Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

4 weken streng groen januari, 1 ons is al voldoende.

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Lunafloor
Weegclubfan voor het leven

Dieet: 5:2 Vegetarisch

Reageer met quote
Ik doe ook weer mee. Het was alweer een tijdje geleden dat ik voor het laatst mee deed.

Mijn man was ernstig ziek en is vorige maand gecremeerd. Ik moet bij de les blijven want in stressvolle situaties ging ik meestal eten.

Besef nu dat ik op 1 januari 2008 gestopt ben met het eten van suiker en mij hier had aangemeld. Een voornemen dat ik nog altijd heb volgehouden.

Maar mijn gewicht mag wel iets meer naar beneden dus ik ga er weer voor op 1 januari.

Heel veel succes allemaal.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 01 jan 2022 9:53    
Vrouw Weeggegevens   Deugenietje

Dieet: Geen suikers in de vorm van snoep/chips/koek/ijs

Reageer met quote
Lunaflower, gecondoleerd.

Vind het heel knap van je dat je nu ruim 14 jaar zonder suikers bent.

Ik ben nu bezig die stap te maken.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 02 jan 2022 15:05    

Reageer met quote
Deugenietje schreef:

Dank je wel.

Ik wens je veel succes met het stoppen met suiker. Nooit spijt gehad van die beslissing.

Hoe ben je van plan om het aan te pakken?

En de rest.........Al 4 kilo kwijt. Applaus Applaus Applaus Applaus

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 02 jan 2022 22:17    
Vrouw Weeggegevens   lientje1972

Dieet: Gezond eten met Weg m/d Weegschaal

Reageer met quote
Ik blijf gelijk deze week. Ik zit nu ook met mijn voet omhoog dus veel bewegen zit er helaas niet in.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 04 jan 2022 10:00    
Vrouw Weeggegevens   Deugenietje

Dieet: Geen suikers in de vorm van snoep/chips/koek/ijs

Reageer met quote
Lunafloor schreef:
Deugenietje schreef:

Dank je wel.

Ik wens je veel succes met het stoppen met suiker. Nooit spijt gehad van die beslissing.

Hoe ben je van plan om het aan te pakken?

En de rest.........Al 4 kilo kwijt. Applaus Applaus Applaus Applaus

Ik laat de snoep enzovoort staan en de light drankjes.

Hoe heb jij het aangepakt.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 04 jan 2022 19:12    
Vrouw Weeggegevens   El-Bee
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: dieetcyclus van Foodsisters

Reageer met quote
Ook de jaarwisseling goed door gekomen met een groen vakje. Wel tijd voor een eindsprintje om in de buurt van mijn doel te komen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 06 jan 2022 9:32    

Reageer met quote
@Deugnietje: Ik heb alles met suiker verbannen. Vooral het toegeven dat ik er niet mee om kan gaan heeft mij geholpen.

Ik kan niet minderen met suiker. Ik moest echt als een alcoholist radicaal ermee stoppen.
Ooit was ik eerder gestopt. Ik had een contract gemaakt waarin ik beloofde geen suiker meer te eten. Ondertekend en wel aan iemand gegeven. Ik wist dat het mijn eer te na was als ik bij die persoon mijn belofte zou breken.

Verder niet in huis halen en als het wel in huis was achter slot en grendel. Geen sleuteltje voor mij.

Ik wist van een vorige keer waar ik 5 maanden gestopt was dat de trek uiteindelijk wegging. Zie boven met het contract.
Als ik studeerde had ik als test chocolade op mijn bureau liggen. Het sloeg uiteindelijk wit uit. Het deed mij niets dacht ik.

Na 5 maanden was ik zo stom om te denken dat ik sociaal suiker wilde eten. DUs op een feestje ook gewoon een gebakje mee eten.
Het eerste gebakje was mijn lievelingsgebakje.
Ik vond het vies vet en vies zoet en hoewel ik mij kapot schaamde, ik was voor het eerst bij dat oudere echtpaar op bezoek, heb ik de helft moeten laten staan.

De volgende dag, ik bleef er slapen, was er nog gebak over. Ik kon niet geloven dat ik het niet meer lustte en probeerde weer een gebakje.
Ik vond het lekker en was meteen weer verslaafd.
Het heeft mijn halve leven geduurd voor ik het weer kon oppakken.
Met het aanmelden hier en met het beginnen op 1 januari waardoor ik wist dat veel mensen die ergens mee wilden stoppen het moeilijk hadden is het mij weer gelukt.
Ik raak het nooit meer aan.

In mijn eten stop ik nog geen half theelepeltje suiker als ik kook.
Maar als ik ergens ben en ik eet een maaltijd en er zit een sausje over dan vraag ik niet of er suiker inzit.

Als ik ook maar denk dat ergens waarschijnlijk suiker in zit dan eet ik het niet. En natuurlijk kijk ik in de supermarkt op de labels.

Het heeft voor mij gezorgd dat ik dat eeuwige op zoek zijn naar eten kwijt ben. Wat een rust.
Dat gun ik echt iedereen die net als ik er niet mee om kan gaan.
Het doet mij nu echt niets meer. Ik heb het in huis net zoals waspoeder.

En verder, heel belangrijk. Iedereen waar ik op bezoek ga vertel ik het van te voren. Want ja, het is niet leuk als iemand speciaal iets heeft gehaald of gebakken voor mij.
Maar zelfs als dat zo zou zijn dan zou ik het nog niet nemen. Zij vinden het misschien een avond niet leuk. Ik zit jaren met de gebakken peren.

Verder zeg ik altijd dat ik natuurlijk mag hebben maar dat ik het niet wil. Dat ik mij zoveel beter voel zonder suiker. En net als een alcoholist wil ik niet meer terug vallen. Ik taal er niet meer naar. . Dat is een heel verschil. Mensen vinden je anders zielig.
Als ze nadat je zoiets gezegd hebt nog steeds aandringen dan weet je wat voor vlees je in de kuip hebt.
ALs mensen van je houden zijn ze alleen maar blij voor je en zullen je ten alle tijden steunen.

Ik zeg vaak dat ik niets hoef maar als ze dat vervelend vinden dat ze dan evt. een stukje fruit kunnen halen.
Sommige mensen vinden het vaak prettig als ze je kunnen verwennen. Dus geef ik die mensen daar de gelegenheid toe.

Veel succes met het doel dat je wil bereiken.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 06 jan 2022 14:34    
Vrouw Weeggegevens   El-Bee
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: dieetcyclus van Foodsisters

Reageer met quote
@lunafloor Indrukwekkend je gevecht tegen suiker! Ik denk dat iedereen er wel iets in herkent. In 2014 gestopt met roken. Ik vind het nog steeds lekker ruiken, maar taal er niet naar. Sociaal roken is geen optie, dan ben ik zo weer verslaafd. Ken je zwaktes.

Nu vraag ik mij af, eet je helemaal geen zoet meer? Of gebruik je alternatieven?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 06 jan 2022 14:55    

Reageer met quote
Nee, ik eet helemaal geen zoet meer. Ook geen honing of ahornsiroop of suikervervangers zoals Aspartaam etc.

Gewoon omdat ik eigenlijk zo natuurlijk mogelijk eet en ik geen behoefte heb aan zoetigheid.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 06 jan 2022 19:11    
Vrouw Weeggegevens   Sasja22
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
@Lunafloor, gecondoleerd !

Goed dat je terug bent hier op de site !

Je hebt een indrukwekkend verhaal geschreven over je sterke gevecht tegen suikerinname, ik ga daar nog op reageren, heb nu geen tijd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 07 jan 2022 16:31    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Pagina 2 van 5