Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie



Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

 

Volgorde:

 

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.



Advertentie

Back on track met Judith Beck, 2


Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 29, 30, 31 ... 43, 44, 45  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Elisabeth01
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 2-1-2015
Berichten: 2830
Dieet: Gezonder leven minder snoepen


  Reageer met quote
Heb in het begin van het afval proces alles opgeschreven wat ik naar binnen werkte.
Heeft me veel inzicht gegeven, vooral dat je op een dag best veel eetmomenten hebt en toch af kunt vallen.

Vooral een eetplan vooraf maken zorgde ervoor dat ik niet op het moeilijke moment, dus als ik al hongerig was, moest gaan beslissen wat ik zou eten want dan was het altijd makkelijk (frietje, pizza, ed).

Nu ik 2 jaar stabiel ben schrijf ik wat ik eet niet meer op, wel elke ochtend mijn gewicht en beslis ik s ochtends war ik s avonds warm ga eten en wijk daar niet van af.
Is ook verspilling om pizza te bestellen terwijl de piepertjes al geschild zijn en de boontjes gedopt.

Het zijn de kleine veranderingen die het meeste opleveren om op gew icht te blijven!.

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 22 sep 2018 6:22    
Vrouw Weeggegevens   Dymphie
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 29-1-2011
Berichten: 8946
Dieet: Lekker, puur en bewust eten
Woonplaats: Liemers


  Reageer met quote
Dat laatste geldt voor mij ook, Elisabeth: die kleine, gezondere veranderingen die inmiddels gewoon zijn geworden. Maarrrr, het blijft 'hard werken' en alert blijven.

Dag 16 - Voorkom ongepland eten

Zorg dat je geen keus hebt!

Hiervoor kun je een motivatiekaart(je) GEEN KEUS maken dat je overdag vaak kunt tegen komen!

Houd je aan je eetplan!
Het is goed om te denken: Ik heb een eetplan gemaakt en daar houd ik me aan. Punt uit!
Als ik een regel instel en me daaraan houd, heb ik geen last meer van innerlijke strijd over wat ik wel of niet zal eten. Stel je voor dat je een pinda-allergie hebt, dan haal je het niet in je hoofd om een handje pinda's te eten.

Een paar handige regels:
Eet bij iedere maaltijd een behoorlijke hoeveelheid eiwitten, groenten en fruit
Eet geen snoep of vette snacks voor de maaltijden
Als je wilt eten tijdens het koken, eet dan alleen maar rauwe groenten; neem dan ook kleine hapjes en kauw goed
Als je uit eten gaat, eet dan maximaal een kwart meer dan thuis.
Als je uit eten gaat, kun je ook kleinere porties nemen; je kunt dan ook eerder voelen of je je al vol genoeg voelt.

Ondermijnende gedachte
Ik mag best kunnen eten wat ik wil.

Ondersteunende gedachte
Als ik wil genieten van de voordelen van die op gewicht zijn met zich meebrengt, kan ik niet zomaar zonder te plannen alles eten. Ik moet de gedachte: 'Ik verdien het om op gewicht te zijn en een goed gevoel over mezelf te hebben' voorrang geven boven: 'Ik mag best spontaan kunnen kiezen wat ik eet'.

Ondermijnende gedachte
Ik geloof niet dat ik kan accepteren dat spontaan eten voortaan uitgesloten is.

Ondersteunende gedachte
Ik heb al heel lang zelf gekozen wat ik at, wanneer ik at en hoeveel ik at. Dat voelde normaal en goed, maar ik viel er niet door af. Ik moet mezelf ook realiseren dat spontaan eten voor mij niet werkt als ik op gewicht wil blijven. Hoe vaker ik tegen mezelf zeg dat ik me aan mijn eetplan moet houden, hoe minder moeite me dat ook zal kosten.

Wanneer het er naar uitziet dat ik ongepland dingen ga eten, kan ik …
• eerst een glas water drinken
• een klusje in huis doen
• even in het boek van Judith kijken
• even op de weegclub kijken
• goed afwegen of ik het ongeplande eten nog wat kan uitstellen
• bekijken of het ongezond of gezond ongepland eten is
• bij een 'licht hoofd' een bewuste keuze maken wát ik dan ga eten

Als ik accepteer dat ik beter kan stoppen met 'spontaan' eten wordt afvallen of op gewicht blijven gemakkelijker.

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 22 sep 2018 10:49    
Vrouw Weeggegevens   Pianojuffie
Ervaringsdeskundige


Geregistreerd op: 30-7-2011
Berichten: 31325
Dieet: Gezond eten met WW


  Reageer met quote
Elisabeth, ik ga mijn weg daar wel in vinden.
Het afvallen gaat door.

