Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (open)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

wie doet er mee minderen met suikers.

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... , 21, 22, 23  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Kordiya
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: vegetarisch gezond eten

Reageer met quote
vlinderrr schreef:

Goed idee van jullie om te belonen. Ik ben ontzettend aan het afkicken, moe, hoofdpijn, misselijk, na het avondeten knap ik op. Gisteren in de winkel van alles vast gehad, gekeken naar de kcal en mezelf afgevraagd is dat het waard? Eén moment genieten en de hele suikerspiegel weer in de war? Ik heb het niet gedaan!! Ben gezwicht voor een pak griesmeelpiudding, ach dat mag haha. Best een beetje trots Erg blij

Wat goed van jou dat je van alles in handen nam maar het TOCH niet deed.
Als je zoveel ontwenningsverschijnselen krijgt van suikers... is het dan misschien niet beter om ook geen pudding meer te eten? Want dat wakkert alles dan alleen maar weer aan, denk ik.

Het blijft lastig: lukt het om af en toe zoetigheid te eten maar er verder vanaf te blijven? Dat zou mooi zijn. Ik kan het niet, althans ik heb dat vaak geprobeerd maar dat werkte niet (zie hieronder). Dus ik moet het in zijn geheel vermijden, lijkt het (al wil ik daar soms nog steeds niet aan).

vlinderrr schreef:
Hoe ging dat toen he begon met het stoppen van zoetigheid, met vallen en opstaan of cold turkey Kordiya? Knap hoor 5x in een heel jaar, ik red 5x in de maand niet eens Lachen

Ik had in eerdere jaren al vaker pogingen gedaan om te stoppen met suikers eten. Ik had b.v. een keer een doel gesteld om 100 dagen geen zoetigheid te eten. Ik heb daar toen 75 dagen van gehaald. Ook daarna nog een paar keer enige weken of maanden geen suikers gegeten. Elke keer als ik één keer weer wat nam, verviel ik weer in enorme eetbuien waarin ik dan dagen achter elkaar grote hoeveelheden zoetigheid at.

Elke keer dat ik stopte met suikers eten was het 'cold turkey' omdat als ik zou proberen te minderen, ik toch elke keer weer zou vervallen in er heel veel van te eten. Ik stel me voor dat het bij mij net zoiets is als gebruik van heroïne, of als alochol voor een alcoholist. Maat houden ho maar.
Dus ja, elke keer wanneer ik stopte had ik weer vijf dagen ellende, afkickverschijnselen.

In februari vorig jaar overleed een dierbare vriendin plotseling aan een hartaanval. Zij is letterlijk zomaar dood neergevallen... Huil huil Huil huil Huil huil Zij was ook obees, net als ik en worstelde ook met eetbuien. Ze was ook van mijn leeftijd.
Wat deed ik? Ik rende naar de winkel en vrat me twee dagen ongans aan chocola. Zo absurd.
Ik denk dat deze ervaring mij een duw heeft gegeven richting geen zoetigheid meer willen eten.
Van die vijf keer dat ik het at in het afgelopen jaar was het twee keer een bewust experiment, de andere keren was tijdens een terugval waarbij ik heel veel brood at (ik eet sinds mei vorig jaar ook geen meelproducten meer). Ik nam dan een paar keer iets van chocopasta of hagelslag, maar dat waren geen grote hoeveelheden, dit in tegenstelling tot al het brood dat ik toen wegwerkte.

Het steunt mij erg dat ik nu informatie heb over eetverslaving. (o.a. van Nora Volkow: zie hier https://www.youtube.com/watch?v=p0lL1MN2yCs&t=1689s - rond de twintigste minuut zie je plaatjes van het brein die mij echt van mijn stoel deden vallen: het brein van een drugsverslaafde reageert net zo op drugs als het brein van een obees persoon op een milkshake)
Ik had vaak gedacht dat het wel een verslaving leek maar vond dat toch een gek idee. Maar het wordt nu meer bekend dat ook eten - zoetigheid, junkfood - echt wel een verslaving kan zijn.
En ik ben blij dat ik het programma van Bright Line Eating heb gevonden, dat over eetverslaving gaat en ook richtlijnen geeft hoe je daar dan mee om kan gaan.

