Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Vragen, tips, en opmerkingen
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie



Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

 

Volgorde:

 

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.



Advertentie

Wie wil er meekijken

Auteur Bericht
Man Weeggegevens   Sangye
Ik wil afvallen bij de weegclub
Ik wil afvallen bij de weegclub


Geregistreerd op: 18-6-2017
Berichten: 13
Dieet: Gezond eten
Woonplaats: Vlakbij Arnhem


  Reageer met quote
Hey allemaal,

ik heb het idee dat ik op het gebied van eten en calorie inname vrij goed zit, maar ik vroeg me af of er iemand is die voor de zekerheid even mee wil kijken, want van al die berekeningen word ik een beetje kriegel haha.

Ik ben 1.78m lang
Ik weeg nu 89.6 kg
Ik werk 4 dagen per week, lichamelijk zwaar werk. Veel zwaar tillen.
Ik train 2x per week 2 uur intensief kungfu
Ik probeer 2x per week 30 minuten hard te lopen
's Ochtends en 's avonds 20 push ups, 20 crunches, 20 tricep dips en 20 keer rug.

Wat eet ik?

Ochtend:

6-8 eetlepels magere griekse yoghurt met een handje ongebrande noten (mix)
Lunch:
Een grote bak gemengde verse (zelfgesneden) salade met ei, tonijn of kaas als vulling.
Tussendoor:
4 volkoren boterhammen met (meestal) mager beleg: Slankie, kipfilet, hummus, dat soort dingen

's Avonds eet ik een normale maaltijd met 300-400 gram groente, 1-2 el aardappelen of rijst en 80-100 gram vlees.

Zit ik zo een beetje op de goeie weg of zit ik er helemaal naast?
Alvast veel dank!

_________________
'Be like water, friend' - Bruce Lee
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 04 dec 2017 15:09    
Vrouw Weeggegevens   Ellen
Beheerder
Beheerder


Geregistreerd op: 31-1-2004
Berichten: 49277
Dieet: Gezond eten met minder KH
Woonplaats: Amersfoort


  Reageer met quote
Hoi ik vond je lijstje er al goed uitzien en heb hem door de eet-meter gehaald en kom op 1508 Kcal sommige dingen heb ik moeten schatten maar het is niet te veel je zou eigenlijk best wat meer mogen eten.
Hier moet je op afvallen want het is niet veel voor een man die zwaar werk doet.

Succes
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 04 dec 2017 22:58    
Vrouw Weeggegevens   Nicky303
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan


Geregistreerd op: 18-9-2016
Berichten: 1377
Dieet: Gezond leven


  Reageer met quote
Ik denk dat het weinig is. Je zou er eigenlijk bij moeten zetten hoeveel gram kaas, tonijn, ei, e.d. je door de salade doet.
Voor een man is de hoeveelheid voedsel volgens mij echt niet genoeg.
Je moet het langere tijd kunnen volhouden en je wilt niet dat je lichaam in de survival-stand gaat staan.
Je beweegt veel. Ik denk dat je zou moeten uitrekenen (kan via het voedingscentrum) hoeveel caloriën je per dag verbrandt door beweging. Je kunt verder je BMR berekenen, type in Google b.v 'wat is mijn BMR'. Dat is hoeveel caloriën je lijf nodig heeft per dag om hetzelfde gewicht te handhaven als je NIETS doet, dus alleen in bed zou liggen. Het is het absolute minimum dat je lichaam nodig heeft en daar moet je dan het aantal caloriën dat je op een dag verbrandt door beweging, bij optellen. Daar dan 200 tot 400 caloriën af halen en je hebt de juiste hoeveelheid caloriën om af te kunnen vallen.
Je kunt via de Eetmeter van het Voedingscentrum dan je voeding checken om te zien of je de juiste hoeveelheden caloriën en voedingsstoffen binnen krijgt.

Het zou kunnen dat je zelfs wel 2x zoveel moet eten om op een goede langzame manier af te vallen (snel afvallen leidt tot jojo-effect).

Ik zou denk ik beginnen met meer voedsel toe te voegen bij het ontbijt, meer yoghurt en evt. ook haver of ander graan toevoegen. (Haver hoef je niet te koken, je kunt gewoon havermout 10-20 minuten laten weken in de yoghurt en dan is het goed verteerbaar). Evt. ook fruit erdoor.

De gemiddelde Nederlandse VROUW die niet heel actief is heeft al zo'n 2000 caloriën per dag nodig, en als je echt langzaam en gezond wilt afvallen als vrouw, zou je niet onder de 1500 caloriën per dag moeten gaan.
Bovendien verbrand je heel veel caloriën, gezien de grote hoeveelheid beweging die je hebt.
Als het dus klopt wat Ellen schreef en je krijgt 1500 caloriën per dag binnen, dan ben je jezelf zo ongeveer aan het uithongeren. Niet alleen val je dan (te) snel af, je krijgt ook een enorm boemerang effect op de langere duur: heel veel hongergevoelens omdat je lijf je probeert te dwingen om meer te eten zodat het niet tekort komt. En als reactie op de 'uithongering' nog extra kilo's erbij. Het risico is dat je lichaam denkt 'okay, blijkbaar leef ik in een situatie waarin hongersnood voorkomt, dus ik zet mijn gemiddelde gewicht een aantal kilo's hoger, dan heb ik een buffer voor de volgende keer dat er te weinig eten binnen komt'. Dat is dus het tegenovergestelde van wat je wilt bereiken.

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 13 jan 2018 22:36    
Vrouw Weeggegevens   micha1
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan


Geregistreerd op: 22-8-2013
Berichten: 869
Dieet: Gezonder leven


  Reageer met quote
@Sangye, ik denk dat het voor zo'n fysiek zware week als jij hebt, te weinig is; vooral te weinig eiwitten. Lijkt me niet goed. Lachen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 29 jan 2018 22:49    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1