Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

0,5 kg per week afvallen vervolg 6

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 18, 19, 20  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   vlinderrr
Weegclubfan voor het leven

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Herkenbare verhalen.. Kan m'n draai ook niet goed vinden. Bah, maar ga het wel weer proberen, anders zit er zo weer tien of meer kilo bij.
Gisteren een gezellige avond gehad, vandaag een kater dronken

We zullen opstaan en weer... Succes allemaal!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 02 feb 2020 18:59    
Vrouw Weeggegevens   yvonne-the-lady

Dieet: IF/KHA

Reageer met quote
jasmijn86 schreef:
Heel herkenbaar dat emotie eten, Yvonne. Moeilijk om dat uit je patroon te krijgen en niet gelijk naar eten te grijpen.

Klopt. Ook dat ging al een hele tijd goed. Door het intermittent fasting kon ik me heel goed aan mijn schema houden en alleen eten tussen 12.00u en 20.00u. Daardoor kreeg emotie eten niet veel kans want in die uren ben ik over het algemeen ook druk met of werk of huishouden enz. Weinig tijd om veel na te denken en te piekeren tijdens mijn eetmoment. Bovendien ben ik ook meer bezig met wat ik wil ipv zorgen voor anderen. Ik schuif mezelf minder opzij voor anderen dus ook wat dat betreft zit ik al wat beter in mijn vel nu. En dan toch verrast het je soms. Maar goed weer gewoon door. De goede flow komt ook wel weer.

Geef aandacht aan dat wat goed voor je is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: zo 02 feb 2020 20:42    
Vrouw Weeggegevens   Sasa
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
yvonne-the-lady schreef:
jasmijn86 schreef:
Heel herkenbaar dat emotie eten, Yvonne. Moeilijk om dat uit je patroon te krijgen en niet gelijk naar eten te grijpen.

Klopt. Ook dat ging al een hele tijd goed. Door het intermittent fasting kon ik me heel goed aan mijn schema houden en alleen eten tussen 12.00u en 20.00u. Daardoor kreeg emotie eten niet veel kans want in die uren ben ik over het algemeen ook druk met of werk of huishouden enz. Weinig tijd om veel na te denken en te piekeren tijdens mijn eetmoment. Bovendien ben ik ook meer bezig met wat ik wil ipv zorgen voor anderen. Ik schuif mezelf minder opzij voor anderen dus ook wat dat betreft zit ik al wat beter in mijn vel nu. En dan toch verrast het je soms. Maar goed weer gewoon door. De goede flow komt ook wel weer.

Mooi dat IF duidelijkheid geeft en je dan ‘s avonds niet meer eet. Probeer je daar dan weer strikt aan te houden en niet toe te geven aan frikandelbroodjes. smullen
Ik worstel er de laatste tijd ook mee en wijk te veel af. En dan gaat het niet goed. Gisterenavond eerst “enkel een glas rode wijn” buiten mijn eetraam. Het is weekend, je mag jezelf ook eens wat gunnen zeg je dan tegen jezelf. Daarna verder gegaan met nootjes eten, en ja hoor, chocolade en dat nog afgewisseld met kaas. Dus ja, enkel maar een wijntje... En zo gaat het elke keer. Een keer afwijken en meteen doorslaan. Vanavond was ik weer in de verleiding om na negenen nog wat te pakken. Maar nu bleef ik wel sterk! En door de weeks gaat alles sowieso veel makkelijker gelukkig! Voor morgen: nieuwe ronde, nieuwe kansen! Succes!!! Fijn dat we elkaar hierin tot steun kunnen zijn!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 03 feb 2020 0:12    
Vrouw Weeggegevens   fientjuh

Dieet: Gezond eten en sporten

Reageer met quote
Ik merk dat ik ook steeds meer fout eten pak...en dat zie ik nu ook terug in mijn gewicht

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 03 feb 2020 6:53    

Reageer met quote
Denk dat het al belangrijk is om te weten waarom je eet wat eigenlijk niet de bedoeling was. Als jij je het jezelf toe staat dan heb je er dus al eerder over na gedacht en toestemming gegeven. Heb er dan ook vrede mee zelfs al wordt het op dat moment iets meer dan waarvoor jij je zelf toestemming hebt gegeven. Goed als je het daarna gewoon weer op kunt pakken waar je mee bezig bent.

