Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

5 kg er af voor Sinterklaas

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 17, 18, 19  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   vlinderrr
Weegclubfan voor het leven

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Geweldige avatar whis! Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 01 sep 2018 9:52    
Vrouw Weeggegevens   whis

Dieet: Gezond vegetarisch eten

Reageer met quote
Kwestie van mezelf te motiveren Erg blij (en de anderen natuurlijk ook!)

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 01 sep 2018 10:40    
Vrouw Weeggegevens   Evita
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Koolhydraatarm

Reageer met quote
Vanuit Kroatië lees ik de berichten. Wat verbaasd lees ik de berichten. Nog 2 dagen dan ben ik thuis.
Hier goed op mijn eten gelet, iedere dag 5 tot 10 km gewandeld.
Ben erg benieuwd naar de schade...
Rollende ogen

1e doel: 92 kilo, 2e doel: 87kilo, 3e doel: 82 KILO!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 01 sep 2018 21:04    
Vrouw Weeggegevens   Evita
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Koolhydraatarm

Reageer met quote
Scam schreef:
Jammer is al gesloten Geschokt

Zet hem wel open tot dinsdag. Dan sluit ik echt.

1e doel: 92 kilo, 2e doel: 87kilo, 3e doel: 82 KILO!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 01 sep 2018 21:09    
Vrouw Weeggegevens   Scam
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Kijk nou sta ertussen Geschokt
Oei nu moet ik het nog bewijzen ook.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 02 sep 2018 8:35    

Reageer met quote
-3,6 kg?! Waauw! Hoe heb je dat gedaan?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 02 sep 2018 8:42    
Vrouw Weeggegevens   Mineola
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Ik heb een min! Maar moet wel wat grotere min de komende weken wil ik de 5 kg halen!
Deze week één dag teveel gegeten. Dus er is ruimte voor verbetering.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 02 sep 2018 8:48    
Vrouw Weeggegevens   Scam
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Door mijn gewicht zijn grote getallen eigenlijk niets...
Dit jaar ook nog niet echt afgevallen schommel continu een aantal kilo eraan en een aantal kilo eraf.
Afgelopen week weer begonnen met thee drinken en alleen 100% van eigen tuintje gegeten

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 02 sep 2018 9:14    

Reageer met quote
Hmmm... Goed idee die thee! Ga ik morgen (werk) mee starten.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 02 sep 2018 9:55    
Vrouw Weeggegevens   Lightfeather
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Atkins

Reageer met quote
Goedemorgen luitjes op deze zonnige dag,

De zomer is nog eventjes terug. Straks lekker naar buiten maar eerst het één en ander doen. Lachen

Quote:
Ben voor de sint jarig dus vond het gewoon een grappig toepasselijk draadje

Dat is dan zeker toepasselijk Scam
en ik zie dat Evita het sprintje nog even voor je heeft opengegooid dus nu kun je alsnog fijn instappen. Erg blij

Quote:
Lightfeather: je sprak eerder al over prednisonkeuren, maar waarom eigenlijk? Je bent ziek neem ik aan dan?

Nee Duffy ik ben niet ziek. Ik heb wel een chronische aandoening asthma. In november 2012 kreeg ik mijn eerste prednisonkuur vanwege een ernstige longontsteking.

Daarna heb ik een aantal traumatische zaken meegemaakt en ben in een hok vol pikzwarte schimmel terechtgekomen waar ik noodgedwongen tussen eind 2015 en begin 2017 heb moeten verblijven. Mijn toch al ietwat kwetsbare longen hebben daarvan een flinke klap gekregen. Beide longen waren op zeker moment volledig ontstoken.
Dat had tot gevolg dat ik verscheidene prednisonkuren heb moeten gebruiken.

Ik ben zeer gevoelig voor prednison en kom gemiddeld zo'n 10 a 12 kilo aan per kuur van rond de 10-14 dagen. Ik doe er 1 tot 2 jaar over om datzelfde gewicht er weer af te krijgen. Tot nog toe is het me 1x gelukt om het geheel + wat extra kwijt te raken, zomer 2014, toen woog ik op zijn laagst een keurig nette 72 kg. Meestal gaat het zo dat ik het aangekomen gewicht nog niet eens allemaal kwijt ben als ik de volgende kuur alweer nodig heb. Ik doe er natuurlijk alles aan om dit te vermijden maar ja, ik kan niet op alles invloed uitoefenen helaas.

