Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (open)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

5 kilo voor Kerstmis

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   bloempje666
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Deugenietje schreef:
Bijna 3 kilo in een halve week. Is puur vocht denk ik.

Geschokt dat is best veel zeg!!!
nu hopen dat het er ook af blijft Uitlachen

challange: Niet meer volproppen / niet meer na 19.00u eten / gezonde keuzes bij me-time
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: di 13 okt 2020 11:42    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Dipinipi schreef:
tijd voor een strengere aanpak...eetmeter en Weight Watchers app invullen en niet boven m'n tax gaan Erg blij

je KAN het!!! Lach

challange: Niet meer volproppen / niet meer na 19.00u eten / gezonde keuzes bij me-time
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: di 13 okt 2020 11:43    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Cavia schreef:
Hoi allemaal, het gaat redelijk goed hier! Met lunchen gaat het prima, daar lijk ik totaal geen moeite meer mee te hebben. Elke dag met aandacht mijn lunch maken dus geen droge witte keizerbroodjes ofzo meer mee naar werk als lunch. Nee, tegenwoordig is het volkorenbrood met beleg. Trots op mezelf.
Met ontbijten blijft het vechten. Ik kan mezelf maar niet afleren om met chips te ontbijten. Verder gaat het super, ik snoep veel minder en heb inmiddels niks meer in huis waar mijn man niets van afweet, dus geen stiekeme vreetbuien meer. Ik eet dagelijks fruit en bijna dagelijks komkommer. Resultaat: afgelopen week was ik 1,2 kilo kwijt Uitlachen

Nu komt er wel even een vuilkuil aan. De komende week ben ik de hele dag thuis. Ik zit sinds vandaag in thuisquarantaine. Woensdag wordt ik getest dus ik zit op zijn minst tot vrijdag binnen. Gelukkig dus geen stiekem snoep meer in huis dus snoepen zal ik niet heel snel doen, maar ik moet opletten dat ik niet de hele dag stil ga zitten. Dat is lastig, want ik heb al een week hoofdpijn dus oefeningen doen is nu niet echt fijn.

oh jee dat is een hele uitdaging...
probeer voor je zelf een plan van aanpak op papier te schrijven. iets dat jehouvast geeft op moeilijke momenten...
Want iedereen weet dat een grote verbouwing of een groot project niet kan zonder goede planning.
Probeer deze week ook zo te zien.
Maak een planning met het lekkerste eten dat binnen je calorieeen budget past, maar ook verantwoord is. Als je weet wat je afspraken (met jezelf) tot in het laatste detail zijn, dan is het ook makkelijk er je er aan te houden.
En denk aan je valkuilen... wat ga je doen als je je verveelt op de bank?
Wat kan je anders doen dan die zak chips pakken?
Ga je aardappels schillen en ze in de oven bakken? (gezond alternatief)
Of ga je iets in huis doen (een klusje dat er al zo lang ligt) om jezelf bezig te houden?
Lekker dansen op je favo muziek?
Zoek dingen die een leuk alternatief zijn en je een goed gevoel geven (foto's uitzoeken? boek uit lezen? etc)

succes!

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: di 13 okt 2020 11:48    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
kellydragongirl schreef:
Hallo,

Ik ben 5 weken geleden begonnen met EGA (Eerste Goudse afslankclub) en ik heb elke maandag avond daar bij de club mijn weegmoment. Ik was gisteren 1,1 kg verloren ten opzichte van vorige week maandag. Ik was erg blij.
Mijn doel is op de lange termijn om 75 kg te wegen met als grootste motivatie gezond oud worden en van mijn slaapapneu apparaat afkomen.

Elke kg is er één, mijn eerste komende doel is onder de 120kg wegen. Ik was vorig jaar zomer 131,0 kg.

heel goed bezig dus!!! Erg blij

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: di 13 okt 2020 11:49    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
helaas heb ik mij afgelopen periode niet goed bezig gehouden...
mijn gemiddelde staat nu op 64 voor vorige week. (ik weeg dagelijks en voer hier het weekgemiddelde in)
Maar ben intussen vanaf vrijdag al weer beter bezig! Ben ook weer het hardlopen gaan oppakken (wat ik even verslonsde) en dat geeft meteen resultaat!
Weegschaal zegt nu al weer 63.2, dus mijn gemiddelde voor deze week moet echt weer een stuk lager zijn dan dat van afgelopen week! Erg blij

ik ben er zo dicht bij...
zal ik het deze sprint eindelijk eens halen???
Ik heb ook weer een week eetplanning van af vrijdag en dat helpt echt!

