Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

0,5 kg per week afvallen vervolg 9

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11, 12  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Deugenietje
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Geen suikers in de vorm van snoep/chips/koek/ijs

Reageer met quote

Zoals jullie weten heb ik een eetstoornis.

Vandaag een zeer goed gesprek gehad bij Lentis.

Ik voelde me heel erg gehoord en er was veel begrip waarom ik mijn eet probleem heb.

Vanuit daar heb ik contact opgenomen met mijn dietiste.

Voelde me bij haar ook heel erg gehoord.

We hebben een behoorlijk strak eetschema gemaakt met behoorde variatie.

Het gaat goed komen en heb er zin in.

Voel me ook erg geholpen. Totaal geen vingers van dat en zus doe je niet goed.

De enige die dat doet ben ik zelf.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 07 okt 2020 20:58    
Vrouw Weeggegevens   Sasa
Weegclubfan voor het leven

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Wat wordt er lekker veel geschreven! Leuk dat er velen hier zo actief zijn! Ik heb het idee dat we elkaar hier ook echt mee stimuleren Lach Hebben jullie het gezien: we ging van plus 5 kg zo’n 1 1/2 week geleden naar min 8 kg! Wat goed hoor!!

Mooi dat er bij een aantal ook externe hulp beschikbaar is en jullie al veel bereikt hebben of in ieder geval positief zijn dat het goed komt! We gaan ervoor!

Bij mij ging het weekend (weer...) fout. Ik moet gewoon voorlopig geen uitzondering maken op mijn normale eetschema. Elke keer weer hetzelfde liedje Boos Door extra goed mijn best te doen op maandag en dinsdag heb ik nu zelfs nog een groen vakje gehaald maar dat is dan echt een meevaller.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 07 okt 2020 22:55    
Vrouw Weeggegevens   dai165
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
@ Deugnietje
Fijn te lezen dat je je gehoord voelt. Geeft veel vertrouwen voor goede resultaten.

@Sasa
Zie je een patroon tijdens je fouten? Helpt het om vaste dagen aan te stellen wanneer je iets lekkers mag bijvoorbeeld? Soms kan het helpen als "lekkere" dingen op vaste momenten wél mogen zodat de drang naar iets wat je niet mag, kleiner kan worden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 08 okt 2020 10:55    

Reageer met quote
dai165 schreef:
Soms kan het helpen als "lekkere" dingen op vaste momenten wél mogen zodat de drang naar iets wat je niet mag, kleiner kan worden.

Dit werkt bij mij helaas totaal niet. Ik mag namelijk van mezelf op zaterdagavond een wijntje, op zondag gebak, lekker dessert en ook een wijntje. Maar vervolgens gaat het vaak zo fout dat ik me daarna niet meer kan inhouden en nog veel meer extra’s eet. Het lukt me dan niet om de rem erop te houden. Als ik op andere dagen in mijn gewone ritme zit lukt het wel. En ik eet gewoon lekker en gezond voor de rest, kom niets tekort.
Ik hoop dat het ooit nog eens lukt om ook zoete dingen te kunnen eten zonder meteen door te slaan.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 08 okt 2020 21:12    
Vrouw Weeggegevens   Beginner
Ik blijf hier bij de weegclub

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
@yvonne dank voor het idee van de brief aan jezelf - ik ga er vandaag ook 1 tje neerpennen om te mogen openen als ik vb mijn streefgewicht heb beteikt

@ sasa zó herkenbaar datgene dat jij neerpent! Voorbeeld:
“ Maar vervolgens gaat het vaak zo fout dat ik me daarna niet meer kan inhouden en nog veel meer extra’s eet. Het lukt me dan niet om de rem erop te houden. ....Ik hoop dat het ooit nog eens lukt om ook zoete dingen te kunnen eten zonder meteen door te slaan.”
Dat is letterlijk hoe het mij vergaat. Ik zou het zelf hebben kunnen schrijven.

Werkt zó motiverend te lezen dat (sommigen onder) jullie met het zelfde worstelen. Dank om dit te delen. Samen tot inzicht komen. Samen ons doel bereiken. Veel succes aan iedereen ! Lach

Laatst aangepast door Beginner op vr 09 okt 2020 4:22, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 09 okt 2020 4:14    
Vrouw Weeggegevens   Beginner

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
@ deudnietje moedig om externe hulp te vragen - goed bezig - ik hoop van harte dat dit jou op de juiste weg helpt - veel succes !

@ dai hoe jij iedereen motiveert is mooi om te zien Idee

Veel goede moed en Succes aan iedereen Uitroep Bye (Nederlands=Dag)

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 09 okt 2020 4:21    
Vrouw Weeggegevens   yvonne-the-lady

Dieet: E.G.A

Reageer met quote
@ allemaal. Het is belangrijk om jezelf weer als belangrijk te zien. Zet op een rijtje waarom je wil afvallen en zorg dat het redenen zijn die voor jou belangrijk zijn. Niet omdat de omgeving dat wil of zegt dat het moet. Ga na waarom jij je niet aan je zelf beloofde afspraken kunt houden. Waarom saboteer je jezelf door er geen rem op te zetten als je aan jezelf hebt beloofd dat je 1 wijntje mag of 1 stukje gebak?