En ja dus toch, vorige week bij mijn verjaardag toch weer wat chocola geprobeerd. Puur, dat wel en met noten erin zodat je per saldo minder suikers en cacao binnen krijgt. En maar 8 blokjes totaal, vier 's morgens en vier 's avonds.
Maar toch de dagen daarna weer overeten en een eetbui en weer sterke eetdrang.
Dus ik moet me afvragen of ik dat nog een keer wil herhalen of niet. Of dat het waard is. Mogelijk toch blijven zoeken naar andere 'traktaties' zonder suikers of bloem erin.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 21 feb 2021 20:53    
Vrouw Weeggegevens   tantezus
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Wat heftig om een vriendin te verliezen en dat je dan troost ga eten is heel begrijpelijk,maar is niet de oplossing natuurlijk.
Wat een naar idee zeg dat als je zoals jij al zolang geen zoetigheden op heb het je 1 x doet het dan gelijk eetbuien uitlokt.
Bah geen fijn vooruitzicht.
Zal dat stukje vandaag een keertje beluisteren, ben daar heel benieuwd naar. Sip
Minderen/stoppen met zoetigheden is volgens mij het moeilijkste wat er is. Rollende ogen Het is topsport vind ik, net zo zwaar.
Gisteren gezwicht voor een stukje taart omdat het over was. Geschokt Ik baal daar echt van, waarom kan ik daar niet gewoon van af blijven???????
Maar goed vandaag een nieuwe kans en ik ga voor het weekend iets gezonds bakken, zodat ik mee kan doen zonder zoetigheden.
Heb de ingredi'enten al binnen en zal het als ik het gebakken hebt eens een foto maken incl hoe je het maken moet, maar ook dat is voor jou moeilijk Kordiya omdat daar ook bloem in verwerkt is. Huil huil

Vlinder hoe gaat het nu met jou?
Lukt het om te minderen??

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 23 feb 2021 9:49    
Vrouw Weeggegevens   vlinderrr
Weegclubfan voor het leven

Reageer met quote
Kordiya, wat ontzettend verdrietig dat je op deze manier een dierbare vriendin bent verloren. Ik vindt het heel knap dat je je qua eten zo staande hebt weten te houden. Ik zal de link ook beluisteren wanneer ik er even de tijd voor heb. Wat betreft de pudding heb je ws gelijk, maar tot nog toe gaat het goed en lukt het om per dag een schaaltje te nemen. Wordt er warm van hihi, ben door het afkicken ws vaak koud koud

Tantezus, ik vindt het goed gaan. Ik ben niet te streng en denk er goed om wanneer ik thuis ben. Gisteren ben ik de hele dag eigenlijk onderweg geweest. In de ochtend tot de middag bij mijn ouders en daarna bij de kinderen. Ben blijven eten en vergat de tijd, het was na 21:00 en ben toen blijven slapen (avondklok). Heb bij hen een schaaltje chips gehad en twee wijntjes, heb ervan genoten. Ik kan dan ook goed relativeren, in het weekend niets genomen, dit mocht van mezelf, vandaag weer 'normaal'. Ben benieuwd wat jij voor lekker gezonds gaat bakken Lach

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 23 feb 2021 16:02    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Wat fijn dat het goed gaat.
Minder streng werkt beter dan heel streng volgens mij.
Als je iets plan op de dag zelf wat mag en meer niet is het ook goed toch!!