Het wordt wat anders als je er niet bewust mee bezig bent en dat het steeds weer opnieuw mis gaat. Dan is het belangrijk om er weer over na te denken waarom doe ik dit? Wat wil ik bereiken? en Hoe wil ik dat bereiken? Zet een doel wat dichtbij is zodat het te overzien is. En ben bewust van wat je eet en waarom je het eet. Alleen dan kun je er iets aan doen als er dingen in je mond verdwijnen die je niet wil. Heeft voor mij ook een hele tijd gekost voor ik dat door had. Bovendien wilde ik niet bewust eten want ik wilde gewoon alles kunnen eten net als ieder ander. Helaas werkt dat voor mij niet zo en zal ik de rest van mijn leven op eten moeten letten en bewuste keuzes moeten maken. Zeker als ik naar een gezond gewicht toe wil.

En steun in deze en andere sprintjes is zeker heel tof. Dat is ook een van de redenen waarom ik de moed niet op geef en door blijf gaan.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 03 feb 2020 13:33    
Vrouw Weeggegevens   Sasa
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Best een moeilijke vraag: waarom eet je (te veel)? Ik denk dat (lekker) eten je heel even gelukkig maakt. Zeg maar als je de smaaksensatie voelt. Je korte termijn gevoel zegt dan: oh, dat is heerlijk! Maar op lange termijn is het dat juist niet! En dan heb je van die momenten dat de lange termijn effecten je gestolen kunnen blijven en je alleen voor dat lekkere gevoel op dat moment gaat. Dus moet je jezelf helpen door bv:
- je strak aan een schema te houden, bv bepaald dieet of intermitted fasting
- controle inbouwen (bv voedingsconsulte, iemand anders die op je let)
- je wil ombuigen naar: ik kies alleen voor
- het allerlekkerste
- geen suikers enz
- beloningen in het vooruitzicht stellen
- ...
Het is bij mij trouwens ook soms puur uit verveling dat ik wat eet.

Hoe zien jullie dat?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 04 feb 2020 0:36    
Vrouw Weeggegevens   vlinderrr

Reageer met quote
Wijze woorden hier, heb er wat aan! Fijn dat de weegclub zo'n motiverende en steunende club is!
Ik wilde twee wekelijks gaan wegen, maar merk dat ik daar nog niet aan toe ben en hou het daarom nog maar even wekelijks. Heb deze week mijn laatste afspraak bij de voedingscoach en ach we moeten het sowieso zelf doen.. Ik vlieg af en toe uit de bocht en zal ook levenslang moeten opletten, wil ik dit vasthouden. Wat ik wel merk is dat ik me sneller kan herpakken, dat is een wezenlijk verschil!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 04 feb 2020 8:28    
Vrouw Weeggegevens   fientjuh

Dieet: Gezond eten en sporten

Reageer met quote
Ik eet vaak slecht als ik moe ben.
Dan heb ik zin in lekkers en ook geen zin in die "strijd"

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 05 feb 2020 13:40    

Reageer met quote
De verleiding is vaak groot voor mij omdat ik zowat alles lekker vind. Nu maak ik bewuste keuzes. Geen 8,9 of een 10 omdat het lekker is maar ik vraag me af is het een 8,9 of 10 die goed voor mijn lichaam is en dan pas vind ik het ook lekker. Of ik dit voor de rest van mijn leven ga volhouden dat weet ik niet maar voor nu lukt dat redelijk. Ik val er mee af en mijn lichaam wordt steeds gezonder. Dat voel ik en ook bloedwaarden worden beter. Zijn net weer getest. Voor nu dus op de goede weg. En af en toe een uitstapje naar lekker en minder gezond is niet erg zolang ik de draad maar meteen weer op kan pakken. Ook dat lukt op het ogenblik weer aardig. Ziet er naar uit dat ik mijn pad heb gevonden in het afvallen. En misschien moet ik ooit wel weer een ander pad in slaan maar dit weggetje bevalt me nu goed dus blijf het voorlopig nog even volgen. Erg blij

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: wo 05 feb 2020 19:06    
Vrouw Weeggegevens   janniek

Reageer met quote
Weer bijgelezen 3 dgn geen bericht gehad
Idd vlinderr wijze woorden fijn dat we zo elkaar kunnen helpen.
Ieder probeert voor zich zelf een manier te vinden waar je je goed bij voelt.
Fijn Yvonne dat je gezondheid vooruit gaat.

Vanmorgen naar zh geweest voor hoortest en controle na oor operatie resultaat nog niet wat ik verwacht had. Moet deze keer veel geduld hebben
Ook in andere oor een ontsteking waardoor je toch minder hoort. Allemaal erg vermoeiend.
Over ca 7 wkn weer terug. Hoop dan wat meer vooruitgang.

dagboekje van janniek
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: wo 05 feb 2020 19:24    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 18, 19, 20  Volgende
Pagina 9 van 20