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: di 13 okt 2020 11:51    
Vrouw Weeggegevens   kellydragongirl
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: E.G.A

Reageer met quote
bloempje666 schreef:
helaas heb ik mij afgelopen periode niet goed bezig gehouden...
mijn gemiddelde staat nu op 64 voor vorige week. (ik weeg dagelijks en voer hier het weekgemiddelde in)
Maar ben intussen vanaf vrijdag al weer beter bezig! Ben ook weer het hardlopen gaan oppakken (wat ik even verslonsde) en dat geeft meteen resultaat!
Weegschaal zegt nu al weer 63.2, dus mijn gemiddelde voor deze week moet echt weer een stuk lager zijn dan dat van afgelopen week! Erg blij

ik ben er zo dicht bij...
zal ik het deze sprint eindelijk eens halen???
Ik heb ook weer een week eetplanning van af vrijdag en dat helpt echt!

Een weekplanning is erg goed. Met EGA moet je elke week van alles wat je eet en drinkt dat noteren op je weekschema nauwkeurig in ml en gr etc, echt afgewogen met een keukenweegschaal.

Mijn ontbijt: 200 ml melk met 25 gr havermout met 1 stuk fruit erdoor klein gesneden of diepvriesfruit.

tussendoor een stuk fruit en veel water.

lunch: 60 gr brood (2 sneden volkorenbrood) met 50 gr kalkoenfilet met 1 el sambal erop. handje cherrytomaten als snack erbij.

's avonds: 100 gr kipdijfilet, 100 gr gekookte zilvervliesrijst, 125 gr ui (verplichte zoete groenten) en 200 gr groenten.

toetje: 200 ml magere Griekse yoghurt met 50 gr walnoten met 1 el honing.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 13 okt 2020 11:57    
Man Weeggegevens   Johan2
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Deugenietje schreef:

Eigenlijk zou je een weegschaal moeten hebben die ook de samenstelling meet zoals vocht%, spiermassa%, vet%.
Vocht schommelt enorm afhankelijk van wat je gegeten hebt. Veel zout houdt vocht vast, en na een avondje sauna kan er dus best 3kg af zijn.

Ik heb jaren geleden zo'n Tanita-weegschaal gekocht. Afgelopen dagen ben ik ook 1,5kg aangekomen, maar zie dat mijn vet% weer verder is gedaald en er meer spiermassa is bijgekomen. Toch een ontwikkeling waar ik blij mee ben. Alleen gewicht zegt dus niet alles.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 13 okt 2020 12:00    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
@kellydragongirl dat klinkt als een prima dagje lekker eten! Lach
ik heb meestal ook zo iets.

Voor vandaag:
ontbijt:
mok koffie met melk en suiker (daar komt niemand aan hahaha)
1 bruine boterham met pindakaas en 1 plak ontbijtkoek (had ik erg veel trek in)

tussendoor: komkommer (en net ook even 2 blokjes pure chocolade, heerlijk!)

lunch:
2 soorten fruit (zal vandaag banaan en mango zijn) met yoghurt en 10gr lijnzaad

tussendoor: worteltjes

dinner:
Boerenkool stamppot met 90gr runderrookworst (kan prima, ik hou namelijk niet van jus)

na avond eten eet ik liever niets meer want dan sla ik door en houd ik niet op. helaas. dus beter gewoon dan niet er meer aan beginnen.

daarnaast zo'n 2 liter gemeentepils Lachen (kraantjes water dus)
of lekkere warme (kruiden) thee

Johan2 schreef:
Deugenietje schreef:

Eigenlijk zou je een weegschaal moeten hebben die ook de samenstelling meet zoals vocht%, spiermassa%, vet%.
Vocht schommelt enorm afhankelijk van wat je gegeten hebt. Veel zout houdt vocht vast, en na een avondje sauna kan er dus best 3kg af zijn.

Ik heb jaren geleden zo'n Tanita-weegschaal gekocht. Afgelopen dagen ben ik ook 1,5kg aangekomen, maar zie dat mijn vet% weer verder is gedaald en er meer spiermassa is bijgekomen. Toch een ontwikkeling waar ik blij mee ben. Alleen gewicht zegt dus niet alles.

dat is zeker waar! ik overweeg ook al langer zo'n weegschaal. alleen je hoort wel eens dat de metingen nog al eens kunnen verschillen per weegschaal. en dan ga ik weer twijfelen...
Dan denk ik: ach, mijnhuidige weegschaal doet het nog prima Rollende ogen

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: di 13 okt 2020 12:11    
Vrouw Weeggegevens   kellydragongirl
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: E.G.A

Reageer met quote
bloempje666 schreef:
@kellydragongirl dat klinkt als een prima dagje lekker eten! Lach
ik heb meestal ook zo iets.

