Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

12 weken actie met prijs www.dieetwebshop.nl

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 39, 40, 41 ... 124, 125, 126  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   L1970
Weegclubfan voor het leven

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Pianojuffie schreef:
L1970 schreef:
. Pianojuffie is gewoon een bofkontje dat ze met heel veel uit de band springen meestal wel 'wegkomt'. Ik zou het niet moeten doen Lachen Lachen Lachen

Je zal het vast niet verkeerd bedoelen, maar dit is wat vreemd gezegd.
Ik kan je verzekeren dat ik met helemaal NIETS wegkom.
Het kost mij ook heel veel moeite.
Je wilt niet weten wat ik afgetobd heb en geleden heb onder mijn overgewicht.

Feit is dat het juist goed is om regelmatig uit de band te springen.
Weet je wel hoe moeilijk het is om daarna meteen weer in de rails te gaan.
En vanaf januari thuis niet 1 snoepje of stukje chocolade genomen en ik ben een enorme snoepkont.
En ja, ik ben gepikeerd.

Niet verkeerd begrijpen, Pianojuffie, ik bedoel het niet slecht. Je schrijft regelmatig wat je allemaal gewoon nog eet op een dag en dat je jezelf niets ontzegt en dan toch gewoon afvalt. Ook na rookworst, Chinees, pizza, whatever wat ik niet eens in mijn hoofd haal. Dat is mooi en dat gun ik je van harte. Ik moet het niet doen, eten wat jij (of de meesten hier eten), want dan kom ik aan ipv dat ik afval. Bij mij werkt dat niet. Dat bedoel ik met 'dat je ermee wegkomt.' Ik zeg niet dat je niet je best doet of niet goed bezig bent of dat het voor jou niet moeilijk is of zo hè.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: vr 11 mei 2018 22:14    
Vrouw Weeggegevens   micha1
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Was totaal vergeten dat ik in dit sprintje 1 x p. week een reactie moet geven. Wel: was even off track qua afvallen, maar nu zit ik er weer in. Ga straks wel even lezen hoe het de rest vergaat hier. Iedereen heel veel succes ! Lachen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 11 mei 2018 22:17    
Vrouw Weeggegevens   Senais
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezonder eten en meer bewegen

Reageer met quote
Hier een redelijke week. Jarig geweest en dat ga ik morgen nog vieren. Ik hoop morgenochtend op een piepklein groen vakje. Ik heb wel veel km gemaakt maar ook wat teveel gegeten...taart bijvoorbeeld. We gaan het zien morgen!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 11 mei 2018 22:43    
Vrouw Weeggegevens   Senais
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezonder eten en meer bewegen

Reageer met quote
Helaas geen groen vakje maar er is ook niets bij gelukkig. Heb wel het idee dat ik vocht vasthoud. Op naar een nieuwe week!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 12 mei 2018 8:21    
Vrouw Weeggegevens   Pianojuffie
Ervaringsdeskundige

Dieet: Gezond eten met WW

Reageer met quote
L1970
Bedankt voor je reaktie, dat waardeer ik zeer.

Oke, ik eet dat allemaal, bewust, je lichaam laten schrikken doet goed aan het afvalproces. Het kan helpen een plateau te voorkomen of te doorbreken.
Maar het is ook riskant.
Je hebt het op EN DAN
Moet je echt meteen weer in de rails, anders werkt deze truck niet.
Dat is heeeeel moeilijk.
Zoals het ook moeilijk is voor mij om 1 snoepje, chocolaatje of wat dan ook te nemen.

Wat ik in mijn leven afgejojoot heb tot het trieste maximum van 131 kg.

Maar goed, het is nooit te laat.
Momenteel is het extra belangrijk dat ik geen overbodig ballast meezeul. Doordat manlief weinig meer kan is mijn takenpakket behoorlijk uitgebreid.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 12 mei 2018 8:44    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Het lijkt er op dat mijn snaaibehoefte in de avond aan het verdwijnen is.
Altijd na het warme eten wilde ik van alles er achteraan eten.
Is niet meer.
Ik denk zo langzamerhand serieus dat de inname van suiker/snoep van invloed is.
Die zijn nu geblokt, op een enkele uitzondering na, wat moet kunnen.

Gewicht vanochtend 87,7 kg
Geweldig blij mee.
Ben zeer gemotiveerd om door te stoten naar de 79,9 kg
Dat wil ik heel graag wegen en op dat gewicht blijven.
Heb dan geen Red Bull nodig hoor..... Cool

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 12 mei 2018 8:46    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Gekopieerd van Lunafloor.
Wat ik altijd al dacht.
Wil nog wel graag weten welke professor dat zei.

