Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Vragen, tips, en opmerkingen
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Ziekenhuis dieet

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   kaatwolk
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Door omstandigheden is het voor mij een tijd geleden dat ik op dit forum ben geweest.
Er is veel veranderd en helaas ben ik door van alles en nog wat flink terug gevallen in gewicht.
Heb voor mezelf besloten om er toch weer echt tegenaan te gaan, zeker met het zicht op de zomer en het mooie weer.

Nu is het zo dat ik 4 mei een trouwerij heb en voor deze datum snel wat kilo's wil verliezen om mooi in mijn jurkje te passen. Ik heb wat informatie gelezen over het ziekenhuis dieet en heb voor mezelf besloten dit een tijdje te willen gaan volgen.
Heeft iemand van jullie ervaringen met dit dieet? Ik weet dat dit een crashdieet is, maar na 4 mei wil ik de draad weer oppakken en op een verantwoorde manier gaan dieten. Ik wil voor nu alleen snel wat kilo's kwijt...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: za 13 apr 2013 23:58    
Man Weeggegevens   Ron15tn
Ervaringsdeskundige

Dieet: Gastric Bypass - gezond eten

Reageer met quote
Hallo Karin,
Ik ben persoonlijk geen voorstander van crashdiëten als het ziekenhuisdieet, omdat ik vind dat deze manier van afvallen niet erg gezond is. Het ziekenhuisdieet is wel doeltreffend en je zult zeker kilo??s verliezen, maar als je je normale eet- en drinkpatroon weer oppakt zullen de resultaten over het algemeen niet blijvend zijn.

Hieronder toch het schema van het ziekenhuisdieet zodat je het gewoon kunt proberen als je dat wilt.

Met het ziekenhuisdieet kun je snel afvallen in een week, want het dieet duurt maar 5 dagen.
Ga er ook zeker niet te lang mee door want dat is dus niet goed. Evt. extra Multi-vitamine nemen is ook een advies dat ik je mee wil geven.

Het is wel zo handig om op maandag te beginnen, dus daar ga ik hier ook vanuit. Het gaat om 3 maaltijden per dag. Ochtend, middag en avond.

Schema ziekenhuisdieet

Elke ochtend begin je hetzelfde
?1 sinaasappel of grapefruit
?1 geroosterde boterham of beschuit
?thee zonder melk en suiker

Maandag middag
?1 ei
?2 bekers yoghurt of een bak kwark
?2 geroosterde boterhammen of beschuiten

Maandag avond
?2 eieren
?2 tomaten
?1 beker yoghurt of een ½ bak kwark
?1 bakje sla

Dinsdag middag
?1 ei

Dinsdag avond
?1 tomaat
?1 rundvleestartaartje

Woensdag middag
?1 ei
?1 sinaasappel of beschuit

Woensdag avond
?1 stukje biefstuk

Donderdag middag
?1 tomaat
?1 augurk
?½ bak kwark

Donderdag avond
?2 tomaten
?1 appel
?1 rundvleestartaartje

Vrijdag middag
?1 tomaat
?200 gram vis

Vrijdag avond
?1 tomaat
?1 ei
?1 bakje sla

Bij het ziekenhuisdieet mag je onbeperkt drinken zolang het koffie/thee is (zonder melk en suiker), water of light frisdrank.

Groetjes en succes!
Ron

Weegclub huisregels
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 14 apr 2013 7:36    
Man Weeggegevens   Ron15tn
Ervaringsdeskundige

Dieet: Gastric Bypass - gezond eten

Reageer met quote
Hoi Karin,
Hier nog wat aanvullende informatie.

De nadelen van het ziekenhuisdieet
Het ziekenhuisdieet is een effectieve manier om snel af te vallen. Er zitten echter ook nadelen en potentiele risico??s aan het dieet.

Te weinig essentiële voedingsstoffen
Het ziekenhuisdieet is een zogenaamd crash dieet. Tijdens een crashdieet eet je minder en minder gevarieerd dan dat je lichaam eigenlijk nodig heeft. Je voldoet dus niet aan de bekende ??schijf van vijf??. Wanneer je het ziekenhuisdieet 5 dagen volgt zijn de gevolgen te overzien. Wanneer je het een langere periode toepast kan het schadelijk zijn voor het lichaam en kunnen er bijverschijnselen optreden.

Jojo effect
Een ander potentieel nadeel van het ziekenhuisdieet is het zogenaamde jojo effect. Wanneer je klaar bent met het dieet en je je oude voedingspatroon weer oppakt, kan je energieverbranding vertragen. Dit komt omdat naast je vetpercentage ook je spierweefsel is afgenomen. Het zou dus kunnen dat je minder calorieën gaat verbranden en sneller aankomt als voorheen.

Bijverschijnselen ziekenhuisdieet
Er zijn geen algemeen vastgestelde bijverschijnselen van het ziekenhuisdieet. Wel zijn er mensen die door de totale omslag van voedingspatroon en het lage aantal calorieën last krijgen van hoofdpijn, misselijkheid, vermoeidheid, duizeligheid of diarree.

Terugvallen in oude eetpatroon
Het ziekenhuisdieet is een korte periode waarin je veel kilo??s afvalt. Gevaar is dat men na het dieet snel weer terugvalt in het oude eetpatroon en zo ook de kilo??s weer snel terugkeren. Verstandig is dus om (onder begeleiding) na afloop over te gaan op een gezonder leef- en eetpatroon.

Weegclub huisregels
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 14 apr 2013 7:41    
Vrouw Weeggegevens   Lissabon
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Cohen

Reageer met quote
wat een eentonig dieet bijna saai te noemen gelukkig dat t dan maar vijf dagen is dat is nog te overzien

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 14 apr 2013 10:10    
Vrouw Weeggegevens   yona
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: weight watchers

Reageer met quote
Ik heb een collega gedaan die dit dieet heeft gevolgd en die is er nauwelijks mee afgevallen.
In het weekend mag je eten wat je wil bij dit dieet, maar als je je dan gaat volstoppen heeft het dus helemaal geen effect.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 14 apr 2013 13:28    
Vrouw Weeggegevens   Kaatje

Dieet: OERgezond

Reageer met quote
Totaal geen groenten!!! Geschokt Ik denk dat je heel snel tekorten krijgt met dit dieet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 14 apr 2013 13:54    
Vrouw Weeggegevens   Utrecht030
Ik wil afvallen bij de weegclub
Ik wil afvallen bij de weegclub

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
ik heb dit dieet ook gedaan ik was de 1e 5 dagen 7 kilo afgevallen, in het weekend mag je dan eten wat je wilt. maar je moet wel uitkijken want de kilo's zitten er zo weer aan.. in de 2e week werd ik wat makkelijker en ben daarna weer gewoon gaan eten. Je moet dus wel een beetje in de gate houden wat je daarna weer gaan eten want de kilo's komen er weer snel aan. Maar ik had er niet echt moeite mee om vol te houden, ik at smorgens de geroosterde botherham en dan nam ik rond 10 uur ofzo bijvoorbeeld de sinasappel ik deelde alles een beetje over de uren.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 22 jun 2013 20:23    
Vrouw Weeggegevens   foodlover
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Gezond eten met minder KH

Reageer met quote
Ik griezel toch wel bij het lezen van dit 'horror'dieet.
Zonde om jezelf zo tekort te doen. Rollende ogen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 22 jun 2013 20:55    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1