Vanochtend 78,9 kg.

Gisteren gegeten
Banaan
Beker koffie

In museum
Flinke kom warme chocolademelk
Flinke punt appeltaart
Water

Beker melk.

_________________
20-9-2018 op streef Van 131 naar 79,9 kg Nu 78,5 kg
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 22 sep 2018 12:40    
Vrouw Weeggegevens   Pianojuffie
Ervaringsdeskundige


Geregistreerd op: 30-7-2011
Berichten: 31325
Dieet: Gezond eten met WW


  Reageer met quote
Ik eet relatief weinig, weet ook niet precies waarom mijn keel aanvoelt of het wat dicht zit.
Knoop in mijn maag. Hartkloppingen.....

Vanochtend. 78,3 kg

Zo snel gaat het meestal met maaltijdshakes.
Is wel een idee trouwens, misschien ‘s morgens een eiwitshake als ik geen honger heb.

Vanavond gaan we als we ons goed voelen uit eten.

Fijne zondag allemaal

_________________
20-9-2018 op streef Van 131 naar 79,9 kg Nu 78,5 kg
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 23 sep 2018 6:49    
Vrouw Weeggegevens   Nicky303
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 18-9-2016
Berichten: 2247
Dieet: Gezond leven
Woonplaats: Oosten van het land


  Reageer met quote
Elisabeth01 schreef:

Is ook verspilling om pizza te bestellen terwijl de piepertjes al geschild zijn en de boontjes gedopt.


Dat is een goed punt.Ik overweeg vaker om al eerder op de dag het eten voor te bereiden maar het kwam er nooit zo van. Wat je hier noemt is wel een motivatie om dat toch vaker te gaan doen.
Wij halen maar heel af en toe pizza (nu ik glutenvrij eet helemaal niet) maar wel soms een neiging om een pannenkoek te gaan eten! Erg blij
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 23 sep 2018 8:58    
Vrouw Weeggegevens   Dymphie
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 29-1-2011
Berichten: 8946
Dieet: Lekker, puur en bewust eten
Woonplaats: Liemers


  Reageer met quote
Slim plan, om vooraf al dingen voor te bereiden voor je maaltijd, Nicky!

Vandaag is de opdracht: Eet niet te veel! Maar schep meer op je bord en stop met eten als je genoeg hebt.

Ik heb het idee dat 'Eet niet teveel' voor mij niet zo'n zware opdracht is. Doordat ik al langzamer ben gaan eten, ben ik ook al eerder gaan voelen wanneer ik verzadigd raak. Maar meer op mijn bord scheppen is voor mij wel een puntje, want voedsel weggooien doe ik liever niet. Ik voel me elke keer al goed als ik voel dat ik op tijd stop als ik niet teveel heb gegeten. Ik wil 'teveel opscheppen' wel uitproberen met mijn lunch voor tussen de middag, maar met het avondeten ga ik dat niet doen. Voor de lunch staan er twee boterhammen op het programma.

Om met succes op gewicht te blijven, moet ik stoppen met eten wanneer ik de portie uit mijn plan op heb.

Ondermijnende gedachte
Ik hoef deze opdracht niet te doen. Ik kan ook wel ophouden met eten zonder dat ik deze vaardigheid oefen.

Ondersteunende gedachte
Laat ik er maar niet te moeilijk over doen en het toch maar proberen. Het ergste wat er kan gebeuren is dat het niet nodig was. Misschien leer ik hier niets van, maar misschien ook wel heel veel.

Ondermijnende gedachte
Ik vind het erg om opzettelijk eten te verspillen

Ondersteunende gedachte
Wat is erger: opzettelijk eten verspillen of te veel te eten en aankomen? Wat zou ik tegen mijn beste vriendin zetten als zij dit probleem had? Het eten wordt hoe dan ook verspild, of via mijn lichaam (als ik teveel eet), of via de afvalbak. Te veel eten helpt de honger van de wereld niet uit.
Om niet te veel te eten, schep ik één keer op. Ook kan ik oefenen met mijn gedrags- en denkvaardigheden.
Als ik toch eten overhoud, kan ik dat ook weg zetten in de koelkast, of er later nog een 'kliekje' van maken.

