Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (open)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

5 kilo voor Kerstmis

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Saskia245
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezond eten.

Reageer met quote
Het gaat rustig maar gestaag naar beneden. Lekker weer om wandelingen te maken met onze hond en die wil altijd graag mee dus goed voor de motivatie. Afgelopen weer wel af en toe iets “ lekkers” gegeten wat niet echt past in het dieet maar kan er wel heel erg van genieten. Gelukkig kan ik nu wel gewoon stoppen na 1 dingetje. Dat was een tijdje geleden wel anders.

Als honger het probleem niet is is eten niet de oplossing.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 14 okt 2020 19:05    
Vrouw Weeggegevens   bloempje666
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
kellydragongirl schreef:

Het eten klinkt erg lekker. Ik heb een kleine tip. Natuurlijk weeg je veel minder dan ik dus hoef je niet zo streng voor jezelf te zijn als ik, maar toch als kleine tip:

Als je 's ochtends koffie met melk en suiker drinkt, probeer een theelepel Stevia (100% plantaardig) zoetstof ipv suiker, is echt beter voor je. Ik heb een heerlijk recept voor zelfgebakken kruidkoek zonder suiker om je ontbijtkoek mee te vervangen.

Kruidkoek:

210 gr zelfrijzend bakmeel
210 ml karnemelk
1/2 zakje bakpoeder
100 ml honing
1 el stevia poeder
175 gr rozijnen
1,5 el koekkruiden
1 tl koffiepoeder (oplosbaar)

alles mengen en in een siliconen bakvorm doen.
de oven voorverwarmen op 160 graden.
als de oven voorverwarmd is, dan pas de bakvorm erin zetten en 1 uurtje op 160 graden bakken.

tussendoor beter geen chocolade nemen, anders 1 blokje extra puur.

lunch is eigenlijk te weinig omdat je als vrouw 2 boterhammen mag met 50 gr mager beleg.

die yoghurt met fruit kun je bijv. verplaatsen naar je toetje 's avonds.

boerenkool is super gezond, alleen is rookworst erg zout en erg vet. Ik maak het om die reden niet meer, maar ik vervang het voor magerder vlees 100 gr.

water is heel goed, ik probeer ook de 2 liter te redden, af en toe moet ik mijzelf eraan herinneren om te drinken.

Veel succes gewenst. Lach

Dank voor de tips, ik ken ze allemaal. En ik gun mezelf inderdaad een aantal dingen die anderen misschien niet zouden doen omdat er niet zo veel meer af hoeft.
Stevia heb ik geprobeerd maar ik vind het echt niet lekker...

ik had deze keer gekochte ontbijtkoek, maar ik maak anders wel eens deze:

200 gram dadels
4 eetlepels appelstroop, zonder toegevoegde suiker
250 ml (amandel)melk
300 gram volkoren meel
2 theelepels speculaaskruiden
1 eetlepel kaneel
2 theelepels bakpoeder
Handje gemengde noten
ook erg lekker!
https://www.zoetrecepten.nl/recepten/gezondigen/gezonde-ontbijtkoek/ voor volledig recept voor de geinteresseerde Cool

challange: Niet meer volproppen / niet meer na 19.00u eten / gezonde keuzes bij me-time
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: do 15 okt 2020 16:48    
Vrouw Weeggegevens   kellydragongirl
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: E.G.A

Reageer met quote
bloempje666 schreef:
kellydragongirl schreef:

Het eten klinkt erg lekker. Ik heb een kleine tip. Natuurlijk weeg je veel minder dan ik dus hoef je niet zo streng voor jezelf te zijn als ik, maar toch als kleine tip:

Als je 's ochtends koffie met melk en suiker drinkt, probeer een theelepel Stevia (100% plantaardig) zoetstof ipv suiker, is echt beter voor je. Ik heb een heerlijk recept voor zelfgebakken kruidkoek zonder suiker om je ontbijtkoek mee te vervangen.

Kruidkoek:

210 gr zelfrijzend bakmeel
210 ml karnemelk
1/2 zakje bakpoeder
100 ml honing
1 el stevia poeder
175 gr rozijnen
1,5 el koekkruiden
1 tl koffiepoeder (oplosbaar)

alles mengen en in een siliconen bakvorm doen.
de oven voorverwarmen op 160 graden.
als de oven voorverwarmd is, dan pas de bakvorm erin zetten en 1 uurtje op 160 graden bakken.

tussendoor beter geen chocolade nemen, anders 1 blokje extra puur.

lunch is eigenlijk te weinig omdat je als vrouw 2 boterhammen mag met 50 gr mager beleg.

die yoghurt met fruit kun je bijv. verplaatsen naar je toetje 's avonds.

boerenkool is super gezond, alleen is rookworst erg zout en erg vet. Ik maak het om die reden niet meer, maar ik vervang het voor magerder vlees 100 gr.

water is heel goed, ik probeer ook de 2 liter te redden, af en toe moet ik mijzelf eraan herinneren om te drinken.

