Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Alleen maar groen dl 3

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   whis
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezond vegetarisch eten

Reageer met quote
Een hele week goed mijn best gedaan, elke dag rond de 1.000 kcal. En toch een gelijkblijver. Dus ik vlieg eruit!
Maar ik ga door hoor!

Veel succes allemaal! zwaai zwaai

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 15 sep 2018 7:57    
Vrouw Weeggegevens   LiesbethM

Dieet: Gezond eten 8 augustus 2017 Gastric Sleeve operatie

Reageer met quote
Wat jammer Whis!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 15 sep 2018 9:24    
Vrouw Weeggegevens   Lightfeather
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Atkins

Reageer met quote
Quote:
Een hele week goed mijn best gedaan, elke dag rond de 1.000 kcal. En toch een gelijkblijver. Dus ik vlieg eruit!

Oh Whis dat is jammer zeg.
Weet je zeker dat je niet tekort aan caloriën binnen krijgt? Dan gaat je lijf op de spaarstand. Ik kan wel af en toe zo weinig nemen maar als ik dat te vaak doe val ik niet meer af.

Ik heb een boven verwachting mooi groen vakje en ben daar erg blij mee. Als ik de komende dagen niets geks doe verwacht ik aankomende week ook weer een mooie groene. Ik heb inmiddels de 6 voor de komma staan. Het gaat echt lekker. Ik durf nu te stellen dat ik echt over mijn wekenlang durende drempel heen ben. Nu zo zien te houden.

Maandag krijg ik een uitdagend dagje want dan ga ik naar Rotjeknor naar de Dalai Lama dus ik moet zien dat ik gezond, niet bederfelijk eten meeneem. 's Avonds komt mijn zoon lekker thuis eten. Dan zal ik iets moeten bedenken dat wel Kh-arm is voor mij en tegelijk voor hem ook lekker is. Misschien maak ik wel spagetti, dan krijgt hij de echte en ik gooi de groentesaus over courgette of pompoensliertjes heen. Dat laatste heb ik nog niet geprobeerd. Ik zal eens zoeken of er recepten van zijn. Courgette hoeft maar heel kort te wokken, pompoen zal wel iets langer moeten. Maar ik wil eens iets anders uitproberen.

Fijne weekend allemaal, ik ga zo nog even naar buiten want het weer is prachtig om wat te fietsen.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 15 sep 2018 12:00    

Reageer met quote
We nemen helaas al afscheid van 3 deelnemers.
Lisanne110 heeft geen gewicht ingevuld, Pmponer en Whis hadden geen groen hokje.

Veel succes iedereen de komende week!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 16 sep 2018 9:38    

Reageer met quote
Fijne dag maandag Lightfeather! Wat een bijzondere ontmoeting.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 16 sep 2018 9:40    
Vrouw Weeggegevens   Drean93
Ik blijf hier bij de weegclub
Ik blijf hier bij de weegclub

Dieet: Sporten en gezond eten

Reageer met quote
Ik zie dat ik afgelopen week wat meer ben afgevallen dan gepland.. Hopelijk blijft het gewicht eraf en heb ik volgende week gewoon weer een groen vakje!
Succes weer allemaal deze week!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 16 sep 2018 15:04    
Vrouw Weeggegevens   vrolijkvlindertje

Dieet: Dr Frank

Reageer met quote
Hier weer een klein groen vakje, terwijl ik toch erg mjjn best doe, en niet zou weten wat er met het eten beter kan. Drinken kan misschien meer en bewegen ook. Nou dan gaan we daar maar aan werken.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: zo 16 sep 2018 15:13    
Vrouw Weeggegevens   Aardblij
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezonder leven minder KH, meer puur

Reageer met quote
Bijna vergeten door te geven: vanwege vakantie kan ik de komende 3 weken niet wegen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 18 sep 2018 8:03    

Reageer met quote
Fijne vakantie Aardblij! Zorg wel dat je groen terugkomt !

2 onsjes voor mij deze week.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 19 sep 2018 7:57    
Vrouw Weeggegevens   Lightfeather
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Atkins

Reageer met quote
Goede zaterdag allemaal.

Quote:
We nemen helaas al afscheid van 3 deelnemers

Dat is erg hard gegaan, hopelijk houden wij overblijvers het vol.
Wat gebeurt er eigenlijk in het geval jijzelf geen groen vakje hebt Liesbeth?

Quote:
Fijne dag maandag Lightfeather! Wat een bijzondere ontmoeting.

Dank je wel Liesbeth het was idd fantastisch. Ik heb de Dalai Lama niet persoonlijk ontmoet overigens, ik was één van velen die zijn teachings hebben gevolgd. Een zeer indrukwekkende man die veel kracht, liefde, compassie uitstraalt en dat alles doorspekt met humor en zelfspot. Fantastische ervaring, ik heb genoten en veel geleerd.

Quote:
Ik zie dat ik afgelopen week wat meer ben afgevallen dan gepland.

