Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Info: Weg met de Weegschaal
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie



Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

 

Volgorde:

 

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.



Advertentie

Adviesdraadje Weg m.d Weegschaal

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 15, 16, 17 ... 25, 26, 27  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw   JanineB
Ik wil afvallen bij de weegclub
Ik wil afvallen bij de weegclub


Geregistreerd op: 1-10-2008
Berichten: 2



  Reageer met quote
Wat je zegt is logisch maar toch vind ik het lastig te rijmen met het ezelsbruggetje van Meijke
Dan kun je niet alleen afgaan op "zo onbewerkt mogelijk" maar dan moet je dus tevens letten op de vetsoort (verzadigd of onverzadigd) Maar goed, gezond verstand doet een hoop.

Ik heb het boek WmdW 3 wkn geleden gelezen en daarna het superdieet besteld. Er vielen puzzelstukjes op hun plaats. Ik ben namelijk pas echt te zwaar geworden nadat een vriendin mij aanpraatte dat ik te dik was (18 jr en onzeker) en ik ging lijnen. Niet meer luisteren naar mijn lichaam en alles light.
Mijn belangrijkste reden om WmdW te gaan doen is om mijn idee dat alles zo light mogelijk moet los te laten en meer te reageren op mijn buikhonger. Dat vind ik echt een eye-opener. Ik at te vaak te weinig als ik gewoon honger had. Ik merk nu ook dat mijn honger momenten niet zijn op de momenten dat het gebruikelijk is om te lunchen. Vandaar dat de pagina 38/39 echt verschil voor mij maakt!
Een extra boterham in de ochtend en eentje in de middag (of nootjes oid) helpt een stuk om de lekkere trek eind vd middag te verhelpen.

nog een vraagje, Qua plantaardig broodbeleg vindt ik de keuzes lastig. In de Ah vind ik geen jam zonder toegevoegde suiker en ik heb weinig zin om zelf pureetjes te maken. Dan kies ik toch af en toe maar voor een plakje kokosbrood. Iemand nog andere suggesties behalve pindakaas en appelstroop?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 01 okt 2008 11:07    
Vrouw Weeggegevens   Odette
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 24-9-2007
Berichten: 38820
Dieet: Weg m/d Weegschaal
Woonplaats: Gooise Meren


  Reageer met quote
JanineB schreef:

Dan kun je niet alleen afgaan op "zo onbewerkt mogelijk" maar dan moet je dus tevens letten op de vetsoort (verzadigd of onverzadigd) Maar goed, gezond verstand doet een hoop.



Blz 38/39 ben ik met je eens zijn helemaal waar. Je hoeft je niet aan de standaard etenstijden te houden. Maar toch vind ik dat lastig als je huisgenoten hebt. Had je trouwens al op blz 37 gezien wat ik geschreven had?(!!)

Maar even over hierboven. Volgens Meijke hoef je niet zo op de vetsamenstelling te letten. Bv ze adviseert roomboter boven halvarine, veel minder bewerkt, maar wel verzadigde vetten. Ze schrijft hierover dat, als je afgevallen bent, je niets vervelends zult merken van die verzadigde vetten omdat minder wegen je vetstofwisseling gunstig beinvloed. Hetzelfde geldt voor volle kaas en melkproducten. Als je meer geniet van volle yoghurt, waarom zou je dan met lange tanden magere yoghurt eten? Helemaal waar.
Maar ik vind dat als je kunt kiezen, je toch een beetje op de vetten moet letten. Als het je niet uitmaakt, kies dan de magere variant of die met minder verzadigd vet. Als je er niet minder om geniet, is mager toch beter. Snap je waar ik naar toe wil?

Ik ben echt benieuwd hoe oud je bent en wat je gewicht nu is, maar dat zullen we vanzelf zien als je nog een berichtje schrijft. Het is bekend dat als je eenmaal gaat lijnen, je pas echt dik wordt. Gezond eten is een beter advies als je jong bent. Maar ja, gebeurd is gebeurd. Herstelwerkzaamheden verrichten en dan met gezond verstand verder. Ik wens je toe dat je er snel aan toe bent.

