Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

0,5 kg per week afvallen vervolg 4

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 31, 32, 33  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Sasa
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Wat goed, iedereen alleen maar groene vakjes tot nu toe!!

@Miep - wat houdt de 80/100 regel in?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 30 aug 2019 10:33    
Vrouw Weeggegevens   Miep1965
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Sasa schreef:
Wat goed, iedereen alleen maar groene vakjes tot nu toe!!

@Miep - wat houdt de 80/100 regel in?

Wat is de 80-20 regel?
De 80-20 regel is een heel eenvoudige richting die je aan kunt houden wanneer het je gezondheid betreft. Als je 80% van de tijd verantwoord bezig bent, kun je in de overige 20% prima een beetje zondigen. Het grootste deel van de tijd zorg je dus dat je voeding gewoon bestaat uit verse, onbewerkte producten. Groente en fruit, vlees, vis en eieren, noten en zaden, volkoren producten en peulvruchten.

Maar als je echt een keer zin hebt in een stukje chocola, een lekker wijntje of een portie chips? Dan vormen die gewoon jouw 20% en kun je ze dus zonder schuldgevoelens eten.

Voordelen 20-80 regel
Waarom zou je jezelf nu toestaan om 20% van je eten uit minder gezonde ingrediënten te laten bestaan? Heel eenvoudig: zo voorkom je dat je op de langere termijn zo veel van je eigen wilskracht vraagt dat je er uiteindelijk toch weer het bijltje bij neer moet gooien. Zelfs met de strengste discipline kan het per slot van rekening gebeuren dat je een keer de fout in gaat.

Mensen die alles 100% goed willen doen, maken daar vaak een enorm probleem van of geven het zelfs volledig op als ze een keertje ten prooi zijn gevallen aan een eetbui. Dat is natuurlijk ontzettend zonde! Op de lange termijn bereik je meer door het grootste deel van de tijd gezond te eten, ook als daar wat uitschieters bij zitten.

De 80-20 regel in de praktijk
Er zijn verschillende manieren om de 80-20 regel in de praktijk toe te passen. Sommige mensen eten zes dagen per week gezond, en geven zichzelf één dag ‘vrij’. Anderen eten thuis altijd gezond, en gebruiken hun 20% wanneer ze bij anderen eten of uitgaan. En weer anderen eten dagelijks drie gezonde maaltijden en nemen één ongezonde snack tussendoor.

Het belangrijkste is vooral dat je een patroon kiest dat goed bij jou past. Prop die koekjes daarnaast niet gedachteloos naar binnen, dan heb je er voor je het weet meer trek in. Probeer echt van je 20% te genieten, en neem je ongezonde snack alleen als je er daadwerkelijk zin in hebt.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 30 aug 2019 10:50    
Vrouw Weeggegevens   jasmijn86
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Hallo allemaal,

Ik ben weer terug van vakantie. Ben wezen hiken in Schotland. Erg mooie omgeving. En warempel nog een beetje afgevallen ook hihi.
Ik zal vanaf nu ook weer meeschrijven en wegen.[/img]

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 30 aug 2019 12:26    
Vrouw Weeggegevens   Dribbel02
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Ik doe ook mee. Bij de laatste sprintjes haakte ik af. Ik had gewoon teveel aan mijn hoofd om er echt op gefocust te zijn.

Dit keer gaat het hopelijk beter.

Wat ik heb gemerkt, is dat ik door de stress van de afgelopen jaren, eten weer als uitlaatklep heb gebruikt. ( ondanks het feit dat ik regelmatig 'ziek' ben van de suiker. )

Ondanks het feit, dat ik van binnenuit, geen zin meer had en heb in het ongezonde eten, bleef ik maar kopen en het afvallen uitstellen.

Ik wou dat ik weer wat meer plezier in eten koken kreeg en dat mijn motivatie, de prikkeling om af te vallen, weer wat toeneemt.

Ik heb wel veel beweging gehad met het mooie weer.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 30 aug 2019 12:54    
Vrouw Weeggegevens   Sasa
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
@Miep - dank je voor je uitgebreide uitleg! Ik kende het nog niet. In wezen pas ik deze regel toch al toe Cool

@Jasmijn- mooi dat je nog een beetje bent afgevallen na een leuke vakantie!

@Dribbel - een eerste stap dat je hier van je afschrijft wat je dwars zit en wat je zou willen! Dat is positief! Nu even een begin maken en een plan bedenken. Ik zou ermee beginnen om voor 3 dagen een eetplan op te schrijven: Alles opschrijven wat je die dag wilt eten, ook rekening houden met dingen buitenshuis. En je vervolgens daaraan ook houden! Als je een paar dagen goed bezig bent, dan wen je er vanzelf aan en geeft je lichaam veel minder om ongezonde dingen dan nu. En je krijgt een positief gevoel over jezelf waardoor het ook steeds beter gaat. Misschien ongunstig dat nu net het weekend begint. Als je dat lastig vindt, dan begin je gewoon maandag. Heel veel succes! Ik hoop dat je een begin kunt maken.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 30 aug 2019 19:12    
Vrouw Weeggegevens   yvonne-the-lady
Weegclubfan voor het leven

Dieet: EGA

Reageer met quote
onsje eraf.

Geef aandacht aan dat wat goed voor je is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: vr 30 aug 2019 22:52    
Vrouw Weeggegevens   vlinderrr

Reageer met quote
@jasmijn, wat een prachtige foto, lijkt me een geweldige vakantie!

@Dribbel, welkom en succes!

@yvonne-the-lady, leuke profielfoto!

@Miep1965, ik ben fan van de 80/20 regel, net als de manier van Mieke Posters, alleen het állerlekkerste ipv álle lekkers. Keuzes, keuzes hihi.

@janniek, een hele fijne vakantie, geniet en niet met mate!

Hier gaat het lekker, een keer per week wegen geeft rust. De hulp van mijn voedingscoach had 10 jaar eerder gemoeten, wat heerlijk wanneer je lichaam goed reageert op een andere manier van eten.

Fijn weekend allemaal Lach
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 31 aug 2019 9:14    
Vrouw Weeggegevens   Yeps
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Gezond leven

Reageer met quote
Hallo allemaal,

Ik ben er ook weer, wil weer graag met jullie meeschrijven. Tijdens het vorige sprintje toch mooi een paar kilo kwijtgeraakt.
Echter heb ik nu eerst een paar weken vakantie. Dus zal hierna kijken of deze nog openstaat.
Als ik nu mijn streefgewicht invul weet ik zeker dat t geen haalbaar doel wordt door de vakantie. Dus indien de sprint dan nog openstaat, tot dan!
Alvast veel succes voor iedereen hier!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 31 aug 2019 17:02    
Vrouw Weeggegevens   jasmijn86
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Fijne vakantie, Yeps!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 01 sep 2019 14:20    
Vrouw Weeggegevens   yvonne-the-lady

Dieet: EGA

Reageer met quote
vlinderrr schreef:
@yvonne-the-lady, leuke profielfoto!

Dank je wel Erg blij Die is gemaakt bij een vintage haar en make-up workshop die ik van mijn man had gekregen voor mijn 50ste verjaardag. Al weer bijna 2 jaar geleden Erg blij

Geef aandacht aan dat wat goed voor je is.

Laatst aangepast door yvonne-the-lady op ma 02 sep 2019 8:30, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 02 sep 2019 7:58    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 31, 32, 33  Volgende
Pagina 10 van 33