Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

0,5 kg per week afvallen vervolg 14

Ga naar pagina 1, 2, 3 ... 10, 11, 12  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   janniek
Weegclubfan voor het leven

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Ben jij dat jojo-en ook zat?

Laten wij stoppen met te proberen om 5 kg in 1 week of maand af te vallen, maar met kleine stapjes een blijvend resultaat proberen te behalen.

Ik volg geen speciaal dieet, maar probeer mijn dagelijkse dingen aan te passen. Met de fiets naar het werk i.p.v. met de auto, na het eten een korte wandeling, kleinere porties opscheppen, water drinken i.p.v. frisdrank. Wel dat taartje op die verjaardag maar dan als lunch ter compensatie een salade. Zulke dingen.

Door kleine aanpassingen te doen, houden we het hopelijk langer vol.
Met als doel het behalen en vasthouden van je streefgewicht.

Gezellig als je meedoet, stel je even voor.

Wel graag minimaal 1x per week een reactie plaatsen. meer mag natuurlijk altijd.

dagboekje van janniek
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: za 02 okt 2021 13:47    
Vrouw Weeggegevens   anbe

Reageer met quote
Leuk al een vervolg sprint. Succes weer en hopelijk vult iedereen elke week in geen lege vakjes.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 02 okt 2021 15:00    
Vrouw Weeggegevens   bloempje666
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Ik doe graag mee!
Ik volg ook geen speciaal dieet maar wil de kilo's kwijt raken door een normaal gezond eetpatroon en dus niet meer snacken in de avond voor de tv en dat soort dingen...

Ik heb een zittend beroep, dus dat helpt niet zo mee, dus ik moet het van andere bewegingen hebben.
Vorige maan deed ik mee met steptember en heb iedere dag 10.000 stappen gezet. Om heel eerlijk te zijn ben ik wel blij dat da voorbij is en ik niet meer in de avond nog even gauw wat rondjes moet lopen om tot die 10.000 te komen...

2 dagen per week ren ik 10 km, ter voorbereiding op de kwart marathon op 24 oktober en op de andere dagen wil ik spierversterkende oefeningen voor de knieen/ benen etc doen om het lopen makkelijker te maken en blessures te voorkomen. Tevens wil ik dan ook de overgeslagen spiergroepen mee nemen natuurlijk.
Ik merk alleen wel dat deze oefeningen op de overige dagen er vaak bij inschieten (gebrek aan "zin"). Dus daar moet ik nog wat mee...

Al met al eet ik blijkbaar toch meer dan nodig want ben deze week weer aangekomen helaas. Dus tijd voor een goed sprintje hier op het forum Lach

challange: Niet meer volproppen / niet meer na 19.00u eten / gezonde keuzes bij me-time
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 04 okt 2021 10:40    
Vrouw Weeggegevens   jasmijn86
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Hey Bloempje! Wat leuk dat je op 24 oktober een hardlooprace doet! Zo jaloers! Ik ben sinds kort weer begonnen bij de atletiekclub met start to run. Op 5 december heb ik mijn 5 km test. We zijn nu nog bij 5 min hardlopen - 2 minuten wandelen en dat bouwt zich op. Heel herkenbaar wat je zegt over de oefeningen om blessures te voorkomen en hoe dat er vaak bij inschiet. Ik ben zelf heel erg blessuregevoelig met hardlopen, dus ik wil hier ook meer aandacht aan gaan besteden. Welke run ga je lopen trouwens?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 06 okt 2021 8:07    
Vrouw Weeggegevens   moesjka
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Janniek wil je me heel even verwijderen. Ik heb namelijk een hele lieve poes die gisteren even mee typte met haar buik en dus het verkeerde getal in toetste. Daardoor zag ik nu pas. Ik kom natuurlijk wel terug.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 06 okt 2021 11:13    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Grap

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 06 okt 2021 11:16    
Vrouw Weeggegevens   janniek

Reageer met quote
Moesjka gedaan

dagboekje van janniek
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: wo 06 okt 2021 11:32    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Daar ben ik weer. Bedankt voor het verwijderen Janniek. Ik doe weer graag mee.

Ik zie dat hier wordt hard gelopen. Daar zou ik ook graag mee willen beginnen. Weten jullie ook met welk gewicht je daar het beste mee kan beginnen?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 06 okt 2021 11:43    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Daar kun je altijd mee beginnen, er zijn genoeg zwaardere mensen die dit ook doen. Zaak is wel om het heel voorzichtig op te bouwen! De grootste fout die beginners maken is om te snel teveel te doen.
Er zijn veel beginnersschema's en je hebt ook handige apps zoals C25K (couch to 5 km) of Start to run van Evy. Dan zeggen ze precies wanneer je rustig mag joggen en wanneer je moet wandelen. Dit zal in het begin echt 30 seconden zijn, afgewisseld. Het lichaam en de gewrichten moeten wennen aan de impact. En als iets te zwaar is, herhaal dan gewoon een week. Beter rustig opbouwen dan na een paar weken geblesseerd te moeten afhaken.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 06 okt 2021 12:06    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Dat is mooi want ik doe al af en toe van lantaarnpaal naar lantaarnpaal dus dat ik nu mooi verder opbouwen. Dus op naar de volgende lantaanpaal.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 06 okt 2021 15:29    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3 ... 10, 11, 12  Volgende
Pagina 1 van 12