Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

5 kg er af voor Sinterklaas

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 17, 18, 19  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Jessika
Weegclubfan voor het leven

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
ik doe ook mee, ik heb ook nog vakantie.
Heb al een tijdje niet meer echt opgelet met eten en wil na mijn vakantie toch echt weer kilo's eraf, dus ik ga mijn motivatie zoeken en met jullie meedoen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 24 aug 2018 8:35    
Vrouw Weeggegevens   whis

Dieet: Gezond vegetarisch eten

Reageer met quote
Als je je motivatie gevonden hebt, mag je mij altijd een kopietje bezorgen Lachen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 24 aug 2018 8:37    

Reageer met quote
whis schreef:
Als je je motivatie gevonden hebt, mag je mij altijd een kopietje bezorgen Lachen

hmmmm, ik heb met een collega afgesproken om samen te gaan afvallen. Tevens met mijn man om weer extra te gaan bewegen.
Op 3 sept is mijn vakantie voor bij en dan begin ik weer. Maar het is tot nu toe erg moeilijk om al het lekkers te weerstaan. dus ik wil vanaf nu al iets gaan minderen zodat het niet ineens heel streng lijkt. pfff
Overdag gaat het goed hoor, totdat ik 's avonds op de bank zit en ja dan komt er een wijntje en daar hoort op mijn manier dan een blikje kaas of nootjes bij. en omdat het vakantie is zeg ik dan tegen mijzelf. Die wijntjes moeten ook minder, want dat zijn kalorien. Het is niet zo dat ik veel drink hoor, het weekend 2 wijntjes, maar toch dat is teveel.

Ik ga mijn best doen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 24 aug 2018 8:41    

Reageer met quote
Hier hetzelfde... mooi weer, laat op ons terras blijven zitten, wijntje, kaasblokje, enz...
Ach, binnenkort is het winter en zitten we binnen met een tas thee!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 24 aug 2018 9:03    

Reageer met quote
https://www.weegclub.nl/forum/motivatie-quotes-t47530.html

Motivatie:
1 Doel ( haalbaar)
2 Streefgewicht ( kleine stapjes van -5 kg)
3 Plan van aanpak
4 Bewust inkopen
5 Stel niet te hoge eisen
6 80-20 regeling ( 80% eet leefpatroon aanpassen, 20% speling, iets wat je doet of neemt en er van genieten)
7 Lezen, inzicht krijgen in......

Nu toepassen.....

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 24 aug 2018 9:58    

Reageer met quote
super!!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 24 aug 2018 10:13    
Vrouw Weeggegevens   Duffy

Dieet: Weight Watchers

Reageer met quote
Dat klinkt goed Jessika! Misschien moet ik opok eens zo'n lijstje maken om het allemaal even op scherp te stellen.
Of Mieke er weer eens bij pakken, dat vind ik ook nog wel eens fijn.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 24 aug 2018 10:46    
Vrouw Weeggegevens   Lightfeather
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Atkins

Reageer met quote
Quote:
Welkom Lightfeather
Dank je wel Duffy

Quote:
We kunnen u inderdaad al gezellig kletsen natuurlijk, heeft Evita straks wat te lezen. Lachen
Idd. Duffydat zal haar leren om zomaar op vakantie te gaan en ons hier achter te laten Lachen Ze zal als ze ziet hoeveel wij al bij elkaar hebben geschreven al zo moe worden van het lezen dat zij die vakantie gelijk weer is vergeten. Ohhhh wat ben ik gemeen. Meen ik niet hoor Evita, ik hoop dat je het erg naar je zin hebt en veel geniet.

Quote:
Ik was vandaag misselijk, bah, geen idee hoe het komt.
Wat rot voor je Duffy. Misschien te weinig gegeten? Dat kan misselijkheid opleveren, of het verkeerde. Kan natuurlijk ook gewoon iets heersen wat je hebt opgepikt.

Quote:
Wat een geweldig pleidooi lightfeather, je hebt me overtuigd, ik blijf, wat de uitkomst ook zal zijn, ik moet niet zo streng zijn voor mezelf.
Ohh Vlinderrr dat is fantastisch. En zeker, je moet (moeten is dwang, je moet niets) dus Nee je MAG lief zijn voor jezelf. Erg belangrijk zeker gezien de wereld om ons heen dat niet altijd is.
Misschien handig om even een pbtje te sturen naar Evita dat je toch blijft want voordat zij leest dat je toch blijft heeft ze je misschien al eruit gegooid. Als ze net zo is als ik dan leest ze haar pbtjes eerst.

