Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie



Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

 

Volgorde:

 

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.



Advertentie

Augustus sprint


Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Ine 61
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan


Geregistreerd op: 25-7-2015
Berichten: 1992
Dieet: Gezond eten


  Reageer met quote
Het sprintje begint bij mij niet goed en zaterdag ook nog een buurtfeest.
Mente sana ,
Ik probeer een verschil van 500 cal per dag te maken maar op feestjes kom ik wel 1000 eroverheen het is maar goed dat ik niet zoveel feestjes heb Lachen dan kom ik wel boven de 2500

_________________
\
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 09 aug 2018 5:23    
Vrouw Weeggegevens   Naantje2016
Ik wil blijven afvallen bij de weegclub
Ik wil blijven afvallen bij de weegclub


Geregistreerd op: 1-8-2018
Berichten: 23
Dieet: gezond eten
Woonplaats: Geleen


  Reageer met quote
@Ine61: feestjes blijven bij mij ook een probleem, zeker als het voor me op tafel wordt gezet.

Ik had van mijn vorig afvaltraject de volgende tip meegekregen: Je neemt alleen wat voor jou een 8, 9 of 10 waard is. Dus bijvoorbeeld bij mij: niet gewone chips, maar alleen naturel van het merk Lays. Nu heb ik zelf chips niet op het lijstje staan, dat het me dat waard is. Maar als voorbeeld. Zo heb ik dat met vlaai ook gedaan: eisen gesteld: bepaalde vlaai (dus van de echte bakker, geen multivlaai) en ook nog de soorten: kruisbessenschuim, aardbeien, en appel met glazuur. Andere stukken sla ik over.

Ik hoop dat het voor jullie ook helpt.

succes!!

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 09 aug 2018 8:29    
Vrouw Weeggegevens   nienkew87
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 22-11-2009
Berichten: 3690
Dieet: Weight Watchers
Woonplaats: Achterhoek


  Reageer met quote
Vanmorgen gewogen en mn gewicht ingevuld. Uiteindelijk toch meer dan een kilo erbij, namelijk 1.7kg!
Dat maakt mn doel wat onrealistisch voor deze sprint, maargoed.. Neemt niet weg dat ik gewoon echt weer aan de bak moet om mn gewicht omlaag te krijgen. Wordt toch wel de hoogste tijd ondertussen.. Rollende ogen Heel heel boos

_________________
Mijn dagboekje
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 09 aug 2018 9:59    
Vrouw Weeggegevens   Elisabeth01
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 2-1-2015
Berichten: 2966
Dieet: Gezonder leven minder snoepen


  Reageer met quote
@naantjes2016

Handiger is het om gezonde voedingsmiddelen een 8, 9, 10 te geven. Het eten van chips,taart, ed is niet echt doelondersteunend.

Het geven van getallen aan iets wat je misschien wilt gaan eten zou ik in een andere context plaatsen.
Dus als het in je plan past om iets extraas in te plannen, kies dan ook echt bewust voor het allerlekkerste, een 10 en eet niet gedaçhtenloos wat weg waar je niet veel omgeeft.

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 09 aug 2018 10:22    
Vrouw Weeggegevens   Naantje2016
Ik wil blijven afvallen bij de weegclub
Ik wil blijven afvallen bij de weegclub


Geregistreerd op: 1-8-2018
Berichten: 23
Dieet: gezond eten
Woonplaats: Geleen


  Reageer met quote
@Elisabeth: Je doet dit alleen bij de zoetigheden. Alleen als ik er een 8 of hoger voor geef (en dus erg lekker vind) mag ik het nemen. En natuurlijk kijken dat je niet 3 van die neemt, dus dan een keuze maken. De overige gezonde voedingsmiddelen staan hierbuiten. Die moet je eten, dat is je standaard. Het betreft hier alleen iets extra's. Als je bijvoorbeeld op een verjaardag bent en er staan snoeptomaatjes: die mag je nemen, die hoef je geen punt te geven. Het gaat echt om de zoetigheden.
Ik snap je punt, maar ik dacht dat andere er misschien iets aan hadden, mochten ze twijfelen over iets te nemen. En zo ja, wat dan. Kijk dan is die vlaai of die chocolade echt een 8 of hoger waard?

