Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Whole Food Plant Based (2)

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Lunafloor
Weegclubfan voor het leven

Dieet: 5:2 Vegetarisch

Reageer met quote
@Kordiya: Omdat ik de aardappel grof rasp wordt het volume heel groot. Ik heb met 2 aardappels een aardappelkoek zo groot als mijn bord.
Ach ja, het oog wil ook wat.

Hier gaat het goed. Langzaam maar zeker zakt het al een aantal weken.
Ik wil 6 maanden lang (begonnen 25 april) elke week 2 ons afvallen.
Tot nu toe lig ik op schema.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 16 mei 2021 9:44    
Vrouw Weeggegevens   Kordiya

Dieet: vegetarisch gezond eten

Reageer met quote
Hmmm het klinkt goed die aardappelkoek. Ik moet het een keertje gaan proberen.

Knap dat je op schema ligt.

Ik ben niet echt happy met hoe het gaat op dit moment. Vorige week een eetbui en toen ook brood zitten eten en een paar dagen teveel gegeten. Daarna weer terug naar mijn eetregels, maar vanavond weer uitgegleden; teveel fruit en een paar paranoten.
Ik vind het moeilijk dan om niet moedeloos te worden. Tegelijkertijd is het mogelijk het beste om te blijven focussen op waar ik heen wil. Uitglijden, afstoffen en weer opstaan..

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 17 mei 2021 20:55    
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy

Dieet: Dr. Frank/vegetarisch

Reageer met quote
Vinden jullie het goed dat ik zo af en toe meelees? Ik eet geen vlees, maar wel vleesvervangers en af en toe eieren of vegetarisch gestremde kaas. Geen zuivel verder. Ik wil best iets bijleren hier. Lach
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 18 mei 2021 0:15    

Reageer met quote
Prima Missy, welkom! Meld je ook gerust aan hoor als je dat leuk vindt.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 18 mei 2021 11:59    

Reageer met quote
Wat zijn voor jullie de grootste hobbels op het Whole Food Plant Based pad?

Voor mij zijn het een paar dingen:
* eetbuien en overeten vermijden; dit komt omdat ik al lange tijd met eetbuien te maken had.
* de grote hoeveelheid tijd en werk die deze manier van eten met zich meebrengt.
* mijn moeite om zout, de vegan mayonaise en sojayoghurt los te laten vooralsnog.

Ik zit erover te denken om mezelf uit te dagen om de komende weken te zorgen dat ik 's morgens al het voorbereidende werk ga doen voor het eten van die dag. Soms begin ik om vijf uur met koken en ben dan zo moe dat ik echt baal en soms alvast de bonen of de granen ga opeten terwijl de groente nog niet klaar is. Dat is niet de bedoeling. Het zou makkelijker zijn als ik alles al voorbereid heb van tevoren zodat het niet zoveel werk is om het avondeten te maken.

Stoppen met zout toevoegen is iets dat ik al heel lang wil maar ik zie er ZOOOO tegenop dat ik het nog niet echt heb aangedurfd.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 19 mei 2021 17:30    

Reageer met quote
Ik kan je niet echt helpen want ik eet gebruik nooit het zoutvaatje.
Uitgezonderd als ik bak maar dat eet ik dan zelf niet op.

Maar de kruidenmixen van Johnny Boer zijn zonder zout. Hij heeft ze gemaakt nadat hij zelf hoge bloeddruk kreeg.
Er is ook een boek van hem. Misschien kan je het lenen bij de bibliotheek voor inspiratie.

En dat je eigenlijk beter op een ander moment de voorbereidingen kan maken herken ik.

Inderdaad proberen de voorbereidingen meer te spreiden.

Ik heb een waanzinnig lekker recept ( zelf nooit geproefd maar goed) van een chocolade taart. Het is een recept van een franse patissier.
Na hem 1 x gemaakt te hebben met een hulp waren we, weliswaar relax, de hele dag bezig.

Nu maak ik hem heel af en toe maar dan verspreid ik alle werkzaamheden over 3 dagen!!!.
Het is zo vreselijk veel werk en alleen op die manier blijf ik helemaal zen Erg blij en maak ik hem met plezier.

En die sojayoghurt eet ik ook. Vind het niet zo erg. Ben al blij dat ik nu van de latte macchiato af ben. Ik drink nu in plaats daarvan amandelmelk macchiato. Wel is waar een bewerkt product maar het is al 1 stap vooruit in de goede richting.