Plantaardig beleg vind ik ook moeilijk. Eigelijk eet ik alleen af en toe fruit op brood (banaan met pindakaas) of tomaat. Zoetigheid neem ik niet vanwege de nog dreigende diabetes. Niet dat het niet mag, maar ik besteed mijn toegestane koolhydraten liever aan iets waar ik wat aan heb. Volgens mij hadden de andere WmdW-ers nog wel ideeën. Als je een eetdagboekje start en de vraag daar nog een keer stelt, komt er vast antwoord.

_________________
Juni challenge: punten voor planken, lopen, fietsen, yoga, zingen, tuinieren, hh klusjes, geen extraatjes ed Score: 91/180
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: wo 01 okt 2008 13:15    
Vrouw Weeggegevens   Ollie
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 26-6-2008
Berichten: 239
Dieet: gezond eten
Woonplaats: Rotterdam


  Reageer met quote
Hoi Maanon,
Ik wil je feliciteren. Ongeveer 1 kg per week lichter.
Als dat zo door blijft gaan ben je volgend jaar zomer op of rond je streefgewicht.
Gewoon lekker doorgaan.
Lieve groetjes,
Ollie


Maanon schreef:
Bedankt voor de reactie! Als leidraad kan ik het wel aanhouden maar ik voelde het meteen als zoveel mag je en meer niet. Als ik dus die 6e boterham wil dan kan ik dat gewoon nemen? Ik zag het echt meteen als van ow jee dan eet ik teveel. Dat heeft waarschijnlijk ook nog te maken met hoe het in mijn hoofd zit....

_________________


Start 07-04-2013 87 / Finish 07-07-2013 77
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: wo 01 okt 2008 15:24    
Onbekend Weeggegevens   Kaatje
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 5-6-2008
Berichten: 64510
Dieet: OERgezond


  Reageer met quote
JanineB schreef:

nog een vraagje, Qua plantaardig broodbeleg vindt ik de keuzes lastig. In de Ah vind ik geen jam zonder toegevoegde suiker en ik heb weinig zin om zelf pureetjes te maken. Dan kies ik toch af en toe maar voor een plakje kokosbrood. Iemand nog andere suggesties behalve pindakaas en appelstroop?


Hoi Janine, wat dacht je van honing, sandwichspread (mij ooit aangeraden door een diëtiste) of marmite (vind ik persoonlijk smerig, maar goed). Rauwkost op je brood of rauwkostsalade? Vind ik zelf dan weer erg lekker! Of hummus (kikkererwtenpasta), tapenade, pesto (vooral lekker met rauwkost) zongedroogde tomaatjes (hmmm op een verse harde bruine bol) Lachen Er bestaat ook cashewnotenpasta en tahin (sesampasta) maar dat lijkt natuurlijk een beetje op pindakaas. Wat ik ook erg lekker vind, maar dat is meer voor thuis: gebakken champignonnetjes met ui en/f tomaat....

Eet smakelijk!!!
grtjs, Karin.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: wo 01 okt 2008 16:49    
Vrouw Weeggegevens   Odette
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 24-9-2007
Berichten: 38820
Dieet: Weg m/d Weegschaal
Woonplaats: Gooise Meren


  Reageer met quote
Kijk, dat bedoel ik. Dank Karin, heb ik ook weer wat ideeën opgedaan.

_________________
Juni challenge: punten voor planken, lopen, fietsen, yoga, zingen, tuinieren, hh klusjes, geen extraatjes ed Score: 91/180
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: wo 01 okt 2008 20:22    
Onbekend Weeggegevens   Kaatje
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 5-6-2008
Berichten: 64510
Dieet: OERgezond


  Reageer met quote
JanineB schreef:

nog een vraagje, Qua plantaardig broodbeleg vindt ik de keuzes lastig. In de Ah vind ik geen jam zonder toegevoegde suiker en ik heb weinig zin om zelf pureetjes te maken.