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 10 aug 2018 7:56    
Vrouw Weeggegevens   MenteSana
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 1-1-2017
Berichten: 458
Dieet: Gezonder leven


  Reageer met quote
Ine 61 schreef:
Het sprintje begint bij mij niet goed en zaterdag ook nog een buurtfeest.
Mente sana ,
Ik probeer een verschil van 500 cal per dag te maken maar op feestjes kom ik wel 1000 eroverheen het is maar goed dat ik niet zoveel feestjes heb Lachen dan kom ik wel boven de 2500


Blijft ook lastig hè! Maar fijn dat ik niet de enige ben, hahaha.

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 10 aug 2018 9:30    
Vrouw Weeggegevens   nienkew87
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 22-11-2009
Berichten: 3690
Dieet: Weight Watchers
Woonplaats: Achterhoek


  Reageer met quote
Naantje2016 schreef:
@Elisabeth: Je doet dit alleen bij de zoetigheden. Alleen als ik er een 8 of hoger voor geef (en dus erg lekker vind) mag ik het nemen. En natuurlijk kijken dat je niet 3 van die neemt, dus dan een keuze maken. De overige gezonde voedingsmiddelen staan hierbuiten. Die moet je eten, dat is je standaard. Het betreft hier alleen iets extra's. Als je bijvoorbeeld op een verjaardag bent en er staan snoeptomaatjes: die mag je nemen, die hoef je geen punt te geven. Het gaat echt om de zoetigheden.
Ik snap je punt, maar ik dacht dat andere er misschien iets aan hadden, mochten ze twijfelen over iets te nemen. En zo ja, wat dan. Kijk dan is die vlaai of die chocolade echt een 8 of hoger waard?


Mieke Kosters beschrijft dit inderdaad ook in haar boek, en ik vind het een hele mooie methode Lach Cijfers geven aan gezond eten is idd minder effectief. Juist door de cijfers te geven aan de ongezonde producten ga je heel selectief je keuzes maken, wat wel en wat niet.

Goed dat je dit noemt, ik moet het ook maar weer eens gaan toepassen... Rollende ogen

_________________
Mijn dagboekje
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 10 aug 2018 13:30    
Vrouw Weeggegevens   Elisabeth01
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 2-1-2015
Berichten: 2966
Dieet: Gezonder leven minder snoepen


  Reageer met quote
ja, ik ken de methode van Mieke en vooral het gedeelte dat je zelf je verantwoordelijkheden moet nemen en leer te dealen met de gevolgen ben ik erg over te spreken!

En ik snap ook wat ze bedoeld dat als je dan iets lekkers ingepland hebt dan moet het ook echt het allerlekkerst zijn.
Maar waar ze naar mijn idee aan voorbij gaat is het leren dat vet, zoet, zout eigenlijk nooit geen 10 kan zijn.

Als je af wilt vallen, op gewicht blijven, kun je op een dag maar weinig kcal eten, om je eiwitten, vitaminen, mineralen,enz, is het zo belangrijk om dan te kiezen voor iets waar je lijf iets aan heeft Lach

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 11 aug 2018 6:15    
Vrouw Weeggegevens   Ine 61
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan


Geregistreerd op: 25-7-2015
Berichten: 1992
Dieet: Gezond eten


  Reageer met quote
Naantje,
Dit vind ik een goed idee, als je zin hebt in iets lekkers moet je het ook goed doen en er echt van genieten, zelf vind ik ook dat ik mezelf niet moet straffen en heb ook de keuze genomen om langzaam af te vallen, de discipline om veel af te vallen in korte tijd die heb ik niet en vind het knap dat sommige dat wel kunnen.

Ik ben nu al een tijd aan het afvallen en merk dat je lichaam er ook naar gaat staan b.v als ik in een restaurant eet vind ik het veel te zout omdat ik zelf weinig zout gebruik zo is dat ook met zoet echt mierzoete dingen vind ik niet meer lekker terwijl dat anders is geweest

Vanavond een buurtfeest en pak kip en shaslick ipv van spek en worst, en natuurlijk groenten en salades smullen en dan weer in het gareel voorlopig

_________________
\
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 11 aug 2018 9:22    
Vrouw Weeggegevens   Mineola
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan


Geregistreerd op: 27-11-2016
Berichten: 904
Dieet: Gezond eten


  Reageer met quote
Ik ben het vocht van afgelopen weken nu kwijt blijkbaar.
Een heel slechte week gehad, dus daar komt het niet door in elk geval. Nu weer m'n best doen, want ik wil volgende week ook een groen hokje natuurlijk!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 12 aug 2018 9:55    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Pagina 5 van 8