Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

12 WK ACTIE MET PRIJS sponsor www.dieetwebshop.nl

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 22, 23, 24 ... 83, 84, 85  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   vlinderrr
Weegclubfan voor het leven

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Fijn weekend allemaal, tot volgende week!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 06 sep 2019 8:51    
Vrouw Weeggegevens   coby1948

Dieet: G.O.K (Yvonne Lemmers)

Reageer met quote
Goede morgen allemaal
Ik kom even langs om jullie een hele fijne dag te wensen
succes allemaal met het behalen van je idealen
lieve groetjes Coby
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 06 sep 2019 8:52    
Vrouw Weeggegevens   Moonwalk
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Dieet bewust eten

Reageer met quote
Ellen schreef:
De volgende deelnemers hebben echter deze week nog niet hun gewicht doorgegeven:
Aardblij, Afvallen12, Dionbi, Dipinipi, Fini, Hartog, Kaia, M40, Moonwalk, morgenrood2, vlinderrr, weervrouw, whis, Wicht en Xuxa

Deelnemers die deze week nog niets gepost hebben in dit draadje zijn:
Dionbi, Elaine1987, Evita, Joline74, M40, micha1, Moonwalk, PinkyPink, Sannie6715, weervrouw, Wicht en Xuxa

Klopt, mijn weegdag is op vrijdag vandaar.
Verder ben ik momenteel niet erg actief op het “social media” ook al probeer ik de dagelijkse draad weer wat op te pakken. Gelukkig ben ik nu wel volledig herstelt van m’n meegenomen vakantie souvenirtje: de Campylobacter bacterie, echter hakt zo’n antibiotica kuur er ook best in.
Fijn weekend allemaal

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 06 sep 2019 9:43    
Vrouw Weeggegevens   Ellen
Beheerder
Beheerder

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Hallo allemaal ik vroeg me af of julie ook wel eens een dagje in de week of meer geen vlees of vis eten.
Zo ja wat eet je dan als vleesvervanger, maak je iets zelf?
Lekker recept posten smullen goeie tip ook Uitroep
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: vr 06 sep 2019 12:27    
Vrouw Weeggegevens   onig58

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Hoi Ellen, ik eet geen vis omdat ik er allergisch voor ben. Dus dat is helaas geen optie. En vlees vinden wij hier thuis echt te lekker om over te slaan. Dus al mijn (avond) recepten (zie de gezonde recepten hoek) bevatten wel vlees, maar gezien ik oplet vaak 100 tot 150 gram per persoon. Dit was voor ik aan het afvallen was wel veel meer per dag Lachen .

Mijn moeder doet wel ooit een vlees loze dag en dan voegt ze ei, vegetarische burger, bonen, bieten met feta, etc. toe.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 06 sep 2019 12:46    
Vrouw Weeggegevens   Dionbi

Dieet: E.G.A

Reageer met quote
Ik heb een plusje. Ik kan wel zeggen 'helaas', maar ik heb het er toch echt zelf bij aan gegeten door teveel snaaierij.

Ik eet niet bewust iedere week een dag vegetarisch, maar af en toe een vegetarische schijf vind ik wel lekker.
Ook zoek ik af en toe een vegetarisch recept op.
Meestal zeg ik niets tegen de gezinsleden en ze missen het vlees niet eens.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 06 sep 2019 12:58    
Vrouw Weeggegevens   Ingrid1986
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Sonja Bakker (gezond eten)

Reageer met quote
Eet nu meer groenten dan vlees,
eet weinig rijst, pasta en aardappelen.

Ben meer over gegaan op diverse groenten wat ik eerst nooit at zoals pompoen en eet graag groenten burgers

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: vr 06 sep 2019 13:13    
Vrouw Weeggegevens   yvonne-the-lady

Dieet: EGA

Reageer met quote
Voor een dagje geen vlees heb ik het volgende recept

Chili san carne 4 pers ½ verplichte groente EGA recept.

