Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

wie doet er mee minderen met suikers.

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 21, 22, 23  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   vlinderrr
Weegclubfan voor het leven

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Fijn dat je ook meedoet shakena.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 27 jan 2021 16:04    
Vrouw Weeggegevens   shakena

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Dat denk ik ook tantezus,
Maar ik ga mn best doen Uitlachen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 27 jan 2021 20:59    
Vrouw Weeggegevens   tantezus
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Helaas lukt het me nog steeds niet om niet te snoepen.
Bah wat is dat toch moeilijk.
Maar goed vandaag een nieuwe kans.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 28 jan 2021 9:10    

Reageer met quote
Dat gewicht he, krijg er geen beweging meer in, ben vanaf maandag bezig met vasten kijken of dat wat gaat doen.
Tot nu toe niets. Dus vanaf 20:00 tot s,middags 12 uur niet eten en daarna mag je weer eten.
Hoorde op tv dat vasten ook wel goed voor je is. Denk kan allicht proberen, kijken of ik er enig sinds beweging in gaat krijgen.

Wie van Jullie is ook aan het vasten

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 28 jan 2021 9:14    
Vrouw Weeggegevens   JPee
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Gelukkig weer een paar ons eraf.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 28 jan 2021 9:57    
Vrouw Weeggegevens   tantezus
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
shakena schreef:
Dat gewicht he, krijg er geen beweging meer in, ben vanaf maandag bezig met vasten kijken of dat wat gaat doen.
Tot nu toe niets. Dus vanaf 20:00 tot s,middags 12 uur niet eten en daarna mag je weer eten.
Hoorde op tv dat vasten ook wel goed voor je is. Denk kan allicht proberen, kijken of ik er enig sinds beweging in gaat krijgen.

Ik niet Shakena,

Ik vind het al moeilijk om suikers te laten staan. Rollende ogen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 28 jan 2021 14:24    

Reageer met quote
tantezus schreef:
shakena schreef:

Dat heb ik ook tantezus, dus een dubbele uitdaging.

Ik niet Shakena,

Ik vind het al moeilijk om suikers te laten staan. Rollende ogen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 28 jan 2021 15:44    
Vrouw Weeggegevens   Kordiya

Dieet: vegetarisch gezond eten

Reageer met quote
shakena schreef:

Je bedoelt intermittent fasting? (Bij 'vasten' denk ik aan helemaal niet eten, meerdere dagen na elkaar).

Ik eet na het avondeten (rond 18.30 uur) niet meer, en dan 's morgens ontbijt rond negen uur dus ik heb dan een periode van 14.5 uur waarin ik niet eet.

Onderzoek schijnt te hebben uitgewezen dat als je wilt afvallen je beter beter 's morgens wel kunt eten en 's avonds niet, dan andersom. Je lichaam verbrandt namelijk wat je 's morgens aan caloriën binnenkrijgt meteen. Maar wat je 's avonds eet wordt opgeslagen omdat je lijf 's avonds en 's nachts de energie (bloedsuikerspiegels) niet zo goed kan reguleren als overdag. Dit omdat we in de oertijd geen kaarsen of lampen hadden dus na donker sliepen we en aten we niet meer!

Je vast nu tussen 20.00 uur en 12 uur de dag erna. Dus je mag nu eten tussen 12.00 en 20.00 uur? Gedurende een periode van acht uur lang kun je eten?
Je zou ook kunnen proberen om tussen 8 uur 's morgens en 16.00 uur te eten. Dus om 16.00 uur stoppen met eten en dan na 8.00 uur 's morgens de volgnde dag je ontbijt. Dan val je meer af.

Zie b.v. dit filmpje (in het Engels, je kunt ook een transcript lezen) https://nutritionfacts.org/video/the-benefits-of-early-time-restricted-eating/

En deze: https://nutritionfacts.org/video/how-circadian-rhythms-affect-blood-sugar-levels/

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 28 jan 2021 20:23    
Vrouw Weeggegevens   Kordiya

Dieet: vegetarisch gezond eten

Reageer met quote
Ik zie dat er nu een sprintje is voor mensen die aan intermittent fasting doen: https://www.weegclub.nl/forum/sprint-voor-mensen-die-met-intermittend-fasting-bezig-zijn-t56926.html
Misschien iets voor jou Shakena?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 29 jan 2021 11:02    

Reageer met quote
Kordiya schreef:
Ik zie dat er nu een sprintje is voor mensen die aan intermittent fasting doen: https://www.weegclub.nl/forum/sprint-voor-mensen-die-met-intermittend-fasting-bezig-zijn-t56926.html
Misschien iets voor jou Shakena?

Oooo thanx, heb mij aangemeld

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 29 jan 2021 21:03    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 21, 22, 23  Volgende
Pagina 9 van 23