Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

0,5 kg per week afvallen vervolg 9

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 18, 19, 20  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   jasmijn86
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Mooi en soms herkenbaar om verhalen van jullie terug te lezen. Ik heb de laatste tijd niet veel tijd gehad om hier actief mee te schrijven. Nu ben ik 3 weken vrij, dus zal ik de komende weken weer wat meer gaan schrijven. Hier is het ook behoorlijk doorgeslagen naar de verkeerde kant. Nu mooi de tijd om te focussen op mezelf.
Ik wens jullie allemaal nog een fijne zondagavond.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 11 okt 2020 16:05    
Vrouw Weeggegevens   Deugenietje
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Geen suikers in de vorm van snoep/chips/koek/ijs

Reageer met quote
Hebben jullie ook het probleem dat je bang bent dat je te weinig eet?
Terwijl je genoeg krijgt?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 11 okt 2020 17:54    
Vrouw Weeggegevens   dai165
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Deugenietje schreef:

Na mijn weeg moment wel. Ik zit er zo strak in en "maar" 0,4 kg afgevallen. natuurlijk is dit een mooi resultaat maar ik heb als doel 0,5-0,8 per week en dan heb ik wel al een chat meal per week ingecalculeerd (om het niet te streng voor mijzelf te maken). Nu heb ik het idee dat ik wellicht iets te weinig heb gegeten?!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 12 okt 2020 14:22    
Vrouw Weeggegevens   bloempje666
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Deugenietje schreef:

om zeker te weten wat ik alle vitamines enzo binnen krijg, wil ik wel de eetmeter gebruiken. want dat vind ik wel heel belangrijk.
Of bedoelde je dat niet?

helaas heb ik mij afgelopen periode niet goed bezig gehouden...
mijn gemiddelde staat nu op 64 voor vorige week. (ik weeg dagelijks en voer hier het weekgemiddelde in)
Maar ben intussen vanaf vrijdag al weer beter bezig! Ben ook weer het hardlopen gaan oppakken (wat ik even verslonsde) en dat geeft meteen resultaat!
Weegschaal zegt nu al weer 63.2, dus mijn gemiddelde voor deze week moet echt weer een stuk lager zijn dan dat van afgelopen week! Erg blij

challange: Niet meer volproppen / niet meer na 19.00u eten / gezonde keuzes bij me-time
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: di 13 okt 2020 10:40    
Vrouw Weeggegevens   Sasa
Weegclubfan voor het leven

Reageer met quote
@Deugnietje - wat een geweldig resultaat! Nu doorpakken!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 15 okt 2020 10:13    
Vrouw Weeggegevens   Sophie
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: low carb dieet

Reageer met quote
Al bijna twee weken niet gesport.., ben behoorlijk ten val gekomen met de racefiets tijdens een afdaling in een bocht. Mijn band was opeens lek, en er was geen redden meer aan... Gelukkig niks ernstigs, aleen maar wat kneuzingen, schaafwonden en blauwe plekken, maar niet goed genoeg om fanatiek te gaan sporten. Ik denk dat ik het vanaf maandag weer oppak. Gevolg is wel: thuis zitten = eten = gewicht erbij Huil huil

Deugnietje, we zijn heel erg goed in het saboteren van ons zelf ( helaas), daarom schrijven heel veel hier nog mee terwijl we al jaaaaren op de weegclub zitten. Wat voor hulp heb je ingeschakelt?

Yvonne, je hebt echt heel goed nagedacht wat je wilt met je leven, daar heb ik echt heel veel bewondering voor! Hoe gaat het met je nieuwe huis?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 16 okt 2020 10:00    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Al bijna twee weken niet gesport.., ben behoorlijk ten val gekomen met de racefiets tijdens een afdaling in een bocht. Mijn band was opeens lek, en er was geen redden meer aan... Gelukkig niks ernstigs, aleen maar wat kneuzingen, schaafwonden en blauwe plekken, maar niet goed genoeg om fanatiek te gaan sporten. Ik denk dat ik het vanaf maandag weer oppak. Gevolg is wel: thuis zitten = eten = gewicht erbij Huil huil

Deugnietje, we zijn heel erg goed in het saboteren van ons zelf ( helaas), daarom schrijven heel veel hier nog mee terwijl we al jaaaaren op de weegclub zitten. Wat voor hulp heb je ingeschakelt?

