Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Info: Weg met de Weegschaal
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Zuivelconsumptie gunstig voor gewichtsverlies

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Kaatje
Weegclubfan voor het leven

Dieet: OERgezond

Reageer met quote
Heb ik ook Odette, en een vreselijk opgeblazen gevoel... Verward
Nou ja, die flinke bak is in werkelijkheid ik denk 1/3 deel van een bak van een pond... maar het voelde als heel veel. Huil huil
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: wo 12 aug 2009 10:59    
Vrouw Weeggegevens   Ursula107
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Kcal tellen

Reageer met quote
Ik eet en drink nu ongeveer twee weken geen zuivel meer omdat ik er ook last van mn darmen van krijg, een opgeblazen gevoel én (en dat vind ik het ergst) een taai slijmlaagje in mn mond en keel waardoor ik een benauwd gevoel krijg.
Heeft een tijdje geduurd eer ik door had dat het van de zuivel kwam, mis vooral mn yoghurt wel, maar ben blij met de rust in mn maag en darmen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 12 aug 2009 11:23    
Vrouw Weeggegevens   Odette

Dieet: Weg m/d Weegschaal

Reageer met quote
1/3e bak is voor mij holle kies werk, maar ik ben dan ook een veelvraat...
Er heerst iets met diarrhee, vlokachtig, duurt een dagje, Hans en ik hebben het beiden gehad van de week. Nogmaals kijk het even aan.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: wo 12 aug 2009 11:25    
Onbekend Weeggegevens   Bamboo
Ik blijf hier bij de weegclub
Ik blijf hier bij de weegclub

Dieet: gezond verstand

Reageer met quote
Ik heb wel eens gehoord van het feit dat zuivel goed vet afvoert. In een documentaire volgens mij. De proefpersonen verloren zoveel procent meer vet door hun ontlasting.

Het eten van meer yoghurt is idd geen slecht idee, zeker als toetje..hmm

hm het drinken van zoveel melk lijkt me een minder goed plan, melk is eigenlijk helemaal niet goed voor een groot gedeelte van de mensheid. In tegenstelling tot populair denkwijzes, zit er een enzym in melk dat botten afbreekt, nog sneller dan het calcium dat in melk zit de botgroei bevorderd. Bovendien zitten er hormonen in melk die bedoeld zijn om kalfjes goed te laten groeien, bij mensen heeft dat ongeveer eenzelfde effect en bevorderd het overgewicht bij kinderen omdat kinderen immers geen kalfjes zijn die een heleboel kilo moeten aankomen. Mensen die wat zwakkere darmen hebben kunnen een glas melk ook maar beter laten staan, omdat het vaak de darmflora verstoort.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 12 aug 2009 15:00    
Vrouw Weeggegevens   mmenmms
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Cohen

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger BerichtGeplaatst: wo 12 aug 2009 17:03    

Reageer met quote
Dank je! Lachen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: wo 12 aug 2009 17:23    
Vrouw Weeggegevens   Emi
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Zit al een poosje mee te lezen en te kijken of dit iets voor mij zou kunnen zijn en nu kom ik bij dit onderwerp terecht waar ik toch even op wil reageren.

Ik heb 3 meiden waarvan de middelste nu 13 met een lactose intollerantie en de jongste nu 2 met een zware koemelk en soja allergie beide onder behandeling van de kinderarts en de jongste zelfs bij een allergeloog.

