Onderwerp menu

Forum: Babbelbox
Subforum: Babbelbox
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

zo moeilijk om af te vallen

Auteur Bericht
Onbekend   gemm
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Goedemorgen mede-weegclubbers,

De laatste weken wilde ik niet op de weegschaal staan omdat ik weet dat het getal zou zijn gegroeid, evenals mijn buikomtrek.
Het lijkt wel steeds slechter te gaan met mijn gewicht. Ik heb ook minder energie, ik merk het aan mijn kleding, gewrichten en eigenlijk alles, zoals hoe ik nu loop.

Mijn man zei ook dat ik nu waarschijnlijk op mijn zwaarst ooit ben. We keken oude foto's en op een foto enkele dagen na mijn bevalling zag ik er slanker uit als nu. Evengoed is hij erg lief en zegt ie dat hij mij mooi vind etc.

Ik kan andere dingen wel de schuld geven (en dat doe ik graag):
corona, verhuizen, extra studies ernaast, drukke baan en gezinsleven. Dat momentje op de bank met chocolade is dan echt even ontspannend. Maar dat momentje is dagelijks en beweging is een zeldzaamheid geworden. Hoe minder je beweegt, hoe moeilijker het wordt om op te starten.
Gisteren at ik bijna de hele dag door broodjes pindakaas en hagelslag zonder honger te hebben. Ik voelde me gewoon leeg van binnen en door te eten krijg ik even een gevuld gevoel. Maar hoeveel ik ook eet, echt gevuld voel ik me niet. Omdat de leegte die ik probeer te vullen niet in mijn maag zit, waarschijnlijk, maar in mijn hoofd.

Aankomend weekend ga ik met vriendinnen zwemmen en ik heb ergens geen gevoel van schaamte dat ik er zo uit zie, terwijl ik vind dat ik mezelf wel zou moeten schamen dat ik het zover heb laten komen. Maar dat is dan ook alleen tegenover mijn vriendinnen. Voor een uitje in mijn oude woonplaats heb ik afgezegd omdat ik benauwd ben oude bekenden tegen te komen. Die zullen zich wel een hoedje schrikken als ze zien hoe mijn omvang is gegroeid. En dan zou ik mij wel schamen.

Gisteren las ik dat in veel gevallen dik zijn een keuze is. Ik kies ervoor om de auto te pakken ipv de fiets, ik kies ervoor om chocolade te eten in plaats van een appel. Mijn keuzes hebben hiertoe geleid en niet die van iemand anders.

Ik was informatie aan het opzoeken over goede maaltijdvervangers, een maagballon of afslankpillen. Maar dat is weer zoeken naar de makkelijke weg. Ik weet dondersgoed wat er moet gebeuren en dat is niet makkelijk: minder eten, gezonder eten en bewegen. Gezond afvallen is een marathon en geen sprint.

Ook was ik vorig najaar bij een accupuncturist die vaststelde dat ik candida in mijn maag heb, wat ervoor zorgt dat ik een suikerverslaving heb. Ze gaf me toen candidaplus en symbioforta pillen en die moest ik een maand langs slikken en tijdens die periode geen koolhydraten of suiker eten. Ik had dat een week volgehouden. Eerlijk is eerlijk, na een paar dagen van die pillen slikken veranderde er enorm veel in mijn lijf en in tijden voelde ik mij niet zo energiek. Ik geloof dat die candida schimmel in mijn maag echt is. En dus iets wat ik echt serieus zou moeten aanpakken.... Alleen telkens als ik een of twee weken goed bezig ben, denk ik ''goh zie je wel, ik kan dit makkelijk volhouden, dus nu op deze zondagmiddag kan ik wel even buiten de regels iets eten want tja je moet toch genieten van het leven he'' en dan ben ik weer terug bij af.

Nou, dit kan dus niet meer. Mijn kinderen worden ouder en zien ook dat mama obesitas heeft.
Over 2 weken gaan we verhuizen naar een plek met een grote tuin die veel onderhoud nodig heeft. en waar je mooi kunt wandelen Ik hoop op een andere baan zodat ik straks ipv thuiswerk elke dag moet fietsen naar mijn werk. Vroeger fietste ik dagelijks naar mijn werk en daar genoot ik echt van.

Ik hoop na de zomer een positief bericht te kunnen schrijven, dat ik toch in elk geval onder de 100kg zit. Stap voor stap ben ik nu bewust bezig een nieuw, gezond gevuld leven te vormen. En ik moet zeggen: de toekomst ziet er rooskleurig uit. Het is alleen wel een hele zware mentale klim omhoog.

