Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

12 wk actie met prijs, www.dieetwebshop.nl

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 43, 44, 45 ... 53, 54, 55  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Dipinipi
Moderator

Dieet: Lowcarb/Cohen met een snufje WW

Reageer met quote
Quote:
smoezen maken je ongezond.

die houden we er in Ellen Erg blij

*Herinner je gister,droom over morgen maar leef vandaag*
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: ma 03 dec 2018 11:56    
Vrouw Weeggegevens   Mamdarijn
Ervaringsdeskundige

Dieet: E.G.A met minder koolhydraten

Reageer met quote
Mee eens, een dag is niet verknalt als je even wat meer eet dan de bedoeling was. De dag is wel verknalt als je daarna de remmen losgooit en de draad pas de volgende dag weer oppakt. Elk moment is een goed moment om de draad weer op te pakken! Liefst zo snel mogelijk, dan blijf de schade beperkt..

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 03 dec 2018 17:16    
Vrouw Weeggegevens   eliza10
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Is er iemand die mij hier uit kan halen .

Ik heb zoveel etentjes en zie afvallen niet meer zitten

Ik zie wel wat ik doe na december .

Ik wens jullie heel veel succes en een mooie decembermaand

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 03 dec 2018 18:38    
Vrouw Weeggegevens   Mamdarijn
Ervaringsdeskundige

Dieet: E.G.A met minder koolhydraten

Reageer met quote
Eliza, etentjes zijn niet vervelend, ook niet als je aan de slanke lijn denkt.. Ik ken je eetplan niet, maar dit is hoe ik het vaak doe.

Voorbereiden:
Als ik vantevoren weet waar ik heen ga kijk ik thuis alvast op de menukaart en kies ik al uit wat ik graag wil eten.
- sommige restaurants hebben zulke lekkere toetjes dat ik daar een plekje voor reserveer, door bijvoorbeeld geen frietjes of aardappelen/pasta/rijst te kiezen
- meestal kies ik soep als voorgerecht en niet het broodje met tappenade of kruidenboter. Of ik kies geen voorgerecht.
- over het algemeen drink ik geen wijn maar water bij het eten. Bij aziatisch eten kies ik vaak chinese thee. Maar ook hier, kies ik wijn dan neem ik geen uitgebreid toetje maar koffie of thee als nagerecht.

Keuzes vantevoren geven een stuk minder keuzestress in het restaurant.
Weet ik niet waar ik heen ga dan kies ik al vantevoren; geen brood als voorgerecht, of geen wijn of geen toetje.

Andere voorbereiding: op de dag zelf kies ik al bewust voor licht eten. Een salade, soepje met veel groenten, of omelet als lunch in plaats van brood.
Laat ik tussendoortjes staan die dag en neem ik ook geen fruit.
Ik probeer op zo’n dag ook even een uurtje te wandelen of actief te bewegen.

Een goede voorbereiding is dus wat mij betreft het halve werk.
Compenseren en actief bewegen de dag erna kan ook, maar geloof me, het is fijner om het compenseren voor het etentje te doen. Dan heb je echt de regie die dag.

Lukt het niet dan is het heel belangrijk, echt belangrijk om volop te genieten van het etentje. Het is heerlijk dat je niet hoeft te koken en niet hoeft af te wassen, het is heerlijk om te genieten van de kookkunst en de bijzondere gerechten.

Eten moet je toch, dus bij een etentje doe je in principe niets anders dan anders. Onbeperkt en onbegrenst eten, dat moet je niet doen. Je eigen grenzen bepalen en je daar aanhouden. Dat is de kern van afvallen. En in deze dagen geldt ook zeker dat gelijkblijven net zo’n goede prestatie is als afvallen. Want bij gelijkblijven heb je je ook aangrenzen gehouden.

1 pepernootje is net zo lekker als 10. Alleen kom je van 1 niet aan, van 10 wel..

