Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

wie doet er mee minderen met suikers.

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 21, 22, 23  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Kordiya
Weegclubfan voor het leven

Dieet: vegetarisch gezond eten

Reageer met quote
tantezus schreef:
19 Januari Dag 2

Gisteren ging het overdags heel goed.
Heb me de hele dag goed aan het schema gehouden incl, de 10 min, crosstrainen.
Maar doordat we zo ontzettend laat gingen eten [ rond 19.30 uur] ging het mis. Had zo'n trek dat ik een behoorlijke eetbui kreeg.
En daarnaast heb ik gewoon gegeten wat op de planning stond, dus veel te veel bij elkaar.
Volgende keer maar alleen eten zodat het niet nog een keertje gebeurt of alvast het tussendoortje pakken dat voor de avond gepland staat.
Maar goed vandaag een nieuwe kans.

Dat klopt dat gedroogd fruit veel suikers bevatten, daarom eet ik er dan ook altijd maar 2 van.

ja, veel honger gecombineerd met afkicken van zoet en van eetbuien is wel heel moeilijk.
Goed plan om voortaan te voorkomen dat je al te veel honger krijgt.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 20 jan 2021 16:07    

Reageer met quote
Met mij gaat het goed wat betreft mijden van zoet en meel.
Meestal is het niet moeilijk meer. Ik heb het geluk dat mijn man het ermee eens is om de producten die ik niet wil eten weg te sluiten dus ik ben niet vaak in de verleiding. Ik zou wel brood uit de diepvries kunnen halen als ik het echt wilde, maar dat is nog niet gebeurd en daar denk ik ook maar liever niet aan!
Soms kan ik het wel eventjes lastig vinden als hij met een boterham langs komt wandelen terwijl ik dat ook wel graag zou lusten. Maar over het algemeen is het niet meer zo moeilijk, ik denk omdat ik dit nu al een hele tijd doe.

Wat ik nog wel moeilijk kan vinden is de juiste hoeveelheden aanhouden en om niet vaker te eten dan vier keer per dag. Met name fruit kan mij dan nog wel 'roepen' maar ik weet dat als ik echt te veel fruit eet, dat mij ook weer eetdrang geeft en het dan weer lastiger wordt om me aan mijn eetplan te houden. Ik eet nu 360 gram fruit verdeeld over de dag. Is op zich ook al best veel.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 20 jan 2021 16:11    
Vrouw Weeggegevens   vlinderrr

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Hoe ziet een dagmenu er voor jou uit Kordyia?

Ging het vandaag beter tantezus?

Laatste dagen vond ik het wat moeilijker, werd ineens na jaren weer ongesteld, vandaar de extra trek. Heb een beslissing te maken, nog één keer een implanon staafje of nu stoppen. Na je 50ste wordt het afgeraden, ik ga overleggen met de huisarts wat het beste is.

Welterusten.

Ps. Wil je me even verwijderen, ik wil mijn streef toch wat verhogen..

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 20 jan 2021 22:47    
Vrouw Weeggegevens   tantezus
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
21 Januari, Dag 3.

Het ging aardig goed.
Niet helemaal snoepvrij maar wel beduidend minder dan gisteren.
Heb 10 min, crosstrainen gedaan maar ook s'middags een stukje gelopen met mijn moeder.
Zij vond het zo fijn en knapte er zo van op dat we het vaker gaan doen.

Vlinder zal je ff verwijderen, dan kun je je weer aanmelden.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 21 jan 2021 8:53    
Vrouw Weeggegevens   vlinderrr

Reageer met quote
Bedankt tantezus.

Heel goed dat je benoemt wat goed ging! En fijn dat je moeder opknapte van het wandelen, beide blij. Goed bezig!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 21 jan 2021 10:41    

Reageer met quote
vlinderrr schreef:
Hoe ziet een dagmenu er voor jou uit Kordyia?