Nog een reactie: Lachen bij Dirkson verkopen ze zonnatura jam, ZONDER toegevoegd suiker, 50% vruchten, geconcentreerd druivensap, pectine (geleermiddel) en citroensap. Alles van biologische teelt. Niet goedkoop uiteraard, maar wel lekker! Misschien ook een idee voor de diabetici onder ons?
grtjs, Karin
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: za 04 okt 2008 12:25    
Vrouw Weeggegevens   Betsy
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 1-6-2008
Berichten: 328
Dieet: Weg met de Weegschaal
Woonplaats: Gelderland


  Reageer met quote
Inmiddels heb ik alle drie de boeken van Meijke in huis en doorgelezen. Ik wil nu het weg met de weegschaal superdieet gaan volgen. Ik heb me ook aangemeld op de e-mail service. Ik heb mezelf ingedeeld in groep 3. Vandaag heb ik me daar keurig aan gehouden. Rond half vier vond ik het lastig, ik had veel trek, toen heb ik zo ongeveer alles wat ik nog mocht hebben vandaag m.u.v. de warme maaltijd gegeten (nog een boterham, nootjes en een tomaat). Dat hielp wel. Nadeel is wel dat ik nu vanavond alleen nog een paar worteltjes kon eten en thee kon drinken of water.
Voor mijn doen kan ik wel erg weinig melk drinken, maar goed, daar zal ik ook wel aan wennen.

groetjes,
Betsy

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 07 nov 2008 23:12    
Vrouw Weeggegevens   Odette
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 24-9-2007
Berichten: 38820
Dieet: Weg m/d Weegschaal
Woonplaats: Gooise Meren


  Reageer met quote
Hoi Betsie.

Dat probleem met de melk had ik indertijd ook. Ze geeft geen hoeveelheden aan in haar boek. Als je meer melk wilt, neem je toch gewoon een groter glas. En als je nog trek hebt als je alles van groep 3 op hebt, neem je gewoon wat meer, wel gezond natuurlijk. Eten als je honger hebt. Je lichaam past zich vanzelf aan. Als het weet dat je het te eten gaat geven als het erom vraagt wordt het vanzelf rustiger. Houd het een paar dagen vol.

Wat vind je van het nieuwste boek? Bij de eetdagboekjes van WmdW is er een draadje waar je je ervaringen kunt plaatsen.

_________________
Juni challenge: punten voor planken, lopen, fietsen, yoga, zingen, tuinieren, hh klusjes, geen extraatjes ed Score: 91/180
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: za 08 nov 2008 21:30    
Vrouw Weeggegevens   Pamm
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 1-2-2009
Berichten: 444
Dieet: Gezonder leven


  Reageer met quote
Odette schreef:

Voor nieuwelingen: ik was in juli t/m september 2007 testpersoon voor het Superdieet van Weg met de Weegschaal. Het boek is pas een paar weken uit, maar ik heb het hele programma dus al gevolgd en kan er meer over vertellen.


Aaa, vandaar dat jou naam mij zo bekend voorkwam, ik zag hem al in het boek staan Uitlachen
Geweldig dat jij het voor ons uitgetest hebt Odette, ik ben zó blij met alle info en ervaringen die ik hier lees op dit forum van WmdW Erg blij

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 03 feb 2009 18:15    
Vrouw Weeggegevens   Odette
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 24-9-2007
Berichten: 38820
Dieet: Weg m/d Weegschaal
Woonplaats: Gooise Meren


  Reageer met quote
Samen redden we het Margreet.

_________________
Juni challenge: punten voor planken, lopen, fietsen, yoga, zingen, tuinieren, hh klusjes, geen extraatjes ed Score: 91/180
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: di 03 feb 2009 22:42    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 15, 16, 17 ... 25, 26, 27  Volgende
Pagina 16 van 27