Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Info: Weg met de Weegschaal
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Adviesdraadje Weg m.d Weegschaal

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4 ... 25, 26, 27  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw   Patsy
Ik wil blijven afvallen bij de weegclub

Dieet: Sonja Bakker/ Weg met de weegschaal

Reageer met quote
Ik neem geen biologische groenten of fruit. Heb nu alleen biologische muesli genomen omdat die er wel goed uitkwam kwa ingredieneten en het niet zo'n grote verpakking is. Ik heb ook biologische jam gekocht maar die is gezoet met rietsuiker, dus niet goed dus. Dan ga ik hem morgen opruilen. Heb jij een gekochte jam zonder suiker??

Ik ga zeker je recept maken, hoe lang is het houdbaar in de koelkast? Gedroogde abrikozen staan ook op mijn boodschappen lijstje...........

Ik heb mijn kasten niet uitgemest, want dat vond ik zonde en ik heb ook nog een man die mee eet dus dat mag hij dat opeten.

Ik had van mijn Sonja tijd al een bak gemaakt met een hangslot erop. Alleen mijn man weet de code en als ik dan iets nodig had/heb van koek,snoep (slechte dingen die ik per pak opeet als ik ze zie liggen) dan moet ik dat aan hem vragen. Moet zeggen dat dat best goed gaat, natuurlijk heb je altijd je uitbarstingen. Daar liggen dus ook de chocolaatjes in die alleen mijn man eet!!
Heel handig.........

Zo nu ga ik lekker koken: rijst met kipkerrie en sperziebonen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 04 feb 2008 18:40    
Vrouw Weeggegevens   Ritamaria
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Cohen

Reageer met quote
Je zou uit de boeken van Montignac heel wat suikervrije lekkere recepten kunnen halen. Staat ook dat van die abrikozen in en pruimenjam.. Als je nog van het een en ander een suikervrij recept wil hebben, wil ik wel voor je kijken hoor, of ik iets kan vinden en hier neer kan zetten.

wat is lekkerder dan slank zijn....?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger BerichtGeplaatst: ma 04 feb 2008 22:25    
Vrouw Weeggegevens   Odette

Dieet: Weg m/d Weegschaal

Reageer met quote
De muesli van Zonnatura heb ik, die is ook zonder suiker. Wat jij hebt is wrs ook goed. Ik had geen jam, want die op basis van alleen fruit vond ik te duur, Ik at die abricozenspread en houmous, die ik ook zelf maakte, en honing. Maar al die zoete dingen bevatten ook koolhydraten, ook fruitsuiker mag ik niet teveel, dus ik een geen zoet meer op brood. Ik zou de spread max een week bewaren in de koelkast en het teveel in porties invriezen.
Ik vond spullen weggooien ook zonde, maar toen ik Meijke schreef dat ik het aan de kinderen, buurvrouw, wie dan ook wilde geven ipv weggooien zei ze, het is ook niet goed voor hun. Ik ben toch pakjes en zakjes aan het opmaken. Inmiddels ben ik "schoon" genoeg om af en toe een "misser" te kunnen maken.
Maar de tractaties die mijn man af en toe meeneemt van school geef ik aan de jongens (behalve chocola Lachen ) en als het heeeeel slecht is, bv kauwgom met suiker, gooi ik het idd weg.
Maak jij de recepten uit het boek? Best leuke ideetjes toch?
Ritamaria, goed idee, had ik niet aan gedacht. Ik heb wel de atkins recepten erbij gehaald. Ook zonder suiker. Recepten welkom, daar is toch een receptendraadje voor op deze site. Zet ze daar maar neer, we vinden ze wel.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: di 05 feb 2008 8:25    
Vrouw Weeggegevens   Ritamaria

Dieet: Cohen

Reageer met quote
Nou, ik heb daar al heel lang niets meer uit gemaakt, omdat ik niet meer montignac doe, maar jij brengt mij weer op een idee, want er staan ook een paar echt gezonde recepten zonder suiker etc. in.. ik zal ze wel weer eens doorneuzen.. ik heb zeker wel 10 montignacboeken en een paar principes van hem zijn ook nog steeds heel goed en komen in andere goede diëten ook terug. Hij gaat ook echt voor biologisch en volkoren dingen, geen suiker etc.

Als ik eens een leuk recept tegen kom, zet ik het zeker op de receptensite.

wat is lekkerder dan slank zijn....?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger BerichtGeplaatst: di 05 feb 2008 11:46    

Reageer met quote
Mijn goeie ideeën zijn gratis, Ritamaria...
Maar je hebt gelijk, montignac had zo zijn momenten.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: di 05 feb 2008 12:31    
Vrouw   Patsy

Reageer met quote
Ritamaria ik kijk al uit naar de recepten.............

Odette morgen moet ik pasta eten, maar hoeveel mag ik eten?
Moet het eigenlijk even in het boek opzoeken maar voel me niet echt lekker.

Je kan trouwens mijn eetdagboekje vinden onder Sonja Bakker, misschien kan je kijken of ik het goed doe.
https://www.weegclub.nl/forum/eetdagboek-van-patricia-t6912.html#180758

Groetjes
Patricia

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 05 feb 2008 21:08    

Reageer met quote
Ik kijk ff in de eetdagboekje en ben dan terug...

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: wo 06 feb 2008 8:49    

Reageer met quote
Ik heb het ook al in je eetdagboekje gezet, maar voor de 2 aardappels die je mag bij groep 4 kun je ook 50 gram rauwe zilvervlies rijst of volkoren pasta nemen. Dat rauw wegen vond ik ook altijd maar lastig, als je voor meer mensen kookt. Maar rijst en past zwelt op tot ongeveer het dubbele gewicht dus 50 gram rauw is ongeveer 100 gram gekookt. Hou dat maar aan.
En... stoppen als je genoeg hebt, ook al is nog niet alles op, Heb je nog niet voldoende, eet wat extras bv fruit of zuivel. Als dit structueel is, kun je naar een hogere groep of gewoon wat meer nemen.
Bedenk goed, veranderen kost tijd. Het gaat niet in een keer goed.
Hoop dat je je gauw beter voelt.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: wo 06 feb 2008 9:09    
Vrouw   Patsy

Reageer met quote
Bedankt Odette, ik zat inderdaad in groep 4 maar heb mezelf al naar groep 5 gezet want ik kan geen 4 boterhammen per dag op.

Ik heb ook wel genoeg aan groep 5. Ik heb geen hongergevoel gehad en heb nu zelfs nog wel teveel aan dit menu. Misschien als ik me straks wat beter voel dat ik dan meer kan merken welke groep het beste is voor mij.

Tot nu toe gaat het goed en ben ik zelfs al wat afgevallen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 06 feb 2008 13:13    

Reageer met quote
Mooi zo, we gaan door.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: wo 06 feb 2008 13:55    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4 ... 25, 26, 27  Volgende
Pagina 3 van 27