Onderwerp menu

Forum: Babbelbox
Subforum: Babbelbox
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Zomaar wat info over thee

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Ellen
Beheerder
Beheerder

Dieet: Gezond eten met minder KH

Reageer met quote
Kopje thee?
De Nederlander drinkt gemiddeld 101 liter thee per jaar. Dat zijn 2 kopjes thee per dag. Lekker en goed voor de lijn, want zonder suiker bevat thee geen calorie?«n. Bovendien bevat thee allerlei andere nuttige stoffen, zoals anti-oxidanten en flavono?¯den. Deze stoffen zijn gezond voor je lichaam.

gezonde stoffen
Anti-oxidanten zijn stoffen die zich binden aan vrije radicalen in je lichaam. Deze vrije radicalen kunnen allerlei schade aanrichten in je lichaam. Doordat ze worden gebonden kunnen ze dat niet meer. Flavono?¯den hebben deze zelfde werking. Beide stoffen hebben dus een gunstige werking voor het lichaam.

geschiedenis
Duizenden jaren geleden is thee al ontdekt door een Chinese Keizer, maar in de zeventiende eeuw kwamen Nederlandse koopvaardijvaarders in aanraking met het toen nog onbekende product. Door de vele gebruiksmogelijkheden en de grote winst die de handel in thee opleverde, werd thee steeds interessanter en bekender. Maar het drinken ervan was alleen weggelegd voor de rijken, want een ons thee kostte destijds een vermogen.

groeiwijze en bewerking
Theestruiken voelen zich het best in een (sub)tropisch klimaat. De beste kwaliteit thee komt van zogenoemde 'hoge plantages', omdat hier de groeiomstandigheden het beste zijn. Hoe langzamer de plant is gegroeid, hoe beter de kwaliteit. Er zijn twee soorten thee: groene en zwarte. Zwarte thee wordt na de pluk verflenst, gerold, gefermenteerd en gedroogd. Groene thee wordt direct na het plukken verhit, waardoor het de mooie groene kleur behoudt.

thee met een smaakje
Er is tegenwoordig veel thee met een smaakje op de markt, zoals aardbeienthee, meloenthee en kaneelthee. Deze thee?«n worden verkregen door aroma toe te voegen aan de theebladeren. Ze bevatten dus geen echt fruit! Ondanks de zoete smaak is er geen suiker toegevoegd, dus ook deze smaken kun je gerust drinken.

in de winter
Thee is een gezonde drank en je kunt het de hele dag drinken, het hele jaar door. Zeker in de winter is thee een prima drankje, omdat warme dranken een verwarmend effect hebben op het lichaam. Neem dus lekker een kopje thee om aan je vochtbehoefte te komen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: wo 22 dec 2004 14:56    
Vrouw Weeggegevens   Libby
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Alles met mate

Reageer met quote
ga gelijk een lekker bakkie maken voor mezelf! ff bijkomen.

Libby
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 22 dec 2004 16:37    
Onbekend  Liza
Gast

Reageer met quote
Dat zijn dan 2 bakkie's geworden. :kofie: :kofie:
Naar boven
BerichtGeplaatst: wo 22 dec 2004 17:20    
Vrouw   Theedoos
Ik wil afvallen bij de weegclub

Reageer met quote
Lachen Ik moet wel heel gezond zijn. Drink het liefst twee potten per dag. (Nu voor een groot deel vervangen door water, omdat meneer Agatston dat toch nog beter vindt...)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: ma 10 jan 2005 18:13    
Vrouw Weeggegevens   Sylvia2
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
meneer wie??? Heh?!!?

sylvia
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: ma 10 jan 2005 18:19    
Onbekend  omafia
Gast

Reageer met quote
Theedoos doet South Beach en geen Atkins
Naar boven
BerichtGeplaatst: ma 10 jan 2005 18:22    
Vrouw Weeggegevens   Sylvia2
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
omafia schreef:
Theedoos doet South Beach en geen Atkins

bedankt Lach Lach Lach
sylvia
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: ma 10 jan 2005 18:40    
Vrouw Weeggegevens   Wil-Sophie

Dieet: LOW-CARB

Reageer met quote
Agatston is de schrijver van de boekjes van sound beach toch?
Ik blijf het verkeerd zeggen south dus.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 10 jan 2005 18:45    
Vrouw   Theedoos

Reageer met quote
ja precies, Agatston is de vader van het South Beach Dieet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: ma 10 jan 2005 19:01    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1