Dit is mijn eetplan. Ik schrijf dit elke avond op en deel het met mijn buddy. Welke groente en welk soort fruit en graan het is schrijf ik op nadat ik gegeten heb en dat deel ik dan 's avonds ook weer met mijn buddy.

Ontbijt:
100 g sojamelk of sojayoghurt
100 g fruit
30 g noten (meestal walnoten)
45 g haver

Lunch:
300 g groente (meestal salade van bladgroenten met rauwkost)
200 g peulvruchten
1 el vegan mayonaise
150 g gekookte granen
100 g fruit

Tusssendoor rond 15.30 uur:
150 g sojayoghurt
100 g fruit
1 winterpeen of andere groente

Diner:
300 g groente
100 g gekookte granen
1 portie 'vet' (1 el olie of mayo of notenpasta, of 15 g noten)
1 portie eiwit (200 g bonen of 120 g tofu of bepaalde hoeveelheid hummus, noten, zaden enz.).
60 g fruit

Tussendoor kruidenthee en maximaal 3x een kop chicoreikoffie met sojamelk.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 21 jan 2021 11:01    

Reageer met quote
vlinderrr schreef:

Laatste dagen vond ik het wat moeilijker, werd ineens na jaren weer ongesteld, vandaar de extra trek. Heb een beslissing te maken, nog één keer een implanon staafje of nu stoppen. Na je 50ste wordt het afgeraden, ik ga overleggen met de huisarts wat het beste is.

Lastige keuzes zijn dat.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 21 jan 2021 11:09    

Reageer met quote
tantezus schreef:

ook s'middags een stukje gelopen met mijn moeder.

Oh wat heerlijk, wandelen met je moeder. Hoe oud is ze? Ze woont dichtbij denk ik?

Mijn moeder is twee jaar geleden overleden en ik mis haar erg. Mijn ouders woonden ver weg dus ik kon ze niet zo vaak opzoeken, wat ik heel jammer vind. Ik had heel graag regelmatig een wandelingetje met haar willen maken!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 21 jan 2021 11:12    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Kordiya schreef:
tantezus schreef:

ook s'middags een stukje gelopen met mijn moeder.

Oh wat heerlijk, wandelen met je moeder. Hoe oud is ze? Ze woont dichtbij denk ik?

Mijn moeder is twee jaar geleden overleden en ik mis haar erg. Mijn ouders woonden ver weg dus ik kon ze niet zo vaak opzoeken, wat ik heel jammer vind. Ik had heel graag regelmatig een wandelingetje met haar willen maken!

Mijn moeder is al 81 jaar en haar verstand gaat helaas achter uit, dus ik geniet van haar zolang het nog kan.
Mijn vader is alweer 31 jaar geleden overleden en ook ik mis hem nu nog regelmatig. Huil huil We wonen 15 minuten van elkaar af dus is goed te doen, bij mooi weer gaan we ook er wel eens op de fiets naar toe.

Wat verdrietig dat je je moeder kwijt bent. Leeft je vader nog wel?
Verdrietige dingen altijd he, en vooral als je er nog best ver vandaan woont, dan ga je er niet zo snel naar toe.
ja dat geloof ik dat je ze mist en dat je graag met haar zou willen wandelen. Hoe oud is ze geworden?
Sterkte.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 21 jan 2021 17:55    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Gisteren een super dag gehad. Erg blij
Heb de hele dag niets gesnoept, en ik ben s middags ruim een uur wezen wandelen.
Ik voel mijn bilspieren en kuitspieren en onderrug goed nu maar ik ben toch heel blij.
Lekker uitgewaaid want er stond behoorlijk veel wind.
Ik merk dat ik minder zin heb om te snoepen nu ik dagelijks mijn beweging opschroef.
Ik heb gelezen dat je ook in beweging moet komen om van de zoetverslaving af te komen en ik begin het nu toch te geloven.
Heb gisteren bij elkaar ruim 13000 stappen gedaan. Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 22 jan 2021 9:44    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 21, 22, 23  Volgende
Pagina 5 van 23