Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

 

Volgorde:

 

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.



lowcarb: roomboter spritskoeken Toch even aangepast.....

Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Schapie
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan


Geregistreerd op: 10-2-2004
Berichten: 1080
Dieet: ketogeen (low-carb)
Woonplaats: Nederland


  Reageer met quote
250 gram roomboter

115 gram proteine poeder

dopje vanille esence

paplepel zoetstof (vloeibaar)

Oven voorverwarmen op 150 graden!!

Laat de roomboter smelten (niet heet laten worden) dan de vanille en zoetstof er door.
De proteine poeder erdoor mengen, kan zelfs gewoon met een vork.

Dan het gladde papje in vormen scheppen, even met het vormpje op het aanrecht kloppen zodat het mooi verdeeld is. Ik heb zelf bij blokker de vormen van 'le chef' gekocht. Dit zijn 6 vormen die ik dan vul met het mengsel.
10 minuten in de oven op 150 graden. (Let op de kleur want ze zijn het lekkerst als ze er uit zien als een spritskoek) Dan uit de oven.
De koeken uit de vormen halen. Wel voorzichtig want ze zijn erg vochtig. Helemaal aflaten koelen en klaar.................

Nu zijn ze al heel lekker maar als je nog een dag wacht worden ze nog lekkerder. Ze zijn ook als gebak te gebruiken want ik doe er ook wel eens slagroom op met een aardbei.

Doegie......Schapie
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: vr 12 mrt 2004 11:50    
Vrouw Weeggegevens   Ardnas
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 5-3-2004
Berichten: 160
Dieet: Sonja Bakker
Woonplaats: Katwijk Zh


  Reageer met quote
Hoi Schapie,

ik heb je koeken uitgeprobeerd en ik vind dat ze best wel lekker zijn. Het evene wennen aan de smaak (als je vergelijkt met "echte" spritsen), maar ze zijn lekker.
Ik vond alleen dat ze moeilijk uit de vormpjes kwamen. Heb jij dat ook of had ik ze dan nog iets langer moeten bakken?
Ik had zes metalen vormpjes gebruikt en een paar van die papieren cakevormpjes, maar uit die metalen kwamen ze erg gekruimeld. Uit die papieren vormpjes kon je ze zo loshalen. Dus misschien een tip voor jou en anderen die ze gaan maken, gebruik papieren cakevormpjes (van die kleintjes), daar gaan ze een stuk makkelijker uit.
mmmmmmm mmmmmmm mmmmmmm mmmmmmm

_________________
Groetjes van Sandra

Gewicht nu: 101 kg
Streefgewicht voor 1 september: 95 kg
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger BerichtGeplaatst: di 16 mrt 2004 14:43    
Vrouw Weeggegevens   Ardnas
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 5-3-2004
Berichten: 160
Dieet: Sonja Bakker
Woonplaats: Katwijk Zh


  Reageer met quote
Ik heb ze nogmaals gemaakt, want ik had ze blijkbaar toch te kort gebakken. Nu allemaal in van die papieren cakevormpjes, dat gaat erg makkelijk.
Nu waren ze wel goed, mijn man (die absoluut geen Atkins nodig heeft, GRRRRRR) vond ze ook errug lekker. Hij gebruikt zelf ook veel proteinepoeder, want hij is het moment aan het trainen voor de marathon van Rotterdam. (zie ik mezelf nog niet doen)

_________________
Groetjes van Sandra

Gewicht nu: 101 kg
Streefgewicht voor 1 september: 95 kg
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger BerichtGeplaatst: wo 17 mrt 2004 13:10    
Vrouw   Ria2
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 19-2-2004
Berichten: 110
Dieet: Atkins
Woonplaats: Bleiswijk


  Reageer met quote
Hey Schapie,

Wat zijn die dingen toch ontiegelijk smerig...................LEKKER Uitlachen .

Heb er eentje nog een beetje warm met slagroom weg zitten mmmmmmm Schaam Schaam Schaam Schaam .

Nu zijn er nog 10 Rollende ogen zit me af te vragen hoe ik die dingen(want het zijn koeken in de vorm van muffins....ik heb die vormpjes van baukje gebruikt) morgen mee naar mijn kan nemen met slagroom FF Denken... ,Ik moet morgen namelijk voor het eerst een hele dag werken en zit me dus al de hele week af te vragen wat ik te snaaien mee moet/kan nemen.De avonddiensten dan neem ik een muffin met mascarpone pasta en komkommer tomaat of wat meloen met rauwe ham mee.