Quote:
Niet dat ik me nu volgepropt hebt of zo, maar anders eet ik vb courgettesliertjes ipv pasta. Gisteren dus echte pasta. Kleine dingen.
Ook wat meer uit gaan eten.

whis je mag soms ook wel even van andere dingen genieten dan wat je gewoonlijk doet. Zo lang je het maar goed inpland is er niets aan de hand. Ik ga morgen een ijsje eten bij "van der Linde" in Asd. en ik zal ook zeker wel een wijntje drinken. Ik hou er vandaag al rekening mee en eet morgen ook verder gezond en drink daarnaast veel water. Ik heb nu al voorpret dat ik dat morgen ga doen.
Hoe maak jij je courgettesliertjes? Ik wil dat ook gaan doen, heb de courgette al klaarliggen. Ik heb wel een kaasschaaf maar dan worden het plakjes.

Welkom Jessika Het gaat je vast en zeker lukken. Hoop dat je een fijne vakantie hebt.

Quote:
Overdag gaat het goed hoor, totdat ik 's avonds op de bank zit en ja dan komt er een wijntje en daar hoort op mijn manier dan een blikje kaas of nootjes bij. en omdat het vakantie is zeg ik dan tegen mijzelf.
Ik las ergens dat je lijf er geen idee van hebt dat je vakantie hebt, alleen je geest dus die doet ook in de vakantie precies hetzelfde met het eten en de calorietjes als dat het buiten de vakantie zou doen. Misschien als je jezelf daarvan bewust bent dat je het makkelijker vindt om er minder van te nemen?

Quote:
Hier hetzelfde... mooi weer, laat op ons terras blijven zitten, wijntje, kaasblokje, enz...
Ach, binnenkort is het winter en zitten we binnen met een tas thee!
ja Whis we kunnen de hele winter weer binnen rondhangen. En dan gebruiken we wellicht weer andere smoesjes om onszelfs te saboteren. Open haart, vroeg donker, kou, feestdagen, whatever haha. Trouwens kaas is helemaal niet verkeerd zolang je het inplant en met atkins mag je zelfs in de 3e fase zo nu en dan een wijntje drinken.
Jaaaa, ik hou van Atkins.

Ik doe mee aan het sprintje van Beck. Vandaag komt het boek hopelijk, het is gisteren verstuurd. Ik denk dat ik het meeste wel al goed doe en weet maar het is altijd nuttig om dingen te herhalen en wie weet wat voor nieuwe zaken ik er nog van kan opsteken. Het is in elk geval leuk om met een groepje heel bewust naar de psychologie van het afslanken te kijken en hoe we onszelf en onze kijk/ons gevoel over afvallen en eten kunnen verbeteren.
Ik ben erg benieuwd, heb er zin in.

http://www.weegclub.nl/forum/eetboekje-lightfeather-t41465.html
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 24 aug 2018 11:30    

Reageer met quote
Ik gebruik de juliennesnijder van Cuisipro:
https://www.debijenkorf.nl/cuisipro-juliennesnijder-4069000326

Werkt heel goed. Snijden tot je aan de zaadjes komt, courgette omdraaien en weer snijden tot aan de zaadjes. Voel je wel.
En dan de zijkanten nog.
Ik bak de sliertjes heel erg kort in een pan met een klein beetje olijfolie, p&z. Niet te lang, want dan worden ze plat.

Plakjes kan je gebruiken ipv lasagnevellen. Wel eerst even tussen keukenrol leggen zodat het vocht eruit gaat.
smullen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 24 aug 2018 11:46    
Vrouw Weeggegevens   Lightfeather
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Atkins

Reageer met quote
Dank je wel Whis; ik zal eens kijken binnenkort. Misschien zijn er ook wel voordeligere te koop, bijenkorf is meestal vrij duur. Van de lasagnaplakjes wist ik maar heb momenteel geen oventje helaas. Kan helemaal niets bakken tot mijn grote spijt want ik ben wel een bakster. Sip
Wat is P&Z?

http://www.weegclub.nl/forum/eetboekje-lightfeather-t41465.html
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 24 aug 2018 18:56    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 17, 18, 19  Volgende
Pagina 4 van 19