Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

0,5 kg per week afvallen vervolg 9

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 16, 17, 18, 19, 20  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   janniek
Weegclubfan voor het leven

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
https://www.weegclub.nl/forum/0-5-kg-per-week-afvallen-vervolg-10-t56841.html

Het nieuwe sprintje is aan gemaakt en start in week 49 dus aansluitend aan dit sprintje.

Hoop dat we weer met een leuke groep doorgaan.

Fijne dag allen.

dagboekje van janniek
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: wo 11 nov 2020 10:34    
Vrouw Weeggegevens   Sophie
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: low carb dieet

Reageer met quote
Eindelijk weer een totaal groen vakje! Nog 2 weken te gaan, en het gewichtsverlies wordt vast minder, maar ben in ieder geval onder het begingewicht van dit sprintje, alle kleine beetjes telllen!

Ik zit sinds vorige week bij een sprintje punten tellen waar je doelen stelt en elke behaalt doel een punt toekent en als je je maand punten doel hebt gehaalt krijg je van jezelf een beloning, zoals een dagje naar een spa, een massage enz. In mijn geval betekend dat bijvoorbeeld 1 punt als ik maar 1 stukje chocola eet per dag, ipv een hele reep opkauw, of 1 punt voor 2 stuks fruit per dag eten ( ik hou helemaal niet van fruit). Voor mijn werkt dat (voorlopig) dus wel.

Zo weer naar BodyPump, alleen cardio er achteraan misschien niet. Heel slecht geslapen vannacht, en erg moe. We zullen zien...

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 12 nov 2020 13:24    
Vrouw Weeggegevens   dai165
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Ik baal echt enorm. Ik mag in principe niet klagen want ik val nog elke week af.. maar ik ben écht streng... tel elke dag mijn kcal en kom er nooit boven.. en dan toch maar 2,1 kg in 5 weken afgevallen. Ik wil er nog ongeveer 6 dus in dit tempo ben ik nog ongeveer 3 maanden bezig.. Ik merk dat ik er inmiddels wel gedemotiveerd van raak.. ik ben namelijk al 9 weken streng bezig.. Ik beweeg genoeg, vrijwel zoutloos, drink alleen maar koffie, thee en water/spa rood en blijf elke dag onder de 1500 kcal.

Iemand tips?
Koolhydraten laten staan? of iets anders?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 17 nov 2020 7:44    
Vrouw Weeggegevens   Dionbi

Dieet: E.G.A

Reageer met quote
Dai, ik zou niets veranderen, je gaat prima zo.
Ik snap dat je sneller wilt, maar waarom?
Ik heb even naar je grafiek gekeken en je bent nu 8 weken aan het afvallen en al 7 kilo kwijt. Dat gaat dan toch prima.
Als je strenger gaat lijnen, heb je kans dat je het niet vol houdt.
Dus mijn advies: gewoon zo doorgaan!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 17 nov 2020 8:03    
Vrouw Weeggegevens   Sasa

Reageer met quote
Dai, je zou er ook voor kunnen kiezen om juist wat minder streng te zijn door af een toe wat extra’s te nemen. Als je het ‘streng’ zijn helemaal beu bent. Maar dan wel goed doordacht en met nog steeds minder calorieën op een dag eten dan dat je verbruikt. Het is maar net hoe erg het je tegen staat. Als je straks uit frustratie heel erg begint te snaaien is dat veel erger.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 17 nov 2020 21:21    

Reageer met quote
Heb het net moeilijk. Ik heb zo'n zin in wat lekkers Verward
Op mijn werk staan heel veel snoepzakjes die hier iemand voor een goed doel verkoopt. Het is al eerder gebeurd dat ik een zakje heb opengetrokken (wel aan het goede doel gespendeerd, hahaha!) en vervolgens een week fout bezig was. DAT MOET NIET!!! Maar ondertussen blijft het soms zo lastig om sterk te blijven.
Heb net al koffie op zal nog weer een kop thee zetten. Aaaagggrrr!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 18 nov 2020 14:56    
Vrouw Weeggegevens   Dionbi

Reageer met quote
Sasa, heb je het volgehouden en niet gesnoept?

Ik ben al weer 3 weken niet goed bezig.
Ik krijg mezelf niet op de gezonde rit.
Wel ben ik begonnen met 'sporten'. 2x in de week sport ik samen thuis met mijn jongste zoon. Hij is dus mijn PT Lachen
Een begin met meer bewegen is dus gemaakt.
Nu het eten weer op de rit zien te krijgen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 18 nov 2020 20:50    

Reageer met quote
Dionbi schreef:
Sasa, heb je het volgehouden en niet gesnoept?

Ik ben al weer 3 weken niet goed bezig.
Ik krijg mezelf niet op de gezonde rit.
Wel ben ik begonnen met 'sporten'. 2x in de week sport ik samen thuis met mijn jongste zoon. Hij is dus mijn PT Lachen
Een begin met meer bewegen is dus gemaakt.
Nu het eten weer op de rit zien te krijgen.

Goed dat je met sporten bent begonnen. En wat ontzettend leuk dat je zoon je coacht! En dan nu morgen gewoon beginnen om weer goed te eten! Maak alvast een plan wat je wanneer wilt eten en ga je er dan aan houden. Als dat 1 dag gelukt is, is dag twee alweer wat makkelijker! Je kunt het!!!

