Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (open)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Whole Food Plant Based (2)

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Kordiya
Weegclubfan voor het leven

Dieet: vegetarisch gezond eten

Reageer met quote
Hoe gaat het met jullie?

Lukt het Maira om weer in het ritme van Eat to Live te komen?

* I can eat - I just can't eat addictive foods and I need to measure. (C. Harris) * Wat kies ik?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 13 jun 2021 11:05    
Vrouw Weeggegevens   Maira
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: puur en onbewerkt

Reageer met quote
Hoihoi, bij mij lukt het wonderbaarlijk goed om een dagplanning te maken en me daar aan te houden. Afgezien dan van dit weekend. We waren een weekendje weg. Ik heb me niet schandelijk misdragen maar wel meer gegeten dan nodig. Gek genoeg verlang ik nu weer naar de rust die een planning biedt, dus die ga ik straks weer even maken. Want voor vandaag had ik geen planning gemaakt, en mijn kleuterige vreetmonstertje nam het er dan ook meteen van.

Ik heb net grote tassen groente en fruit mijn hol in gesleept om salade voor de komende dagen te maken. Gisteren waren we in een vegan supermarkt en heb ik wel wat producten gekocht die niet wfpb zijn, zoals een vegan schimmelkaas-dressing. De afgelopen weken ging het goed om Fuhrman te combineren met wat niet-wfpb upgrades en toch niet uit de bocht te vliegen, dus in die trant ga ik nog even verder. Misschien dat ik in juli met de 100% challenge ga meedoen.

Hoe gaat het met jou Kordiya?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 13 jun 2021 15:51    

Reageer met quote
Ik ben aan het kwakkelen. Ik eet wel goeddeels WFPB, al heb ik in de afgelopen weken twee keer (of drie? weet niet meer) een uitglijder /eetbui gehad met meelproducten (pizza, brood) en één keer met zoetigheid.
Afgezien daarvan alleen groente, bonen, fruit en noten plus wat vegan mayo en sojaproducten en vegan kaas, al wil ik dat laatste eigenlijk NIET eten.
Maar ik eet wel vaak meer dan mijn bedoeling was. Vooralsnog leg ik mijn focus op 's avonds niet meer eten na het avondeten, dat ging heel lang goed maar de laatste tijd is het lastig.
Het lijkt erop dat ik echt met een eetverslaving te maken heb, maar voel me (nog?) niet goed in staat om die te stoppen, zoals ik eerder in mijn leven stopte met kettingroken.
Mijn leven is op andere fronten niet makkelijk en dat maakt het voor mijn beleving moeilijker om die wilskracht op te brengen.

* I can eat - I just can't eat addictive foods and I need to measure. (C. Harris) * Wat kies ik?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 13 jun 2021 19:16    
Vrouw Weeggegevens   Lunafloor

Dieet: 5:2 Vegetarisch

Reageer met quote
Ik ben hier eventjes niet meer geweest. Heb mij al een tijdje niet meer gewogen en doe dat ook even niet.

Mijn hoofd staat nu niet naar teleurstelling en soms moet je even lief zijn voor jezelf.

Wow, ik ben ook onder de indruk van je koelkast Maira.
En ik ben het helemaal met je eens dat je het beter van te voren kan klaarmaken dan snacken met slecht voedsel.

Overigens heb ik ooit bij vers geperst sinaasappelsap een vitamine C bepaling gedaan tijdens mijn studie.

Vervolgens nog een keer nadat het een aantal dagen in de zon in de vensterbank had gestaan.

Tot ieders verbazing, op de biochemie docent na natuurlijk, was de hoeveelheid vitamine C nauwelijks terug gelopen.

Ik heb een nicer dicer om groente mee te snijden. Vind het erg leuk om te doen.
Overigens gebruik ik meestal maar een paar van de hulpmiddelen.
De rest zijn ver weg opgeborgen.

Ze zegt dat hij 60 euro kost maar dat heb ik er bij lange na niet voor betaald.
https://www.youtube.com/watch?v=wKqb8eOlhI0https://www.youtube.com/watch?v=wKqb8eOlhI0

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 14 jun 2021 21:52    

Reageer met quote
Snap het helemaal dat je soms even niet wilt wegen, Lunafloor.

