Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (open)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Whole Food Plant Based (2)

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Kordiya
Weegclubfan voor het leven

Dieet: vegetarisch gezond eten

Reageer met quote
WAUW Lunafloor... dus al DERTIEN jaar suikervrij! Dat is ook een heel groot compliment waard! Er zijn weinig mensen die je dat nadoen vermoed ik.

Hoe vond je het om Modifast te doen?

Heb je wel andere boeken van Joel Fuhrman? Zo ja welke?

* I can eat - I just can't eat addictive foods and I need to measure. (C. Harris) * Wat kies ik?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 03 jul 2021 9:51    
Vrouw Weeggegevens   Lunafloor

Dieet: 5:2 Vegetarisch

Reageer met quote
Ik vond Modifast zo gemakkelijk om te doen dat ik het bijna eng vond.

Geen boodschappen, niet koken en geen afwas. Elke dag zag ik dat mijn lichaam veranderde omdat ik er zo snel mee afviel.

Mijn bloeddruk werd op mijn werk elke dag gemeten en die zakte meteen naar super mooie waardes.

Het was de bedoeling dat ik het 1 week zou doen vanwege een weddenschap (om de eer) maar ik vond na 1 week dat het eigenlijk niet beslist was.
Daarom besloot ik het nog 2 weken te doen. Ik was het proefkonijn omdat mijn collega nog net iets dunner was dan ik.

Razend snel viel ik dus af maar de laatste week slechts 1 kilo. Dat was, gezien mijn verbruik, niet veel.
Meteen toen ik stopte ben ik gewoon gaan eten. Eigenlijk niets langzaam opbouwen. Dat zou ik nu anders doen.
Mijn lichaam deed meteen weer wat het moest doen met voedsel.
Ik weet niet meer waarmee ik weer begon te eten maar ik had geen buikpijn en mijn darmen werkten ook meteen weer.

Ik vond altijd al dat een lichaam waanzinnig mooi in elkaar zat maar ik weet nog dat deze ervaring mij even helemaal deed zeggen:"Diep respect voor mijn lichaam".

Wat ik moeilijk vond was dat als ik op straat iemand zag met overgewicht ik dacht:"Zonde 4 weken en je bent er vanaf" .Bij de volgende 2 weken en dat buikje is weg etc. .
Alsof het super gemakkelijk was.

Na precies 3 weken zat al het gewichtsverlies er weer aan. Dat was net zo absurd snel als dat ik het verloren was terwijl ik redelijk normaal gegeten had.

Zonder suiker is inderdaad al weer zo lang. Ik taal er niet naar. Kan het in huis hebben. Kan taarten bakken etc etc. Het gekke is dat ik nog precies weet hoe bepaalde dingen proeven.
Mijn smaakgeheugen is dus erg goed. Dat had ik nooit verwacht.

Het is een van de beste beslissingen ooit geweest. Minderen kan ik niet maar geheel er mee stoppen wel.
Inmiddels weet natuurlijk iedereen het dat ik niets met suiker eet maar zou ik het vergeten te zeggen en zou iemand dan speciaal het voor mij in huis halen dan ga ik al die jaren echt niet opgeven voor een gebakje van een paar euro.

Ik zei in het begin wel: 'Ik mag het wel maar ik wil het niet". Als mensen echt van je houden dan zullen ze alleen maar blij zijn en je steunen.
Ik zie het als vergif. En ik heb mij erbij neergelegd dat ik er niet mee om kan gaan. Net als sommigen een glaasje kunnen drinken en anderen een alcoholist worden.

Ik heb alleen het boek :"The obesity code" van hem.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 03 jul 2021 19:01    

Reageer met quote
Bijzonder om te horen wat je ervaringen waren met Modifast. Het lijkt te kloppen met wat je vaker hoort: methodes waarbij je snel afvalt leiden vaak weer tot snel aankomen...

Je bent iemand die zich blijkbaar heel goed aan haar besluiten kan houden!
Mooi gezegd dat je al die jaren van 'vrijheid van suiker' niet gaat opgeven voor 1 taartje.

Hoe kwam je destijds tot het besluit dat suiker vergif voor je is?
*

Ik heb vorige week nadat ik merkte dat ik bijna 'high' werd toen ik tijdens de vakantie toch weer brood en zoetigheid was gaan eten, besloten weer terug te gaan naar mijn anti-verslavings-aanpak van Bright Line Eating.
Sindsdien houd ik me weer aan deze regels: 1. Geen trigger foods eten (waaronder meel en suikers en junkfood), 2. geen tussendoortjes eten, drie maaltijden per dag en 3. vaste hoeveelheden aanhouden.
Geen tussendoortjes eten en niet 'stiekem' toch wat meer eten vind ik heel moeilijk. Maar mijn motivatie nu is dat ik niet wil dat producten die ik eet, mijn gemoedstoestand veranderen. Ik wil me goed kunnen voelen en mijn leven beter aankunnen. "Rommel" eten werkt dat compleet tegen.

* I can eat - I just can't eat addictive foods and I need to measure. (C. Harris) * Wat kies ik?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 04 jul 2021 9:23    

Reageer met quote
Hoe gaat het bij jullie?

