Onderwerp menu

Forum: Info lowcarb en dagboeken
Subforum: Dagboek: Maaltijdvervangers
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Weightcare dieet van Hammy

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   leo88
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Ron15tn schreef:
Hoi,
Mensen zeggen dat omdat in de meeste gevallen mensen weer aankomen. Kijk maar eens onder profielen van veel mensen. Schommelt gigantisch en vaak is dat na het beëindigen van een dieet.

Als je zelf de motivatie en het doorzettiingsvermogen hebt om een gezond eetpatroon en beweging voort te zetten gaat het je zeker wel lukken. Wat van belang is, is dat je met name je denkpatroon over eten om kunt zetten. Als ik je een tip mag geven is dat om het boek van Judith Beck "Beck's dieetoplossing" door te lezen.
Het kan bij ieder dieet gebruikt worden en gaat uit van cognitieve gedragstherapie. Het is heel duidelijk beschreven, er zitten goede opdrachten in. Hier op het forum is er ook een topic over.

Mbt de mening van andere mensen: Niet al te veel van aan trekken.
Je hebt je eigen plan gemaakt en bent daar volgens mijn erg gemotiveerd in.

Groetjes en veel succes!
Ron

ja dat is zo, daar heb je gelijk in. Maar op de een of andere manier heb ik altijd mensen om mij heen die het beter weten en van plaatst in dat ze je helpen trappen ze je alleen maar verder de grond in. Maar daar ben ik helemaal klaar mee! Ik volg inderdaad mijn eigen plan en gemotiveerd ben ik zeker! Mijn grootste probleem is emotie eten en werd grotendeels ''gevoed'' door mijn thuis situatie. Nu ik op mijzelf woon gaat dat zoveel beter! Ik heb ook een boek thuis liggen, uit de ban van emotie eten, ben alleen nog niet zo ver gekomen. Maar ik ga zeker verder lezen! De afgelopen maanden ben ik mij zoveel bewuster geworden van mijn eetgedrag en patroon. Maar om op een ''gezonde'' manier af te gaan vallen (35kg) duurt mij gewoon te lang om het ook daadwerkelijk vol te houden. Bij mij is het alles of niets en daar ben ik heel goed in. En om nou een jaar lang helemaal niets lekkers te mogen eten (van mijzelf) zie ik niet zitten. Daarom wil ik het er snel af en bewijzen aan mijzelf (en zeker niet aan andere) dat ik het wel kan! Eten is een levensmiddel geen troostmiddel...

Maar bedankt Ron voor de goede tips!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 28 aug 2012 11:49    
Vrouw Weeggegevens   hammy
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Weight Care (gezond eten)

Reageer met quote
leo88 schreef:
Verwachtingen dus altijd laag houden! Dan valt het alleen maar mee!!!

Mag ik vragen hoe jij van plan bent om op gewicht te blijven nu je bijna klaar bent?! Ik word zo gek van iedereen die maar roept WAT ER SNEL AF GAAT ZIT ER OOK ZO WEER AAN, en dingen zoals dat dit slecht voor je is bladiblaa....maar het is natuurlijk logisch dat je idd weer dubbel en dwars aan komt als je in je oude eet patroon valt, maar mag toch aannemen als je dit aanpast en gezond blijft eten je niet zomaar weer alles aankomt?! *zucht* mensen en hun meningen Geschokt !!! Ik ga gewoon bewijzen dat het anders kan! En jij ook!!

ja dat is wel veiliger ja, gewoon niks verwachten dan kan het ook niet tegenvallen Sip
Voorlopig ben ik nog niet klaar hoor, wil wel nog zo'n 15-20kg kwijt. Maar als het zo ver is dat dat er af is, dan blijf ik gewoon zo eten denk ik, al zal ik dan misschien niet meer elke morgen zo'n shake nemen. Ik geloof dat je zelf verantwoordelijk bent voor je succes. Ik weet gewoon dat ik nooit meer zo mag eten als dat ik vroeger deed, en ik leer nu deze periode hoe het ook kan, en hoe het anders kan terwijl je nog steeds gewoon mag eten en ook heus wel af en toe iets lekkers. Vanwege alle (goed bedoelde) commentaar van mensen in de omgeving, heb ik ook heel lang niet gezegd dat ik op dieet was, en zelfs nu nog weet niet iedereen het, maar alleen de mensen om dicht bij me. Ik doe gewoon heel erg m'n best om alle negatieve opmerkingen van me af te laten glijden, en de positieve opmerkingen te koesteren. Dat lukt natuurlijk niet altijd, maar het helpt als je jezelf gewoon goed voelt bij wat je doet. Als je zelf diep van binnen ook stiekum twijfels hebt over hoe je het aanpakt, dan komen dat soort opmerkingen gewoon harder aan. Maar zoals jij ook al zegt, wij gaan gewoon bewijzen dat het anders kan!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 29 aug 2012 5:17    
Vrouw Weeggegevens   Kirstens weg naar Balans
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: protifast naar eigen inzicht

Reageer met quote
Hoi Hammie,
Wat ben je al een kilos kwijt! Superknap. Complimenten Kampioen Kampioen Kampioen Kampioen Kampioen
Nu komt ook eind dieet in zicht. Niet bang zijn dat je gaat schommelen, dat helpt vast al. Accepteren dat je straks vanaf je diepste/ laagste gewicht Ook weer 1 a 2 a 3 kgomhooggaat. Heel veel succes met die laatste fase, en het laten wennen van jou lichaam aan het nieuwe evenwicht. Ik heb van te voren afgesproken dat ik dat stabiliseren met de dietiste samen doe, en ook zodra ik door een plafond ga wat ik dan met haar samen bepaal ik daar weer afspraak maak. Na bereiken streefgewicht, is het volgende doel dat behouden. En kijk eens hoe ver je al gekomen bent. Koop desnoods 2 grote bouwemmers en vul die evenwichtig met water of pakjes boter in het aantal kg wat je kwijt bent. Loop daar rondje mee door huis/ tuin. Ik ken iemand die dat deed, en ik ben zelf gek genoeg om het ook te doen, als het me motiveert is het legaal.