Interessant wat je schreef over de vitamine C. Er zitten natuurlijk nog veel meer voedingsstoffen in groente en fruit maar ik begreep dus dat het wel meeviel inderdaad met het verlies.

Ik heb geboeid naar de youtube zitten kijken over de Nicer Dicer. De conclusie van die dame is dat het niet heel erg de moeite waard is maar dat geldt waarschijnlijk vooral als je de 'gemiddelde' porties groente eet die de Nederlanders eten. Dus in feite maar heel weinig.
Ik ga hier over nadenken. En eens kijken wat 'ie dan kost. Bedankt voor het delen!

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 15 jun 2021 18:44    
Vrouw Weeggegevens   Maira
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: puur en onbewerkt

Reageer met quote
Ik verlang ook wel eens naar een keukenmachine die alles voor me snijdt en hakt. Die dicer heeft iets teveel onderdelen voor mijn kleine keukentje, maar op een dag ga ik misschien wel voor een of ander elektrisch keukenmaatje. Ik heb wel iets simpels, maar die gebruik ik bijna nooit.

En Kordiya, het is zo onwaarschijnlijk moeilijk die eetdrang onder controle te krijgen, he? Ik herken het helemaal dat het extra lastig is in periodes dat je energie naar andere zaken uitgaat. Niet alleen omdat de wilskracht dan minder goed op te brengen is, maar ook omdat eten (tenminste voor mij) een middel is om met moeilijkheden om te gaan, alles even te verdoven. Superknap dat het je ooit is gelukt om te stoppen met kettingroken. Die prestatie en dat trotse gevoel kan je meenemen. Tegelijkertijd ligt het met eten helaas ook anders, omdat je dat niet uit je leven kunt verbannen.

Zelf heb ik besloten dat, als het nu weer misloopt, ik me ga aanmelden voor een 2-jarig traject leefstijlinterventie. Dan hoor ik waarschijnlijk alleen maar dingen die ik al weet (of waar ik eigenwijs andere gedachten over heb), maar dan heb ik wel 2 jaar lang iemand die me monitort en die mijn stok achter de deur is. Wist je dat de meeste zorgverzekeringen zo'n traject compleet vergoeden? Misschien is jouw bmi te laag om er voor in aanmerking te komen. Mijn verzekeraar Anderzorg vergoedt 3 verschillende trajecten, waarvan 'CooL' (coaching op leefstijl) me het minst suf lijkt. (https://www.anderzorg.nl/vergoedingen/g/gecombineerde-leefstijlinterventie). Daarna is het nog kiezen voor de juiste leefstijlcoach die dat programma aanbiedt: ik vond ik mijn buurt jonge meiden met een sportgerichte opleiding (daar zou ik niet gauw voor kiezen), maar bijvoorbeeld ook een ervaren vrouw die o.a. voor natuurvoedingsadviseur heeft gestudeerd. Maar ik hoop dat het niet zo ver hoeft te komen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 15 jun 2021 22:54    

Reageer met quote
Ik was dit jaar of eind vorig jaar (weet niet meer precies) begonnen met COOL. Ik had gehoord dat het bewezen was dat het goede effecten had. Toen ik me inschreef had ik nog nét een BMI dat hoog genoeg was (vorig jaar).

(Hmmm. Ik heb een vermoeden dat jij en ik in dezelfde regio wonen en dat ik bij die natuurvoedingsdame ben geweest voor COOL. Als je meer wilt weten, stuur me gerust een pb).

Maar ik vond het niet geschikt voor mij. Het was nogal 'op de knietjes', alles heel simpel uitgelegd, echt basisinformatie over eten en bewegen. De groep bestond ook voornamelijk uit mensen die schijnbaar inderdaad niet veel wisten over gezond eten en bewegen. Mensen die echt veel overgewicht hadden en, zo te horen ook echt slechte gewoontes.
Ik voelde me er niet bij thuis. Ik ben dan ook gestopt na een paar maanden.

