gelezen en de 'afspraken met mezelf' opgeschreven als dagelijkse reminder. Die lijst zal dus steeds langer worden.
Maar hebben jullie ook echt bij elke dag een motivatiekaart gemaakt?

Bedankt voor de reacties Flying en Kleintje!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 13 jul 2018 14:00    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 13, 14, 15 ... 53, 54, 55  Volgende
Pagina 14 van 55