Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

0,5 kg per week afvallen vervolg 9

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 14, 15, 16 ... 18, 19, 20  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Deugenietje
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Geen suikers in de vorm van snoep/chips/koek/ijs

Reageer met quote
We zijn allemaal sterk.

We weten dat het snoep, chips enzovoort niet goed voor ons is.

We kunnen het weerstaan.

We zijn sterk.

We willen graag afvallen en we helpen elkaar.

Samen zijn we sterk.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 04 nov 2020 19:30    
Vrouw Weeggegevens   Sophie
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: low carb dieet

Reageer met quote
Jasmijn, ik doe na een les Bodypump altijd 30 -45 minuten cardio en de dag erna een spinning les, en zo gaat het bij mij goed met de spierpijn zodat ik toch elke dag kan gaan sporten. Misschien kan je dat eens proberen?

Dionbi, gelukkig moet mijn tiener die nog thuis is op zijn dieet letten want hij is topsporter en de enige chocola die hij eet is die super pure, bah, hahaha. Maar ik snap wel wat je bedoelt, 1 van mijn kids is een onwijze snoepkont, en toen hij nog thuis woonde had ik ook altijd van alles in huis van wat eigenlijk niet mocht.

Ik ploeter gewoon door, de weegschaal staat in de kast en hoop dat ik a.s. zaterdag in ieder geval de helft van mijn extra gewicht van de afgelopen 3 weken kwijt ben. Ik sport elke dag, ik eet geen suiker, behalve dat ene kleine stukje chocola per dag, dus ik zou toch een eind op weg moete komen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 04 nov 2020 21:17    
Vrouw Weeggegevens   jasmijn86
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Sophie, ik ga momenteel niet naar de sportschool en vind spinning ook niet zo leuk, maar bedankt voor de tip. Ben wel een redelijk ervaren sporter, dus dat scheelt. Misschien ook wel goed om niet iedere dag te gaan. Zondag, dinsdag en gisteren gesport en morgen ga ik ook weer. Daarnaast probeer ik meer te wandelen. Ben nu wat aan het foam rollen. Het zal wel steeds wat beter gaan de komende tijd. Toch bedankt voor je tip. Wat voor sport doe jij allemaal?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 04 nov 2020 21:23    
Vrouw Weeggegevens   janniek
Weegclubfan voor het leven

Reageer met quote
We zijn allemaal goed bezig , ieder op zijn manier.

Ik ben net ook weer wezen sporten.
Voor mij is de milon cirkel een uitkomst. 2x per week ca 45 min dat wil zeggen 2x het rondje van 8 apparaten.

Ga volgende week weer een nieuwe sprint aan maken. Zo kunnen we elkaar zeker steunen in de laatste maand van het jaar.

Fijne dag allen.

dagboekje van janniek
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: do 05 nov 2020 10:14    
Vrouw Weeggegevens   yvonne-the-lady

Dieet: E.G.A

Reageer met quote
@Dionbi De zou je dat wel doen steun, ken ik ook van vroeger uit. Mijn vader zei dat heel vaak. Goed bedoeld overigens. Ik werd daar ook tegendraads van en at het dan ook juist wel op. Die goedbedoelde steun werkt op die manier juist averechts. Waarschijnlijk vanwege het belerende karakter van die zin. Je krijgt er dan juist zo'n gevoel bij van Joh, je hoeft mij niet te vertellen wat ik wel of niet mag eten. Het brein werkt soms ook nog tegen want diegene die het zegt bedoeld het echt goed en heeft het beste met je voor maar jou hoofd zegt wat anders. Erg blij

