Onderwerp menu

Forum: Babbelbox
Subforum: Babbelbox
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Wie is er wel eens naar Peru geweest?

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Foxy74
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Weight Watchers Pro Points

Reageer met quote
Wij hebben onze vakantie geboekt en we gaan 12 oktober voor 3 weken naar Peru.

Nu vroeg ik me af of er meer weegclubbers wel eens naar Peru zijn geweest en of die me nog tips kunnen geven?

Groetjes Rianne

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 24 aug 2009 15:02    
Vrouw Weeggegevens   Ingepinge
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Ooooh, daar willen mijn vriend en ik eind dit jaar ook misschien naartoe gaan!
Lijkt ons echt geweldig!
En wilde cavia's! Hoe lief Erg blij !
Maar ik hou het hier in de gaten...
Veel plezier alvast!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 26 aug 2009 7:55    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Hoi Ingepinge

Maar ik hoorde ook dat de cavia's daar gegeten worden. Dat is minder.

Hebben jullie al echt plannen? Wij gaan met Summum. We hebben vrij vroeg geboekt omdat reizen als vrij snel vol zaten. Wel gek hé met een recessie hihihihi

Willen jullie zelf gaan? Of met een groep?

Groetjes
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 26 aug 2009 9:14    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
ja, dat klopt. Als je op cavia's en Peru zoekt, dan krijg je foto's van gebraden cavia Sip .
Wat een lieve foto trouwens haha!

We hebben nog geen concrete plannen. We twijfelen nog waar we naartoe gaan. Willen ook graag naar Mexico, maar dat lijkt me nu niet echt verstandig!!

Als we gaan, dan gaan we backpacken. Dat doen we eigenlijk bijna altijd.
Is via Summum een georganiseerde reis?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 26 aug 2009 9:27    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
ja dat klopt. Met name omdat Peru niet altijd even veilig is hebben we hiervoor gekozen. Ik vindt het sowieso wel prettig met een groep. We gaan meestal 3 weken en dat is best kort als je alles zelf wil regelen.
Ik ben nogal pietje precies en regelneefje dus zou voor mij stressen zijn. Nu kan ik het gewoon overlaten en gaan.
We kiezen dan wel voor organisaties die je ook vrij laten. Ik hoef niet elke avond met de groep uit eten zeg maar.

Dus jullie hebben ook al meerder landen bezocht?

Mijn lijstje is:

Egypte
India
Nepal
Thailand (2x)
Laos
Vietnam
Cambodja
Costa Rica
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 26 aug 2009 9:32    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Het voordeel van backpacken vind ik dat als het ergens leuk is, je langer kan blijven en als het niks is je weer verder kan reizen.
Maar het is wel veiliger met een groep.
Wij hadden toen we dit jaar in Griekenland waren een keer een uitstapje met een gids gemaakt. Echt verschrikkelijk!
Ze bleef maar praten en als we eventjes ergens wilde kijken, riep ze ons terug. Maar dat verschilt natuurlijk ook per gids.
Maar het was geen goede ervaring haha!

Wij hebben sowieso bijna heel Europa gehad en zijn ook naar Indonesië geweest.
Mijn vriend heeft na zijn studie een wereldreis gemaakt en is ook in Nieuw-Zeeland, Amerika, Japan en op de Cook Islands geweest.
Wat was ik jaloers! Maar ik werkte toen helaas al en kon geen drie maanden vrij nemen.

Eind dit jaar willen we dus naar Zuid-Amerika of naar Egypte, omdat je in Egypte mooi kunt duiken.
Volgend jaar willen we langs de Westkust van Amerika gaan touren. Dat lijkt me echt te gek! Amerika is echt mijn droom. Met Azië en Afrika heb ik zelf wat minder.

Wat is je mooiste reis geweest en wat het mooiste land?
Is Costa Rica leuk? Want daar hebben we het ook over gehad.
En we zitten aan Cuba te denken, maar het lijkt mij dat de sfeer daar goed is, maar dat er niet veel te zien valt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 26 aug 2009 10:05    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Mijn mooiste land? Toch wel Nepal. Maar misschien ook wel omdat het mijn 1e echt verre reis was

Costa Rica is heel erg mooi. Tenminste als je van natuur houdt want cultuur heb je er niet veel. ja de Costa-Ricaanse mentaliteit is een cultuur op zich. Zo relaxed.
Ik houdt sowieso erg van de sfeer van Zuid- en midden Amerika. Azië is toch heel anders daarin. Nepal is daarvan dan weer de uitzondering.

Vrienden van ons zijn vorig jaar naar Cuba geweest. Daar moet je inderdaad echt heen gaan voor de sfeer en de typisch Cubaanse Cultuur. Die is ook wel heel erg mooi.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 26 aug 2009 11:20    
Vrouw Weeggegevens   trinidad
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Hoi, ik woon in Peru, is mijn specialiteit dus. Heb je al een verlanglijstje met wat je wilt bezoeken hier? Peru heeft drie types klimaatgebieden, kust, bergen en jungle. Het is wel leuk om van alles wat te zien. Ik woon hoog in de Andes op 3,5 kilometer. Nou ja, als je vragen hebt, kom maar op. Chau, Trinidad
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 28 aug 2009 3:22    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Hé wat leuk dat je in Peru woont en dan hier op de site bent!
We horen op het moment wat tegenstrijdige berichten dat het Lichtend Pad (Sendero Luminoso) weer actief is. Klopt dat?

Wij gaan georganiseerd met Summum. Dit is ons reisprogramma:
Peru

met vertrek op 12 Oktober 2009

De reisroute
1 Heenvlucht naar Lima
2 Aankomst in Lima
3 Ica via Islas Ballestas
4-5 Nazca
6 Naar Arequipa
7 Arequipa
8-10 Colca Canyon, door naar Puno
11 Puno Titicacameer
12 Naar Cuzco
13-14 Cuzco
15-16 Aquas Calientes en Machu Picchu
17-19 Puerto Maldonado
19-20 Terugvlucht naar Nederland & aankomst in Nederland

Oei 3,5 km dat is best hoog. Ben je daar al helemaal aan gewend?

Wat adviseer je qua kleding? Ik zat zelf aan van alles wat te denken. Lima is volgens mij zon riond de 20 graden als we gaan. NAzca een stuk warmer en Cuzco en de bergen denk ik kouder. Dus lange broek (afrist, foeilelijk maar makkelijk) t-shirt, fleecevest enz

Zijn er bijzondere dingen om aan te denken om mee te nemen?

Groetjes Rianne

ps: waar woon je precies in PerU?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 28 aug 2009 7:40    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1