Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie



Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

 

Volgorde:

 

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.



Advertentie

Augustus, een mooie maand voor positieve punten


Ga naar pagina 1, 2, 3 ... 13, 14, 15  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Geke
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 27-1-2012
Berichten: 6397
Dieet: Gezonder leven
Woonplaats: In Friesland


  Reageer met quote
Ook in de maand augustus gaan we weer positieve punten tellen.
Het werkt als volgt:

Het idee is dat je jezelf beloont voor goed gedrag. Want blijvend gewicht verliezen gaat uiteindelijk om gedragsverandering. Het sprintje begint vandaag 1 augustus.

Hoe werkt het precies?

Je maakt je eigen puntensysteem en bedenkt waarmee jij jezelf wilt belonen. Bijvoorbeeld:
- Anderhalve liter water drinken op een dag
- Ongezonde dingen afslaan
- Een halfuur wandelen
- Complimentjes geven
- Huishoudelijke klusjes
Verzin het maar. Dingen die je lastig vindt en waarbij jezelf punten geven je kan motiveren om ander gedrag aan te leren.

Hoe je de punten bijhoudt, is maar net wat je zelf het prettigst vindt. Het kan op je mobiel in een bestandje, of op een ouderwetse kalender of papieren schemaatje, maar het mag ook hier genoteerd worden. Als je het zelf maar bijhoudt!

Je stelt jezelf een doel: hoeveel punten wil je verzameld hebben aan het eind van de maand en waarmee beloon je jezelf? Bijvoorbeeld: als ik 100 punten heb gehaald, dan geef ik mezelf een bos bloemen, een sauna-uitje, of die wandelbroek die ik al zo lang wil hebben. Of wat je dan ook maar bedenkt (maar liever niet iets met min of meer ongezond eten zoals taart of een etentje).

Bij het aanmelden hier vertel je waar je jezelf punten voor wilt geven en wat je beloning is. Je kunt zelf kiezen waar je je punten bijhoudt, maar het is fijn als je hier updates komt geven hoe het gaat en als we elkaar kunnen motiveren.
Wil je eerst eens kijken hoe zo'n sprintje eruit ziet? Hier zie je het juli-sprintje, een klein groepje maar supergemotiveerd:
https://www.weegclub.nl/forum/ook-in-juli-blijven-we-positieve-punten-verzamelen-t56703-110.html#2778896
Wie doet er mee?

_________________
Mijn streefgewicht blijft 68 kilo! Dus weg met die tussendoortjes!
i
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 01 aug 2020 10:51    
Vrouw Weeggegevens   Kordiya
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan


Geregistreerd op: 28-6-2020
Berichten: 615
Dieet: vegetarisch gezond eten


  Reageer met quote
Ik doe graag weer mee! Dank je wel voor het starten van dit sprintje, Geke! Punten tellen werkt voor mij heel goed.

Mijn doelen blijven een beetje hetzelfde:

Ik kan 1 punt verdienen met

A. Suikers vermijden 0/31
B. Eetplan aanhouden 0/31
C. Geen tussendoortjes 0/31
D Op tijd in bed 0/31
E Een huishoudelijke taak doen 0/20

Ik voeg nog een doel toe:
F. minimaal 3x per week iets doen aan lichaamsoefeningen (strekken/ yoga, krachttraining) 0/12

Over de beloning moet ik nog even nadenken.

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 01 aug 2020 15:36    
Vrouw Weeggegevens   Sunflower0209
Ik blijf hier bij de weegclub
Ik blijf hier bij de weegclub


Geregistreerd op: 2-8-2020
Berichten: 36
Dieet: Mieke kosters en Beck's
Woonplaats: Zwolle


  Reageer met quote
Wat een leuk sprintje is dit. Mag ik met jullie mee doen? Ik moet alleen nog wel even nadenken over mijn doelen en de punten. Op dit moment heb ik 3 doelen.

1. 1,5 liter water drinken
2. Elke dag een stukje wandelen
3. Elke dag een stukje fietsen

Ik wil het afvallen dit keer echt serieus en blijvend gaan volhouden. Vorig jaar was ik super trots op mezelf. 10 kilo afgevallen. Nu zitten de 10 kilo er weer bij maar ook heel wat extra kilo's. Ben er echt klaar mee. Zo zwaar als ik nu ben, ben ik nog nooit geweest. Voel me nu ook lichamelijk echt niet lekker. Ga vandaag eens even goed nadenken over mijn doelen. Uiteraard onder het genot van een glas water Erg blij
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 02 aug 2020 9:12    
Vrouw Weeggegevens   Geke
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 27-1-2012
Berichten: 6397
Dieet: Gezonder leven
Woonplaats: In Friesland


  Reageer met quote
Hoi Sunflower, van harte welkom hier! Leuk dat je meedoet met ons piepkleine groepje.

Ik moet zelf m'n doelen en punten ook nog even formuleren, ik loop een beetje achter.

Sunflower, je bent pas begonnen met de weegclub, zie ik. Ik denk dat je een hele goede zet hebt gedaan en dat meen ik serieus. Je vindt hier altijd medestanders, het wekelijks invullen van je gewicht kan enorm helpen, en je kunt in sprintjes (zoals deze) anderen vinden die met ongeveer dezelfde doelen bezig zijn.
Mag ik vragen hoe je wilt gaan afvallen? Hoe heb je het vorig jaar gedaan? Wat ontzettend jammer dat de kilo's er intussen met rente weer bij gekomen zijn.
Hopelijk gaat het deze keer wѐl lukken en wordt het een blijvend gewichtsverlies.
Véél succes ermee!