Per volgende week of de week daarop ga ik teff pap maken. Kijken hoe dat bevalt.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 22 mei 2021 13:54    

Reageer met quote
Wat geweldig dat je nooit zout toevoegt! Heb je dat altijd zo gedaan of ben je op een gegeven moment gestopt met zout toevoegen?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 23 mei 2021 19:37    

Reageer met quote
@Kordya: Mijn moeder kookte al zonder zout dus ik weet niet beter.
Als ik in een restaurant eet vind ik het gelukkig geen punt als er zout in het eten zit en lust ik het gelukkig wel.

Maar zou ik een patatje bestellen dan sta ik met argusogen te kijken of ze er geen zout op doen omdat het een gewoonte van zo'n man/vrouw is.

Die latte macchiato heb ik weer gedronken, Dat was niet de bedoeling.

De vervanger met almond melk begon mij tegen te staan.
Ik moet zelf maar een drankje in elkaar flansen met havermelk want af en toe een warme drank vind ik heel lekker.

Veel succes allemaal!!.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 29 mei 2021 15:44    

Reageer met quote
Lijkt me fijn als je nooit gewend was om veel zout te eten. Ik wil er wel een keer vanaf maar zie er enorm tegenop.
Het schijnt dat je smaakpapillen elke drie weken worden vervangen dus dat het na 3 weken minder moeilijk zou moeten worden... Ik zit er tegenaan te hikken.
Er zijn al zoveel andere dingen met eten en gezondheid die ik probeer te doen, vraagt al de nodige wilskracht... Dit klinkt vast als smoezen... maar wil niet teveel tegelijk proberen te doen want als het dan in elkaar stort zit ik weer met eetbuien...

Ik hoop dat je een goede vervanger kunt vinden. De latte die je nam is dat iets dat je in de winkel koopt? Of maakt je die zelf?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 30 mei 2021 8:08    
Vrouw Weeggegevens   Maira
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: puur en onbewerkt

Reageer met quote
Hallöchen! Daar ben ik eindelijk weer. Ik had mezelf als ultimatum gesteld dat ik vanaf juni weer moest stoppen met dat gevreet, want dan zou mijn leven weer rustiger zijn. Ik wist niet of me dat zou lukken, want het eetmonster had me volledig overgenomen. Het maakte me wel bang dat zo'n terugval dus zomaar kan gebeuren, terwijl ik dacht 'ik wil het nooit meer anders'. Maar zie daar, ik kon gewoon de knop omzetten. De schade bedraagt 8 kilo in anderhalve maand.

Ik doe sinds deze week mee aan de maandchallenge 'Stop met snaaien' van Carola van Bemmelen, waarmee ik met mijn mensenbrein (het verstandige brein dat kan plannen en gaat voor langetermijndoelen) mijn oerbrein (dat voor instant-geluk gaat en wil snaaien) leer managen. Voor het eerst van mijn leven plan ik nu mijn maaltijden. Ik had wat weerstand, maar tot nu toe gaat het goed. Er zit een kinderlijk beloningssysteem aan vast dat de kleuter in mij heel leuk vindt.

De maaltijden die ik plan zijn niet 100% wfpb. De basis wel, maar ik voeg bv. vandaag wat vegan shoarma en vegan knoflooksaus toe, en ik drink ook 2-3 koppen koffie. Ik ben er nog niet over uit of ik weer wil streven naar 100% Fuhrman, of dat ik gematigd ook prima vind. Beetje dezelfde overweging als jij, Kordiya, met je zout. Te streng in de leer, jezelf teveel ontzeggen, zou juist ook tot eetbuien kunnen leiden. Anderzijds weet ik dat sommige bewerkte producten (in mijn maag of in mijn koelkast) juist ook tot eetbuien kunnen leiden, dus ik moet er nog mijn weg in gaan vinden.

Ik baal wel van die 8 kilo extra. Ik had zo lang gewerkt om die er af te krijgen. Maar ik weet ook dat ik op het moment niet anders kon. Om het toch in perspectief te kunnen plaatsen, haalde ik net de vuilniszak te grote kleren uit mijn berging, die ik daar een aantal maanden geleden in had gezet. Nu geef ik mezelf toestemming deze uit te zoeken en weg te doen. Het kan zijn dat ik die maten ooit in mijn leven toch weer nodig ga hebben, maar ik wil dat gewoon niet. De gedachte daaraan maakt me zo verdrietig. Ik heb al zoveel van mijn levensgeluk en sociale leven 'weggegooid' door die kilo's en de bijkomende schaamte.

Nu ga ik eens even goed bijlezen hier...

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 03 jun 2021 14:44    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Pagina 3 van 8