Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Info: Weg met de Weegschaal
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Zuivelconsumptie gunstig voor gewichtsverlies

Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Odette
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Weg m/d Weegschaal

Reageer met quote

Het eten van magere zuivelproducten bij een caloriearm dieet bevordert gewichtsverlies.
Het werkt positief bij het behoud van spieren en vetverbranding tijdens het afvallen.
Waar je met een gewoon caloriearm dieet zoveel afvalt, val je met meer zuivelproducten dus méér af mits je niet meer calorieën eet.

Na toevoeging van 1200 mg calcium aan een dieet met +/- 1200 callorieën was de hoeveelheid slecht cholesterol behoorlijk gedaald.
Dezelfde mensen verloren gemiddeld 5,6 kilo méér vet dan die geen extra calcium hadden (in 15 weken)

Het effect is toe te schrijven aan het ruime eiwit gehalte van zuivel. Weinig vet (30%) in combinatie met veel (zuivel)eiwit (25%) en veel calcium is gunstig voor gewichtsverlies.
Bovendien schijnt calcium vet te binden in de darm, waarna dit vet niet meer kan worden opgenomen in het lichaam en dus geen calorieën levert.
Overgens werkt het niet hetzelfde als je een calcium supplement zou nemen.

(gelezen in Voedingsmagazine en vrij vertaald)

Laatst aangepast door Odette op ma 27 apr 2009 18:38, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: do 21 aug 2008 19:43    
Vrouw Weeggegevens   Daph
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: sporten, gezond eten

Reageer met quote
Dat zijn goede berichten Lach Hoeveel zou dat dan inhouden? Ik heb geen idee hoeveel 1200 mg calcium is (en hoeveel je dus van een bepaald product eet)..

Liefs Daph

Poging twee!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 21 aug 2008 20:32    

Reageer met quote
1200 mg calcium zit in 1 liter melk of gelijkwaardig.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: vr 22 aug 2008 9:08    
Vrouw Weeggegevens   mmenmms
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Cohen

Reageer met quote
Hmmmmm, dat is interessant.
Ik zit op bijna exact 500 ml. melkprodukten, waaronder ongeveer 2 maal 150 ml van de magerste yoghurt (35 kcal.) en 1 glas van ongeveer 200 ml halfvolle melk.
En ik ben gek op melk... Ben benieuwd naar de resultaten hiervan bij jezelf.... Weet je al iets meer???

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger BerichtGeplaatst: vr 29 aug 2008 10:06    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Wauw, ik vind dit echt goed om te weten. Ik ben erachter gekomen dat een flinke bak magere yoghurt (300 ml ongeveer) met een banaan me een hele middag vult, dus dat zijn twee vliegen in een klap.

Poging twee!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 29 aug 2008 13:43    

Reageer met quote
Ik ben wel aan het experimenteren, maar ik kom niet verder dan 800 ml zuivel. Omdat de zuivel iets anders moet vervangen om niet teveel calorieën binnen te krijgen wordt het een beetje eentonig, zelfs als je varieert met kwark, yoghurt en melk.
Wat ik wel merk (raar praatje) is dat op de WC de boel drijft, dat zou kunnen wijzen op vet wat uitgescheiden wordt. Maar pin me er niet op vast, ik ben ook maar een goedwillende amateur.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: vr 29 aug 2008 15:57    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Lachen

Ik kom ook niet zo ver hoor, op een goede dag heb ik dit aan zuivel:
Twee bekers optimel limoen (in totaal 400 ml ongeveer)
Een bak magere yoghurt of optimel kwark (in totaal 200 tot 300 ml)
En een toetje van yoghurt o.i.d. (ongeveer 150 ml)

Dat is ongeveer 850 ml. Dan kom ik dus bij lange na nog niet aan die liter, maargoed. Ik heb een paar dagen verstopt gezeten dus ik weet niet of het 'drijft' Lachen, ik zal er de volgende keer eens op letten

Liefs Daph

Poging twee!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 29 aug 2008 16:43    
Vrouw Weeggegevens   Annelies
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Goed om dit te lezen, ben gek op yoghurt.
Zal het is optellen aan hoeveel ik kom per dag.

Diabetes 2
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 17 okt 2008 12:33    
Vrouw Weeggegevens   Becca
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Odette schreef:

Het eten van magere zuivelproducten bij een caloriearm dieet bevordert gewichtsverlies.
Het werkt positief bij het behoud van spieren en vetverbranding tijdens het afvallen.
Waar je met een gewoon caloriearm dieet zoveel afvalt, val je met meer zuivelproducten dus méér af mits je niet meer calorieën eet.

Na toevoeging van 1200 mg calcium aan een dieet met +/- 1200 callorieën was de hoeveelheid slecht cholesterol behoorlijk gedaald.
Dezelfde mensen verloren gemiddeld 5,6 kilo méér vet dan die geen extra calcium hadden (in 15 weken)

Het effect is toe te schrijven aan het ruime eiwit gehalte van zuivel. Weinig vet (30%) in combinatie met veel (zuivel)eiwit (25%) en veel calcium is gunstig voor gewichtsverlies.
Bovendien schijnt calcium vet te binden in de darm, waarna dit vet niet meer kan worden opgenomen in het lichaam en dus geen calorieën levert.

(gelezen in Voedingsmagazine en vrij vertaald)
Quote:

Hallo, ik zit voor het eerst op een forum ben benieuwd of ik het goed doe.
Ik drink sinds kort Adez dat is een combinatie van vruchtensap en soja omdat veel melk niet goed verdraag.
Nou is mijn vraag zal dit het zelfde effect kunnen hebben als gewone melk, ik denk zelf van wel want er zit 300 mg calcium per 250 ml Adez in. Ik weet wel dat soja een gunstige invloed heeft op de overgang. (waar ik in zit ik ben 50 jaar).

groeten Becca
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 29 okt 2008 14:50    

Reageer met quote
Hoi Becca, welkom of de site.

Odette schreef:

Ik denk het dus eigenlijk niet dat als je calcium van Adez niet uit zuivel komt dat het werkt. Maar je, als je geen zuivel verdraagt zit er niets anders op.

Soya schijnt inderdaad goed te zijn als je in de overgang bent, maar weet je dat er maar 1% soya in Adez zit? Ik vind het zo'n nep hè. Al die luide reclame en dan maar 1% soya. Ik hoorde dat het inEngeland al uit de handel is genomen omdat het niet liep. Maar als je het lekker vind, ga gerust je gang. Er zit wel suiker in hè...

Probeer Alprosoya, dranken, yoghurt, pudding. Lekker en er zit veel meer soya in en ook calcium (ja, en ook weer die suiker, hmmm)

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: vr 31 okt 2008 11:16    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Pagina 1 van 5