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 08 jul 2021 12:20    
Vrouw Weeggegevens   Maira
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: puur en onbewerkt

Reageer met quote
Hoihoi! Ik heb net mijn gewicht ingevoerd, maar het is een beetje valsspelen, want het was mijn gewicht van enkele dagen geleden. Vandaag zat ik eigenlijk 2,6 kg hoger dan dat.
De afgelopen week ging het niet zo goed. Ik ben al dagen erg moe. Ik weet dat suiker, vet, witmeel en caffeine me eigenlijk alleen vermoeider laten voelen, maar als ik zo moe ben kan ik mezelf niet stoppen om zo´n snelle kick te zoeken. Daarbij was ik ook nog jarig, en van de prachtige vegan donuts die ik had gekocht om te trakteren verdwenen er toch drie in mijn eigen buik.
Wat goed dat jij de knop weer hebt omgezet Kordiya, nadat je ook weer in de fuik was gevallen. Bij mij moet dat ook gebeuren. Ik heb net een wfpb-docu zitten kijken, en de motivatie borrelt al weer wat op (... zeg ik terwijl ik een half pak gedroogde moerbeien zit weg te kauwen). Vanaf morgen ga ik er weer voor. Ik ga zo een planning maken voor morgen, en voor de verandering ga ik me daar weer eens gewoon aan houden.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 10 jul 2021 21:29    

Reageer met quote
Jarig zijn is wel heel lastig ja... bij mij zijn de verjaardagen van mij en mijn man ook vaak een trigger om uit de bocht te vliegen.
Ik heb nu wel echt het idee van 'dit is een verslaving' dus ik kan het me ook bij speciale gelegenheden eigenlijk niet veroorloven om andere (verslavende) dingen te eten.

Heel goed om een planning te maken en weer op het spoor te gaan lopen. Succes en laat ons weten hoe we je kunnen steunen!
Misschien is het 'leg je belofte vast '-sprintje ook iets voor jou? Je vindt het hier:
https://www.weegclub.nl/forum/leg-je-belofte-vast-deel-2-t57061-310.html#2816389

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 11 jul 2021 9:42    

Reageer met quote
Ik zit te kijken in 'The End of Dieting' van Joel Fuhrman. Wat me opvalt is dat hij, anders dan in 'Eat to Live', niet heel concreet aangeeft wat je wel of niet moet eten. Dit vond ik van Eat to Live juist erg prettig.

Hij geeft zes richtlijnen om aan te houden:
* Eet elke dag een grote salade als hoofdgerecht.
* Eet minstens een halve cup maar liefst een hele cup bonen per dag.
* Eet een grote portie gestoomde groene groenten per dag.
* Eet minstens 30 gram (vrouwen) of 45 gram (mannen) noten per dag. De helft ervan moet bestaan uit walnoten, hennep- of chiazaad, lijnzaad of sesamzaad.
* Eet elke dag paddestoelen en ui.
* Eet minstens drie stuks fruit per dag.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 12 jul 2021 19:09    

Reageer met quote
Kordiya schreef:

De zes richtlijnen van Joel Fuhrman:
* Eet elke dag een grote salade als hoofdgerecht.
* Eet minstens een halve cup maar liefst een hele cup bonen per dag.
* Eet een grote portie gestoomde groene groenten per dag.
* Eet minstens 30 gram (vrouwen) of 45 gram (mannen) noten per dag. De helft ervan moet bestaan uit walnoten, hennep- of chiazaad, lijnzaad of sesamzaad.
* Eet elke dag paddestoelen en ui.
* Eet minstens drie stuks fruit per dag.

Gisteren: salade gelukt, bonen gelukt, groene groenten gelukt, noten gelukt (geen probleem!), paddestoelen niet gelukt, ui wel. Fruit is geen enkel punt, ik moet eerder moeite doen om niet TEVEEL fruit te eten...!

Hoe gaat het bij jullie?

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 18 jul 2021 7:26    
Vrouw Weeggegevens   Lunafloor

Dieet: 5:2 Vegetarisch

Reageer met quote
Dat is grappig want dat heb ik ook met fruit.

Ik heb nog steeds geen kaas gegeten. Eens kijken hoe lang al niet. Ik wilde het 3 maanden volhouden en dan opnieuw mijn bloed laten prikken.

Noten zijn ook wel iets waar ik erg scheutig mee kan zijn. Ik vond ze altijd wel lekker maar had ze niet in huis.

Deze week ga ik eens proberen extra te drinken. Dat blijft een issue wat een tijdje goed gaat en dan weer opeens niet meer.

Oh ja, Je vroeg hoe ik merkte dat suiker vergif voor mij was. Ik werd altijd heel loom als ik suiker gegeten had.

Ooit heb ik een lange glucose tolerantie test gedaan. Toen zag ik echt wat het met mensen deed. Je krijgt dan een suikeroplossing te drinken.
We waren met een paar personen.. Iedereen maar ook iedereen
sliep op een gegeven moment. En het was in de ochtend. Knock out.
Ongelooflijk.

Verder heeft suiker alleen koolhydraten. Geen enkel voedingsmiddel heeft dat. Ik zou je hele tabellen kunnen laten zien van voedingsmiddelen. Echt geen eentje die alleen kh heeft en geen spoortje van eiwit of vet of een mineraal of vitamine.
Zelfs geen honderdste milligram van bovenstaande heeft suiker.

Vroeger had ik een NEVO tabel. (Bij verhuizing kwijt geraakt maar ook niet meer nodig, dus niet opnieuw aangeschaft)
Misschien bestaat die nog. Een eye opener om bij suiker allemaal streepjes te zien staan omdat er geen vitamine of mineralen spoor te bekennen is.

Ik wens iedereen een fijne dag!!.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 18 jul 2021 10:14    

Reageer met quote
Wat goed Lunafloor, dat je al zo lang geen kaas meer at!!!
Wanneer ga je je bloed laten prikken?

Boeiend wat je schrijft over de mensen die allemaal indutten na de suikertest!

ja fascinerend dat er in onze samenleving ZO VEEL gegeten wordt van een stof die ZO WEINIG voedingsstoffen bevat!

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 20 jul 2021 7:51    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Pagina 7 van 8