Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

wie doet er mee minderen met suikers.

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   tantezus
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
shakena schreef:
Het vasten, gaat mij steeds beter af
Krijg nu wel eerder trek maar ik kan het volhouden tot s.middags 12 Uur.
Ik weeg mij maar 1x p w dus woensdag of donderdag zie ik ook of ik ook afval maar ik zit beter in mn vel,
Zal ws ook komen dat ik nu weer aan het sporten bent met lucy Windham via YouTube
Het lijkt er op dat ik cm afvalt broeken gaan afzakken altijd lekker Schaam Schaam

Wat fijn dat je broeken afzakken. Erg blij
Weet je ook hoeveel cm, je bij elkaar al kwijt bent.

Ik heb me vanaf het begin gemeten, [ taille, heup, bovenbeen] en dat houd ik 1x per maand bij in een schrift.
Ben dan heel benieuwd hoeveel ik dan [ als ik mijn streef hebt bereikt] ik bij elkaar kwijt bent. Schaam Schaam Dat zal bij mij heel erg veel moeten zijn.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 15 feb 2021 8:56    
Vrouw Weeggegevens   shakena
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Gister een stuk gewandeld, lekker in de kou.
We liepen langs de Rijn daar was net iemand gevallen. Dhr was even van de wereld flinke hoofd wond.
We hebben allebei EhBo maar er waren al zoveel mensen om hem heen.dat ik dacht ze hebben ons niet nodig.
Heb alleen gezegd probeer hem van het ijs te halen, en niet met zn alle om hem heen staan je weet niet of het ijs daar sterj genoeg voor is.
Wij waren de straat uit toen kwam de Ambulance
Gister wel gezondigd dochter had valentijn taart gemaakt. ja dan kan ik geen Nee zeggen.
We hadden een menu besteld bij mn schoonzoon(die heeft een eigen restaurant in Voorhout)
Dus heb wat carpaccio en kip en q stukje spareribs. En 2 chocolade soesjes
Pff heb er nu spijt van lijkt net of ik het voelt zitten hahah.
Vandaag niet gesport ben alle luxaflexen aan het schoonmaken en gelijk de ramen zemen.
De was gedaan eb alles aan het stoffen zuigen volgens mij is dar wel genoeg beweging voor vandaag. Uitlachen
Het regent hier al vanaf vannacht,
Ze gaven code rood maar hier valt hey helukkig mee met de gladheid.
Fijne dag allemaal

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 15 feb 2021 10:36    
Vrouw Weeggegevens   vlinderrr

Reageer met quote
tantezus schreef:
vlinderrr schreef:
Klopt tantezus, ik heb een EMB test laten doen bij een orthomoleculaire voedingscoach. Dit was zeer interessant en uitgebreid, bij mij kwam er uit dat ik baat zou hebben bij een exorfinen vrij dieet. Geen melkproducten, soja, spinazie, gluten/tarwe. Suiker is sowieso altijd een slecht ingrediënt. Ik voel me erg moe, wil ik dat veranderen dan moet ik weer andere keuzes maken. Het is steeds weer afkicken Verward

Shakena, fijn dat je beter in je vel zit, dat is belangrijk!

Dat dacht ik al.
Ik doe het toch ff niet, want het kost 250 euro en het wordt niet vergoed.
Ik probeer eerst de suikers zoveel mogelijk te laten staan en dan kijken wat het doet met mijn gevoel. Ben zo ontzettend moe. Rollende ogen

Het laten staan van de suiker zal al een wereld van verschil maken! Ik kan de knop nog niet om krijgen, maar hoop binnenkort ook weer op de rit te komen..

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 15 feb 2021 16:09    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Dat weet ik zeker Vlinder, moeilijk is het zeker, maar blijven oefenen.

Het is gisteren gelukt, bij elkaar 9 uur niet gegeten.
3x 3 uur tussen de maaltijden. zonder te eten/snoepen.Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 16 feb 2021 8:24    
Vrouw Weeggegevens   Kordiya

Dieet: vegetarisch gezond eten

Reageer met quote
Het punt is dat we als mens geneigd zijn om voor korte-termijn bevrediging te kiezen ten koste van lange-termijn bevrediging. Zo zitten we van oudsher in elkaar omdat vroeger de mens niet lang leefde, dus dan was het handiger om te kiezen voor dingen die ons metéén goed deden (en toen was er nog geen junkfood en geraffineerde suiker).

