Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Info: Weight Watchers dieet
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie



Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

 

Volgorde:

 

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.



Advertentie

Weight Watchers ongezond

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   mary12
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 18-7-2011
Berichten: 58
Dieet: gokken


  Reageer met quote
Thanx ga gelijk proberen. Hoeveel ben jij al in totaal kwijt?
Doe je zo telvrije dag af en toe of gewoon als je zin hebt?

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 18 jan 2014 14:16    
Vrouw Weeggegevens   Doortje van Smakt
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 3-10-2013
Berichten: 89
Dieet: Gezond eten (Volgens Doortje)
Woonplaats: Bijna Brabant


  Reageer met quote
Echt telvrij ben ik pas een kleine week bezig.
Ik begreep niet goed hoe het werkte en durfde ook niet zo goed, zoals ik al schreef.
Ook in je dagboek de boel omzetten naar telvrij wist ik niet hoe dat moest..
Als je net aangemeld bent, dan is er zó veel wat je moet leren, dat het niet allemaal tegelijk goed gaat.
Maar ik ben over de streep getrokken en het werkt echt.
Ik ben erg blij dat ik hiermee geholpen ben, als ik het alleen had moeten ontdekken dan was ik algauw een paar weken verder geweest.

Dinsdag is mijn weegdag en dan hoop ik anderhalve kilo kwijt te zijn.

_________________
Groetjes,Doortje
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 18 jan 2014 16:20    
Vrouw Weeggegevens   Doortje van Smakt
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 3-10-2013
Berichten: 89
Dieet: Gezond eten (Volgens Doortje)
Woonplaats: Bijna Brabant


  Reageer met quote
Oeps, ik had nog niet alles beantwoord.
Dat telvrij ga ik een paar weken doen.
Ik ben een grote eter. Snoepen doe ik niet vaak, maar wel grote hoeveelheden eten opscheppen.
Als ik nu alle points moet tellen, dan kom ik zwaar tekort. Ik mag er maar 26.
Door telvrij te gaan doen heb ik veel minder honger dan die eerste dagen dat ik nog de points telde.

_________________
Groetjes,Doortje
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 18 jan 2014 16:26    
Vrouw Weeggegevens   mary12
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 18-7-2011
Berichten: 58
Dieet: gokken


  Reageer met quote
Ik heb vandaag, kikkererwten soep met groenten gemaakt, dat is toch ook een powerfood. Hoeveel mag je hiervan hebben dan? Is mijn niet heel duidelijk. Soep bestaat alleen uit groente met kikkerwten en pakje tomaten frito heinz?

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 18 jan 2014 16:46    
Vrouw Weeggegevens   Doortje van Smakt
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 3-10-2013
Berichten: 89
Dieet: Gezond eten (Volgens Doortje)
Woonplaats: Bijna Brabant


  Reageer met quote
Zover ik het begrepen heb, mag je eten tot je genoeg hebt.
Je kan zelf kijken en eventueel uitrekenen hoeveel points iets heeft.
Als je kikkererwten intikt zie je dat het een groen vakje is, oké dus.
Gezeefde tomaten heeft ook een groen vakje, dus ook oké.

Als je iets niet kunt vinden kun je aan de linkerkant van je programmaplanner dingen uitrekenen.
Je pakt de verpakking erbij en kijkt hoeveel koolhydraten, vetten, vezels en eiwitten iets heeft.
Zie je nergens het woord vezels staan, dan vul je 0 in.
Onderaan zie je hoeveel points iets per 100 gram is.
Als je 1 regeltje naar beneden gaat kun je daar uitrekenen hoeveel jij gebruikt.
Ik heb vanmorgen de margarine die ik gekocht heb bekeken.
Alles ingevuld, gezien hoeveel points het per 100 gram is en daarna ingevuld wat ik per snee gebruik.
Dat was in dit geval voor twee sneeën 1 punt.

Dat kun je dan weer opslaan bij je favorieten, zodat je het niet steeds opnieuw hoeft uit te rekenen.

Lees maar eens goed op de site van Weight Watchers over Power Start en hoe je je dagboek bij kunt houden.

_________________
Groetjes,Doortje
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 18 jan 2014 17:16    
Vrouw Weeggegevens   mary12
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 18-7-2011
Berichten: 58
Dieet: gokken


  Reageer met quote
Ik heb even geprobeerd wat jij zei. Maar dan staat er verplicht portie grootte? Ik had mijn jam ingevoerd maar wat vul je dan bij portiegrootte in?