Benodigdheden:
800 gr kitney bonen
100 gr uien
1 teen knoflook
150 gr rode paprika
150 gr courgette
½ tl chilipoeder
1 blikje tomatenblokjes
70 gr tomaten puree
2 dl water met groenten bouillonblokje

Maak van het bouillonblokje en het water een groenten bouillon. Smoor uien in een klein beetje bouillon.Voeg de rest van de klein gesneden groenten toe en als laatste de uitgelekte bonen en de rest van de bouillon tomaten puree en de chilipoeder en laat alles sudderen tot alle groenten gaar zijn.

Kook er nog wat rijst bij (100 gr gaar per persoon) en eet er bij grote honger nog eventueel een frisse salade bij. De salade is voor mij echt te veel.

Eet smakelijk

Tijdens de lunch kies ik dan voor pindakaas op brood of een heerlijke pindakaas soep met geroosterd brood.

Pindakaas soep (1 persoon)

Benodigdheden:
25 gr fijngesnipperde ui
5 gr bloem
15 gr pindakaas
snufje zout
1/2 el ketjap Asin (of kikoman)
125 cc melk
125 cc tomatensap
klein tomaatje in kleine stukjes
sambal

Fruit uitje in een beetje water aan, bloem, ketjap en zout erdoor roeren, langzaam de melk erbij roeren (kleine scheutjes), 5 minuten zachtjes koken. Dan de tomatensap, tomaat, pindakaas en sambal erbij en nog een minuutje laten pruttelen.

Eet smakelijk.

Geef aandacht aan dat wat goed voor je is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: vr 06 sep 2019 15:02    
Vrouw Weeggegevens   whis

Dieet: Gezond vegetarisch eten

Reageer met quote
Ik ben al sinds mijn 18e vegetariër. Ik vond het als kind al raar dat we vlees aten.
Zo gingen we eens wandelen in de Ardennen. Onderweg kwamen we een everzwijnenfamilie tegen. Zo schattig Lief
En 's avonds in ons hotel aten we... juist ja, Everzwijn.
Van mijn ouders was de boodschap simpel: "als ge geen vlees eet, gaat ge dood". Dus heb ik braafjes altijd vlees gegeten. En veel, want groenten en aardappelen was niet het hoofdonderdeel van onze maaltijden.
In mijn tienerjaren ontdekte ik dat er mensen bestonden die geen vlees aten (en in leven bleven ;-) ). En op mijn 18e ging ik op kot en stopte ik er ook mee.
Thuis moest ik in het weekeinde nog vis eten, maar dat is na 2 weken ook gestopt Lachen

In die tijd vond je weinig tot geen vleesvervangers. Degene die ik toen meestal at: "sojakoek met paprika". Was droog maar wel lekker.
Voor de rest verving ik het vlees niet. Ik at zowiezo graag en dikwijls bonen en champignons, maar eerder onbewust.

Ondertussen is er een enorme keuze in vleesvervangers, zelfs visvervangers en broodbeleg. Ook in restaurants kan je overal wel iets veggie eten. Dat was vroeger ook niet het geval. Ik was toen al blij als ik een bord groenten vastkreeg!

Nu eet ik af en toe een vleesvervanger. O.a. Tofu (gemarineerd in sojasaus), quorn en seitan. Deze 3 producten bevatten ook redelijk weinig kcal.
Burgers koop ik ook af en toe, maar eerder om mijn man een plezier te doen. In burgers zitten vaak meer kcal. En de gepaneerde producten: daar heb je dan weer meer vetstof nodig om ze klaar te maken.
Ik eet nog steeds heel graag gewoon een bord met groenten en eventueel aardappelen of rijst erbij.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 06 sep 2019 15:17    
Vrouw Weeggegevens   Odette

Dieet: Weg m/d Weegschaal

Reageer met quote
Wij eten zo mogelijk twee keer in de week vega, soms zelfs per ongeluk vegan. Meestal iets met bonen, kaas of ei. Ik koop geen kant en klare vleesvervangers, vind het te gekunsteld en duur ook...

Ik ga lekker. Jammer dat ik zondag pas weer gewicht kan invoeren, er is al een kilo af Applaus
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: vr 06 sep 2019 16:47    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 22, 23, 24 ... 83, 84, 85  Volgende
Pagina 23 van 85