Voor vandaag:
ontbijt:
mok koffie met melk en suiker (daar komt niemand aan hahaha)
1 bruine boterham met pindakaas en 1 plak ontbijtkoek (had ik erg veel trek in)

tussendoor: komkommer (en net ook even 2 blokjes pure chocolade, heerlijk!)

lunch:
2 soorten fruit (zal vandaag banaan en mango zijn) met yoghurt en 10gr lijnzaad

tussendoor: worteltjes

dinner:
Boerenkool stamppot met 90gr runderrookworst (kan prima, ik hou namelijk niet van jus)

na avond eten eet ik liever niets meer want dan sla ik door en houd ik niet op. helaas. dus beter gewoon dan niet er meer aan beginnen.

daarnaast zo'n 2 liter gemeentepils Lachen (kraantjes water dus)
of lekkere warme (kruiden) thee

Johan2 schreef:
Deugenietje schreef:

dat is zeker waar! ik overweeg ook al langer zo'n weegschaal. alleen je hoort wel eens dat de metingen nog al eens kunnen verschillen per weegschaal. en dan ga ik weer twijfelen...
Dan denk ik: ach, mijnhuidige weegschaal doet het nog prima Rollende ogen

Het eten klinkt erg lekker. Ik heb een kleine tip. Natuurlijk weeg je veel minder dan ik dus hoef je niet zo streng voor jezelf te zijn als ik, maar toch als kleine tip:

Als je 's ochtends koffie met melk en suiker drinkt, probeer een theelepel Stevia (100% plantaardig) zoetstof ipv suiker, is echt beter voor je. Ik heb een heerlijk recept voor zelfgebakken kruidkoek zonder suiker om je ontbijtkoek mee te vervangen.

Kruidkoek:

210 gr zelfrijzend bakmeel
210 ml karnemelk
1/2 zakje bakpoeder
100 ml honing
1 el stevia poeder
175 gr rozijnen
1,5 el koekkruiden
1 tl koffiepoeder (oplosbaar)

alles mengen en in een siliconen bakvorm doen.
de oven voorverwarmen op 160 graden.
als de oven voorverwarmd is, dan pas de bakvorm erin zetten en 1 uurtje op 160 graden bakken.

tussendoor beter geen chocolade nemen, anders 1 blokje extra puur.

lunch is eigenlijk te weinig omdat je als vrouw 2 boterhammen mag met 50 gr mager beleg.

die yoghurt met fruit kun je bijv. verplaatsen naar je toetje 's avonds.

boerenkool is super gezond, alleen is rookworst erg zout en erg vet. Ik maak het om die reden niet meer, maar ik vervang het voor magerder vlees 100 gr.

water is heel goed, ik probeer ook de 2 liter te redden, af en toe moet ik mijzelf eraan herinneren om te drinken.

Veel succes gewenst. Lach

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 13 okt 2020 12:23    
Vrouw Weeggegevens   Cavia
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Kellydragongirl, dat klinkt goed! En wauw, al zo veel afgevallen. knap.

Bloempje666, goed dat je weer bent gaan hardlopen!

Voor mij valt het tot nu toe in elk geval mee met mijn quarantaine. Ik kan de deur niet uit om wat te kopen en alles wat er is weet mijn man van af. Dus kan ik niet zomaar even snel iets pakken en daarna weer bijkopen.
Een eetplan maken moest ik doen van alles wat ik in huis heb. Mijn man komt pas thuis als de supermarkt zijn ouderenuurtje heeft en kan dus niet even na werk boodschappen doen. Maar het is gelukt om iets gezonds te bedenken tot en met zondag.
Gelukkig heb ik dit jaar steeds genoeg eten in huis om het ruim een week uit te kunnen houden. Door mijn astma ben ik heel erg vaak verkouden dus ik had al aan zien komen dat ik minstens een keer thuis kwam te zitten met klachten, nu is doorwerken met verkoudheid natuurlijk uit den boze. Het valt me nog mee dat ik sinds ik corona heb gehad in april (niet getest maar volgens de huisarts heel waarschijnlijk) nu pas voor het eerst weer verkouden ben.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 14 okt 2020 12:14    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Pagina 7 van 10