Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

4 weken streng groen febr./ mrt - we doen het samen (29)

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   yvonne-the-lady
Weegclubfan voor het leven

Dieet: E.G.A

Reageer met quote
CrazyMoon schreef:
Helaas mag ik er al weer uit Lachen
Helaas een rood vakje. Maar goed, ik weet dat het vanzelf wel weer naar beneden gaat, ik zit netjes met mijn calorieën en koolhydraten. Lichaam moet gewoon soms even wennen denk ik. Ik ga gewoon door, ben nog steeds gemotiveerd en voel me nog steeds super. Erg blij

Soms heb je dat wel eens dat je lichaam even niet doet wat jij had verwacht ondanks dat je wel alles goed doet. Goed dat je wel lekker gemotiveerd blijft en dat jij je super er bij voelt. Dat is het belangrijkste. We zien je vast wel in een van de andere sprintjes. Erg blij

Volgende streefgewicht 91 kilo op 3 mei 2021.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: vr 05 mrt 2021 12:15    
Vrouw Weeggegevens   Hester80
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Wat ontzettend knap, Yvonne, dat je zoveel bent afgevallen. Op welke manier doe jij het? Ik ben blij met de 0,9 kg die eraf is. De knop is weer om en ik ga lekker door, zodat ik hopelijk van de zomer m’n zomerjurkjes weer pas
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 06 mrt 2021 22:18    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Oeps, 2x
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 06 mrt 2021 22:18    
Vrouw Weeggegevens   vrolijkvlindertje

Dieet: Dr Frank

Reageer met quote
Hier een klein groen vakje.klein ondanks me ontzettend goed aan mijn eet en mijn beweegplan te houden. Maar goed we gaan gestaag verder.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: zo 07 mrt 2021 13:24    

Reageer met quote
Hester04 schreef:
Wat ontzettend knap, Yvonne, dat je zoveel bent afgevallen. Op welke manier doe jij het? Ik ben blij met de 0,9 kg die eraf is. De knop is weer om en ik ga lekker door, zodat ik hopelijk van de zomer m’n zomerjurkjes weer pas

September vorig jaar heb ik echt de knop omgezet en voor mezelf gekozen. Op de laatste dag van mijn HSP trainingen heb ik een duidelijk doel gezet, 26 kilo in 1 jaar afvallen. Dat komt neer op 0,5 kilo per week. Dat leek mij een haalbaar en realistisch doel. Dit heb ik toen ook in een brief naar mezelf geschreven met nog een aantal andere doelen erbij. Deze brief wordt in September van dit jaar naar mij toegestuurd zodat ik kan kijken of ik mijn doelen ook behaald heb Lach Ik heb ook een hele drastische beslissing genomen en ben bij mijn man weg gegaan. Ik was erg ongelukkig in mijn huwelijk en voelde me absoluut niet gesteund in de dingen die ik graag wilde. Ik leefde volledig voor hem maar kreeg er uiteindelijk niets voor terug. Het huwelijk koste me alleen maar energie. Nu was ik ingesteld op dat ik voor mezelf moest gaan zorgen en was daar ook helemaal klaar voor. En toen kwam de verrassing. Ik vertelde een goede vriend dat ik nu toch het besluit had genomen om weg te gaan bij mijn man. Een uur later stond hij op de stoep en heeft gezegd dat hij al 20 jaar verliefd op me is en dat hij me deze keer niet voorbij liet gaan. Hij heeft me gevraagd of ik de rest van mijn leven met hem wil delen. Daar heb ik ja op gezegd. Vervolgens kreeg hij een aanbod voor een huis in Nederland en daar wonen we nu samen. Hij is fanatiek fietser en de gezonde eetgewoonte die ik al had, zijn aangescherpt met tips uit het boek "The plant based cyclist". We eten vaker vegetarisch en koolhydraatbeperkt. Als we vlees eten dan kiezen we voor kip of vis. Maar ook de steun van mijn Lief helpt enorm. Laatst vroeg hij me wat ik wilde eten en ik had zin om helemaal uit de band te springen, dus ik zei pannenkoeken. Vervolgens maakt hij dan pannenkoeken die toch binnen een koolhydraat beperkt dieet passen en die nog eens heerlijk zijn ook. Verder is er ook absoluut niets in huis waar ik de fout mee in zou kunnen gaan. Ik eet nu dus veel meer dan wat ik gewend was. Ik was echt terug gezakt tot het minimale aan kcal en viel daar dus nauwelijks nog mee af. Nu eet ik dus meer kcal maar wel alleen gezonde dingen en daarmee gaat het dus harder met afvallen. Inmiddels ben ik ook met fietsen begonnen en ik merk dat ik dus weer kcal moet toevoegen omdat het afvallen weer langzamer gaat. Klinkt heel tegenstrijdig in alles wat we tot nu toe geleerd hebben in de voedingsleer maar mijn lijf geeft het ook zo aan. Eet ik te weinig dan val ik ook niet goed af. Eet ik te veel of de verkeerde dingen dan ook niet natuurlijk Erg blij

