Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

12 weken sprintje: het ultime doel!

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... , 11, 12, 13  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   onig58
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Weer 1,5 kilo eraf Applaus Applaus Applaus Applaus Yes! (nederlands=

Hopelijk gaat het met jullie ook goed?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 26 aug 2019 8:40    
Vrouw Weeggegevens   Cheatday
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Body en fit

Reageer met quote
Onig, dank je wel voor je uitgebreide antwoord!!
Ik ga vanaf vandaag eens noteren wat ik eet. De laatste paar weken gaat er nog wel wat af, alleen niet veel meer.
Oké eraf = eraf, alleen ik wil ook graag weer toe naar een kilo per week Schaam Schaam .

Top man dat je weer anderhalve kilo kwijt bent deze week. Super goed gedaan!!! Je gaat echt als de brandweer.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 26 aug 2019 20:02    
Vrouw Weeggegevens   Mei
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Weight Watchers

Reageer met quote
Wat vallen sommigen hier in het sprintje enorm veel af!

Bij mij lukt het de laatste tijd niet echt. Vooral met het warme weer heb ik geen puf en dat stuurt mijn dagelijkse stappenplan in de war. Ik slaap slecht door die hitte en ben daardoor extra suf.
Verder eet ik niet echt veel en ongezond, maar te onregelmatig.

Gelukkig is de warmte over een paar dagen hopelijk echt voorbij, want het is echt niets voor mij. 23 graden mag van mij het maximum zijn en 's nachts lekker onder de 15 graden. Maar ja, daar zullen anderen wel anders over denken, mijn man bijvoorbeeld. Die is gek op het warme weer en ligt zelfs nog onder een winter (dubbele) dekbed te slapen. Lachen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 27 aug 2019 8:58    

Reageer met quote
Cheatday schreef:
Onig, dank je wel voor je uitgebreide antwoord!!
Ik ga vanaf vandaag eens noteren wat ik eet. De laatste paar weken gaat er nog wel wat af, alleen niet veel meer.
Oké eraf = eraf, alleen ik wil ook graag weer toe naar een kilo per week Schaam Schaam .

Top man dat je weer anderhalve kilo kwijt bent deze week. Super goed gedaan!!! Je gaat echt als de brandweer.

Ik noteer het zelf in de Yazio (gratis versie) app, voorheen schreef ik alles op papier. Maar daar werd ik gek van! De app heb ik altijd bij, dus ook buiten de deur kan ik dingen wijzigen of toevoegen. Verder kan je in de app maaltijden opslaan en kopieren, etc. Dus 1 x goed uitzoeken en kalorien tellen en daarna staat het er gewoon in en kan je met 1 klik je maaltijd toevoegen.

Ook berekent de app naar aanleiding van jouw ingevoerde gewicht, lengte en doel van de app (afvallen) aan hoeveel kalorien je mag eten om af te vallen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 27 aug 2019 9:41    

Reageer met quote
Mei schreef:
Wat vallen sommigen hier in het sprintje enorm veel af!

Bij mij lukt het de laatste tijd niet echt. Vooral met het warme weer heb ik geen puf en dat stuurt mijn dagelijkse stappenplan in de war. Ik slaap slecht door die hitte en ben daardoor extra suf.
Verder eet ik niet echt veel en ongezond, maar te onregelmatig.

Gelukkig is de warmte over een paar dagen hopelijk echt voorbij, want het is echt niets voor mij. 23 graden mag van mij het maximum zijn en 's nachts lekker onder de 15 graden. Maar ja, daar zullen anderen wel anders over denken, mijn man bijvoorbeeld. Die is gek op het warme weer en ligt zelfs nog onder een winter (dubbele) dekbed te slapen. Lachen

Mensen vragen vaak hoe ik het doe, maar er is echt geen geheim of speciale methode. Het is letterlijk volhouden, consequent zijn en vooral niet teveel eten. En als je het niet snel genoeg vind gaan met minder eten, dan kan je er bij sporten om meer per week af te vallen maar dit hoeft absoluut niet. Je kan ook prima afvallen zonder te sporten.