Gewoon blijven doen wat je deed Drean dan moet het goedkomen!

Quote:
Hier weer een klein groen vakje, terwijl ik toch erg mjjn best doe

VrolijkVlindertje ik vind een stabiele 2 ons per week een keurig resultaat meis. Ik heb zelf 26 weken er op zitten waarin ik minder dan een ons in de week afviel.
Soms heeft je lijf tijd nodig om te herfigureren en te stabiliseren waarna het ineens weer harder gaat. We zijn nu eenmaal geen robots.
Bovendien, langzaam eraf is meestal blijvend eraf.
Let ook op dat je niet te weinig caloriën gebruikt want dan gaat je lijf in de spaarstand!

Fijne vakantie Aardblij!

Nog even iets over mijn eigen week;

Natuurlijk heb ik na 4 dagen in de 76 te hebben gezeten op mijn weegmoment alsnog een 7 voor de komma gehad. En 1 dag later een veel lager gewicht, 76.7 wel te verstaan, een hele pond minder. Gelukkig was ik evengoed wel groen deze week. Ik dacht al wel dat het aan vocht te wijten was. Inmiddels is mijn gewicht nog verder gedaald (had ook extreem veel beweging) en ik weeg nu 76,6 kg. Ik ben benieuwd wat het op mijn weegmoment zal zijn.

Het is elke week hetzelfde lied. Ik zou haast mijn weegmoment veranderen, maar Nee! het doet er niet echt toe natuurlijk want het geeft me in elk geval een mooi getal op de schaal volgende week en opnieuw de kans om die 6 daar te behouden of in een 5 te veranderen.
Nog 1.6 kg en dan zit ik aan mijn bovenste streef. Eerlijk gezegd had ik niet verwacht nu al zover te zijn dus dit is prachtig. En uiteindelijk is langzaam eraf blijvend eraf en snel eraf wordt al gauw een jojo. Een mooie oefening in tevredenheid dus.

Ik heb een erg mooi blousje. Ik heb er niet veel die passen en deze behoort toch wel tot mijn lievelingsblousjes. Ik had hem in een aanbieding gekocht na mijn laatste prednietso-kuur omdat niets me meer paste. Hij slankt mooi af als je wat zwaarder bent.
Núhuu echter, kom ik tot de ontdekking dat hij me na alle kilo's die ik inmiddels kwijt ben, juist dikker maakt haha. Ik kan hem nog makkelijk aan maar hij hangt nu mijn buik kleiner wordt en mijn borsten in verhouding niet veel zijn veranderd erg naar voren af. Dus het ziet er meer uit als een zak en mijn borsten lijken wel de mount everest of zo. De blouse is nog niet zo wijd en mijn lijf nog niet zó slank, dat ik er een riempje om kan doen. Dus het moet nog maar even zo. Jammer van de blouse maar een zeer goed teken. Je begint het echt wel in mijn kleding te zien.

Maandagavond hadden mijn jongste zoon en ik het over ons gewicht. Hij wil juist wat aankomen dus het is een goed gespreksonderwerp voor ons hoe op een gezonde manier op een mooi gewicht te geraken. Hij een beetje meer, ik een beetje minder en we willen beiden iets meer spiermassa opbouwen. Leuk als je over zoiets, serieus met je jonge zoon kunt babbelen.

Ik vertelde hem mijn ondergoedfotoverhaal en hoe dik ik mezelf nog vind. Hij zei heel lief dat ik beslist niet dik ben, dat ik dat wel een korte tijd geweest ben maar nu niet meer. Daarna zei hij, slikkk, "je bent nu iets meer van een propje".
Ik heb zelf altijd erg dikke mensen met zeer korte benen propjes gevonden, een soort billy/bessy turf heren/dames of zo'n michelinmannetje zeg maar.
Dus ik weet niet zeker of ik het wel als het compliment kan zien dat hij ermee bedoelde. Maar het is fijn dat hij me niet zo dik vindt als dat ik zelf doe. En vooral dat hij het verschil tussen kort na de predkuur en nu zo duidelijk kan zien. Het geeft hoop voor de toekomst. Oja!

Met mijn luchtwegen begint het weer steeds beroerder te gaan nu het weer vochtiger is en het steeds harder gaat waaien. Duimen dat ik kan voorkomen dat ik weer aan een kuur moet nu ik zo dicht bij mijn streef kom, want dan ga ik weer voor de bijl. Ik wil nu wel even kunnen genieten van het gewicht dat ik kwijt bent geraakt.

Ik kwam nog een mooi en toepasselijk citaat tegen;

Zoals de as van een strijdwagen gesmeerd
moet worden om goed te blijven lopen,
zo gebruikt de wijze mens voedsel alleen
om in leven te blijven.

Fijn weekend allemaal, en geniet vooral van al het lekkers wat in ons eetplan past.
zwaai zwaai

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 22 sep 2018 14:21    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Pagina 6 van 10