Bedankt voor het lezen en ik zal laten weten hoe het gaat.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 10 jun 2021 8:26    
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Dr. Frank/vegetarisch

Reageer met quote
Stegem, geen suiker (geraffineerde suiker dan) en wit meel producten eten kan al zo'n verschil maken in je energie niveau! En er zijn zoveel gezonde dingen die je dan wel mag eten en waar je vol van kunt worden. Dus zou een khd arme manier van eten waarschijnlijk heel goed uitpakken voor je. En als je dan ook nog elke dag een klein ommetje zou maken............ was het een begin. En je weet toch; een goed begin is het halve werk? Lach

Goed dat je het hier van je af kan schrijven, dat lucht ook op. Zet hem op joh. Nooit opgeven he? Geeft niks hoe vaak je valt, als je maar weer opstaat toch? Yes! (nederlands=
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 11 jun 2021 1:10    
Vrouw Weeggegevens   Nijne

Dieet: Gezond eten, veel bewegen en veel waterdrinken

Reageer met quote
Wat ontzettend goed van je dat je het allemaal opschrijft.
Van je afschrijft. Blijf dat maar doen!

Succes met de verhuizing.
Lekker in de tuin werken en veranderen met kleine stapjes....
Veel plezier ook in je nieuwe huis.
Maak er maar een echt thuis van!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 30 jun 2021 10:25    
Vrouw Weeggegevens   Nijne

Dieet: Gezond eten, veel bewegen en veel waterdrinken

Reageer met quote
Wat ontzettend goed van je dat je het allemaal opschrijft.
Van je afschrijft. Blijf dat maar doen!

Succes met de verhuizing.
Lekker in de tuin werken en veranderen met kleine stapjes....
Veel plezier ook in je nieuwe huis.
Maak er maar een echt thuis van!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 30 jun 2021 10:26    
Vrouw Weeggegevens   conny72
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Hoi hoi,

Wat goed dat je het op durft te schrijven. De eerste stap zetten is altijd de moeilijkste en dat is erkennen dat je een 'probleem' hebt en er iets aan wilt gaan doen.
Zelf kamp ik al zolang ik me kan herinneren met overgewicht. Bij mij moet er totaal wel 65 kilo af. Dat lukt niet in een dag. Ik ben ook wat je noemt een echte Bourgondiër. Ik lust alles en kan ook de hele dag door wel eten dus ik herken mezelf wel in jouw verhaal wat dat betreft. Ik had in het begin altijd komkommer in de koelkast. Als je dan zin hebt in iets, of je wilt eten, dan maar komkommer. Is grotendeels water. Ook bewegen is belangrijk. Wandelen om mee te beginnen. Ik haat wandelen. Ik wandel nu bijna iedere dag ruim een uur. Maar ook ik ben begonnen met 5 minuten. Ik ben vorig jaar ernstig ziek geweest en kon nog geen 10 meter lopen zonder te moeten uitrusten. Dus van letterlijk een blokje om het huis werden mijn rondjes steeds groter en nu loop ik dus 5km bijna iedere dag.

Dik zijn is een keuze. Dat klopt. Maar het is soms een lastige keuze. Vaak komt het doordat we te veel, te vet en te ongezond eten. Het is een verslaving geworden en het is nu eenmaal niet makkelijk om van een verslaving af te komen.

Maar het hoeft ook allemaal niet in 1 dag toch? al zouden we allemaal het liefst een magische pil willen slikken.

Waarom begin je morgen niet met 5 minuten wandelen (das 2,5 minuten heen en 2,5 minuten terug. Ik heb in het begin zelfs hiervoor een timer gezet). En wanneer je zin hebt om iets te eten, pak een stukje komkommer of drink een glas water. Het liefst warm water, dat vult de maag namelijk.

Ik ben heel benieuwd hoe het je vergaat, enne....laat je niet kisten. Je bent echt niet de enige in deze situatie, dat zitten we allemaal en we zijn hier om elkaar te helpen.

Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: zo 11 jul 2021 12:21    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
sorry kreeg steeds een foutmelding bij verzending.

Laatst aangepast door conny72 op zo 11 jul 2021 12:24, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: zo 11 jul 2021 12:21    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Sorry, kreeg steeds een failure verzending.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: zo 11 jul 2021 12:22    
Vrouw Weeggegevens   frutella
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Wauw Gemm

Jouw verhaal klinkt zo herkenbaar voor mij!
Hier ook op mijn zwaarst sinds een aantal jaar, zelfs voor of na de bevalling van mijn 2 kindjes was ik niet zo zwaar als nu. Ook boven de 3 cijfers nu
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 11 jul 2021 21:24    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Wauw Gemm

Jouw verhaal klinkt zo herkenbaar voor mij!
Hier ook op mijn zwaarst sinds een aantal jaar, zelfs voor of na de bevallingen van mijn 2 kindjes was ik niet zo zwaar als nu. Ook boven de 3 cijfers nu Sip

Ook dat blijven eten voor die 'leegte' te vullen, het hoofd dat niet mee wil, die knop die niet om wil....de moed ver zoek, ik herken het helemaal.

Je bent niet alleen !

Je omschrijft het allen zo mooi blijf dit zeker doen ! En zo vind je stapje voor stapje de moed wel weer terug.

grtjs Frutella

Laatst aangepast door frutella op zo 11 jul 2021 23:03, in totaal 2 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 11 jul 2021 21:26    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Berichtje word niet helemaal geplaatst zie ik
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 11 jul 2021 21:27    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1