Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Vragen, tips, en opmerkingen
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

welk dieet bij nierfalen + diabeet + chronisch jicht

Auteur Bericht
Vrouw   bonbon
Ik wil afvallen bij de weegclub

Reageer met quote
hallo
Mijn naam is Marleen, hier bonbon omdat ik een bonbon zaak heb. Mijn nieren werken nog voor een kleine 28%, ik ben diabeet type 2, waarvoor ik pillen neem, ik ben veeeeeeeeeeel te zwaar en MOET afvallen voor mijn gezondheid, ik wil het ook graag, maar mij ontbreekt de moed omdat ik toch steeds weer bij kom.
Ik ben een matige eter, s avonds snoep ik wel, maar meestal veel fruit, van april tot oktober werk ik 7 dagen in de week en sta de ganse dag en loop terras op de zaak. Dus stilzitten doe ik niet. Voor mijn nieren hoef ik geen speciaal dieet te volgen, gewoon oppassen met zout, ik moet veel drinken voor de nierstenen die ik regelmatig heb maar moet matig drinken om mijn nieren niet te overbelasten. Teveel eiwitten zijn ook niet goed denk ik, mijn Nefroloog heeft me dit wel niet verboden.
Ik heb Weight Watchers gedaan - alleen - de eerste 2-3 weken verloor ik wel gewicht nadien als mijn lichaam het Weight Watchers eten gewoon was bleef ik maanden op gewicht en dan begon ik weer te verzwaren.
Dokters beweren dat mijn dik zijn te maken heeft met slecht verbranding, mijn kacheltje werkt niet goed, ik zou dus op zekere momenten meer moeten eten om mijn kacheltje te laten branden. Ik snap het niet allemaal maar het dik zijn ben ik dik zat Lach Help me svp
groeten
Bonbon Marleen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: ma 01 mrt 2010 23:02    
Vrouw Weeggegevens   Ellen
Beheerder
Beheerder

Dieet: Gezond eten met minder KH

Reageer met quote
Beste Marleen,

dat is niet mis wat je schrijft ga naar je huisarts en vraag een verwijzing naar een diëtiste de Weegclub bied geen medische begeleiding .
Als je van de diëtiste een dieet en of begeleiding krijgt mag je hier natuurlijk wel steun zoeken bij andere deelnemers.

De Weegclub geeft nooit medisch advies we verwijzen altijd naar de huisarts.

Succes
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: di 02 mrt 2010 0:39    
Vrouw   bonbon

Reageer met quote
Dank je wel Ellen voor je antwoord, natuurlijk kunnen jullie geen medisch advies geven. Ik heb alleen de kans niet om naar een dietiste te gaan, ik ben alleen - tot eind maart - op zondag vrij, kan de winkel niet sluiten en het is te rustig om personeel te betalen, dietisten werken jammer genoeg niet op zondag. Dat is dus al jaren ook mijn probleem, ik ben nooit vrij en leef heel onregelmatig. Ik zoek eigenlijk een wonder dieet (wie niet), waarbij je toch een vol gevoel hebt en toch afvalt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: di 02 mrt 2010 17:29    
Vrouw Weeggegevens   Ellen
Beheerder
Beheerder

Dieet: Gezond eten met minder KH

Reageer met quote
O dat is geen leuk leven altijd maar werken is het je eigen zaak?

Wat ik me afvroeg zit er in Therma 2000 geen diëtiste, ik heb je vraag ook aan ervaringsdeskundige Odette doorgegeven wie weet heeft zij nog een tip.

Maar wonder dieeten bestaan niet daar ben je vast zelf al achter gekomen.

Je mag in je profiel je weeggegevens invoeren dan kunnen we zien of je echt veel overgewicht hebt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: di 02 mrt 2010 21:02    
Vrouw Weeggegevens   Odette
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Weg m/d Weegschaal

Reageer met quote
Hallo Marleen, hier ben ik dan. Welkom bij weegclub.

Dat is een lastige combinatie gezondheidsproblemen die jij hebt. En ook nog alle dagen werken.

MIjn advies zou zijn om via je huisarts (ff bellen) een verwijzing (per post opsturen) voor een dietiste te regelen. Vraag aan de dietiste of ze je via de mail kan begeleiden. Met de hedendaagse communicatiemiddelen moet dat mogelijk zijn zoals in jouw geval.

Voor tot die tijd zou ik je adviseren in ieder geval alles met suiker te laten staan, daarmee zit je altijd goed, want, zoals je ongetwijfeld weet bevat suiker niets waar je lichaam wat aan heeft.
Kies verder voedingsmiddelen die zoveel mogelijk puur en onbewerkt zijn. Volkoren brood dus en verse groenten en fruit. Wat zuivel, goede vetten, een stukje vlees of vis. Vermijd de "pakjes en zakjes", daar zit behalve het voor jou verboden zout ook allerlei toevoegingen die alleen maar een belasting voor je nieren zijn.
Op deze manier VOEDT je je lichaam met stoffen die het nodig heeft en zul je vanzelf minder gaan eten en dus afvallen. Mocht je caloriën willen tellen, neem dan niet minder dan 1200 tot 1400 caloriën. Dat is natuurlijk afhankelijk van je lengte en gewicht, maar die zijn hier nog niet bekend.

Het zou in ieder geval een goede stimulans zijn om hier een eetdagboekje te openen en daar in te vullen wat je zoal eet. Wij kunnen je dan van advies en tips voorzien.
Als je dat bij "dietiste, diabetes, pillen en shakes" doet, zie ik je vanzelf voorbij komen en kan je dus verder helpen.
https://www.weegclub.nl/forum/eetdagboeken-dietiste-diabetes-shake-s-of-pillen-f184.html

Succes.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: wo 03 mrt 2010 9:54    
Vrouw   bonbon

Reageer met quote
Hallo
Dank voor jullie reactie, het is inderdaad mijn eigen zaak en wat het nog moeilijke maakt, ik ben Belgische en val volledig onder de belgische ziektewet, mijn huisarts is in Belgie en ik zal dus ook naar een Belgische dieitste moeten; Ik verblijf in Nederland maar mijn domicilie is in Belgie, ik heb hier ook geen weegschaal, zondag ben ik in mijn huis in Belgie en zal ik me wegen. Ik ben 1.60 klein en weeg meer dan 100 kg, dus ik heb echt veel overgewicht.
Ik eet haast geen suiker, drink crystal clear, gebruik bijna geen zout en maak elke dag verse groenten klaar, heel onezond leef ik dus niet, ik a een weekje naar Zeeland van 12 tot 19 maart, maar nadien ga ik een dagboek bijhouden en me aanmelden op de door jullie aangegeven plaatsen
Hartelijk dank
Marleen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: wo 03 mrt 2010 20:41    
Vrouw Weeggegevens   Odette

Dieet: Weg m/d Weegschaal

Reageer met quote
Aha, nóg een Belgische weegdin, extra welkom.

Laat maar weten als je zover bent. Fijn dat je toch nog een weekje vakantie hebt. Lekker ontspannen hoor.

Intussen kun je hier nog lekker verder kletsen als je even tijd hebt. Zo leren we elkaar beter kennen. En kun je je ei kwijt.

Knuffel voor jou!!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: wo 03 mrt 2010 21:56    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1