Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Wie een steuntje in de rug nodig heeft deel 15

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 20, 21, 22  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Duffy
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Weight Watchers

Reageer met quote
Ik ga me opnieuw voornemen toch dagelijks iets aan sport te doen. Hoewel ik eigenlijk iedere dag wel een loopje buiten doe (behalve als ik storm-vrij heb, zoals vandaag Lachen ), moet ik om weer wat af te vallen een tandje bijzetten denk ik.

Ik ben ook al eens veel afgevallen, mijn laagste gewicht was 68 kilo, randje gezond/overgewicht met een bmi van 24,9. Ik vond mezelf in de spiegel zeker niet mooi, maar was wel trots op mijn overwinning. Ik denk dat ik me het best voelde tussen de 75-85kg: daar zou ik dan ook wel naar terug willen. Ik voel me nu wel een beetje een padje.

Ik las een tijdje terug deze column van Asha ten Broeke.
Het sterkte me in mijn overtuiging dat BMI en dat "gezonde gewicht" niet heilig is. En afgelopen week las ik nog weer ergens dat BMI is ontwikkeld als een meetinstrument voor jonge mannen die in het leger gaan.
Tja: kun je dan wel de hele wereldbevolking langs diezelfde meetstaf houden?

https://www.volkskrant.nl/columns-opinie/mijn-hart-huilt-om-de-dikke-mensen-die-zo-veel-pijn-lijden~bb556a20/?utm_campaign=shared_earned&utm_medium=social&utm_source=twitter

Laatst aangepast door Duffy op zo 09 feb 2020 17:55, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 09 feb 2020 16:11    
Vrouw Weeggegevens   lientje1972

Dieet: Gezond eten met Weg m/d Weegschaal

Reageer met quote
Ik probeer elke dag een uur te bewegen. Maar soms lukt het niet. Gister was ik goed op weg maar op een gegeven moment gaat mijn voet pijn en dan moet ik stoppen. Ik heb vandaag ook storm-vrij Lachen morgen weer een dag.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 09 feb 2020 17:01    
Vrouw Weeggegevens   vlinderrr

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Dat zet mij ook weer aan tot nadenken Duffy..

Waarom zou ik nog tien kilo kwijt moeten/willen, ik voel me dik op momenten dat ik slecht eetgedrag heb, maar wanneer ik juiste keuzes maak en mijn darmen werken naar behoren, voel ik me goed én happy.

Ook ik wil het bewegen weer oppakken, goed voor lichaam én geest. Vaak ligt er achter fout eetgedrag iets anders en is het zo dat wanneer je geen honger hebt, eten niet de oplossing is.. daar ga ik ff spitten.

Toen ik op mijn 'lichtst' was was ik niet gelukkiger, wel net als jij Duffy trots. Leuke kleding was makkelijker te vinden, ik had toen minder heup en buikvet, daar kom ik nu niet meer vanaf ben ik bang haha.

Van de week had ik dagen dat ik me goed voelde, zonder dat daar een getal aan te pas kwam, dáár doe ik het voor!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 09 feb 2020 17:56    
Vrouw Weeggegevens   Mineola
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Duffy, meet bewegen is altijd een mooi voornemen natuurlijk!
Goed stuk! Doet mij ook weer nadenken. Ik wilde afvallen omdat ik weer wil kunnen lopen ed. en daarom moest ik onder de 70 kg komen. Dat heb ik gehaald, met wat ruimte zodat ik met een rustig hoofd op vakantie kan. En toch wil ik dan toch nog afvallen, omdat 20 kg afvallen leuker klinkt en mijn BMI niet gezond is. Maar dat zijn uiteindelijk meer externe redenen, dus waar doe je het dan nog voor... Anderen denken toch wel wat ze denken of ik nou die paar extra kilo kwijt ben of niet.

Lientje, goed bezig! Vervelend dat je voet je er niet bij helpt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 10 feb 2020 18:34    
Vrouw Weeggegevens   RvdG
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Ik ga het weer proberen. Een nieuwe poging tot afvallen. Het besef dat er toch echt het eea af moet is er, alleen de motivatie niet..... Hopelijk geeft mee doen aan een sprintje mij een zetje in de goede richting.
Ik zeg weleens: "Ooit zal ik terug zijn op het gewicht van zo'n 6,5 jaar geleden (82,7 kg). Ik weet alleen nog niet hoe of wanneer."

Mijn doelstelling is het stiekeme snoepen te laten. Als mij dat lukt, ook op de lange(re) termijn, is dat een enorme winst. En kan ik van daaruit kijken wat ik verder ga doen.

Ik waarschuw maar vast: ik ben een slechte schrijver. Ik kan echt niet beloven dat ik met regelmaat wat van mij laat horen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 10 feb 2020 18:47    
Vrouw Weeggegevens   Duffy

Dieet: Weight Watchers

Reageer met quote
Hoi RvdG, welkom!
Je zegt dat je de motivatie maar moeilijk vindt, heb je voor jezelf wel duidelijk waarom je weer de stap neemt om af te vallen? Dat kan je motivatie natuurlijk maken of breken....

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 10 feb 2020 23:27    
Vrouw Weeggegevens   lientje1972

Dieet: Gezond eten met Weg m/d Weegschaal

Reageer met quote
Ik heb vandaag een goede dag, ik stond gister op de weegschaal Rollende ogen en dat was niet goed. Vanmorgen 20 min gezwommen en naar de ah xl gefietst. Wonder boven wonder niet van mijn fiets gevallen. Wat een woei, een beetje minder mag wel.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 11 feb 2020 22:09    
Vrouw Weeggegevens   Mijke
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Lowcarb

Reageer met quote
Yeah mijn eerste groene hokje en eindelijk onder de 100 gedoken!!!!
Stond al 2 mnden beetje stil maar er zit weer vooruitgang in.
Heerlijk die 12 kg minder mee te hoeven sleuren met hardlopen.
Ben in september begonnen en ga dit weekend 5 km loop doen, zo hard na toe gewerkt naar ben bang dat het nu misschien wordt afgelast ivm weer Sip

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 12 feb 2020 8:11    
Vrouw Weeggegevens   Kreeft58
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Doe graag mee

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 12 feb 2020 8:52    
Vrouw Weeggegevens   Mineola
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Welkom kreeft en rvdg.

Lientje, goed bezig! Van mij hoeft die wind ook niet zo. Maar aankomend weekend weer een storm op komst helaas.

Mijke, gefeliciteerd! Mooie mijlpaal!

Ik heb de afgelopen dagen veel te veel gegeten. Maar waar ik zondag was aangekomen na een week te weinig eten, was ik nu afgevallen. Lachen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 12 feb 2020 12:16    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 20, 21, 22  Volgende
Pagina 5 van 22