Met onze kleine meid hebben we heel wat afgetobd vanaf haar geboorte omdat er niet duidelijk was wat er aan de hand was.
Met goed 2 maanden is ze opgenomen in het ziekenhuis omdat ze weigerde te eten heel veel huilde en continu huiduitslag had maar omdat ze verder wel groeide kon het geen koemelk allergie zijn ook niet met de gegevens van haar zus in ons achterhoofd.
Na uiteindelijk veel boze gesprekken met artsen en de dieetiste en een kleine baby van bijna 3 mnd die in paniek raakt als er een fles in de buurt komt en met een sonde voeding in haar neus wilde de dieetiste nog één ding proberen en dat was een voeding die zo bewerkt is dat haar darmen zelf niks meer hoeven te doen.
Met heel veel moeite tranen en geduld is het ons gelukt om haar deze melk te laten gaan drinken en mocht ze eindelijk na 5 weken mee naar huis.
Nu ruim 2 jaar later blijkt dat haar darmen beschadigd zijn door dat ze daadwerkelijk een echte allergie had voor koemelk zowel de eiwitten als de lactose. (zijn nu op dit moment heel voorzichtig koemelk aan het introduceren verder zit ze nog steeds aan de Neocate)
We Lopen nu met haar bij de allergeloog en die adviseert
om karnemelk, magere yoghurt of magere kwark te gebruiken die zijn wat milder, voornamelijk de lactose in zuivelproducten prikkelt de damen en zorgt er voor dat mensen met gevoelige darmen krampen krijgen en diaree. Teveel gewone melk, soja melk of geiten melk word afgeraden die kunnen een kruis reactie op roepen.

Ik zelf denk dat overal waar te veel voor staat dat dat niet goed is dat geld voor iedereen maar ben het zeker eens dat de leus die ze vroeger altijd riepen melk is goed voor elk niet voor iedereen opgaat.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 17 sep 2009 12:49    

Reageer met quote
Wow, wat een heftig verhaal joh! Wat erg dat haar darmen nu beschadigd zijn! Je weet als ouder toch altijd het beste wat je kind mankeert, jammer dat de heren doktoren daar nog steeds niet mee om weten te gaan.

Ik heb verschillende allergieën in mijn familie en vriendenkring; mijn jongste begon in de kleuterklas met rode ogen en kan nu haast niks meer rauw eten. Hoewel melk in ons gezin nog aardig wordt verdragen trouwens, gebruik ik het zelden meer. Maar ik vind een bakje kwark of romige yoghurt wel lekker op zijn tijd en ieder lijf is natuurlijk weer anders.

Alle leuzen die bedacht worden om voedingsmiddelen gezond te laten lijken zijn verzonnen door de industrie, er moet een product aan de man gebracht worden! Laat je daar NOOIT door op het verkeerde been zetten. Maar jij kijkt wel uit, gezien je evaringen denk ik. Rollende ogen

Er is overigens 1 uitzondering op je opmerking dat alles waar 'te' voor staat niet goed is en dat is te-vreden... Lachen
Sterkte met je kindjes!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: do 17 sep 2009 13:09    
Vrouw Weeggegevens   Francina1980

Dieet: Sonja Bakker

Reageer met quote
Odette schreef:
1/3e bak is voor mij holle kies werk, maar ik ben dan ook een veelvraat...
Er heerst iets met diarrhee, vlokachtig, duurt een dagje, Hans en ik hebben het beiden gehad van de week. Nogmaals kijk het even aan.

klopt heb ook 2 dagen last gehad van diarree , heb nu al een paar dagen last van mijn kont Schaam Schaam
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: do 17 sep 2009 13:51    
Vrouw Weeggegevens   Odette

Dieet: Weg m/d Weegschaal

Reageer met quote
Hoi Emi, welkom bij Weegclub.
Sneu voor je dat je kinderen tobben met hun gezondheid en vooral je jongste die zo jong al ziekenhuis in en uit moest. Wat een strijd. Niet in het minst met de doktoren.

Er gaan verschillende versies in het rond over het wel of niet nemen van zuivelproducten. Dat melk voor het kalf is en niet voor mensen, dat er een natuurlijk punt in het leven van een kind is (ongeveer 3 jaar) waarop ze een aversie krijgen tegen melk omdat het lactase zijn werking zou verliezen. Onder druk van de fabrikanten duwen moeders de melkconsumtie toch door en meestal gaat dat goed, soms niet.

Het zal best waar zijn wat in het artikel gezegd wordt over zuivel, het genoemde magazine komt van de Nederlandse Zuivel Organisatie, maar als het voor je werkt dan werkt het voor je. Als je geen zuivel lust of kan verdragen is het natuurlijk geen oplossing.

Sterkte met de kids.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: do 17 sep 2009 14:02    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Pagina 4 van 5