Dat waren voor mij hele mooie eyeopeners. Met name het besef dat ik mezelf niet zo belangrijk vond en alles en iedereen voorrang kreeg, deed zeer maar heeft er wel voor gezorgd dat ik er iets aan kon doen. Ik ben de HSP trainingen gaan doen omdat ik ongelukkig met mezelf was. Ow de hele wereld zag me als de vrolijke Yvonne hoor. Ik lachte mijn gevoel altijd maar weg. Maar mijn dikke lijf was ik niet gelukkig mee. Ik heb veel en vaak in de spiegel gekeken en gehuild omdat ik dit niet meer wil maar ik kreeg het er maar niet af. Ik ben al jaren aan het schommelen. Nu heb ik mezelf op de eerste plaats gezet. En dat is niet egoïstisch. Alleen als jij goed voor jezelf zorgt kun je ook goed voor anderen zorgen. En als die anderen van jou houden dan zullen ze je ook zeker steunen. Zeker als ze zien dat jij gezonder en fitter wordt en daardoor dus ook meer tijd voor hen hebt. Voor je zelf zorgen is dus verre van egoïstisch. Uiteindelijk heb ik daarin rigoureuze keuzes gemaakt en afscheid genomen van een huwelijk waarin ik helemaal niet gesteund werd. Dat hoef niemand me na te doen hoor. Maar nu zit ik voor het eerst in jaren wel weer lekker in mijn vel ondanks dat ik nog steeds veel te zwaar ben. Ik kan weer naar mezelf kijken en ook weer mooie dingen aan mezelf zien. En ondanks de roller Coster aan emoties die ik de laatste tijd te verwerken heb, heeft mijn lijf ook tegengesputterd. Behoorlijke ontstekingen in mijn lijf, met name mijn knie. Daardoor niet kunnen sporten wat ik wel wilde gaan doen. Weer met mezelf in gevecht omdat mijn hoofd van alles wil en mijn lijf niet. En toch gaat nu wel mijn gewicht omlaag. Kan ik van alle ongezonde dingen af blijven. En kan ik me vooral aan mijn eigen belofte houden. 15 sept 2021 weeg ik 83,0 kilo(of minder) En ik loop nu voor op schema. Erg blij

En deze week mijn weegdag een dag naar voren gezet omdat ik niet weet of ik morgen tijd heb om mijn gewicht in te vullen.

Volgende streefgewicht 101,0 kilo op 5 december.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: vr 09 okt 2020 11:47    

Reageer met quote
Wat ben je hard aan het knokken, Yvonne! Maar wat goed om te lezen dat het nu al zoveel beter met je gaat (afgezien van de ontsteking in je knie, maat dat is van een andere orde!) Je hebt helemaal gelijk dat je eerst goed voor jezelf moet zorgen voordat je er voor anderen kunt zijn. Als je jezelf voorbijloopt, dan wreekt zich dat vroeg of laat. Goed om het einddoel constant voor ogen te hebben en er zo voor te gaan. Ik weet zeker dat het je gaat lukken die 15 september!

Je zegt iets wat heel raak is: ‘waarom saboteer je jezelf door je niet aan de afspraak die je met jezelf had te houden?’ Het antwoord daarop heb ik nog niet helemaal helder.

Ik heb vanochtend 45 minuten hardgelopen. Daar was ik best trots op, want sinds twee weken loop ik nu drie keer per week. Mijn conditie gaat met sprongen vooruit, dat is leuk om te merken! Dat helpt me ook enorm om in de ‘gezonde modus’ te blijven. Sinds maandag ging dat ook goed. Nu zit ik met een wijntje, lekker!!! Maar het blijft hierbij, beloofd! Voor de rest van de avond zal ik niets anders meer pakken. Duuuus: hele kleine slokjes nemen, dan kan ik er langer van genieten, hahaha!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 10 okt 2020 21:47    
Vrouw Weeggegevens   yvonne-the-lady

Dieet: E.G.A

Reageer met quote
Een glas water er naast wil misschien ook helpen. Water voor de dorst, wijn om van te genieten. Erg blij

Volgende streefgewicht 101,0 kilo op 5 december.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: zo 11 okt 2020 9:02    
Vrouw Weeggegevens   Deugenietje
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Geen suikers in de vorm van snoep/chips/koek/ijs

Reageer met quote
Hallo allemaal.

Ten eerste een fijne zondag.

@yvonne-the-lady: heel mooi verhaal.

Ik heb me afgelopen weken ook behoorlijk gesaboteerd.
Vond het mezelf niet waard en dacht niemand houd van mij.
Waren hele duistere gedachten.
Maar mijn pber is weer terug en heb zelf hulp ingeschakeld omdat ik merkte dat het zo niet meer wou.
Simpelweg omdat ik heel dom mijn eigen kont met moeite moet schoon maken omdat ik te dik ben.
En was hier behoorlijk zat van.

Ben nu in een halve week 2,9 kilo afgevallen en vermoed dat dit puur vocht is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 11 okt 2020 12:21    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11, 12  Volgende
Pagina 9 van 12