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 18 jan 2014 17:41    
Vrouw Weeggegevens   mary12
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 18-7-2011
Berichten: 58
Dieet: gokken


  Reageer met quote
O ja en weet je hoe die fit formules werken, dat snap ik niet.

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 18 jan 2014 17:52    
Vrouw Weeggegevens   Dipinipi
Moderator


Geregistreerd op: 6-11-2007
Berichten: 34569
Dieet: Lowcarb/Cohen met een snufje WW
Woonplaats: Giessen


  Reageer met quote
mary12 schreef:
Hallo,

Ik ben begonnen met Weight Watchers omdat ik las dat het gezond is en mensen blijvend afvallen en leren eten.

Ik heb een medische probleem waardoor ik bijna niet afval en hoop dat dit nu wel werkt, ik ben alleen wel teleurgesteld als ik zie wat het inhoudt.

Wat mij opvalt is dat je heel weinig kan eten. Ik heb 28 punten per dag brood tik enorm aan. Ik doe dit online dus misschien zie ik wat over het hoofd.
Ongezonde dingen zoals wit brood staat bijna gelijk aan gezonde dingen volkoren etc, bijna evenveel punten. IK krijg het idee dat je moet leven op fruit en groente?
Klopt dit, want hier zit je niet vol van en vind het ook niet echt gezond leren eten. Eiwitten tellen ook vaak hoog in de punten iets wat wel verzadigd.

Als ik hier voorbeeldmenu's lees bestaat het overdag uit veel crackers? Klopt het dat Weight Watchers gewoon een redelijk honger dieet is? Of is dit zo mijn beeld ervan. Wie heeft advies. Ik heb twee broodjes op met kaas en zit al op redelijk veel punten ook telt koffie met melk al snel 1 punt??


Nee dat klopt zeker niet

er bestaat "verzadigend"eten voor koolh produkten en eiwitprodukten

mager vlees/vis/kwark/kip
vezelrijke produkten
daar kan je echt je buikje wel mee vullen tot "het aangenaam verzadigd" is

fruit en groente tellen niet voor de p maar met veel fruit zal je ook niet afvallen dus daar moet je mee oppassen

het leert je bewust te eten
misschien 1 boterham met kaas en 1 met tomaat?
muesli en vezelrijke graanprodukten tellen 1p per 10 gram

voor 5 p heb je een goed ontbijt
30 gr muesli of allbran,schaaltje magere yoghurt en een stuk fruit

een beetje rauwkost of groentesoep bij je lunch en 2 sneden brood met 30+ kaas,mager beleg,glas melk of karnemelk

tussendoor een kracker met smeerkaas en een stukje fruit

avondeten
een flinke portie aardapp rijst of pasta met mager vlees.vis ed en 200 gr groente,2 porties olie en saus naar keus

savonds nog een schaaltje yoghurt en een stukje fruit....

niet genoeg???

en dan heb je nog 49p om vrij te besteden
een frietje of gebakje in het weekend

_________________

*Herinner je gister,droom over morgen maar leef vandaag*
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: za 18 jan 2014 20:39    
Vrouw Weeggegevens   Doortje van Smakt
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 3-10-2013
Berichten: 89
Dieet: Gezond eten (Volgens Doortje)
Woonplaats: Bijna Brabant


  Reageer met quote
mary12 schreef:
Ik heb even geprobeerd wat jij zei. Maar dan staat er verplicht portie grootte? Ik had mijn jam ingevoerd maar wat vul je dan bij portiegrootte in?


Jam is niet groen.
1 eetlepel (15 gram) = 1 punt.

Maar dat staat er gewoon als je jam intikt bij zoeken.
Zo kun je alles vinden.
Als je minder dan 15 gram gebruikt, dan zou je het links in kunnen vullen en uit laten rekenen, zoals ik in een vorig bericht schreef.

_________________
Groetjes,Doortje
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 18 jan 2014 23:50    
Vrouw Weeggegevens   Doortje van Smakt
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 3-10-2013
Berichten: 89
Dieet: Gezond eten (Volgens Doortje)
Woonplaats: Bijna Brabant


  Reageer met quote
mary12 schreef:
O ja en weet je hoe die fit formules werken, dat snap ik niet.


Op je programma planner zie je rechts onderin een vakje waar je je water, groente/fruit, zuivel en plantaardige oliën in kunt vullen door de vakjes aan te klikken.
Een handig hulpmiddel, zo kun je in 1 oogopslag zien of je aan de hoeveelheid komt die aangeraden wordt.

Iedere keer als je iets invult, klik je rechts bovenin op bewaren.

_________________
Groetjes,Doortje
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 18 jan 2014 23:56    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Pagina 2 van 3