Dit ben ik van plan om te bakken:

Skyrtaartje met blauwe bessen
140 minuten
6 punten
143kcalPer punt
Eiwit
6gEiwit
Koolhydraten
28gKoolhydraten
Vet
1gVet
Voedingsvezel
5gVoedingsvezel
Ingrediënten
3 blaadjes gelatine
2 sneetjes roggebrood
3 dadels, zonder pit
140 gram frambozen
1 sinaasappel
1 banaan
225 gram skyr, naturel
150 gram blauwe bessen

Zo maak je dit recept
Een heerlijk zomers taartje met alleen maar gezonde ingrediënten.

Week de blaadjes gelatine 10 minuten in een bakje met koud water.
Snijd het roggebrood en de dadels in kleine stukjes en meng in de keukenmachine tot een korrelig en plakkerig mengsel. Druk dit uit op de bodem van de springvorm. Verdeel de frambozen erover en prak ze met een vork fijn.
Halveer de sinaasappel en pers één helft uit. Verwarm het sap in een glas in de magnetron. Knijp de blaadjes gelatine uit en los ze al roerend in het warme sap op.
Prak de banaan in een kom fijn en roer de skyr er met een garde door tot het een glad mengsel is. Meng ook het sap met gelatine erdoor. Strijk dit skyrmengsel over de taartbodem uit. Verdeel de blauwe bessen over de skyr en druk ze er half in. Laat de taart in de koelkast in 1-2 uur stevig worden.
Verwijder de vorm en zet het taartje op een kleine schaal. Snijd in 6 punten.
Benodigdheden
Keukenmachine
Springvorm Ø 15 cm, bodem bekleed met bakpapier
Tip van FitChef
Versier de bovenkant van het taartje met gemengd rood fruit. Bramen, frambozen, kersen en rode bessen zijn er lekker op.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 23 feb 2021 16:41    
Vrouw Weeggegevens   shakena

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Hier is het weer rustig wat suikers betreft, blijkbaar is de week dat ik eigenlijk ongesteld moest worden weer voorbij.
Vanmorgen weer 20 min gesport , huisje gedaan straks weer ff lopen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 24 feb 2021 13:21    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Gelukkig Shakena, verder ben je goed bezig.
Hoe gaat het nu met jou, na die val?

Mijn dag is gisteren goed gegaan, heb 50 min, gewandeld en niets geen suikers op in de vorm van koek, chocolade end.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 25 feb 2021 10:10    
Vrouw Weeggegevens   JPee
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Jammer geen groen vakje maar gelukkig ook geen rode

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 25 feb 2021 10:54    
Vrouw Weeggegevens   shakena

Reageer met quote
Goedemorgen Tantezus,
Ach lief dat je er naar vraagt

Het gaat nu eigenlijk wel goed,
Ben weer een beetje aan het sporten en
Weer aan het lopen geslagen.
Bult op m'n gezicht zit er nog en is ook nog pijnlijk.
Dus elke dag masseren en je lymfe knopen aanzetten.
Loop nog steeds bij oedeem en litteken therapie dus zij neemt dan ook gelijk m'n wang mee.
En heb nog steeds een blauwe plek op m'n wang. Dat vind ik persoonlijk wel vreemd het is in de nacht van 1 -2 januari gebeurd.
Het zal wel genezing proces duurt bij mij nou eenmaal langer.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 25 feb 2021 11:37    
Vrouw Weeggegevens   vlinderrr

Reageer met quote
Klinkt lekker tantezus smullen

Shakena, je bent een doorzetter!

Kordiya, hoe gaat het nu met jou?

En met de rest?

Hier gaat het de ene dag beter dan de andere, zal geen kiloknaller worden deze week haha.

Alvast een fijn weekend allemaal, ik ga een weegclub vrij weekend inplannen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 26 feb 2021 7:00    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Shakena, gelukkig dat het weer de goede kant op gaat met jou.

Bij mij hetzelfde Vlinder. de ene dag beter dan de andere.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 26 feb 2021 11:45    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... , 21, 22, 23  Volgende
Pagina 22 van 23