In feite ben ik in januari 2012 aan de Atkins/koolhydraatarme levensstijl begonnen en dat heb ik nooit meer veranderd.
Ik had toen een ander account en heb daarin iets over mijn achtergrond geschreven op pagina 1 in het topic van 23 januari en in mijn voorsteldraadje.

https://www.weegclub.nl/forum/dagboekje-morgan-le-fay-t34136.html

https://www.weegclub.nl/forum/even-voorstellen-en-begonnen-met-atkins-t34106.html

Toen ik mijn 1e prednisonkuur kreeg en zo gigantisch veel gewicht aankwam waar ik zoveel moeite voor had gedaan om het kwijt te raken vond ik het té frustrerend om steeds die grafiek te zien.
Daarom had ik voor tijdelijk dit acct aangemaakt met de bedoeling om als ik terug was op het toen behaalde gewicht daar weer verder te gaan. Tegen de tijd dat het zover was leefde ik in een kruiptentje op een camping in voornamelijk stromende regen. Ik had vaker niet als wel gelegenheid om van internet gebruik te maken en het lukte niet om in te loggen op dat acct.
Toen heb ik het uiteindelijk maar zo gelaten.

Ik heb dit jaar, toen het me ook niet lukte om op dit acct in te loggen, uiteindelijk aan de moderators een bericht gestuurd waardoor ik weer op beide accts kon inloggen maar op 1 of andere manier lukt het nu opnieuw niet om op mijn oude acct in te loggen. En zo zit het dus. Gemeen

Lees gerust het hele verhaal over mijn gewichtstoename en afname. Ik vermoed dat het vrij uniek is. Ik heb zelden of nooit vreetbuiten, ik ben geen emo-eter en geen jojo-er, ik eet binnen mijn budget zo gezond en kh-arm als mogelijk is. Ik heb niet het idee dat ik beperkende overtuigingen of ondermijnende gedachten heb t.a.v. mijn gewicht. Zolang ik mijn Kh laag houd heb ik weinig hunkeringen en die kan ik meestal goed negeren en ik weet dat ik mijn gewicht tot ten minste 72 kg kan terug brengen want dat is me eerder ook gelukt.
Ik kom gelukkig nooit zomaar aan, ook als ik op een drempel hang blijf ik een heel klein ietsie pietsie afvallen. Ik kom aan als ik aan de prednison moet en krijg het er niet af als ik weer een tijd immobiel ben. Ik kwam in het begin door mijn immobiliteit na een heel actief leven wel geleidelijk aan aan, maar mijn lichaam weet inmiddels niet beter en ik heb mijn eet-porties zwaar verkleind sinds die tijd.Sindsdien is mijn maag dusdanig gekrompen dat ik al heel snel vol zit en aan de kleine porties echt voldoende heb voor een verzadigd gevoel.

Zo, het is een heel verhaal geworden. Het word me vaak gevraagd dus ik zal het in de loop van vandaag wel even in mijn dagboekje zetten. Dan hoef ik het in de toekomst niet nogmaals op te schrijven. Ik denk dat anderen er mogelijk door gemotiveerd kunnen worden. Ik ben in elk geval zeer optimistisch over mijn afvalproces.
De weegschaal heeft deze week bevestigd dat ik eindelijk van mijn drempel af ben. Ik heb een prachtig groen hokje met -1.1 kg. Kampioen Applaus Disco
Geheel onverwacht. Ik ben in de laatste 26 weken slechts 9 ons afgevallen, dat is nog minder dan nu in 1 week. Daarom had ik laag ingezet.

Later zal ik nog even op anderen reageren, ik heb nu andere dingen te doen.

Fijne zondag iedereen.

http://www.weegclub.nl/forum/eetboekje-lightfeather-t41465.html
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 02 sep 2018 10:54    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 17, 18, 19  Volgende
Pagina 10 van 19