Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Augustus, een mooie maand voor positieve punten

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4 ... 13, 14, 15  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Kordiya
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: vegetarisch gezond eten

Reageer met quote
Sunflower0209 schreef:
Jeetje dames, wat zijn jullie allemaal sportief. Ik zie vele kilometers wandelen en fietsen voorbij komen. Daarnaast nog bootcamp en planken. Knap hoor.

Ha ha, Geke is met niemand te vergelijken! Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 03 aug 2020 22:14    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Dit is hoe het gisteren (zondag) voor mij ging:

A. 1 punt voor Suikers vermijden - gelukt, 2/31
B. 1 punt voor Eetplan aanhouden - gelukt, 2/31
C. 1 punt voor Geen tussendoortjes - gelukt, 231
D 1 punt voor Op tijd in bed - gelukt. 1/31
E 0 punten voor Een huishoudelijke taak doen - niet gedaan 1/20
F. 3x per week of vaker iets doen aan strekken / krachttraining - gelukt (2 punten)

nu totaal 10 punten

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 03 aug 2020 22:16    
Vrouw Weeggegevens   Sunflower0209
Ik blijf hier bij de weegclub

Dieet: Mieke kosters en Beck's

Reageer met quote
Wat heeft iedereen het goed gedaan gisteren. Bijna alle punten die er te halen zijn, zijn binnen. Lekker begin van de week. Nu allemaal vol houden en dan verschijnen er allemaal groene hokjes aan het einde van de week.

Ook ik heb gisteren mijn punten gehaald. Was wel even wennen hoor om weer op mijn eten te letten. Had 's morgens netjes allemaal boterhammen gesmeerd en mee genomen. Dacht dat ik wel ruim op tijd weer thuis zou zijn dus geen tussendoortje voor de middag mee genomen. Tja, je raadt het al. Niet op tijd thuis en ontzettend gevoel dat ik iets moest eten. Straks dus even naar de supermarkt voor iets van liga's of zo. Die kan ik dan in mijn tas gooien voor noodgevallen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 04 aug 2020 8:11    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Dit is hoe het gisteren (zondag) voor mij ging:

Hoe het gisteren (maandag) ging:
A. 1 punt voor Suikers vermijden - gelukt, 3/31
B. 1 punt voor Eetplan aanhouden - gelukt, 3/31
C. 1 punt voor Geen tussendoortjes - gelukt, 3/31
D 1 punt voor Op tijd in bed - gelukt. 2/31
E 2 punten voor Een huishoudelijke taak doen - 3/20
F. 3x per week of vaker iets doen aan strekken / krachttraining - gelukt (3 punten)

nu totaal 16 punten

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 04 aug 2020 9:17    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Sunflower0209 schreef:
Straks dus even naar de supermarkt voor iets van liga's of zo. Die kan ik dan in mijn tas gooien voor noodgevallen.

Misschien een tip; aan noten heeft je lichaam (veel) meer dan aan Liga. Ze vullen meer en bevatten veel meer mineralen en vitaminen. Ik heb altijd een klein plastic bakje met noten bij me voor 'noodgevallen'.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 04 aug 2020 9:18    
Vrouw Weeggegevens   Sunflower0209

Dieet: Mieke kosters en Beck's

Reageer met quote
@kordiya dank je wel voor je tip. Noten is inderdaad een hele goede. Herinner me er opeens aan dat ik vorig jaar steeds noten op mijn menu had staan. Ik moet er echt weer even in komen Erg blij . Super blij met jullie!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 04 aug 2020 9:53    
Vrouw Weeggegevens   Geke
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Kordiya schreef:
Sunflower0209 schreef:
Jeetje dames, wat zijn jullie allemaal sportief. Ik zie vele kilometers wandelen en fietsen voorbij komen. Daarnaast nog bootcamp en planken. Knap hoor.

Ha ha, Geke is met niemand te vergelijken! Erg blij

Nou, eh... dat moet ik wel even relativeren, hoor. Het planken is verschrikkelijk versloft de laatste tijd. Daarom heb ik het ook weer in m'n puntensysteem gezet, om het weer op te bouwen.
Planken is namelijk helemaal niks aan, het is niet leuk op zich.
Maar als je dan merkt dat je het, door het bijna dagelijks te doen, toch langer vol kunt houden, dan geeft dat toch wel een kick. En uiteindelijk moeten die buikspieren dan toch wel wat strakker worden, is de bedoeling... Maar het is een lange weg, en wat ik nu dus heb gemerkt, een paar weken niet of amper planken, en de conditie is weer weg.
Fietsen en wandelen, ja dat doe ik heel graag. Ik heb het dan ook als een soort extra voor mezelf in de punten gezet, want ja dat doe ik toch wel. Zeker in deze zomertijd, waarin het heerlijk is om buiten te zijn.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 04 aug 2020 10:30    

Reageer met quote
Nog even een kanttekening bij noten. Natuurlijk kun je beter een handjevol noten nemen dan een ligakoek.
Maar er zit wel veel vet in...
Als ik echt trek heb neem ik noten. Maar als ik zin in wat lekkers heb, kies ik liever voor een appel dan een handjevol noten.

Maar hierin zullen vast ook weer verschillen zitten per persoon? Sommigen willen ook niet teveel fruit eten vanwege de fruitsuikers.

Ik denk dat het uitproberen is, kijken wat bij jou past.

In mijn wandelrugzak heb ik ook standaard een pakje sultanakoekjes. Je wilt het niet meemaken, dat je brandstof op is en je een uur of langer uit de bewoonde wereld bent.
Laatst heb ik bij een wandeltocht zo'n pakje maar eens gebruikt, ik had het al maanden mee en ik had het idee dat het al bijna over de datum was. Het was wel lachen, er kwamen allemaal stukjes uit het pakje. Veel door elkaar geschud denk ik. Lachen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 04 aug 2020 10:35    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Geke schreef:
Nog even een kanttekening bij noten. Natuurlijk kun je beter een handjevol noten nemen dan een ligakoek.
Maar er zit wel veel vet in...
Als ik echt trek heb neem ik noten. Maar als ik zin in wat lekkers heb, kies ik liever voor een appel dan een handjevol noten.

Als je een appel of ander fruit in je tas stopt voor 'noodgevallen' kom je er dus na weken achter dat je een stuk rottend fruit met je meezeult!!! Lachen

M.b.t. noten: Wat is het probleem met vet in noten?
Als je eens in de zoveel tijd omdat je verder niks bij je hebt, wat noten eet zul je daar heus niet van aankomen, wanneer je voeding verder in balans is. Het Voedingscentrum raadt aan om dagelijks een handvol noten (of meer, voor mannen) te eten.
Een Liga of een Sultana daarentegen bevat weinig meer dan meel en suikers, daar heeft je lijf verder niks aan behalve 'lege' caloriën. Als je honger hebt kun je beter en langer 'door' op een handje noten dan op een Liga.

Ach ja, ieder moet zijn eigen keuzes maken.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 04 aug 2020 12:03    

Reageer met quote
Haha, ja als noodrantsoen is fruit niet handig! Als je het dan weken later terugvindt... Rollende ogen

En noten zijn super gezond!
Ik geef het van die vetten alleen maar even aan, omdat het geen vrijbrief mag zijn om maar ongelimiteerd noten te gaan eten.
Het zijn ook nog eens gezonde vetten, die er in noten zitten. Kijk aan! Lachen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 04 aug 2020 12:15    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4 ... 13, 14, 15  Volgende
Pagina 3 van 15