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 08 mrt 2021 12:30    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Wow, wat een verhaal. Zo mooi dat je ontdekt hebt op welke manier afvallen bij jou werkt! Ik heb respect voor je moed om vol te houden, voor al die mensen hier die zo goed bezig zijn! Ik voel me altijd een beetje schuldig als ik hier aansluit, omdat het (gelukkig) niet om veel kilo's gaat. Maar ze zitten me wel in de weg, juist omdat ik klein ben. Daarbij zit elke kilo extra meteen op mijn buik en billen en ben ik verder een spriet, dus dat ziet er nogal uit verhouding uit zeg maar. Het liefst val ik af tot 54 kg. Maar ik heb hier een klein stapje gezet zodat ik niet ontmoedigd raak. Ik wist niet meer goed wat gezond eten was, kon de hele dag keurig goede keuzes maken en ging s avonds los met chips en wijn. Dus nu toch maar (samen met een vriendin Erg blij ) het boek streetfood van Sonja Bakker aangeschaft. Het stond me eigenlijk heel erg tegen, omdat ik niet zoveel connectie met haar heb, maar nu ik bezig ben vind ik het heel fijn dat ik zelf niet hoef na te denken wat ik zal gaan eten. Hoewel ik normaal gesproken met plezier het weekmenu voor mijn gezin samenstel vind ik het nu ook prima zo. En er zitten echt lekkere recepten tussen moet ik zeggen. Dit weekend ging ik toch weer de mist in, dus ik heb mezelf aangepakt en gezegd dat ik me tot in detail houd aan het dieet of vandaag nog stop. Dus er toch voor gekozen om het tot in de puntjes op te volgen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 08 mrt 2021 20:24    

Reageer met quote
@Hester80 Iedere dag op nieuw heb je de keuze. Wil je afvallen dan maak je de keuze voor jezelf. Kies je voor stoppen of voor dingen die minder gezond voor je zijn dan zal dat ook blijken in het wel of niet afvallen. Die bewuste keuze heeft mij echt geholpen om alles weer opnieuw aan te pakken en door te gaan. En of het nu gaat om veel kilo's of maar een paar, wat voor jou in de weg zit, wil je kwijt. En dat kan voor jou net zo lastig zijn als voor iemand die er veel meer kwijt wil. Je moet zelf die keuze maken en dat is bij iedereen bij het begin. Of dat een begin is van 15, 20 of 30 kilo of een start maken met 5 kilo dat maakt niet uit. Je moet het gaan doen! En volhouden tot het er af is. En daarbij is het voor de ene al lang als ze een week bezig zijn en de ander krijgt een dip naar 6 weken. Maar ergens krijg je het besef dat het toch wel hard werken is en dat je je dingen moet ontzeggen. Het punt is om dan die knop weer om te zetten en te zeggen, Ik heb voor mezelf gekozen en ik ga door. Zie die dip niet als een straf en geef er ook gerust een keertje aan toe, maar pak dan meteen weer op. Niet denken nu is toch mijn hele week verpest en dan 3x in die week aan je dip toegeven. Want dat weten we allemaal, dat werkt niet. De keuze maken. Want JIJ verdient het om gezond te zijn. JIJ bent prachtig en JIJ mag er zijn. Erg blij

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: do 11 mrt 2021 17:02    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Wat een mooie visie! Daarbij is een keer de mist in gaan geen reden om helemaal ontmoedigd te raken. Dank voor het delen. Gaaf hoe je hier anderen weer mee inspireert!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 12 mrt 2021 15:37    
Vrouw Weeggegevens   Deugenietje
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Geen suikers in de vorm van snoep/chips/koek/ijs

Reageer met quote
Mag ik nog mee doen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 12 mrt 2021 15:39    

Reageer met quote
Blij om te kunnen helpen. Het is natuurlijk aan ieder voor zich om er zelf wat mee te doen of niet natuurlijk. Erg blij

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: vr 12 mrt 2021 15:40    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Pagina 5 van 7