Yvonne, je hebt echt heel goed nagedacht wat je wilt met je leven, daar heb ik echt heel veel bewondering voor! Hoe gaat het met je nieuwe huis?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 16 okt 2020 10:00    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote

Vrouw Weeggegevens   dai165
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Deugenietje schreef:

Ik heb me afgelopen weken ook behoorlijk gesaboteerd.
Vond het mezelf niet waard en dacht niemand houd van mij.
Waren hele duistere gedachten.
Maar mijn pber is weer terug en heb zelf hulp ingeschakeld omdat ik merkte dat het zo niet meer wou.
Simpelweg omdat ik heel dom mijn eigen kont met moeite moet schoon maken omdat ik te dik ben.
En was hier behoorlijk zat van.

Ben nu in een halve week 2,9 kilo afgevallen en vermoed dat dit puur vocht is.

Ik heb deze reactie helemaal over het hoofd gezien. Wat pijnlijk om te lezen dat het zo'n grote invloed op je heeft. Positief blijven: je bent nu goed bezig en je bent gewoon 2,9 kg kwijt.. of dat nou vocht is of niet, daar heb je wel degelijk iets voor moeten doen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 16 okt 2020 12:22    
Vrouw Weeggegevens   yvonne-the-lady

Dieet: E.G.A

Reageer met quote
Ik kom zelf van de 124 kilo af als zwaarste gewicht. Dat was nog voor dat ik bij de weegclub terecht kwam. Ik weet dus hoe het voelt om zelf je kont niet meer af te kunnen vegen, moeite hebben met je schoenen strikken, iets op te pakken wat je uit je handen hebt laten vallen en noem maar op. Dat was voor mij ook het moment om er iets aan te doen. Ben zelfs in gesprek geweest met een internist over een gastric bypass. Ik was door de selectie heen maar na het gesprek met de chirurg durfde ik niet meer. Ik was bang om op de operatietafel te sterven. Nog een aantal gesprekken met de psycholoog gehad en toen was het besef er dat ik dan zelf aan de slag moest. De internist dacht dat ik binnen een half jaar toch geopereerd zou zijn omdat de meesten het opgeven als ze een kilo of 5 zijn afgevallen. Maar ik heb hem en zijn team verbaast en opgeven zit er voor mij niet in. Ik wil niet meer terug naar de 124 kilo. En ja in de jaren erna heb ik ook meerdere keren een terug val gehad. Steeds als ik bij de 105 kilo in de buurt kwam ging het mis. Dan kwam ik weer wat aan en soms liep het zelfs op naar 112 kilo. Dan begon ik me al weer ellendig te voelen. Kreeg ik de waarschuwing de het mis ging met mijn suikerwaarden. Werd schoenstrikken weer vervelend en dan kreeg ik weer de motivatie om het aan te pakken. Maar nooit heb ik echt een doel voor mezelf gezet met een datum er bij. Tot nu!
En de juiste hulp in je omgeving helpt zeker. Mijn vorige partner snapte niet wat ik moet doen om af te vallen. Hoe belangrijk gezond en afgepast eten voor mij is om die kilo's kwijt te raken. Mijn huidige partner snapt dit wel. Is zelf ook erg bezig met gezond eten vanwege zijn sport. Dat maakt het dan toch makkelijker om je aan gezonde voeding te houden omdat verleidingen nu niet in huis zijn. Ook het goed nadenken over wat ik wil en waarom en wanneer heeft geholpen om mijn motivatie weer hoog te houden. Maar vooral het leren dat ik het gewoon waard ben om op deze wereld te zijn. Dat ik voor mezelf mag zorgen en mezelf op de eerste plaats mag zetten. Zeker als het om mijn gezondheid gaat. Dat ik alleen voor anderen kan zorgen als ik goed in mij vel zit. En dat dit helemaal niet egoïstisch is om zo te denken. Dat heeft een aantal maanden geduurd voordat ik dat allemaal door kreeg maar dat helpt me nu wel vooruit. Eens echt tijd voor jezelf nemen en naar binnen kijken naar wat jij nu precies wil.

@Deugnietje Jij bent het zeker waard om op de wereld te zijn. En misschien zijn er mensen die niet van jou houden, dat kan, maar bij die mensen blijf je het beste dan maar uit de buurt. Er zijn namelijk ook heel veel mensen die wel van jou houden. Dat zijn de mensen waar je steun van krijgt. Zoek die vooral op als je weer eens van die gedachte krijgt. En ga vooral van je zelf houden. Iedereen wordt als kind als een 10 geboren en ga jezelf maar weer eens zien als die 10. Op mindere dagen misschien een 8 of een 9 maar voor minder doen we het niet meer. Kom op, je bent een mooi mens en dat mag je zeker ook zelf gaan zien. Vraag ook hulp bij dat zelfbeeld dat je hebt want dat is denk ik mede oorzaak van de zelf sabotage.

Volgende streefgewicht 91 kilo op 3 mei 2021.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: vr 16 okt 2020 13:19    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 18, 19, 20  Volgende
Pagina 10 van 20