Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Voorstellen vrouwen
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

zal me ook even voorstellen

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   janniek
Weegclubfan voor het leven

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Ik ben 54 jaar, getrouwd, en heb 3 dochters die al het huis uit zijn en 2 kleindochters. Werk 5 ochtenden in de thuiszorg en fiets alles.
Ben al een paar jaar bezig met op gewicht blijven. Zo`n jaar of 5 geleden ben ik ruim 10 kilo afgevallen door te sporten en gezonder te eten. Dat ging heel lang goed en gaf me ook een goed gevoel, maar zo´n 1 1/2 jaar geleden ben ik ineens 5 kilo aangekomen en die krijg ik er niet meer af. Sip
(ik wijt dit zelf aan de overgang heb ook een grotere bh maat moeten nemen en het zit vooral op mijn heupen.) Ik was 2x pw in de sportschool voor een les Body- combat, en soms ook wel een les X-co. Maar in november kreeg ik weer rugklachten en ben 6 wkn niet wezen sporten en nu kan ik m´n draai niet meer vinden daar, ga ook op zoek naar wat anders, nu even wat meer aan de wandel enz.
Ik begin ´s morgens met 1 glas water dan als ontbijt: schaaltje Allbran ( 40 % vezels) met melk, 2 sneetjes brinta bruin brood met becel light en slankie smeerkaas. en een beker thee met een klein scheutje melk.
Tussendoor, meestal 2 kopjes koffie met melk, en soms een koekje of als ik er om denk om wat mee te nemen nog een snee brood of ontbijtkoek of sultana
Lunch meestal 2 of 3 brinta bruin met smeerkaas of rosbief / kipfilet en een beker melk of karnemelk
´s avonds groenten, aardappelen en vlees. soms een schaaltje magere yoghurt toe.
en ´s avonds nog 2 koppen koffie en 1 glas rose.
verder drink ik veel water met een scheutje citroensap minmaal 1 1/2 lt
Ik weet dat ik te weinig fruit gebruik koop ook meestal wel een appel of mandarijn maar die vergeet ik vaak te nemen.

Ik wil toch graag nog een paar kilo kwijt voor eind september want dan gaat mn jongste dochter trouwen. Erg blij
Maar hoe ik dat moet doen ik heb nog geen idee. Vraag Tips zijn welkom.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: zo 01 apr 2012 14:06    
Onbekend Weeggegevens   Kaatje

Dieet: OERgezond

Reageer met quote
Hallo Janniek, van harte welkom bij de weegclub.

De weegclub en dit forum is er voor iedereen die wil afvallen en een gezond gewicht wil behalen en houden. Het maakt niet uit welk dieet je volgt, de weegclub zorgt ervoor dat je niet in je eentje de strijd tegen de kilo's hoeft aan te gaan. Samen staan we sterk en dat is ook hoe de weegclub is ontstaan.
Om je alvast op weg te helpen volgt hier een beknopte info:

Je kunt een eetdagboekje starten als je dat leuk vindt, het geeft inzicht in je eetgewoontes en je krijgt vanzelf mede-lijners op bezoek.

klik hier voor informatie over en dagboekjes in het subforum Gezond eten

Tip: zorg dat in de titel van je dagboek je nickname of het woord 'dagboek' komt te staan, want alleen dan komt de link ernaartoe in je profiel te staan.

Ter motivatie kun je elke week op een zelfgekozen dag je gewicht insturen. Dat mag iedere week op een andere dag zijn, maar niet vaker dan 1x per week. De week start op zondag en eindigt op zaterdag.

Je kunt ook een ticker aanmaken, waarop je begingewicht en streefgewicht vermeld staan en waarop je kunt zien hoe ver je inmiddels gekomen bent. Voor meer informatie over de mogelijkheden klik hier

Ik hoop dat deze extra uitleg je helpt om hier een beetje wegwijs te worden. En anders gewoon even vragen, er is altijd wel iemand die je helpt.

Groetjes en succes
namens het weegclubteam,
Karin.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: zo 01 apr 2012 17:48    
Vrouw Weeggegevens   suusjeh
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Hi (Nederlands=Hallo)

Welkom bij de weegclub mam!!
Hopelijk ga je er net zoveel aan hebben als ik.

Probeer je eetdagboekje op te zetten en bij te houden. Dan komen de tips vanzelf binnen.

Succes!

Bye (Nederlands=Dag)

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 02 apr 2012 16:52    

Reageer met quote
Hi (Nederlands=Hallo) suus,

zal t proberen anders leg je t me donderdag maar uit hoe zo'n dagboekje werkt.

x ma

dagboekje van janniek
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: di 03 apr 2012 20:40    

Reageer met quote
Heel simpel, je klikt op de link hierboven en dan schrijf je op wat je eet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: di 03 apr 2012 20:44    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Idd mam, in het bericht van Kaatjekat staat helemaal uitgelegd hoe het moet.
Maar anders zal ik het donderdag wel uitleggen ohhh

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: di 03 apr 2012 22:00    

Reageer met quote
Lachen Leg jij het je ouwe mams maar uit meis...

Ben jij degene die gaat trouwen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: di 03 apr 2012 22:03    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Nee ik ben niet degene die gaat trouwen (helaas). Dat gaat ooit nog wel gebeuren, maar nu is het de beurt aan mijn jongere zusje Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: do 05 apr 2012 13:23    

Reageer met quote
Hier ben ik weer na een paar jaar afwezig te zijn geweest, de knop moet weer om en er moet natuurlijk weer een paar kilo af, die er geleidelijk aan weer zijn bij gekomen.
Je wordt ouder en dat merk je goed, zeker als je te zwaar bent.
Ook mn bloeddruk was aan de hoge kant.

Er is wel wat veranderd in mn werk.

Tegenwoordig werk in als verzorgende IG in de thuiszorg, en nu is dat niet meer volgens vast rooster maar een wisselend rooster waar ook weekenden en avonden in zitten. Dat is ook wennen.

Sinds kort ben ik weer begonnen met yoga, doe m'n werk nog op de fiets( alleen electr. tegenwoordig)

dagboekje van janniek
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: do 09 feb 2017 22:37    
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy

Dieet: EKPW / Dr. Frank

Reageer met quote
Welkom terug Janniek! Lach Wisselend rooster is wel zwaarder dan een vast rooster denk ik.
Wat goed dat je alles op de fiets doet zeg, dat is al veel extra beweging, dat helpt ook bij het afvallen, veel succes maar weer. Lach
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 10 feb 2017 1:41    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1