Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (open)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Whole Food Plant Based

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Maira
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: puur en onbewerkt

Reageer met quote
Ik heb voor mijn buurvrouw (die geen paypal of creditcard heeft) een abonnement op streamingsdienst Gaia afgesloten. Dus zelf ook eens kijken. Nu heb ik niet zoveel met de meeste van die spirituele programma's, maar wat wel leuk is, is dat er ook veel documentaires over voeding opstaan. En dat je die mag delen met niet-members. De links zijn 72 uur geldig na de eerste klik.

Deze speciaal voor Kordiya: Joel Fuhrman met 'Eating like a nutritarian': https://www.gaia.com/share/ckmqtv2un004u0ip98c1xavk3?language[]=en&utm_source=share
Voor mensen die nog niet zo bekend zijn met wfpb minder leuk om te kijken, daar zal ik later nog eens wat links voor uitzoeken.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 26 mrt 2021 22:42    
Vrouw Weeggegevens   smurfin1979
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Deze week toch al 3x humus (verschillende smaken) bij mijn middagmaal ipv kaas. En ik moet zeggen: het smaakte me lekker.

vandaag zou ik nog naar de natuurwinkel willen en eens kijken om linzen/bonen te kopen en dan dit eens toevoegen aan mijn maaltijd ipv vegi burgers.

't zijn kleine stapjes, maar alle beetjes helpen.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 27 mrt 2021 7:09    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote

mijn aankopen bij biomarkt.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 27 mrt 2021 10:16    
Vrouw Weeggegevens   Kordiya
Weegclubfan voor het leven

Dieet: vegetarisch gezond eten

Reageer met quote
Maira schreef:
Ik heb voor mijn buurvrouw (die geen paypal of creditcard heeft) een abonnement op streamingsdienst Gaia afgesloten. Dus zelf ook eens kijken. Nu heb ik niet zoveel met de meeste van die spirituele programma's, maar wat wel leuk is, is dat er ook veel documentaires over voeding opstaan. En dat je die mag delen met niet-members. De links zijn 72 uur geldig na de eerste klik.

Deze speciaal voor Kordiya: Joel Fuhrman met 'Eating like a nutritarian': https://www.gaia.com/share/ckmqtv2un004u0ip98c1xavk3?language[]=en&utm_source=share
Voor mensen die nog niet zo bekend zijn met wfpb minder leuk om te kijken, daar zal ik later nog eens wat links voor uitzoeken.

Gossie, wat leuk dat je deze link geeft. Ik moet even zien of ik dit weekend tijd heb om te kijken.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 27 mrt 2021 11:33    

Reageer met quote
smurfin1979 schreef:
Deze week toch al 3x humus (verschillende smaken) bij mijn middagmaal ipv kaas. En ik moet zeggen: het smaakte me lekker.

vandaag zou ik nog naar de natuurwinkel willen en eens kijken om linzen/bonen te kopen en dan dit eens toevoegen aan mijn maaltijd ipv vegi burgers.

't zijn kleine stapjes, maar alle beetjes helpen.

Zeker weten dat alle beetjes helpen! Je bent goed bezig!

Als je zelf bonen gaat koken, een tip: Eerst minstens 8 uur laten weken. Dan opzetten en 10 minuten op hoog vuur laten koken, dan komt er allemaal schuim op het water te staan; dit haal je er af met een lepel en gooi je weg. Dat schuim komt van de saponinen, die zijn minder gezond om binnen te krijgen.
Als ik bonen kook doe ik altijd meerdere pakken tegelijk en vries een deel ervan in om later te gebruiken.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 27 mrt 2021 11:34    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
bedankt voor de tip.

Vanmiddag linzen bij mijn slaatje gegeten; Was lekker!

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 27 mrt 2021 13:42    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Goed bezig Smurfin! Ik vind al die vleesvervangers ook verraderlijk lekker, en al helemaal omdat er steeds nieuwe bijkomen waar ik nieuwsgierig naar ben, maar nu ik ze zelf al een maand of twee niet meer gegeten heb mis ik ze helemaal niet meer. Ik ben prima in mijn sas met bonen, linzen, kikkererwten, tempeh en (rook)tofu.

Je schreef dat je linzen bij je slaatje hebt gedaan. Weet je dat je ze ook in plaats van vegagehakt kan gebruiken in pastasaus? En zelf vind ik de combi linzen en rode biet ook heel lekker (in het originele recept zat er dan ook nog geitenkaas bij maar dat doen we maar niet, ik heb er wel eens gefermenteerde tofu [feto] bij gedaan, dat verkopen biowinkels en smaakt een beetje naar feta).

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 30 mrt 2021 20:09    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Trouwens, ik lees wel af en toe bij op de weegclub, met de laptop op schoot. Maar het toetsenbord van mijn laptop werkt niet meer goed (spatiebalk stuk) dus reageren doe ik dan maar niet. Eigenlijk wel jammer, want dan lijkt het of ik van de radar ben verdwenen. Toch maar wat vaker aan mijn bureau gaan zitten en een extern toetsenbord inpluggen.

Kordiya, ik heb trouwens het boek Bright Line Eating gekocht, ik las dat jij veel baat bij de methode had/hebt. Ook een fijn idee dat er zo'n goed support systeem bij zit, omdat het actieve facebookgroepen heeft. Ik hou je op de hoogte!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 30 mrt 2021 20:14    

Reageer met quote
Maira schreef:
Trouwens, ik lees wel af en toe bij op de weegclub, met de laptop op schoot. Maar het toetsenbord van mijn laptop werkt niet meer goed (spatiebalk stuk) dus reageren doe ik dan maar niet. Eigenlijk wel jammer, want dan lijkt het of ik van de radar ben verdwenen. Toch maar wat vaker aan mijn bureau gaan zitten en een extern toetsenbord inpluggen.

Kordiya, ik heb trouwens het boek Bright Line Eating gekocht, ik las dat jij veel baat bij de methode had/hebt. Ook een fijn idee dat er zo'n goed support systeem bij zit, omdat het actieve facebookgroepen heeft. Ik hou je op de hoogte!

Ik hoop dat het lukt om hier te reageren, ik vind je berichtjes leuk om te lezen, als mede WFPB'er! Erg blij

Wauw, ik ben heel benieuwd hoe je BLE zult vinden! Hou me op de hoogte! Stuur me evt. een privébericht mocht je vragen of reacties hebben.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 31 mrt 2021 11:55    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Dat-vind-ik-eigenlijk-ook-belangrijk,-uitwisseling-met-'bondgenoten',-want-daar-zijn-er-in-Nederland-niet-veel-van.-Desnoods-dan-maar-zo-ohhh.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 31 mrt 2021 15:34    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Pagina 7 van 8