Je moest ook veel opdrachten uitvoeren die mij veel energie kostten zonder dat ik er iets nieuws door leerde. Net als jij wilde ik vooral contact met een groep lotgenoten en een stok achter de deur maar dit werkte voor mij niet echt; te weinig uitwisseling en te veel werk aan de opdrachten, bijvoorbeeld. Plus dat ik niet echt iets 'kon' met een deel van de instructies.

Toen ik er een vriendin over vertelde ging ze het opzoeken op internet en stuurde me een artikel. Daaruit bleek dat het 'bewezen succes' neerkwam op het gegeven dat mensen twee jaar na het einde van het programma een verbijsterende ANDERHALVE kilo minder wogen dan toen ze begonnen waren. Daar ben ik toen helemaal op afgeknapt.

Okay, ze komen dus niet aan maar het waren mensen die echt veel zouden moeten afvallen om echt gezond te worden. Dan vind ik anderhalve kilo gewichtsverlies na twee jaar inspanning wel een heel ''mager" (ha ha) resultaat.
En die mensen dachten dus ook echt dat ze nu heel veel zouden gaan afvallen, omdat er immers bekend wordt gemaakt dat het zo'n "bewezen, effectief programma" is... Ik vind die term persoonlijk dus misleidend.

Dit is het artikel: https://ntvd.media/nieuws/evaluatie-van-het-cool-programma/
Er staat in:
"Na afloop van het CooL-programma was het gemiddelde gewichtsverlies ten opzichte van T0 2,2 (±0,4) kg. Na anderhalf jaar was hier nog 1,5 (±0,5) kg van over en na twee jaar 1,4 (0,6) kg."

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 16 jun 2021 8:32    

Reageer met quote
Zoals ik al schreef weeg ik mij even niet, Hoewel ik dat vanmorgen wel gedaan heb. Lachen

62.4 kilo, viel mij nog reuze mee na al die weken niet wegen.. Maar ja. ik wilde 2 ons per week afvallen en daar loop ik dus flink mee achter. Het zij zo.

Verder wens ik jullie alle twee succes. Het blijft soms lastig iets te veranderen.

Zelf hou ik niet van vet eten. Maar ja, opeens eet ik dus verse kaas van een kaasboerderij.
Dat gaat erin als koek. Nou ja, ik moet eigenlijk zeggen dat ging erin als koek want er was een bloedwaarde die opeens hoger is dan dat ik wil.
Nog niet te hoog maar hoger dan dat ik wil.

Daar stop ik nu dus mee. Althans, dat is mijn voornemen. Eigenlijk had ik tegen mijn dokter moeten zeggen:"Mag ik het over 3 maanden opnieuw laten prikken? Dan zal ik je versteld doen staan hoe laag hij nu is?".

25 uur zonder kaas.

Lachen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 18 jun 2021 9:54    

Reageer met quote
Het is ook moeilijk om te voorspellen dat je precies 2 ons of minstens 2 ons zult afvallen... Het gewicht is vaak zo grillig. Zeker in de zomer wanneer we vaak ook vocht vasthouden.

Kaas schijnt ook een soort verslaving te kunnen geven. Er zitten opiumachtige stofjes in die op de hersenen inwerken. Ik heb het een tijd terug gegoogled toen ik gestopt was met zoetigheid eten en opeens enorm veel kaas ging eten. (Inmiddels eet ik geen kaas / zuivel meer,een enkele uitzondering daargelaten).

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 18 jun 2021 10:02    

Reageer met quote
Ik zeg inderdaad altijd tegen mensen :"Je lichaam is geen robot".

Maar mijn lichaam schommelt nauwelijks meer nu ik
1) min of meer elke dag even veel of weinig beweging heb.
2) ik geen maandelijkse hormoon schommeling meer heb.

Als ik uit eten zou gaan dan zou ik meer zout naar binnen krijgen omdat ik zelf nooit zout toevoeg.

Maar verder is mijn lichaam gelukkig heel voorspelbaar. Maar ik weet dat het inderdaad niet bij iedereen zo is en vroeger was dat ook zeker niet bij mij.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 18 jun 2021 15:06    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Pagina 5 van 8