Maar ze zijn bij mij dus gerezen die spritskeekies noem ik ze maar......is dat de bedoeling of niet???

Zwaaien Kussen Ria
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN messenger BerichtGeplaatst: do 25 mrt 2004 13:10    
Vrouw   Saskiavh
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 2-3-2004
Berichten: 208
Dieet: Atkins
Woonplaats: Leusden


  Reageer met quote
Ik heb ze ook gebakken in papieren vormpjes. Het hele recept voor 18 koek/cakejes. Ik zie bij schapie's dagboek dat zij 1 kh per koek rekent (bij 6 stuks), maar volgens mij zit er toch niet zoveel kh in het hele recept???
boter 0, zoetstof 0,ess. 0 alleen de proteinepoeder +- 3kh
of vergis ik me nu???
groeten saskia
PS gebruiken jullie protifar plus(wit) of de "soja"proteinenpoeder (gelig)? Vraag
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 14 apr 2004 10:26    
Vrouw Weeggegevens   Ardnas
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 5-3-2004
Berichten: 160
Dieet: Sonja Bakker
Woonplaats: Katwijk Zh


  Reageer met quote
Ik persoonlijk gebruik de soja-proteinepoeder voor dit recept, want met protifar mislukken ze falikant.
Ik weet niet of een ander dat ook heeft, maar bij mij dus wel.

_________________
Groetjes van Sandra

Gewicht nu: 101 kg
Streefgewicht voor 1 september: 95 kg
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger BerichtGeplaatst: wo 14 apr 2004 19:18    
Vrouw   Saskiavh
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 2-3-2004
Berichten: 208
Dieet: Atkins
Woonplaats: Leusden


  Reageer met quote
Ik had beide poeders half om half gebruikt, omdat ik niet wist welke van de twee bedoeld werd. Smaakt goed alleen de bovenkant blijft wat kruimelig.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 14 apr 2004 21:51    
Vrouw Weeggegevens   Janet
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 3-4-2004
Berichten: 232

Woonplaats: Nieuw Vossemeer *dieet Atkins*


  Reageer met quote
Ardnas schreef:
Ik persoonlijk gebruik de soja-proteinepoeder voor dit recept, want met protifar mislukken ze falikant.
Ik weet niet of een ander dat ook heeft, maar bij mij dus wel.


Zou dat het zijn ik heb ze namelijk van het weekend gebakken maar ze waren keihard het deeg was ook niet het gladde papje wat het moest zijn. De smaak was overigens wel heerlijk smullen

_________________
Groetjes Janet
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: wo 05 mei 2004 9:39    
Vrouw Weeggegevens   Ines
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 2-3-2004
Berichten: 12220
Dieet: Sonja Bakker
Woonplaats: Alphen aan de Rijn


  Reageer met quote
saskia.v.h schreef:
Ik heb ze ook gebakken in papieren vormpjes. Het hele recept voor 18 koek/cakejes. Ik zie bij schapie's dagboek dat zij 1 kh per koek rekent (bij 6 stuks), maar volgens mij zit er toch niet zoveel kh in het hele recept???
boter 0, zoetstof 0,ess. 0 alleen de proteinepoeder +- 3kh
of vergis ik me nu???
groeten saskia
PS gebruiken jullie protifar plus(wit) of de "soja"proteinenpoeder (gelig)? Vraag


Boter heeft ook koolhydraten, de een heeft 0.5 kh per 100 gram en de ander 1.0 kh per 100 gram.

Groetjes
Ines :wink:
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 05 mei 2004 10:45    
Vrouw   Omaduck
Ik wil afvallen bij de weegclub
Ik wil afvallen bij de weegclub


Geregistreerd op: 22-3-2004
Berichten: 4

Woonplaats: Nieuw Vossemeer


  Reageer met quote
ik heb de koeken gewoon met protifar gebakken en no problem hoor.

ik vind ze het lekkerst als ze zeker een dag oud zijn en dan inderdaad met aarbei en slagroom. mijn dochter van 9 vind het ook heerlijk.


groetjes oma duck Lachen :wink:
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 07 mei 2004 15:31    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 1 van 4