Allereerst veel plezier in brazilie, wat bijzonder. Hoe eten zij daar?
Misschien hebben ze wel lekkere recepten/ ideeen.! Geniet!

Hartelijke groet, kirsten

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 29 aug 2012 6:41    
Vrouw Weeggegevens   katje85
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Weight Care

Reageer met quote
Hallo Hammy,

Allereerst mijn complimenten met het gewicht dat je al kwijt bent! Mag ik vragen hoelang je nu bezig bent met weight care?

Ik doe nu al 11 weken alleen plan B en ben nu 18,9kg afgevallen. Ik zie dus ook geen enkele reden om over te stappen naar plan A. Maar hoelang blijf je zoveel afvallen per week vraag ik me af?
Daarom dat ik me afvroeg hoelang jij al bezig bent met weight care plan B.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 30 aug 2012 10:10    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
katje85 schreef:
Hallo Hammy,

Allereerst mijn complimenten met het gewicht dat je al kwijt bent! Mag ik vragen hoelang je nu bezig bent met weight care?

Ik doe nu al 11 weken alleen plan B en ben nu 18,9kg afgevallen. Ik zie dus ook geen enkele reden om over te stappen naar plan A. Maar hoelang blijf je zoveel afvallen per week vraag ik me af?
Daarom dat ik me afvroeg hoelang jij al bezig bent met weight care plan B.

Thnx katje! Ik ben nu 4 maanden bezig (sinds 1 mei) waarbij ik ongeveer de eerste 2 maanden stap A en B afgewisseld heb en nu dus al weer een tijdje stap B. Ik ben toen ook begonnen met hardlopen, een trainingsschema om de 5km te kunnen lopen waarbij je 3x in de week moet trainen. Die combinatie heeft bij mij dus in elk geval tot nu toe goed gewerkt! Ik weet ook niet hoe lang het zo goed blijft gaan, maar zo lang dat is, geniet ik er maar van. Hoewel m'n weegscore deze week niet zo groot meer was, dus misschien heb ik nu dat punt al bereikt. Jij succes met je afvalrace en hopelijk gaat het nog lang goed bij je!

Laatst aangepast door hammy op vr 31 aug 2012 5:27, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 31 aug 2012 5:23    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Kirstens weg naar Balans schreef:
Hoi Hammie,
Wat ben je al een kilos kwijt! Superknap. Complimenten Kampioen Kampioen Kampioen Kampioen Kampioen
Nu komt ook eind dieet in zicht. Niet bang zijn dat je gaat schommelen, dat helpt vast al. Accepteren dat je straks vanaf je diepste/ laagste gewicht Ook weer 1 a 2 a 3 kgomhooggaat. Heel veel succes met die laatste fase, en het laten wennen van jou lichaam aan het nieuwe evenwicht. Ik heb van te voren afgesproken dat ik dat stabiliseren met de dietiste samen doe, en ook zodra ik door een plafond ga wat ik dan met haar samen bepaal ik daar weer afspraak maak. Na bereiken streefgewicht, is het volgende doel dat behouden. En kijk eens hoe ver je al gekomen bent. Koop desnoods 2 grote bouwemmers en vul die evenwichtig met water of pakjes boter in het aantal kg wat je kwijt bent. Loop daar rondje mee door huis/ tuin. Ik ken iemand die dat deed, en ik ben zelf gek genoeg om het ook te doen, als het me motiveert is het legaal.

Allereerst veel plezier in brazilie, wat bijzonder. Hoe eten zij daar?
Misschien hebben ze wel lekkere recepten/ ideeen.! Geniet!

Hartelijke groet, kirsten

Bedankt voor je leuke berichtje Kirsten! Toevallig heb ik laatst iets vergelijkbaars gedaan. Bij de gewichten in de sportschool even zo'n gewicht van 20kg gepakt, dat viel tegen! Dan besef je inderdaad eens goed hoe veel je nu eigenlijk al bereikt hebt! Ik heb nog geen idee hoe het eten in Brazilië gaat zijn, maar dat merk ik vanzelf. Ik geloof dat ze sowieso niet echt van het brood zijn daar, dus als dat klopt is dat wel een meevaller want dat is echt een van mijn valkuilen. Ze hebben in elk geval lekkere cocktails daar Lachen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 31 aug 2012 5:26    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Nou ik denk dat ik gezellig samen met m'n plateau op vakantie ga. Weer nauwelijks iets er af! Hopelijk kan ik hem onderweg ergens dumpen en kan ik over een paar weken weer met betere resultaten door. Bye (Nederlands=Dag)

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 02 sep 2012 5:07    
Vrouw Weeggegevens   leo88
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Fijne vakantie!!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 02 sep 2012 9:25    
Vrouw Weeggegevens   Pien5
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezonder leven met minder KH

Reageer met quote
Hammy, een leuke vakantie toegewenst. Lekker genieten en na die tijd maar weer oppakken.

Mijn boekje
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 02 sep 2012 20:50    
Vrouw Weeggegevens   m4m4rieke
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Ha Hammy,

Ik ben er weer Erg blij
Maar nu lees ik dat jij lekker op vakantie bent.
Geniet ervan!!
Als je terug bent lijkt het me gezellig om weer even bij te 'kletsen' met je.

Tot gauw?

Groetjes Marieke

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 10 sep 2012 10:47    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16  Volgende
Pagina 12 van 16