Veel succes gewenst. Lach

Dank voor de tips, ik ken ze allemaal. En ik gun mezelf inderdaad een aantal dingen die anderen misschien niet zouden doen omdat er niet zo veel meer af hoeft.
Stevia heb ik geprobeerd maar ik vind het echt niet lekker...

ik had deze keer gekochte ontbijtkoek, maar ik maak anders wel eens deze:

200 gram dadels
4 eetlepels appelstroop, zonder toegevoegde suiker
250 ml (amandel)melk
300 gram volkoren meel
2 theelepels speculaaskruiden
1 eetlepel kaneel
2 theelepels bakpoeder
Handje gemengde noten
ook erg lekker!
https://www.zoetrecepten.nl/recepten/gezondigen/gezonde-ontbijtkoek/ voor volledig recept voor de geinteresseerde Cool

Dankjewel voor dit heerlijke recept

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 15 okt 2020 18:30    
Vrouw Weeggegevens   Dipinipi
Moderator

Dieet: Weight Watchers en suikervrij

Reageer met quote
oppassen met dadels en honing in grote hoeveelheden
voor je lichaam is dat gewoon suiker dus met mate van genieten

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: do 15 okt 2020 19:46    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Dipinipi schreef:
oppassen met dadels en honing in grote hoeveelheden
voor je lichaam is dat gewoon suiker dus met mate van genieten

Dat is absoluut waar.
Maar ik heb wel het idee dat je lijf beter weet wat te doen met de suiker, als de vrucht en vezels er nog bij zitten

challange: Niet meer volproppen / niet meer na 19.00u eten / gezonde keuzes bij me-time
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: do 15 okt 2020 20:06    
Moderator

Reageer met quote
bij dadels of bv bananen is dat wel zo maar honing...zeker als je er mee bakt...is al z'n goede eigenschappen kwijt...de smaak is natuurlijk wel heerlijk Lachen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: do 15 okt 2020 22:27    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Dipinipi schreef:
bij dadels of bv bananen is dat wel zo maar honing...zeker als je er mee bakt...is al z'n goede eigenschappen kwijt...de smaak is natuurlijk wel heerlijk Lachen

Ook dat ben ik geheel met je eens Cool

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: do 15 okt 2020 23:02    
Vrouw Weeggegevens   dai165
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Merendeel van de vakjes is hier groen! goed om te zien. Zien jullie op tegen de komende tijd m.b.t. de "lockdown"?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 16 okt 2020 13:24    
Moderator

Reageer met quote
Nee ik zie er niet tegen op...tennis ligt plat maar verder kan ik wel m'n ding doen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: vr 16 okt 2020 13:40    
Man Weeggegevens   tgjm
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Gezond eten en bewegen

Reageer met quote
dai165 schreef:
Merendeel van de vakjes is hier groen! goed om te zien. Zien jullie op tegen de komende tijd m.b.t. de "lockdown"?

Wie niet, zou ik zeggen.

Maar voor mij maakt het qua sporten geen verschil: roeimachine naast m'n bed (waarop 1 tot 1,5 uur per dag) en twee (!) hometrainers op zolder, met uitzicht op de polder (idem 1 tot 1,5 uur per dag). Dan zou je denken dat het er af VLIEGT, maar dan zie je wellicht mijn eet-, drink- en snoeppatronen over het hoofd ....

Qua gezelligheid -- tsja, da's een ander verhaal. Geen films, restaurantjes, musea (in ieder geval minder van dat alles) en ook de aanloop is natuurlijk wat rustiger. Maar dat is al een hele tijd zo, hoor, dus geen heel groot verschil met de maanden ervoor, op een uitje naar neef in Zuid-Frankrijk na, in september.

Alsnog hoop ik in dit sprintje uiteindelijk een lichte winst te gaan boeken, wie weet zelfs tot onder de voor mij obese grens van 93 kilo.

We gaan het zien.
Veel succes & focus allemaal!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 16 okt 2020 14:27    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
Pagina 8 van 11