Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

4 weken streng groen februari 2021 - we doen het samen (28)

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   yvonne-the-lady
Weegclubfan voor het leven

Dieet: E.G.A

Reageer met quote
Vorige week minder goed nieuws gekregen. Sommige van jullie zullen weten dat ik regelmatig met vochtproblemen te kampen heb en dat dit ook enorme invloed heeft op mijn gewicht. Vanaf september gaat dat ook gepaard met pijn in mijn benen. Met name mijn linker knie gaf in eerste instantie problemen. Artrose was daar het oordeel en de pijn in mijn knie is verholpen met een injectie. Pijn in mijn rechter been bleef. Eerst dacht men dat het kwam omdat ik dat been intensiever was gaan gebruiken om mijn linker knie te ontzien. Maar ondanks fysiotherapie bleef de pijn en werd zelfs erger. Steeds vaker worden mijn beide benen ook dik. De fysiotherapeute gaf aan dat misschien een lymfoedeemtherapeute wat zou kunnen betekenen dus bij de huisarts een verwijsbrief aangevraagd. Die heeft mijn benen onderzocht en liet doorschemeren dat ze het eigenlijk niet zo zag zitten maar heeft toch een verwijsbrief uitgeschreven. Vorige week donderdag bij de lymfoedeemtherapeute geweest. Zij gaf aan dat het geen lymfoedeem is maar lipoedeem als veroorzaker van lymfoedeem. De lipoedeem is waarschijnlijk al in mijn puberteit ontstaan. Na mijn levensverhaal in het kort te hebben verteld en hoe ik al sinds mijn puberteit al worstel met mijn hormonen, werd voor haar de diagnose alleen maar duidelijker. Een officiële diagnose is het nog niet maar alles wijst wel die kant op. Inmiddels oefeningen gekregen om mijn benen een beetje te kunnen ontlasten en ondanks pijn toch in beweging blijven. Mijn eetpatroon van dit moment vast zien te houden omdat koolhydraatarm eten in deze ook zou kunnen helpen. Dus er is nog hoop.
Afgelopen donderdag een lymfedrainagemassage gehad. Ondanks dat de massage zelf heel zacht is gaf het wel een enorm effect in mijn benen. Erg gevoelig en soms zelfs pijnlijk maar wel bijna direct het gevoel dat er weer een stroming in de benen ingang werd gezet. Mijn beide benen zijn ook voor de massage op 7 plaatsen opgemeten en we gaan volgende week zien of de massage effect heeft. Zelf kan ik dagelijks aan de slag met het masseren van de lymfeknopen. Ook draag ik inmiddels steunkousen. Ook dat is nog niet tof en geeft een pijnlijk gevoel in mijn benen maar dat is even door zetten. Merk wel dat de pijn me heel veel energie kost. En tevens er ook voor zorgt dat ik niet meer zon zin in eten heb maar wel in troost voer. Dus moet ik extra op letten om gezond te blijven eten en blijven bewegen maar dat is op het ogenblik zo moeilijk. Huil huil Moest het ook hier even van me afschrijven.

Volgende streefgewicht 91 kilo op 3 mei 2021.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: vr 12 feb 2021 17:40    
Vrouw Weeggegevens   CrazyMoon
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Ha, was vandaag mijn weegdag dan had ik een klein groen vakje Lachen

Jeetje Yvonne, wat heftig, maar fijn dat je nu weet wat het is en er wat aan gedaan wordt. Hopelijk snel minder pijn.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 13 feb 2021 10:25    
Vrouw Weeggegevens   micha1

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
@goingforit,
@Lisa30,
@LM-MR,
@Stofje
, je mag in dit sprintje vanaf de 2e week geen geel vakje hebben, het is dan ook een streng sprintje. Veel succes en we zien jullie ongetwijfeld bij de vele andere sprintjes ! Lach
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 14 feb 2021 11:14    
Vrouw Weeggegevens   kleintje1987
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Mieke Koster

Reageer met quote
Heftig Yvonne!

Op nippertje groen; Door ziek zijn niet kunnen bewegen en gewoon wel veel gegeten maar niet ongezond waardoor weinig afvallen . Maar vind dit wel winst ipv mezelf volduwen met ongezond eten gewoon gezond maar wel te veel gegeten en daarmee stabiel gebleven! Komende week nog even knallen!

kleintje1987 gebabbel weegdag zondag
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 14 feb 2021 18:44    
Vrouw Weeggegevens   Lunafloor

Dieet: 5:2 Vegetarisch

Reageer met quote
Inderdaad heftig Yvonne. Heel begrijpelijk dat je het kwijt moest. aai aai
Toch fijn dat de huisarts je doorverwezen heeft.

Voor iedereen die weg moest:"Heel veel sterkte en hopelijk tot snel.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 14 feb 2021 19:30    
Vrouw Weeggegevens   yvonne-the-lady

Dieet: E.G.A

Reageer met quote
Gisteren had ik voor het eerst wat minder pijn in mijn benen en heb dus nog lekker kunnen wandelen in de prachtige besneeuwde bossen hier in de omgeving. Wel meteen ook het onderste uit de kan willen halen en 5,7 kilometer was dan ook net iets te ver.

Gisteren avond begon ook mijn hond met haar kop te schudden. Toen ik naar haar oren wilde kijken begon ze te piepen. Dat terwijl ze normaal nergens om piept. Dus dat is niet goed. Dus vanmorgen naar de dierenarts. Op de parkeerplaats gleed ik net achter mijn auto uit en lag ik op de grond. Als een onbeholpen walrus probeerde ik om hoog te komen maar dat lukte niet omdat het zo glad is en met pijnlijke benen ook niet echt een succes. Uiteindelijk toch bij de dierenarts aangekomen en heb ik zalf voor de oren van mijn hond meegekregen. Hopen dat ze snel opknapt. Want aan je hondenkind zien dat ze niet lekker in haar vel zit dat is niet leuk.

Volgende streefgewicht 91 kilo op 3 mei 2021.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 15 feb 2021 13:34    
Vrouw Weeggegevens   Esser

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Alweer een aantal dagen verder.. en qua eten echt niet goed:
Mijn excuus: verjaardag over 4 dagen verspreid en vandaag nog valentijnsdiner van mijn man. Morgen echt balansdag en sporten.
Ben heel bang er gelijk uit te moeten.. dus nu echt herpakken!!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 15 feb 2021 19:17    
Vrouw Weeggegevens   JPee
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Nog net een groen vakje dus mag nog even blijven

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 18 feb 2021 10:06    
Vrouw Weeggegevens   Esser

Reageer met quote
Ik denk dat als ik het morgen had ingegeven dat ik wel groen had, maar helaas nu toch een klein rood vakje.. ben me alsnog na een snaaiweek goed aan het herpakken, dus doe in de volgende sprint graag weer mee..
jullie allemaal zijn toppers! Go groen!!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 18 feb 2021 19:28    
Vrouw Weeggegevens   bloempje666
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Jemig Yvonne, wat heftig!
Ik lees t nu pas, heb t privé even druk gehad.
Maar hoe gaat t nu met je na die val?
Ik hoop dat t mee valt maar je kan soms zo ongelukkig terecht komen dan...
Mij man dacht ik met die sneeuw te gaan sleeën en die kwam ook verkeerd terecht; zo de schouder uit de kom gevallen Sip

Nou veel sterkte in ieder geval, fijn dat koolhydraatarm ook een bijdrage kan leveren in ieder geval...

challange: Niet meer volproppen / niet meer na 19.00u eten / gezonde keuzes bij me-time
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: vr 19 feb 2021 0:19    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Pagina 8 van 10