We voelen ons rot of hebben zin in iets lekkers of we hebben het moeilijk en dan kiezen we voor de korte-termijn oplossing: iets nemen. Maar als je bedenkt wat voor gigantische ellende je je op de hals haalt op de lange termijn door dit steeds te doen wordt het toch minder aantrekkelijker.
De lijst die TanteZus aan het begin van dit sprintje plaatste is duidelijk genoeg. Kanker, diabetes, hersenbloedingen, hartziekte; het is maar een klein deel van de lange lijst van fysieke ellende die je bevordert door telkens weer toe te geven.

Zelf heb ik kunnen ervaren dat ik door overgewicht voetklachten kreeg, hoge bloeddruk, knie-klachten en artrose in de heup. Dat betekende aanvankelijk geen hond kunnen nemen (want kon 'm niet uitlaten), de huishouding niet goed meer kunnen bijhouden, pijn bij yoga en bij diverse bewegingen en niet meer op mijn kniëen kunnen zitten noch hurken of traplopen, en erge pijn elke keer dat ik van de bank moest opstaan of uit de auto stappen.
Nu ik geen suiker en meel meer eet en 10 kg kwijt ben (in totaal 18 kg sinds 2015) heb ik daar allemaal veel minder tot geen last meer van.

Hebben jullie fysieke klachten ten gevolge van overgewicht? Of zijn bij jullie klachten overgegaan door af te vallen en/of anders te gaan eten?
Zo ja welke?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 16 feb 2021 9:38    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Mijn klachten zijn ook veel.

Geen uithoudings vermogen,
Altijd moe,
lusteloos,
spierpijnen ook bij lichte werkzaamheden,
Voetklachten vooral rechts,
veel hoofdpijn,
vaak zie ik wazig,
altijd trek vooral in zoet,
gewrichtsklachten,
niet vooruit te branden,
negatieve gedachten,
sociaal contact scheelt me niet zo heel veel, ook bellen niet.
Zeg graag afspraken af, ook al zijn het fijne dingen zoals een flinke wandeling met vriendin, moet me er echt toe zetten om toch te gaan, na dat ik terug ben voel ik me heerlijk,
geen zin in om op de crosstrainer te gaan,
Geschokt zoveel Geschokt Geschokt zal het in een schrift schrijven en dan bij iedere week zonder suiker het evalueren,
Daar ben ik heel benieuwd naar.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 16 feb 2021 10:48    
Vrouw Weeggegevens   JPee
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Ben in het verleden 20 kg afgevallen door koolhydraatarm te gaan eten.
Daarvoor geen uithouding vermogen - geen lucht genoeg - pijnlijke knieën. Nergens zin in, alleen maar trek in zoet. Te hoge bloeddruk met plastabletten en maagtabletten. Nu geen medicatie meer. Ben 71 jaar
Toen ik al een poosje 20 kg af was gevallen kreeg ik kanker maar bleef wel mijn best doen om op gewicht te blijven. Na mijn operatie telkens als ik iets gegroeid was ging ik weer een paar weken streng.
Dat ben ik blijven doen.
Succes allemaal

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 16 feb 2021 13:21    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Heftig Jpee. Geschokt
Hoe gaat het nu?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 17 feb 2021 7:47    
Vrouw Weeggegevens   JPee
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Het gaat prima met mij en blijf zo netjes op gewicht Lachen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 17 feb 2021 9:57    
Vrouw Weeggegevens   vlinderrr

Reageer met quote
Bedankt voor het delen dames. Op het moment heb ik wonder boven wonder geen gewrichtsklachten door het overgewicht, soms een beetje na drukke werkdagen. Waar ik tegenwoordig meer last van heb is oververmoeidheid en andere mentale klachten welke tantezus ook benoemd.

JPee, ik heb vaker met je in sprintjes gezeten en nooit in de gaten gehad dat je 71 was, je komt heel jeugdig over hihi.

Tantezus goed idee om het op te schrijven en te kijken of je na verloop van tijd verbetering ziet.

Kordiya, je bent zo netjes afgevallen en vindt het knap dat je en ook JPee dat zo vol houden. Ik zou ook graag stabiel worden, wat dat betreft. Me fysiek en mentaal beter voelen, hoef geeneens een slanke den te worden Lachen ik jojo door de jaren heen..

Het is vandaag aswoensdag, het begin van de veertigdagentijd, zegt jullie dat iets? Het is de voorbereidende (vasten) periode op Pasen, ik wil er wat mee, ook dat is zelfzorg.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 17 feb 2021 14:31    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23  Volgende
Pagina 19 van 23