En vanavond weer alle actiepunten even nalopen:
Kaarten gelezen? Nieuwe kaart gemaakt? Zittend en langzaam gegeten, goed geproefd en genoten van de lekkere smaak? Op tijd gestopt met eten? Mezelf een compliment gegeven? Gepland, maar ook ongepland bewogen?
Kortom: alle puntjes op de i weer even uit de kast gehaald en gecheckt!


zittend enlangzaam

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 23 sep 2018 13:10    
Vrouw Weeggegevens   Pianojuffie
Ervaringsdeskundige


Geregistreerd op: 30-7-2011
Berichten: 31325
Dieet: Gezond eten met WW


  Reageer met quote
Gisterenavond heerlijk geheten bij onze geliefde taria/brasserie
Ik ben zo trots op mezelf.
Heb niet alle patat opgegeten.
20 stukjes laten liggen.
En kraanwater gedronken

Vanochtend 78,8 kg, logisch

Fijne dag allemaal

_________________
20-9-2018 op streef Van 131 naar 79,9 kg Nu 78,5 kg
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 24 sep 2018 7:43    
Vrouw Weeggegevens   Dymphie
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 29-1-2011
Berichten: 8946
Dieet: Lekker, puur en bewust eten
Woonplaats: Liemers


  Reageer met quote
Dag 18 - Verander je definitie van vol

Eigenlijk is dit een mooi vervolg op die van gisteren.

Gedachte: Waarom kan ik niet gewoon eten wanneer ik honger heb en ophouden als ik vol zit? Dit zou ideaal zijn. Dat kan ik leren. Als je na het eten net zo actief een stuk kan wandelen of fietsen als je voor het eten kunt, heb je niet teveel gegeten. Het is namelijk niet 'normaal' om zoveel te eten dat je erna geen ommetje meer kunt maken. Soms willen mensen ook langer dooreten voor de gezelligheid. Of je kunt ongemerkt teveel eten doordat je aandacht niet bij je eten is, maar bij iets anders. Of je eet teveel, omdat eten een gevoel van veiligheid geeft: ik heb nu in ieder geval genoeg gegeten; ik weet nog niet of ik straks wel iets te eten krijg.

Ik mag mezelf elke keer een schouderklopje geven als ik op tijd stop met eten, zodat ik niet teveel eet.
Als ik denk dat ik nog veel meer wil, kan ik tegen mezelf zeggen: ik wil afvallen of op gewicht blijven, dus ik stop nu.
Ook kan ik er aan denken dat het meestal niet zo lang duurt voor er weer een gepland eetmoment komt.

Ondermijnende gedachte
Ik vind het prettig om me heel erg vol te voelen

Steunende gedachte
Ik wil accepteren dat dit gevoel niet normaal is. Als ik me te vol blijf eten, kan ik niet goed afvallen of op gewicht blijven.

Ondermijnende gedachte
Volgens mijn dieetplan mag ik bepaalde dingen onbeperkt eten. Als ik dat doe, dan kan dat toch geen kwaad?

Steunende gedachte
Het komt vast nog vaak voor dat die dingen niet voorhanden zijn, bv. in restaurants of bij anderen thuis. Als ik niet blijf oefenen met eten tot ik me normaal vol voel, is er grote kans dat ik in zulke situaties te veel eet van eten dat ik maar beperkt mag hebben.

Ondermijnende gedachte
Stel dat ik honger krijg voordat het weer tijd is om te eten…

Steunende gedachte
Op de twaalfde dag heb ik geleerd dat honger geen noodsituatie hoeft te zijn, dat ik honger wel kan verdragen en dat honger echt overgaat als ik voor afleiding zorg. Als ik daar niet zeker van ben, kan ik de opdrachten van die dag nog eens herhalen.

Afspraken
Wanneer ik tijdens het eten merk dat ik me normaal vol voel, leg ik mijn bestek neer en stop ik met eten.
Als ik anders ga denken over 'vol', val ik gemakkelijker af of blijf ik op gewicht.

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 24 sep 2018 10:06    
Vrouw Weeggegevens   Elisabeth01
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 2-1-2015
Berichten: 2830
Dieet: Gezonder leven minder snoepen


  Reageer met quote
Laat regelmatig iets op mijn bord liggen.
Kan het beter wegdoen dan teveel eten zodat er nogvvet van gemaakt wordt Lachen
Als ik teveel gekookt heb dan doe ik het in een bakje zodat ik het opgewarmd nog eens kan eten.

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 24 sep 2018 10:08    
Vrouw Weeggegevens   micha1
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan


Geregistreerd op: 22-8-2013
Berichten: 1093
Dieet: Gezonder leven


  Reageer met quote
Wauw wat een hoeveelheid groen hier deze week al , zeg. Lachen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 24 sep 2018 14:42    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 29, 30, 31 ... 43, 44, 45  Volgende
Pagina 30 van 45