Interessant stuk van een prof. gehoord over wat dezelfde voeding bij verschillende mensen deed.
Bij sommigen steeg de insuline meer na het eten van rijst dan na het eten van ijs.
Bij anderen juist andersom.

Conclusie: wat voor de ene persoon werkt, werkt niet voor de andere.
Hij zegt dat je het zelf kan controleren maar dat ze ook op basis van je microbioom kunnen concluderen op welke voeding je met een sterke stijging zal reageren.
PS Je microbioom zijn de bacteriën in je darm

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 12 mei 2018 8:59    
Vrouw Weeggegevens   fientjuh

Dieet: Gezond eten en sporten

Reageer met quote
Senais. Nog gefeliciteerd

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 12 mei 2018 9:03    
Vrouw Weeggegevens   Mamdarijn
Ervaringsdeskundige

Dieet: E.G.A met minder koolhydraten

Reageer met quote
Daarnaast is het fijn om op een gezond gewicht te komen, voor je lijf, je energie en voor de gezondheid (al is dat laatste geen garantie helaas)

Ik ga zo nog een keer de verfrissende snacks op een rijtje zetten en dan gaan we over op een nieuw onderwerp waar ik graag met elkaar over na wil denken, omdat we met zoveel verschillende mensen zijn, en allemaal bezig op verschillende manieren gewicht te verliezen. Ik kom er op door het S M A R T systeem dat eerder in ons sprintje genoemd werd. Ik kan het even niet zo snel terugvinden, wie het plaatste, maar het inspireerde me, het zette me aan het denken

Vraag voor alle sprinters (het vraagt wel wat van je tijd, en als je een dagboekje hebt is het misschien een idee je gedachten hierover ook even te kopieren voor je boekje, omdat het altijd leuk is om terug te lezen..)

Probeer eens te delen met ons wat jouw doel is: is dit een kort- of een lang termijn doel?

Een kort termijn doel is bijvoorbeeld: effe knallen en gericht eten & afvallen voor de zomer- en bikinitijd er aankomt
Een lange termijndoel is bijvoorbeeld: eetpatroon omgooien en daar voortaan voor altijd de eetgewoonte van maken.
Je mag ze ook combineren,

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 12 mei 2018 9:04    
Vrouw Weeggegevens   Mamdarijn
Ervaringsdeskundige

Dieet: E.G.A met minder koolhydraten

Reageer met quote
Pianojuffie schreef:
Gekopieerd van Lunafloor.
Wat ik altijd al dacht.
Wil nog wel graag weten welke professor dat zei.

Interessant stuk van een prof. gehoord over wat dezelfde voeding bij verschillende mensen deed.
Bij sommigen steeg de insuline meer na het eten van rijst dan na het eten van ijs.
Bij anderen juist andersom.

Conclusie: wat voor de ene persoon werkt, werkt niet voor de andere.
Hij zegt dat je het zelf kan controleren maar dat ze ook op basis van je microbioom kunnen concluderen op welke voeding je met een sterke stijging zal reageren.
PS Je microbioom zijn de bacteriën in je darm

Op dit moment zijn er veel voedingsonderzoeken op dit gebied gepubliceerd. Ik denk dat je verbaast bent als je hiernaar gaat zoeken op internet.

In maart was ik op een lezing over voeding en diabetes en voor mij waren er verschillende eyeopeners. Een ervan was dat het advies van de schijf van vijf (de gezonde voedingsrichtlijnen) niet voor iedereen als gezond gelden. Bij normale spijsvertering een prima richtlijn, maar bij mensen die een intollerantie hebben minder prima. Voor iemand met een lactose intollerantie is duidelijk wat er aangepast moet worden, maar voor een heleboel mensen is het minder duidelijk. Zo weten veel mensen niet dat ze intollerant zijn voor snelle koolhydraten, en dat zijn er meer dan gedacht.
Zij zijn vaak gebaat met een koolhydraatarm menu. Veel mensen met overgewicht rond hun buik hebben deze intollerantie, vaak zonder het te weten. Veel mensen met diabetes type twee ook. Ze krijgen medicatie om de (snelle) koolhydraten te verwerken, maar voor veel van hen verbetert de gezondheid juist als ze hun voeding aanpassen.

Ik heb diabetes type 1. Sinds die lezing ben ik anders gaan eten. Ik at al gezond dus voor mij was de omslag niet al te groot. Maar ik at ook veel koolhydraten, sinds ik dat anders aanpak, heb ik stabielere bloedsuikers en val ik na jaren stilstand af. Ik wil het een half jaar op deze manier doen, en daarna bekijken of ik dit zo voort wil zetten

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 12 mei 2018 9:25    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 39, 40, 41 ... 124, 125, 126  Volgende
Pagina 40 van 126