En zoek alternatieven voor dingen die je nu regelmatig (wekelijks of vaker) eet, die eigenlijk niet in een gezond patroon passen. Dan pas je je levensstijl aan en dat werkt 100 x beter dan tijdelijk afzien, dat werkt namelijk maar tijdelijk. En daarom erg demotiverend.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 27 aug 2019 9:44    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Nou een nachtje op het toilet zitten heeft wel zijn vruchten afgeworpen Lachen Lachen Lachen .

Ik heb "my fitnesspal" geïnstalleerd om eens bij te houden wat ik eet. Eens kijken waar ik gemiddeld wekelijks op uit kom. Wel wil ik niet hoger als 50 gr koolhydraten per dag gaan.
Tot nu toe werkt het erg prettig!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 27 aug 2019 18:35    

Reageer met quote
Cheatday schreef:
Nou een nachtje op het toilet zitten heeft wel zijn vruchten afgeworpen Lachen Lachen Lachen .

Ik heb "my fitnesspal" geïnstalleerd om eens bij te houden wat ik eet. Eens kijken waar ik gemiddeld wekelijks op uit kom. Wel wil ik niet hoger als 50 gr koolhydraten per dag gaan.
Tot nu toe werkt het erg prettig!

Slim idee, ik gebruik zelf google fit in combinatie met Yazio. Maar deze houd niet alles bij, als ik bijvoorbeeld sta te koken dan weet hij dat natuurlijk niet. En handmatig alles invullen vind ik wat overdreven. Ik weet dat ik ongeveer 2500 a 2600 kalorien per dag verbruik (1580 is mijn bmr + 800 sporten + overig) . Ik hoop dit ook vol te houden als ik straks stabiel wil blijven, want laten we eerlijk zijn..... 2500 kal per dag, dan mag ik toch echt best veel eten op een dag, zonder aan te komen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 28 aug 2019 8:35    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Dat is ook handig Onig! Alleen moet je dan niet altijd je mobiel in je handen hebben om je activiteiten te meten? of heb jij zo'n horloge die dat meet en automatisch doorgeeft aan google fit?

Ik zit naar de grafiek te kijken Onig en als je op deze manier doorgaat bereik je over 12 weken je streef gewicht Geschokt
Echt super knap!!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 28 aug 2019 19:07    

Reageer met quote
In je broekzak is voldoende, of handmatig aanzetten dat je een activiteit doet dan telt hij het ook. Daarom tel ik ook wat meer kalorien op dagelijks gebruik, want als ik zit te gamen/koken/etc. ja dat weet hij niet. Dat vind ik ook niet de moeite om handmatig aan te zetten. Maar op zich gaat het mij niet om een exact aantal kalorien per dag, maar meer om balans. Dat het iedere dag ongeveer hetzelfde is, dan weet ik dat ik goed bezig blijf.

Over 12 weken zou geweldig zijn! Het blijft wel heel onwerkelijk dat er al zo veel van af is. Het is dat ik al 4 x nieuwe spijkerbroeken gekocht heb, anders had ik het niet geloofd. Mijn eerste nieuwe doel is onder de 80 komen en dan gaan we weer voor de volgende 5 kilo. We komen er wel!

De tip om zoveel af te vallen is toch echt beweging. De eerste 2 maanden van mijn afvallen deed ik niks aan sport of beweging en toen ging het veel langzamer dan nu. Ik sport er ongeveer 0,7 a 0,8 ons af per week en de rest komt vanuit voeding.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 29 aug 2019 9:49    

Reageer met quote
Voor de liefhebbers is er deel 2 geopend:

https://www.weegclub.nl/forum/12-weken-sprintje-het-ultieme-doel-deel-2-t56346.html#2735990

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 02 sep 2019 9:51    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... , 11, 12, 13  Volgende
Pagina 12 van 13