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 03 dec 2018 21:19    
Vrouw Weeggegevens   BmW
Weegclubfan voor het leven

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Goede tips, goed beschreven Mamdarijn.
Gistermiddag sinterklaasfeest, geen choc.muizen, paar choc.pepernoten en erna nog een half uurtje gelopen voor ik ging koken. Erg genoten van de blije gezichten.
Vandaag gezwommen. Geen broodje kroket en chocomel oid. maar een tosti Hawaï met thee. Mandarijntje toe.

My body is perfect
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 03 dec 2018 22:18    
Vrouw Weeggegevens   Elisabeth01

Dieet: Gezonder leven minder snoepen

Reageer met quote
@mamdarijn, eliza

zo doe ik het ook, het is een keuze die je maakt. Is het je dit, dus niet meer zonder nadenken kunnen eten waar je zin in hebt, waard om op gewicht te blijven?
Ik heb dat inmiddels geaccepteerd, als ik dit gewicht wil behouden zal ik echt elke dag op mijn inname moeten letten.
Maar ik heb wel geleerd dat eten slechts eten is, maar heel even genieten, terwijl er zoveel meer is om met volle teugen van te genieten.
Het slank zijn heeft mij veel gebracht, en ook ik ken de frustratie van pfffff daar gaan we weer, wat is het soms lastig, maar niet meer meesprinten of uitstellen (1jan.)zorgt slechts voor dikker worden.
En waarom zou het dan ineens makkelijker gaan?
Het uitstellen geeft je de smoes om in december te overeten, niet doen dus.
Gewoon je plan maken, lekker doorworstelen en dan komt er een periode dat het weer lekkerder loopt.

Kom op!!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 04 dec 2018 7:29    
Vrouw Weeggegevens   Dipinipi
Moderator

Dieet: Lowcarb/Cohen met een snufje WW

Reageer met quote
ik heb ook veel etentjes en uitjes...straks in februari ook weer en dan in april begint het kampeerseizoen weer met z'n verleidingen...er is altijd wel wat...ik probeer de tijden ertussen zoveel mogelijk gezond te eten en wat af te vallen...af en toe wel frustrerend want het vliegt er aan en kruipt er af...we blijven ons best doen Erg blij

*Herinner je gister,droom over morgen maar leef vandaag*
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: di 04 dec 2018 8:11    
Vrouw Weeggegevens   eliza10
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Wij gaan niet zo heel vaak uiteten en mijn man vind het niet leuk als ik weer moeilijk ga doen met rondes missen of iets niet eten .
dus ik ga genieten voor die keren dat ik ga

Dus haal me maar weg hier ik ga afvallen even op pauze zetten .
wil er wat minder mee bezig zijn deze maand.

succes jullie

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 04 dec 2018 8:51    
Vrouw Weeggegevens   Ellen
Beheerder
Beheerder

Dieet: Gezond eten met minder KH

Reageer met quote
eliza10 schreef:
Wij gaan niet zo heel vaak uiteten en mijn man vind het niet leuk als ik weer moeilijk ga doen met rondes missen of iets niet eten .
dus ik ga genieten voor die keren dat ik ga
Dus haal me maar weg hier ik ga afvallen even op pauze zetten .
wil er wat minder mee bezig zijn deze maand.
succes jullie

We wachten het ff af want veel hier gaan niet vaak uit eten en wellicht is het in deze maand wel leuk om samen met ons de feestdagen door te bikkelen 1x een berichtje in de week is toch niet te veel je gewicht gaf je al door
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: di 04 dec 2018 10:46    
Vrouw Weeggegevens   Duffy

Dieet: Weight Watchers

Reageer met quote
@Mamdarijn: erg inspirerend om al je tips zo op een rijtje te zien. Veel deed ik er al, maar ik moest er even aan herinnerd worden, dan staan ze weer helder voor ogen. Dank!

@Eliza: Je hebt natuurlijk enerzijds gelijk, waarom sprinten als je toch de teugels laat vieren? Aan de andere kant duurt deze sprint 3 maand, ook in januari en februari nog. En dan is het alweer tijd voor de vastentijd joh....

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 04 dec 2018 11:44    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 43, 44, 45 ... 53, 54, 55  Volgende
Pagina 44 van 55