_________________
Mijn streefgewicht blijft 68 kilo! Dus weg met die tussendoortjes!
i
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 02 aug 2020 11:48    
Vrouw Weeggegevens   Jildou1979
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 15-3-2011
Berichten: 380
Dieet: Gezond eten
Woonplaats: Leeuwarden


  Reageer met quote
Hallo allemaal,

Dit puntensysteem lijkt me erg leuk om bij aan te sluiten, lekker actief ook dat motiveert!
Ben sinds mei 6,5 kilo kwijt van de gewenste 12,5 dus dat gaat lekker!
Ik zou graag mee doen!
Ik doe momenteel aan intermitted fasting, ik eet alleen tussen 12.00 en 20.00.
Hoewel ik een echte ontbijten was, ervaar ik geen honger. En om 12.00 heeft mij lichaam echt behoefte heeft aan gezond eten.
Wij (man 2 basisschoolkinderen en ik) leven verder redelijk geïsoleerd ivm extra Covid risico, dus veel tijd om te sporten en te bewegen Lach
En veel minder ongezond eten om af te moeten slaan

Mijn doelen:
1. 1 punt voor 20 minuten wandelen met manlief (app Ommetje geïnstalleerd) 0/15
2. 1 punt voor exact aan mijn eetraam houden 0/20
3. 1 punt voor extra huishoudelijke of klustaak 0/15
4. 1 punt voor wandelen of hardlopen meer dan 5 km 0/16
5. 1 punt voor planken, crunches en andere spieroefeningen 0/20

Als ik alle punten haal dan ga ik begin september (online) shoppen, want dan kom ik al aardig richting mijn streefgewicht Lach
Ik ga eten Lach

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 02 aug 2020 12:09    
Vrouw Weeggegevens   Kordiya
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan


Geregistreerd op: 28-6-2020
Berichten: 615
Dieet: vegetarisch gezond eten


  Reageer met quote
Ennnn.... we zijn van start!

Leuk dat jullie meedoen Jildou en Sunflower!

Dit is hoe het gisteren voor mij ging:

A. Suikers vermijden - gelukt, 1/31
B. Eetplan aanhouden - gelukt, 1/31
C. Geen tussendoortjes - gelukt, 1/31
D Op tijd in bed niet gelukt, kwartier te laat. 0/31
E Een huishoudelijke taak doen - gelukt, 1/20
F. 3x per week of vaker iets doen aan strekken / krachttraining - gelukt (1 punt)

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 02 aug 2020 13:18    
Vrouw Weeggegevens   Deugenietje
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan


Geregistreerd op: 30-3-2019
Berichten: 1146
Dieet: Geen suikers in de vorm van snoep/chips/koek/ijs
Woonplaats: Winschoten


  Reageer met quote
Ik doe ook weer mee.

Ik doe niet al te veel doelen.

1: Liter water drinken 0/30
2: Elke 500 ml extra punt.
3: 5000 stappen 0/30
4: Elke 2500 stappen extra punt.
5: Dag niet wegen, behalve zondag 0/25

Met de doelen 1, 3 en 5 kan ik 65 punten halen.
Ik ga voor de 90 punten en als ik die heb gehaald mag ik van mezelf uit eten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 02 aug 2020 13:29    
Vrouw Weeggegevens   Sunflower0209
Ik blijf hier bij de weegclub
Ik blijf hier bij de weegclub


Geregistreerd op: 2-8-2020
Berichten: 36
Dieet: Mieke kosters en Beck's
Woonplaats: Zwolle


  Reageer met quote
@Geke, vorig jaar zat mijn oudste dochter in groep 8. Aan het einde van het jaar dus afscheid nemen van de basisschool met alles erop en eraan. Ik wilde daar niet als "dikke" moeder aan mee doen. Ik was dus echt gedreven om af te vallen. Mieke Kosters en Judith Beck waren mijn grote vriendinnen. Ook was ik aan het hardlopen. Ging allemaal lekker. 10 kilo eraf. En toen kwam de winter. Ik was overal helemaal klaar mee en kwam in een heerlijke neerwaardse spiraal te recht. Daarna de Corona. Lekker thuis werken dus er was toch niemand die zag dat ik aan kwam. Maar nu ben ik er echt klaat mee. Morgen ga ik echt van start. Mieke en Judith heb ik weer tevoorschijn gehaald. Hopelijk gaat het met dit sprintje lukken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 02 aug 2020 14:13    
Vrouw Weeggegevens   Deugenietje
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan


Geregistreerd op: 30-3-2019
Berichten: 1146
Dieet: Geen suikers in de vorm van snoep/chips/koek/ijs
Woonplaats: Winschoten


  Reageer met quote
@Sunflower0209: Heel veel succes en hoop voor je dat de motivatie blijf ook in de winter.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 02 aug 2020 14:15    
Vrouw Weeggegevens   Sunflower0209
Ik blijf hier bij de weegclub
Ik blijf hier bij de weegclub


Geregistreerd op: 2-8-2020
Berichten: 36
Dieet: Mieke kosters en Beck's
Woonplaats: Zwolle


  Reageer met quote
@kordiya. Ik zie dat je je eerste punten al weer binnen hebt. Ik heb net even jullie vorige sprintje gelezen en daar had je je einddoel gehaald. Goed bezig!! Gaat je deze maand vast weer lukken !!

Ik heb mijn doelen klaar.
1. Elke dag stukje fietsen (1 punt)
2. Elke dag stukje wandelen (1 punt)
3. Elke dag 1,5 liter water/thee (1 punt)
4. Elke dag hoofdstuk van Beck lezen (1 punt)
5. Elke dag de oefening van Beck uitvoeren (1 punt)
6. Elke dag minstens 2x mijn motivatiekaartjes lezen (1 punt)
7. Dagelijks mijn punten bijhouden (1 punt).
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 02 aug 2020 14:24    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3 ... 13, 14, 15  Volgende
Pagina 1 van 15