@Jasmijn86. Ik heb er ergens in enkele sprintjes wel iets over gezegd maar ik weet niet zeker of dat ook in dit sprintje is geweest. Eind vorig jaar heb ik aan mijn man aangegeven dat ik wilde scheiden. Mijn man wilde dat niet hoewel hij wist dat ik al enkele jaren niet meer gelukkig was. Door steeds nieuwe beloften blijf je hoop houden dat het ooit toch nog goed komt maar die hoop was nu op. Maar omdat mijn man me niet kwijt wilde toch nog een nieuwe poging gedaan door middel van huwelijkstherapie. Iets wat ik jaren geleden al wilde maar wat er nooit van gekomen is. Nu heeft mijn man dat als laatste strohalm toch vast gepakt. Door de therapie gebeurde er nu enkele dingen die ik al jaren had gemist. Maar ze gebeurde naar mijn mening omdat het een opdracht was. Toch groeide de hoop dat het weer goed zou komen en de therapie een paar maanden volgehouden. Maar omdat ik het gevoel had dat knuffelen en intimiteit van zelf moet gaan en niet omdat het een huiswerkopdracht is, zijn we gestopt met de therapie. Daarna waren we in enkele weken weer terug bij af. In augustus heb ik de knoop doorgehakt en tegen mijn man gezegd dat ik wilde stoppen met ons huwelijk. Dit keer geen loze belofte meer die op niets uitkomen.

Een oud collega en inmiddels goede vriend van me was op de hoogte van de huwelijksproblemen en heeft me al die tijd gesteund maar er nooit een mening over gegeven. Alleen gezegd: Yvonne je moet doen waar jij gelukkig van wordt. Toen ik hem een tijdje daarna vertelde dat ik de knoop had doorgehakt, stond hij binnen een uur bij mij op de stoep. Ik vroeg hem wat doe jij hier? Toen kreeg ik als antwoord: Yvonne, ik ben al 20 jaar verliefd op je. Ik heb toen mijn mond gehouden omdat ik nog getrouwd was en jij had een relatie en ik wilde beide niet kapot maken. Toen jou relatie voorbij was, was ik moed aan het verzamelen om je te zeggen wat ik voor je voelde ondanks dat ik nog getrouwd was. En toen leerde je (mijn man) kennen dus hield ik weer mijn mond. Maar nu laat ik je echt niet meer schieten. Wil je bij mij komen wonen? En ging op zijn knie. Hij zei nog ik heb nu geen ring alleen maar de sleutels van mijn huis en viste de sleutels uit zijn broekzak. Lach Ik was compleet overdonderd. Dit had ik helemaal niet verwacht. Maar de blik in zijn ogen zei me dat hij het meende. Hij snapte dat het onverwacht was en zei ook meteen, we kunnen het proberen en blijkt het toch niet te lukken samen dan kun je nog alleen verder en een eigen plek zoeken.

Ik was ook helemaal ingesteld op dat ik alleen verder moest en had me pas net ingeschreven in mijn woonplaats. Via gratis sites op Facebook was ik spulletjes aan het verzamelen voor een nieuw huisje/appartement of kamer. Nog niet wetende waar ik terecht zou komen.

Toch heb ik de sprong in het diepe gewaagd. Een paar dagen daarna kreeg mijn vriend de mogelijkheid om naar een huis te gaan kijken. Hij was al langer opzoek omdat hij graag weer in Nederland wil komen wonen. Hij is het huis gaan bekijken en op 1 sept kreeg hij de sleutel. Inmiddels is er hard geklust en binnenkort kunnen we er samen wonen. Het gaat heel snel en het is een roller coaster. Mijn huwelijk is nog niet afgesloten en wel een nieuwe relatie. Niet mijn ideaal beeld van hoe ik mijn toekomst in gedachte had. Maar het gaat zo veel beter met me. Zoals gezegd enorme steun van mijn nieuwe partner. Zo veel liefde in mijn leven. Ik kan ook weer van mezelf houden. Dus ja, niet de ideale situatie maar voor mij wel een goed gevolg van een keuze die ik heb gemaakt.