Ik heb het vanmiddag bij 10 kruidnoten kunnen laten, die lagen ook nog ergens. Dat was 66 kcal en dat vond ik voor mezelf oké. Het was een uur lastig, daarna moest ik nog geconcentreerd werk doen, dat scheelde alweer en daarna was het eigenlijk over. Ik ben heel blij dat die snoepzak dicht bleef. Er zit 200 g snoep in, dat is echt niet best en ik krijg het prima voor elkaar om in één keer op de peuzelen als ik eenmaal begonnen ben...

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 18 nov 2020 22:20    
Vrouw Weeggegevens   Sophie
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: low carb dieet

Reageer met quote
Niks erbij, niks eraf. Normaal na het weekend waar het verschrikkelijk mis is gegaan. ben al lang blij dat het niet weer rood is en sinds maandag hou ik me overal netjes aan.

Sasa, oh moeilijk is dat toch ook als het snoep bijna in je gezicht ligt,. Ik vind het heel erg knap dat je niet meer in de verleiding bent gekomen. Ik heb dit weekend zelfs een grote reep turron uit het doosje met spaanse kerst lekkernijen gehaalt, wat eigenlijk bedoeld was voor mijn ouders en ik nog niet op heb gestuurd...

Dionbi, het begin is er, en nu volhouden dat sporten.

Dai, ik denk ( persoonlijk) dat het beter is om langzamer af te vallen dan snel, want uit mijn eigen ervaring, hoe sneller ik afval, hoe sneller ik weer aankom als ik weer normaal ga eten, en dat is dus ook de reden waarom ik na al die jaren nog steeds op de weegclub zit . Ik zou zeggen, raak vooral niet gedemotiveerd en doe geen gekke dingen zoals koolhydraten laten staan, want dat is alleen maar een tijdelijke oplossing. Geduld! Sport je trouwens, dat helpt namelijk wel om je lichaam er strakker uit te laten zien, misschien motiveert dat?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 19 nov 2020 18:42    
Vrouw Weeggegevens   yvonne-the-lady

Reageer met quote
Het gewicht dat je afvalt bij een gezond dieet dat ligt bij de meeste mensen op een gemiddelde van 0,5 tot 1 kilo per week. Moet je echt heel veel afvallen dan kan het wat hoger liggen en ben je bijna bij je streef gewicht dan zal het zelfs onder de 0,5 kilo per week liggen. Sport je er bij dan kun je het gemiddelde ophogen als je verder je eetpatroon niet verhoogd aan het sporten natuurlijk. De algemene regel is toch dat je meer kcal moet verbruiken dan dat je in je neemt. Ook kan het zijn dat je zonder het te weten gevoelig bent voor bepaalde voedingsmiddelen. Sommige voedingsmiddelen geven een lager gewichtsafname ondanks dat ze dezelfde hoeveelheid aan kcal bevatten dan andere voedingsmiddelen die juist weer een hogere gewichtsafname geven. Voedingsstoffen met veel vezels hebben meer verbrandingstijd nodig en kosten dus meer energie om door je lichaam verwerkt te worden. Koolhydraten uit groenten bijvoorbeeld kosten meer energie om te verbranden dan koolhydraten uit witte bloem, wit brood of suiker. Zomaar koolhydraten schrappen is dus niet verstandig. Je hebt namelijk koolhydraten nodig voor de opbouw van cellen. Wel is het verstandig om de koolhydraten te schrappen die nauwelijks energie kosten voor je lichaam maar wel energie geven. Maar ook stoffen zoals gluten, lactose, noten maar ook planten uit de nachtschade familie kunnen een licht allergische reactie geven waardoor je lichaam ook gewicht vast houdt. Veel mensen weten niet eens dat ze ergens gevoelig voor zijn. Uitzoeken wat je wel of niet kunt eten kan lang duren. Hiervoor zou je een dagboekje bij moeten houden over wat je eet en wanneer maar ook je gewicht iedere dag meten en daar de verschillen in bekijken ten opzichte van wat je gegeten hebt. Bovendien geven sommige voedingsmiddelen meteen reactie en anderen pas na een paar dagen. En soms zie je pas verschil nadat je iets voor langere tijd uit je dieet hebt geschrapt. Een heel gepuzzel dus. En voor de meeste mensen ondoenlijk omdat je zo gefocust raakt op je eten en gewicht. Persoonlijk denk ik dat als je tussen de 0,5 en 1 kilo per week afvalt dat je het dan heel goed doet. Misschien niet motiverend genoeg voor je maar je bent echt goed bezig @dai165. Mocht je toch wat willen veranderen, hou dan een week een dagboekje bij met wat je precies eet en kijk of je daar nog ergens een kleine verandering kunt doen. Soms kan bijvoorbeeld kiezen voor niet voorverpakt vlees ipv voorverpakt vlees ineens wat te weeg brengen omdat je minder verborgen zouten en suikers binnen krijgt. Of als je af en toe eens pakjes gebruikt om je eten te kruiden om dat te doen met losse kruiden uit een potje, dus geen mixen gebruiken. Soms kun je met hele kleine aanpassingen nog heel veel teweeg brengen.

Volgende streefgewicht 91 kilo op 3 mei 2021.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: za 21 nov 2020 17:30    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 16, 17, 18, 19, 20  Volgende
Pagina 17 van 20