Lang verhaal geworden maar nu ben je weer helemaal bijgepraat Jasmijn Erg blij En de rest ook natuurlijk. Erg blij

Volgende streefgewicht 95 kilo op 6 februari 2021.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: za 07 nov 2020 16:06    
Vrouw Weeggegevens   jasmijn86
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Dat is inderdaad een heel verhaal Yvonne. Zeker dat ik iets gemist hebt, haha. Goed dat je voor jezelf hebt gekozen en je bent ook zeker niet over één nacht ijs gegaan om te besluiten dat je niet meer verder wilde met je ex-man. Ik kan me voorstellen dat het een hele rollercoaster is als er dan zo ineens een nieuwe man is. Maar het leven is kort, je moet doen waar je gelukkig van wordt. Ik ben blij voor je dat je het geluk weer hebt gevonden en wat fijn dat hij zo'n steun voor je is. Ik hoop dat jullie heel lang gelukkig mogen blijven, heel veel liefs!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 07 nov 2020 19:12    
Vrouw Weeggegevens   Beginner
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Dionbi schreef:
Steun is heel fijn en belangrijk.
Maar bij mij werkt het soms ook averechts. Als ik wat neem en ze zeggen 'zou je dat wel doen' eet ik het soms uit kribbigheid toch op.

Met (oudere) kinderen thuis, is er eigenlijk altijd wel wat lekkers in huis.
Ze hebben gewoon altijd lekkere trek p Lachen
Zolang de zakken dicht zitten, lukt het weerstaan nog wel.
Maar als ze open zijn......

ja! Zo herkenbaar! Die ‘ zou je dat wel doen/eten” werkte hier ook steeds als een rode lap bij een stier: dan deed ik het net wel ..
Zo herkenbaar - heb ondertussen wel geleerd om niet meer boos te worden als die ‘goede raad’ wordt gegeven, ben nu zo ver dat ik t tot mij neem en me realiseer dat ze gelijk hebben en dat ik enkel mezelf benadeel door dan toch uitdrukkelijk wel dat ongezonde te eten. We maken stapjes vooruit.
En ja: we wonen niet alleen hé, de huisgenoten mogen wel koeken etc eten ... wat ik daar doe: ik koop voor hen die lekkernijen, zoetigheden in die ik zelf niet zo graag lust.
Is win-win: zij hebben hun zoetigheden, en ik kan er beter vanaf blijven want vind ze toch niet zo heel erg lekker.. Uitlachen

Laatst aangepast door Beginner op za 07 nov 2020 21:23, in totaal 5 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 07 nov 2020 20:58    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Wat een mooi verhaal @Yvonne Lief

Dat is zó belangrijk: de liefde voelen, van jezelf houden
Want als je jezelf graag ziet en de liefde voelt dan zal je eerder geneigd zijn om goed voor jezelf te zorgen. Goed voor jezelf zorgen betekent gezonder eten.
Je bent goed en gezond bezig
Succes verder

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 07 nov 2020 21:07    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
janniek schreef:
We zijn allemaal goed bezig , ieder op zijn manier.

Ik ben net ook weer wezen sporten.
Voor mij is de milon cirkel een uitkomst. 2x per week ca 45 min dat wil zeggen 2x het rondje van 8 apparaten.

Ga volgende week weer een nieuwe sprint aan maken. Zo kunnen we elkaar zeker steunen in de laatste maand van het jaar.

Fijne dag allen.

Fijn dat je deze sprint verlengt @ Janniek
Ik zal er graag bij aansluiten want:
dit is de eerste sprint waar ik bij aansloot sinds mijn start bij de Weegclub in september en ik voel me hier goed, vind het een leuke groep met motiverende posts - dus dank jullie allen - samen gaan voor dat gezond gewicht - wij kunnen dat
Mallepietje

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 07 nov 2020 21:16    
Vrouw Weeggegevens   Deugenietje
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Geen suikers in de vorm van snoep/chips/koek/ijs

Reageer met quote
Goedemorgen allemaal/

Wat ik niet had verwacht en het is toch gelukt. Weer een groen vlakje en gewoon 700 gram eraf.

Trots op mezelf.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 08 nov 2020 9:44    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 14, 15, 16 ... 18, 19, 20  Volgende
Pagina 15 van 20